Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 09:07

Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Sinds 1,5 week slaapt mijn dochter slecht.
Ze gaat tussen 19 en 19.30 uur naar bed en slaapt dan snel in, maar tussen 11 en 12 uur wordt ze dan hard huilend wakker en is ontroostbaar. De eerste nachten probeerde ik haar in haar bedje te troosten, dit duurde bijna 2 uur. Het huilen bleef doorgaan, maar in mindere mate dan bij het wakker worden en met tussenpozen. Elke keer als ik dacht; nu slaapt ze, dan werd ze weer wakker en begon weer te huilen.
Na 2 uur proberen hebben we haar maar bij ons in bed gelegd en daar sliep ze snel weer in.
Helaas is dit de enige oplossing.

Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen en wat er net haar aan de hand is.
We dachten eerst aan tandjes dus hebben we haar dentinox gegeven en een paar avonden prefentief een zetpil.
Beide maakten geen verschil.
Nu is ze sinds een paar dagen super verkouden en hoest ze. Dit werkt ook niet mee, maar het slechte slapen begon al voor ze hier last van had.

Heeft iemand tips? Ik trek het slechte/weinige slapen niet meer zo goed. Word er geen leukere moeder van, laat staan een gezellige vriendin...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem92

Bericht 04 Nov 2014 09:19

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Rond de 8 maanden is ze? Volgens mij kan ik me herinneren dat dan het dromen begint, L. had er ook zo erg last van. Nu wordt zij wel vaker s´nachts wakker, maar is snel te troosten. Troosten in bedje hielp hier juist niks (wellicht zelfde enge situatie?), we namen haar dan idd mee naar onze kamer, en zodra ze sliep of gekalmeerd was, bracht ik haar weer naar haar bedje en ging het goed.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2014 09:22

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Mijn dochter had dat hier ook rond die leeftijd even. Echt zo´n harde schreeuw midden in de nacht en dan huilen en niet meer stoppen of inslapen. Wij dachten ook dat het dromen was. We moesten haar dan echt wakker maken, lampje aan, uit de droom halen en daarna sliep ze weer in. Was vermoeiend maar ging wel weer over!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 09:22

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Ze is inderdaad 8 maanden.
Dat terugleggen in haar eigen bed heb ik de eerste 2 nachten geprobeerd en toen ging het weer mis. Nu durf ik niet meer haha. Vanavond dat maar weer proberen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 09:23

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Hoe lang duurde het voor ze weer rustig bleven slapen?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2014 09:28

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Dat durf ik niet meer te zeggen. Ik denk dat het hier met 3 weken amper nog voorkwam. Nog steeds gebeurt het nog wel soms hoor...maar niet meer elke nacht.
<<

Anoniem92

Bericht 04 Nov 2014 09:30

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Het zo lang wakker liggen van een nare droom viel best mee hoe lang het duurde, maar ze heeft tot ze 2,5 was zeker nooit doorgeslapen van 19.30-7.30, ze werd altijd wel ergens een keer wakker, maar dat was dan meer in haar slaap en ze is snel gesust. Niet zo'n heel goed voorbeeld hier, denk ik.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 09:32

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Onze dochter slaapt normaal gesproken al door, eigenlijk al van begin af aan. Ben dus ook niks gewend qua gebroken nachten ;)

Het echt even wakker maken ga ik ook maar es proberen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Nov 2014 09:34

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Hier begon die fase met 9 maanden en eindigde weer met 1,5 jaar.. Het was best een vermoeiende periode, van steeds weer naar hem toe, weer instoppen, en dan bleef ik vaak een beetje boven omrommelen in de hoop dat hij zich dan weer veilig genoeg voelde om te slapen.
Wij waren daarvoor ook niets gewend, zoon sliep altijd door.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 09:35

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Ai Lookie, das geen goed vooruitzicht...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 04 Nov 2014 09:39

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Bij onze oudste begon het ook rond die tijd en hij heeft het nog steeds bijna elke nacht :laughcry: Maar hij is echt een heel gevoelig mannetje en altijd een slechte slaper geweest.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Nov 2014 09:40

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Dat hadden wij ook rond die leeftijd. Het was een paar weken bijna elke nacht, maar nu nog maar een enkele keer gelukkig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 04 Nov 2014 09:41

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Wat zou kunnen helpen is om haar even van haar kamer af te halen om te troosten. Heb op het werk wel eens kindjes gehad die overstuur wakker werden en in de slaapkamer of op de groep troosten hielp niet. Zodra ik ze mee de gang op nam (andere omgeving) werden ze wel rustig en kon ik ze troosten. Ook afleiden met iets hielp goed.
En wellicht als je hasr terug legt een klein lampje aanhouden? Dan is haar slaapomgeving net wat anders dan toen ze overstuur wakker werd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2014 10:03

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Troosten in een andere ruimte en een lampje hebben we geprobeerd, maar dat had ook niet echt effect :(
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Nov 2014 10:09

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

Hier hebben we het ook gehad! Ik denk dat het echt dromen waren.

Hier hielp het om haar bij me te nemen. Ze lag dan 10/15 minuten op mijn borst, werd dan weer rustig en dan kon ik haar zo weer in bedje leggen. Soms gebeurde het een paar keer per nacht, soms 1 x.

Dochter wilde tot voor kort nooit tussen ons in liggen.
<<

Patsy

Bericht 04 Nov 2014 10:43

Re: Dochter wordt elke nacht hard huilend wakker

M had dit een maandje geleden ook opeens, echt keihard brullen en niet rustig te krijgen. Hij dronk altijd 's ochtends heel vroeg nog een flesje, en dit was het enige waarmee ik hem weer rustig kreeg. Na 3 weken van heel slecht slapen begon mij de moed in de schoenen te zakken. En toen, ineens, sliep hij van half 8 's avonds tot half 9 's ochtends aan 1 ruk door. En dat doet hij nu al ruim een week. Dus, er is hoop :-)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers