Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

<<

Anoniem74

Bericht 03 Nov 2014 16:33

Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Zoon heeft altijd op een kdv gezeten, en daar speelde hij er flink op los. Hij zag er vaak nog best netjes uit bij ophalen....

Maar...nu hij op school zit, en soms een half uur buiten speelt...ik heb geen idee wat hij doet, maar hij komt iedere dag met gigantisch vieze knieën (broek) thuis. :thumbdown:

Ik krijg het er nu ook niet meer uit. Hij gaat nu 2 mnd naar school, en 4 broeken zijn al verpest. Geen gaten oid, krijg de viezigheid er gewoon niet meer uit.
Denk dat ik maar even een voorraadje aan moet leggen :) Of heeft iemand nog DE tip om de broeken weer schoon te krijgen?

Herkenbaar probleem?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Nov 2014 16:44

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Overdosis vanaish met heel heet water een goede 24 uur laten staan. Zonder omspoelen op lang intensief heet wasprogramma met voorwas (ook vanish).

Zo krijg ik alles schoon. Qua schoonhouden kan ik je niet helpen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem74

Bericht 03 Nov 2014 16:46

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

dat schoonhouden wordt idd lastig

bedankt voor de tip. ik zal meteen eens een bakje vanish maken, heb nu 3 vieze broeken voor in de was dus die probeer ik even uit. alleen om dat elke week te doen is denk ik niet al te best voor de machine en broeken....lijkt me?
<<

Anoniem219

Bericht 03 Nov 2014 16:47

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ik heb dit ook met mijn dochter, van die opgedroogde modder/zand/aarde plekken.. Nu heb ik een klein flesje, vanish power gel ofzo, en op de dop zitten puntjes en kan je het dus mee inwrijven, daar krijg ik het wel mee eruit gelukkig.

Zal even een plaatje zoeken

Deze:

Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 03 Nov 2014 16:53

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ik zweeeer ook bij Vanish :good:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem81

Bericht 03 Nov 2014 16:56

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Shout!
<<

Anoniem122

Bericht 03 Nov 2014 16:57

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Dasty al eens geprobeerd? Lekker goedkoop ook!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Nov 2014 17:04

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Weken in soda. Hier hetzelfde probleem. Om over de shirtjes met verf, krijt etc nog maar te zwijgen. Die krijg ik echt niet meer schoon.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Nov 2014 17:05

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ik doe het elke twee weken met vet, banaan, balpen en al het andere wat er niet meer in de gewone was uit gaat. Geen idee hoe het met mijn machine is gesteld.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 03 Nov 2014 18:03

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Hier was me dat op school ook al opgevallen. Ik denk dat ik haar gewoon heel donkere broeken naar school aan doe.

Al die vanish rommel heb ik liever niet in m'n wasmachine en kleding. Echt een troep dat spul.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 03 Nov 2014 19:26

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Dasty of Shout
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem75

Bericht 03 Nov 2014 20:18

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Heel herkenbaar! Ik heb van de week ook een spray fles van Shout gekocht. Alleen nog niet geprobeerd. Ik hoop wel dat het werkt wat de broeken zien er nog prima uit afgezien van die bruine plekken op de knieeen dan.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Nov 2014 20:57

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Dochter van een vriendin van me zit op de vrije school. Daar spelen ze standaard met een regen/tuinbroek buiten. Dat lijkt me echt veel handiger.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 03 Nov 2014 21:17

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ouderwets groene zeep er dik op smeren. Gaat hier het meeste ermee uit op 40 gr, lukt dat niet dan smeer ik het nogmaals in en dan op 60 gr, tot nu toe wordt alles schoon.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Nov 2014 21:17

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Heel herkenbaar helaas... ik kan hem elke dag een schone broek aan trekken en ik.krijg het er ook niet meer uit. Ik doe hem geen nieuwe broeken aan naar school. Dat vind ik zonde.
Fijn om de tips te lezen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem74

Bericht 03 Nov 2014 22:41

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ben daarstraks nog even naar de trekpleister gesjouwd, en vanish gekocht. Poeder en kreeg er dat spul van Aagje bij. Meteen geprobeerd, maar helaas...
Heb op 40 graden gewassen, misschien dit weekend eens op 60 proberen.
Ik koop iig geen lichte jeans meer voor op school, alleen maar donkerblauwe.
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 22:50

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ik zeg altijd tegen ouders; trek geen nieuwe/dure kleren aan naar school want we verven/knutselen/kleien/ spelen buiten etc etc etc.
<<

Anoniem127

Bericht 03 Nov 2014 23:08

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Ja, maar op een gegeven moment ben je ook wel door de oude broeken heen :). Heb nu van alledrie een broek die ik weg kan gooien, wordt echt niet meer schoon. Oudste heb ik wel verzocht of ze er een beetje op kan letten haar kleren schoon te houden.
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 23:10

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Overigens herken ik het niet dat broeken er zo slecht uitzien na een schooldag. Ik hoor hier nooit ouders over en we spelen toch echt wel gewoon buiten zoals kleuters dat doen.

het enigste waar ik meteen aan moet denken is een verhaal van jaren terug. Een jongetje had nieuwe schoenen maar vond ze zelf helemaal niet mooi...in een halve onbewaakte seconde heeft hij ze helemaal geverfd en kwam bij me met de mededeling; kijk juf ik heb mijn schoenen opgeknapt.
<<

Anoniem127

Bericht 03 Nov 2014 23:13

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Aiaiai! Waren de schoenen nog te redden?
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 23:14

Re: Buiten spelen (school) en blijvend vieze knieën

Twellie schreef:Aiaiai! Waren de schoenen nog te redden?



Nope...moeder was in eerste instantie niet echt blij ( zacht uitgedrukt) haha maar daarna moest ze toch ook wel lachen om de creativiteit van haar zoon.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers