Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Jul 2014 19:33

Re: Weight Watchers

Shit Razz, helemaal vergeten dat het vandaag donderdag is (ben zo druk bezig geweest met B, haar amandelen zijn er vanmorgen uit gehaald). Heb de gids dus niet voor je :(
<<

Anoniem75

Bericht 06 Jul 2014 16:55

Re: Weight Watchers

:( Kom je er ook niet meer Lejow?

Zou iemand anders voor mij misschien het boekje willen kopen en verzenden?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2014 18:50

Re: Weight Watchers

Jawel, maar nu nog maar 1 keer in de maand. Dus pas eind juli weer.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 20 Jul 2014 23:05

Re: Weight Watchers

Nou meiden ik meld me weer. Ik heb maanden terug mee geschreven en was ik ook echt fanatiek bezig.heb het aardig laten versloffen en er zitten weer behoorlijk wat kilo's bij.morgen ga ik weer beginnen en wil ook weer gaan meeschrijven hier.
Afbeelding]
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2014 00:35

Weight Watchers

Wie heeft er ervaring met Weight Watchers? En kan me daar meer over vertellen? Werkt het, of toch niet? Het is natuurlijk al jarenlang wereldwijd een succesformule dus het zal zeker voor een gros mensen werken. Het werkt volgens een puntensysteem toch? Ik moet altijd direct aan Miranda en haar glazed donut guy denken, maar meer weet ik er eigenlijk niet vanaf.

Punt is: Het afvallen lukt me gewoon niet. Ik ben wéér aangekomen. Ik wil graag slanker zijn op de bruiloft, maar ik word alleen maar dikker. Ik kan verleidingen gewoon niet aan, leef te ongezond en onregelmatig, en ik trek het fietsen naar m'n werk ook niet meer. Dus drie kilo waar ik een half jaar over heb gedaan om er af te krijgen (ik val erg langzaam af), zitten er ineens binnen een paar weken weer aan. Ineens ben ik weer dik, net zo'n grens gevoelsmatig en je ziet het ook.

Dus ik vraag me af hoe ik op gecontroleerde wijze af kan vallen. Natuurlijk niet alleen voor de bruiloft, dat zou suf zijn, maar ook voor daarna, en voor mijn gezondheid. Maar met dat chaotische leven... Werkt zoiets dan? Ik zag dat je zowel een echte cursus kan volgen alsmede via internet. Wie van jullie heeft waar ervaring mee en was dat positief? Het kost natuurlijk wel geld, dus zoiets ga je niet zomaar doen, vandaar dat ik eerst wat ervaringen zoek. Werkt dat met die punten een beetje? Ik ben benieuwd!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2014 10:38

Re: Weight Watchers

Voor Marin:

Het topic ligt al een poos stil, doordat er nog maar weinig active ww leden zijn hier. Er zijn een aantal in het afvaltopic.
Zelf volg ik WW, met cursus. Het bevalt mij goed.
Gemiddeld zal je 0,5 - 1 kilo per week afvallen als je het programma netjes volgt. Ik ben daar niet zo goed in en maak de ene week een klapper van 2 kilo afvallen, om de week erna weer aan te komen, maar dat ligt aan mijzelf. Ik blijf wel doorgaan, want WW is voor mij de enige manier die werkt. (heb al zoveel geprobeerd wat allemaal een fiasco was) Daarbij WW is geen crash-dieet, maar een aanpassing van je levensstijl. Als je dit een poos volgt, weet je daarna goed wat je wel en niet kan in een week/op een dag om op gewicht te blijven. Kijk maar naar Lejow, die nu al maanden netjes op gewicht blijft.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2014 10:51

Re: Weight Watchers

Thanks lieve schat, voor het oppikken. Ik zag laatst foto's van je, wat zie je er ongelooflijk goed uit! 10 kilo dus, wow, ik vind dat echt heel goed. Ik heb twee jaar gedaan over 8 kilo, waarvan ik nu alweer de helft er aan heb. Het gaat niet zo goed met m'n gewicht en dat vind ik echt heel kut. Juist nu zou ik slanker willen zijn, maar ik mis de wilskracht. Zelfs de grootste stemmen in m'n hoofd helpen niet.

Ik had wel een vraagje over Weight Watchers. Want is dat nou een beetje bij te houden, met die punten telling? Ik las in dit topic al dat je hoeveelheden moet gaan invullen. Is dat wel te doen als je de helft van de tijd buiten de deur eet (ik ben vrijwel altijd onderweg), acht van de tien keer op m'n werk eet en overdag geen tijd heb om te koken (dus dat zijn magnetronmaaltijden), en als ik wel thuis eet, eet ik wel heel gezond.
Ik vraag me af hoe ik mijn levensstijl aan kan passen, omdat ik me er al zo bewust van ben. Het is niet dat ik een type ben dat dagelijks in de snackbar staat. Ik eet 's avonds al zo min mogelijk koolhydraten (overdag heb ik 't wel nodig), dat doe ik al jaren.

Dus dan vraag ik me af of zoiets echt gaat werken. Is het echt een goede houvast? Word je er niet knettergek van om elke dag al die punten in te moeten vullen? Vergeet je dat nooit?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 04 Nov 2014 11:13

Re: Weight Watchers

Ik vind het fijn werken. Ik ben nu een maandje naar de cursus geweest maar ik ga het abonnement omzetten naar online. Dit omdat ik het vooral een stok achter de deur vond maar ik die stok eigenlijk toch wel heb en het wegen op zo'n rottijdstip is.

Het afwegen valt best mee. Je kunt ook porties invoeren. Het fijne aan het punten tellen is dat je precies genoeg eet/drinkt om af te vallen. Niet teveel maar ook niet te weinig. Ik vind het ook een voordeel dat je niets hoeft te laten. Voor mij werkt het. Ik ben minder streng, dit wil zeggen dat ik de extrapunten gebruik, en ik ben binnen 1 maand 4 kilo kwijt, een vriendin van mij houdt zich strikt aan de dagpunten en gebruikt haar extra punten niet en is 6 kilo kwijt. We hebben beide geen extreem overgewicht maar het gaat om 't mooie en dan vind ik het best een goed resultaat.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2014 11:16

Re: Weight Watchers

Wow dat is wel goed hoor SDL! Wat eet je dan zoal op zo'n dag?

En die punten worden berekend op basis van je gewicht, lengte, BMI en leefwijze enzo neem ik aan? Werkt dat ook zo bij de online versie? Want een cursus zal ik met m'n onregelmatige leven al helemaal niet kunnen doen, maar online heb ik natuurlijk altijd bij me, dat zou nog best wel eens kunnen werken.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 04 Nov 2014 11:25

Re: Weight Watchers

Ja, dit werkt ook zo bij de online versie.

Ik mag per dag 26 punten. Ik mag per week 49 punten extra besteden, je zou ook nog af moeten vallen als je deze punten in zijn totaliteit opmaakt maar ik merk dat als ik dit doe, ik niet/nauwelijks afval dus ik wil deze week de extrapunten minimaal inzetten.

Vanochtend had ik zoete trek (ik heb griep en dan heb ik altijd ongezonde zin) en ik heb 3 beschuitjes met hagelslag op met koffie met melk. Dit is in totaal 10 punten.

Vanmiddag neem ik 2 sneeën brood met achterham, in totaal 10 punten.

Vanavond neem ik tonijn met sla, in totaal 5 punten.

En tussendoor nog een bakje koffie met melk (1 punt) een appel en een banaan (beide 0 punten).
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2014 11:34

Re: Weight Watchers

Magnetron maaltijden zijn juist wel makkelijk in te vullen, door de calculator die in je app zit. Dan vul je koolhydraten, vezels, eitwitten, vetten etc in, en dan rekent de app het aantal punten uit.
Ik werk ook veel, ben in het weekend vaak weg en het lukt.
's ochtends vul ik alvast in waarvan ik zeker weet dat ik het die dag ga eten, dan zie ik gelijk hoeveel punten er over zijn voor de nog niet bekende momenten.
Misschien kun je een keer een cursus bijwonen, voor proef, dan krijg je uitleg etc. Je hoeft je ook niet op te geven voor de cursus, als je lid bent mag je elke week naar cursus gaan waar en wanneer jij dat wilt. De ene keer vlak bij je werk, de andere keer in je woonplaats.
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2014 11:36

Re: Weight Watchers

Klinkt goed! En als gezonde dingen die je neemt. Oke die beschuitjes met hagelslag niet haha.

Maar hoe werkt het dan als je bijvoorbeeld uit lunchen gaat? Ik ga zo'n drie keer per week uit lunchen momenteel, en ik kies vaak wel voor gezonde opties, zoals salades, soep of broodjes met minder vette dingen enzo. Zo ben ik gek op een het zuurdesembrood met kipsalade van een bepaald lunch restaurant. Maar hoe weet ik nou hoeveel daar in zit? Moet je dan gewoon aangeven van oke ik heb 1 broodje op, met kipsalade. Hoe weet die app/dat programma nou precies hoeveel punten zoiets is? Ik weet niet of die kipsalade met yoghurt of mayonaise is gemaakt. En als ik een kop soep neem op m'n werk (van die kantine soep uit zo'n grote bak), hoe weet ik dan hoeveel gram groente daar in zit? Of geef je dan gewoon aan, ik heb 1 kop groentesoep op, en dat is dan zoveel punten waard?

Ik heb wel vaker calorien geteld via het voedingscentrum, maar daar werd ik compleet gek van. Elke lepel olijfolie moest je daarin opgeven. Dat is met deze Weight Watchers punten dan dus anders? Heb je wel het idee dat het klopt wat je invult met wat je daadwerkelijk eet? Omdat je geen calorieen meet natuurlijk, maar echt die ProPoints.

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik wil me er wat meer in verdiepen voordat ik zoveel geld per maand er aan uit geef. Dat het niet zo'n bevlieging is van oké ik ga dit doen en ik val direct af, want zo werkt het natuurlijk niet. Sowieso wil ik het volgende week als m'n vriend terug is uit het buitenland eerst overleggen met hem, waarschijnlijk zouden we het sowieso samen doen.

Edit: Thanks voor de uitgebreide uitleg, Alibi. Snap het al iets beter! Die calculator klinkt handig ja. :)
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 04 Nov 2014 11:43

Re: Weight Watchers

Dat wordt dan een beetje gokken maar wat ik nu vind is: zuurdesembrood 3 punten en kipsalade met romige dressing 5 punten. En zo zou ik het dan invoeren. En bij groentesoep inderdaad ook zo, 1 portie is 3 punten. Maar waar ik me over heb verbaasd is dat je ook met gezonde keuzes teveel of te weinig kunt eten om af te vallen. De app helpt mij om precies genoeg te eten, echt heel handig. En een paar keer een verkeerde inschatting maken moet kunnen want je heb ook nog die extrapunten, daar zou ik dan wel iets zuiniger mee omgaan als je vaker moet inschatten.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2014 11:58

Re: Weight Watchers

Uit eten gaan blijft lastig. Vind ik ook.
Inmiddels weet ik wel ongeveer hoeveel punten een broodje is (paar keer thuis verschillende broodjes gewogen :P )
Hoe de salade is gemaakt zou ik toch gewoon gaan vragen. Doe ik tegenwoordig ook, dat is best een stap die je moet overwinnen, maar ik word er zoveel gelukkiger van. Aantal dingen die ik doe bij uit eten gaan:

- Saus apart vragen
- Kiezen voor gegrild, gestoomd oid en niet voor gegratineerd, gefrituurd etc.
- Geen punten op drinken.
- Geen stokbrood met kruidenboter vooraf!
- stoppen met eten als ik weet dat ik genoeg heb gehad, en niet dooreten omdat het zonde is dat het weggegooid wordt.

Verder groentensoep staat wel in de app, heel veel verschillenden, als ik het dan niet weet kies ik een gemiddelde. De ene groetensoep is 0 punten, de ander 8, nou dan zet ik hem erin voor 4.
Olijfolie geef ik niet op, ik ben gekke jantje niet. :P

In het begin is het echt wel heel lastig hoor vond ik. Ik had een totaal verstoord beeld van eten, ik at dagelijks veel te weinig, waardoor ik 's avonds of in het weekend ging overcompenseren. Ik ben eigenlijk veel meer gaan eten op een dag, mijn stofwisseling werkt weer normaal. Voorheen had ik geen idee van normale porties, dat heb ik nu wel. Normaal krijgen je hersenen een signaal dat je vol zit, bij mij werkt dat niet. Ik kan de hele dag door eten, ik zit nooit vol. Nu weet ik door WW hoeveel ik ergens van moet eten, zodat mijn lichaam normaal kan werken.

Wat SDL zegt. Ik probeer in mijn planning geen gebruik te maken van de weekpunten, die gebruik ik voor de onverwachte dingen. Zodat als iemand mij vraagt om te blijven eten en er wordt pizza besteld, dat ik dan wel gewoon mee kan doen, omdat ik toch weet dat ik nog punten over heb. Voor onverwachte dingen bewaar ik 25 punten per week. Voor verkeerd berekenen gebruik ik er 10 en voor gewoon lekkere extraatjes zoals een stukje chocola 11.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2014 12:14

Re: Weight Watchers

Trouwens het is wel echt een eye-opener. Ik bedenk mij wel een paar keer voor ik een mc-flurry haal. Die is 13 punten, en ik "mag" er 29 op een dag! Het is echt plannen met je punten en creatief zijn.
Thuis zo lekker mogelijk eten voor zo min mogelijk punten. :D

Gisteren heb ik havermout-appel-muffins gebakken. Heerlijk en maar 1 punt per muffin!
Of vandaag heb ik een "tel-vrije" dag, dan eet ik alleen groene-verzadigende producten. Dat is een lijst met dingen die WW groen vind. Groente, fruit natuurlijk. Roggebrood. Extra volkoren brood. Eieren, volkoren pasta, rijst, aardappelen staan er ook bij.
En dan is de muffin gewoon telvrij, want havermout staat ook op die lijst.
Voor je idee wat ik vandaag eet.

Vanmorgen omelet (2 eieren), champignons en spinazie + melk met rauwe cacaopoeder erdoor
Tussendoor een muffin + banaan
Lunch: 3 plakjes roggebrood met kipfilet/rookvlees en sla
Tussendoor kwark + appel + kaneel
Avondeten: Volkoren pasta, rundergehakt, heul veul groenten en zelf gemaakte tomatensaus
tussendoor: Weet ik nog niet maar keuze uit. Muffin, gekookt eitje met rookvlees, augurken met kipfilet, bakje kwark met fruit. Ligt eraan waar mijn man zin in heeft ;)
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2014 12:46

Re: Weight Watchers

Klinkt allemaal heel erg goed. En super veel. Ik eet echt zo veel minder op een dag. Maar ik begrijp dat te weinig eten ook niet goed kan zijn.

Ik denk dat het inderdaad wel goed is om bewust te zijn van de producten met meerdere punten, dat je je inderdaad wel twee keer bedenkt voordat je zoiets haalt. Het haalt de drempel net wat hoger denk ik. Ik heb dat met Starbucks drankjes. Ik haal niet elke week, maar toch wel twee keer per maand iets bij de Starbucks. Nooit frappuccinos omdat die wel heel slecht zijn, maar toch zijn ze nooit super gezond. Dat soort dingen zijn wel valkuilen voor mij.

Maar ik snap niet goed hoe zo'n muffin gezond kan zijn. Gebruik je dan helemaal geen vetten daarvoor? In een normale muffin moet super veel olie. Is het een soort skinny variant dan ofzo? En aardappelen en pasta eet ik alleen op m'n werk (magnetron maaltijden meestal, dus pasta's en rijstgerechten). Thuis eet ik nooit dat soort koolhydraten s avonds. Wij eten samen altijd alleen maar groente en vlees/vis.

Enfin, ik ga het zeker overleggen met m'n vriend. Ik denk dat het wel een goede houvast voor ons kan zijn. Want inderdaad: We proberen samen wel gezond te eten, maar we hebben allebei ergens steun nodig. Dus wie weet zou dit iets voor ons zijn. Dank je wel voor je uitleg! En ik vind het echt heel knap dat je er zo goed mee bezig bent.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2014 15:14

Re: Weight Watchers

Ik at ook altijd te weinig, veel te weinig goede voedingsmiddelen. Heel veel suikers en vetten, dat wel in mijn snacks, maar mijn lichaam had er niks aan en parkeerde alles op mijn kont, buik etc.

Het recept van de muffins staat hier.
http://www.kiwienzo.nl/lekkere-havermout-muffins/

Ik heb de appelvariant gemaakt, dus walnoten en chocola eruit gelaten en op het laatst nog wat extra kleine stukjes appel en kaneel erdoor gedaan.

Je zou het natuurlijk 1 maand kunnen proberen, dan wordt jij lid, gaat 1 maand naar de cursussen, dan krijg je alle informatie etc en kun je er zelf mee aan de slag.

Starbucksdrankjes hoeven niet slecht te zijn. Volgens de app is Caffe Americano Tall 0 punten. Ik heb er verder geen weet van, want ik komt er nooit en drink geen koffie. De hapjes en dingen zijn wel echt puntenbommen. Berry scone is 12 punten.

Bedankt.
Ik ben er niet altijd goed mee bezig hoor, heb heel wat mindere weken achter de rug. Vaak ga ik 2 weken goed, 1 week slecht. Dus 2 stappen vooruit en 1 achter uit, maar ik blijf vooruit gaan en dat is belangrijk.
In theorie weet ik in ieder geval wel hoe het "moet":P
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Nov 2014 19:16

Re: Weight Watchers

Ik vind WW echt heel fijn Marin, ik ben er inmiddels acht jaar geleden 30 kilo mee afgevallen. Na de borstvoedingsperiode van N. ben ik wat aangekomen, hier mag ik dus ook wel weer even aan de slag :) Ik ga de app weer aanschaffen van de week, dan kan ik alles weer bijhouden. Hier ook een probleem van onregelmatig en te weinig eten en drinken. Het is echt de moeite waard om het te proberen.

Lejow kan je vast nog meer overtuigen denk ik :)
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 04 Nov 2014 20:41

Re: Weight Watchers

Ik kom eventjes binnen vallen. Ik hoef geen WW te doen, maar ik vind wel dat ik wat minder mag gaan snoepen tussendoor. Ik zag hier augurk met kipfilet staan. Is dat echt een goed tussendoortje en rollen jullie dan gewoon een augurkje in een plekje kipfilet?
Ach, het zal allicht beter zijn dan de chocoladeletters en pepernoten die ik momenteel naar binnen werk.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Nov 2014 21:51

Re: Weight Watchers

Marin! Hier 2mnd bezig en 8.5 kg afgevallen.
Ik vind het geweldig en het werkt voor mij écht!
Naar cursus gaan is voor mij de ideale stok achter de deur.
Ook wordt de focus op bepaalde gewoonten gelegd.
Ik wil nog 10kg doorzetten:)
Hopelijk morgen mijn 10% behaald. Al ben ik bang van niet.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Nov 2014 22:11

Re: Weight Watchers

Hope schreef:Ik kom eventjes binnen vallen. Ik hoef geen WW te doen, maar ik vind wel dat ik wat minder mag gaan snoepen tussendoor. Ik zag hier augurk met kipfilet staan. Is dat echt een goed tussendoortje en rollen jullie dan gewoon een augurkje in een plekje kipfilet?
Ach, het zal allicht beter zijn dan de chocoladeletters en pepernoten die ik momenteel naar binnen werk.


Ja, ww technisch gezien is augurk 0 punten en kipfilet (als ik het goed zeg) 50 gram voor 1 punt. Nou dat zijn echt aardig wat plakjes!
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2014 11:34

Re: Weight Watchers

Wow swampy, wat ga je hard!
En je 10% gehaald?
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2014 11:46

Re: Weight Watchers

Klinkt super goed Swampy! Ik vind het echt leuk om te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. Dat maakt het voor mij wel wat makkelijker. Ik ga het volgende week even overleggen met m'n vriend maar denk dat dit misschien wel iets kan zijn!
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 05 Nov 2014 22:46

Re: Weight Watchers

Jaaaa de 10% behaald! Was weer1.1 kg kwijt. Nu totaal 9.4kg kwijt!
Mooie sleutelhanger rijker maar vooral blij met het resultaat!
Dit geeft zo'n kick! Weeg nu 79kg en wil graag tot 70-72kg door. Het zal nu vast minder snel gaan dus hoop dat de motivatie zo sterk blijft.
Hoe ging dat bij jullie? Stagneerde het op gegeven moment? ?
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem92

Bericht 05 Nov 2014 23:27

Re: Weight Watchers

Swampy ik ben zó trots op je!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron