Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 02 Nov 2014 19:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Moet nu een maand rust. Daarna zou ik half december weer ongesteld worden maar dan is het winterstop in het ziekenhuis :( dus kan het in januari pas weer..
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2014 20:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik vind winterstop maar een raar iets. Seriously.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem129

Bericht 02 Nov 2014 21:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik vind dat ook heel raar....waarom is dat?
<<

Anoniem331

Bericht 02 Nov 2014 21:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Misschien dat die artsen rond de feestdagen niet werken?

Ik heb er nul verstand van, maar dat kwam zo in me op!
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 02 Nov 2014 22:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

We hebben er een formulier van gekregen en de gynaecoloog in Nijmegen gaf van de week ook aan dat ze met kerst twee weken dicht zijn. Is dat niet in elk ziekenhuis dan?
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 03 Nov 2014 19:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vandaag ben ik ook weer naar het ziekenhuis geweest om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed gegroeid is. Ze kon het moeilijk zien omdat er veel vocht zit. Ik verlies (tot ongeveer mijn eisprong) oud bloed. Dit is al die jaren al en ook al een aantal keer gezegd. Nu vroeg ze of ik ooit een baarmoederfoto gemaakt heb, wat dus niet is.
Nu moet ik woensdag weer terug en dan kijkt ook mijn eigen gyn. Ze had erover dat de terugplaatsing dan waarschijnlijk wel word af gesproken, maar het kan zijn dat ze dan nog vocht weghalen. Nu weer wachten tot woensdag. Heb echt het gevoel 'kan het nu eens niet een keer normaal/goed zijn' , maar ja daarom zitten we natuurlijk ook in het ziekenhuis.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem328

Bericht 04 Nov 2014 12:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yessy de kliniek waar ik loop is ook twee weken dicht met de feestdagen. Daarom is het bij mij ook niet zeker of een terugplaatsing in december wel zou gaan lukken ivm tijdsdruk. Wij hebben er nu sowieso voor gekozen om tot januari te wachten, maar ik vind het ook waardeloos dat ze 2 weken dichtgaan en dat mensen daar de dupe van worden en een ronde (extra) moeten overslaan.
Hoe voel je je nu? Ben je inmiddels weer aan het werk?

Sabje jemig bij jou gaat het inderdaad ook altijd maar weer anders dan je van tevoren denkt. Maar goed, in principe kan de terugplaatsing wel gewoon doorgaan dus en daar gaat het om! Fijn dat jij ook 4 cryo's hebt. Dat zijn toch heel wat kansen zonder al die vervelende hormonen en punctie. Welke medicijnen slik jij, progynova?
Superspannend zeg, ook ivm het ontdooiproces. Ze hebben mij niks verteld over de kansen, maar volgens mij is de kans wel vrij groot toch dat een cryo goed ontdooit?

Shally hoe gaat het met jou?

En alle andere meiden, hoe staat het er bij jullie voor?

Ons weekend weg was trouwens heerlijk. Echt genoten. Toen we thuis waren hadden we wel weer even een dip, maar het gaat nu wel weer wat beter. Gisteravond het vruchtje verloren. Echt raar, ik had niet verwacht het te kunnen zien, maar het was wel duidelijk dat dit het was. Zojuist kliniek gemaild dat we toch niet in december voor de terugplaatsing gaan maar in januari. En nu proberen het achter ons te laten en te genieten van de komende (hormoonloze) maanden :ja:
<<

Anoniem160

Bericht 04 Nov 2014 12:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, wat fijn dat jullie ondanks jullie verdriet wel van het weekendje weg hebben genoten. Verdrietig dat je nu het vruchtje echt verloren bent, dat maakt het zo definitief. Sterkte met het verwerken hiervan, ik hoop dat je het snel achter je kunt laten en positief vooruit blijft kijken naar de volgende terugplaatsing.

sabje, wat naar dat het toch weer niet gaat zoals je had gehoopt, maar wel fijn dat er wel een afspraak gemaakt wordt voor de terugplaatsing. Heb je enig idee wanneer dat ongeveer zal zijn? Succes morgen!

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, 27 dagen na de curettage. Volgende week maandag moet ik voor nacontrole naar de gynaecoloog en ik hoop dat alles in orde is (ik verwacht van wel). Ik vraag dan ook gelijk of de uitslag van het bloedonderzoek er al is.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 04 Nov 2014 13:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, fijn dat jullie zo genoten hebben van het weekend samen! Knap dat je er zo "positief" in kunt staan. Ik vond het ook heel raar om het vruchtje te verlizen, echt bewust te zien dat dit eigenlijk een kindje in wording was. Ik hoop dat jullie, ondanks het verdriet, toch kunnen genieten van de anderhalve maand zonder hormonen, zodat jullie in januari weer snel zwanger mogen worden!

Bay, Wat netjes dat je toch na 27 dagen alweer ongesteld bent geworden. Je lichaam heeft het dus wel herpakt. Ik hoop voor je dat de gynaecoloog jullie wat duidelijkheid kan geven. Ik had gisteren opeens wat bruine afscheiding, maar hield een paar uurtjes aan en toen was het alweer klaar. Geen idee wat het is geweest.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem129

Bericht 04 Nov 2014 19:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay wat goed dat je al ongesteld bent geworden zeg! Hier nog geen tekenen daarvan hoor. Hoop dat het goed is bij de gynaecoloog!

Olijfje ik vind ook dat jullie er heel goed mee om gaan! Geniet voor zover dat gaat van de aankomende maanden en hoop dat het in januari goed mag gaan!

Yessy, ik heb er niet mee te maken gehad dus geen idee of ze hier wel gewoon "open" blijven. Ik blijf het wel raar vinden, daardoor meot je dus een maand extra wachten!

Laced, ik zou niet weten wat dat is. Toen ik de pil nog slikte had ik dat wel eens als ik de pil doorslikte. Dan dacht ik aan een doorbraakbloeding maar dat was het dan toch niet!

Hier alles rustig. Vandaag wel nog even moeten huilen. Ik was zo moe en mijn schoonmoeder zat hier toen ik thuis kwam. Ik zei dat ik moe was en geen zin had om eten te koken en vroeg of mijn man het wilde doen. Zegt die *** gewoon wacht maar tot je dalijk kinderen hebt dan zal je pas moe zijn.... :wtf:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 04 Nov 2014 22:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zag dat er gevraagd werd naar me. Met mij gaat het goed..

Reageer snel op jullie.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Nov 2014 20:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames,

Ben ik weer een keer. Ik voel me toch niet meer zo thuis hier in dit topic dus vandaar dat ik niet meer zoveel reageer..en daarbij, ik had niks te melden want het schoot allemaal niet op.

Mag nu eindelijk na 3,5 week spuiten morgenochtend de pregnyl zetten.


Olijfje, wat fijn dat je toch hebt kunnen genieten van jullie weekendje weg. Wat ben je toch een sterke vrouw.
Rust is fijn maar waarschijnlijk wil je in je hoofd iets anders? Verstand en gevoel kan zo tegenstrijdig zijn. Hoe gaat het met je?

Yessy bij jou zit het ook niet mee zeg. Hoe gaat het nu met je?

Sabje, hoe was het in het ziekenhuis?

Lien, wat een k*t opmerking van je schoonmoeder. Wat heb je gezegd?

Bay, hopelijk is de na controle en mag je snel weer zwanger raken!! Hoelang is het geleden dat je bloed hebt geprikt voor het onderzoek? Ik heb 12 weken moeten wachten volgens mij.
<<

Anoniem160

Bericht 05 Nov 2014 20:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, wat jammer dat je je niet echt thuis voelt in dit topic. Hoe komt dat? Jammer dat er nog niks veranderd is bij je. Ik weet nog niet alle ins en outs van spuiten en pregnyl etc. en weet niet wat het inhoudt, maar ik neem aan dat het positief is dat je morgenochtend pregnyl mag zetten. Hopelijk met goed gevolg. Succes!

Het is nu 5 weken geleden dat er bloed is geprikt, als we de afspraak hebben bijna 6 weken geleden. Ik reken er niet op dat de uitslag er al is, maar wil toch vast vragen of het er toevallig al is. Je weet maar nooit. Ik hoop niet dat het net als bij jou nóg 6 weken gaat duren :(

Laced, ik heb twee weken geleden ook wat zwartbruine afscheiding gehad. Ook geen idee wat het was, zal het nog wel vragen maandag aan de gynaecoloog. Hoe gaat het nu met jou? :hug:

Lien, weet je schoonmoeder van je miskraam? Dan vind ik de opmerking namelijk echt zwaar ongepast en snap ik dat je daar boos om bent. Heb je er wat van gezegd?

Sabje, hoe was het vandaag in het ziekenhuis?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 05 Nov 2014 20:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik denk omdat de meesten hier toch met ivf/icsi bezig zijn en ik doe maar ovulatie inductie..

Het is zeker positief nieuws dat ik morgenochtend de pregnyl mag zetten. De follikel was 18 mm en morgen zet ik dan de pregnyl die zorgt voor een eisprong. Die kan ik vrijdagavond verwachten, dus we kunnen weer ons best gaan doen.

Morgen trouwens wel even het ziekenhuis bellen want de arts van vanmorgen zei dat ik vrijdag al moet beginnen met utrogestan maar dat is toch veel te vroeg? Olijfje? Laced? Iemand anders die hier antwoord op weet?

Toch 2 dagen na eisprong?
<<

Anoniem129

Bericht 05 Nov 2014 21:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb gezegd dat het beter was als ik daar maar even niets op zou zeggen en toen ben ik naar boven gegaan. Mijn man werd gelukkig heel boos op zijn moeder en heeft ze hem zijn excuus aangeboden en toen is ze weggegaan. Ik ben nog steeds kwaad.

Shally ik snap wel wat je zegt hoor. Ik ben gelukkig voor mij ook nog niet bezig met ivf/icsi maar ik vind dit topic fijner dan het voor een kindje in topic omdat het toch niet helemaal soepel verloopt zeg maar.

Als je twijfelt zou ik idd even het ziekenhuis bellen!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 05 Nov 2014 22:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Even snel want lig al heerlijk in bed.
Gelukkig was het vandaag goed. Baarmoederslijmvlies goed gegroeid en vocht bijna weg. De gyn verwacht dat het zondag helemaal weg is. Zondag is de terug plaatsing.

Shally, is niet te vroeg denk ik. Ik moet er morgen al mee beginnen en heb zondag pas de terug plaatsing. Anders voor de zekerheid gewoon bellen. Succes!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem160

Bericht 06 Nov 2014 13:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, dat gevoel herken ik wel. Ik kan wel normaal zwanger worden, alleen niet zwanger blijven. Dus ergens voel ik me in dit topic ook niet echt thuis, maar aan de andere kant zijn we allemaal al best een tijd bezig om een kindje te krijgen en verloopt dat niet zo soepel. Veel plezier in ieder geval komend weekend :wink:

sabje, fijn dat dit keer alles goed was in het ziekenhuis! Spannend dat zondag de terugplaatsing is, succes alvast!
<<

Anoniem328

Bericht 07 Nov 2014 10:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Meiden of je nou moeilijk zwanger word, of moeilijk zwanger blijft, dat maakt niks uit. Iedereen moet hier gewoon blijven meeschrijven hoor. Anders moeten we de topictitel gewoon aanpassen. Ik vind het juist fijn dat er zoveel verschillende mensen meeschrijven in verschillende situaties. Als je iets vervelends overkomt is er altijd wel iemand die ook in jouw schoenen heeft gestaan en bij vragen zijn er altijd wel mensen die met antwoorden komen.

Lien wat een ontzettende kloteopmerking van je schoonmoeder. Ik kan het bijna niet geloven dat je zo'n misplaatste opmerking kunt maken. Goed dat ze haar excuses heeft gemaakt richting je vriend, maar ik vind dat ze op z'n minst ook persoonlijk haar excuses bij jou moet maken.

Sabje wat fijn dat het door kan gaan zondag. Heel veel succes zondag en de wachtweken erna.

Shally gister de pregnyl gezet dus. Spannend weer! Het klopt wel hoor dat je zo vroeg met de Utro moet beginnen. Bij ivf moet je ook de dag van de punctie meteen beginnen. Dus in jouw geval de dag van de eisprong. Veel succes de komende weken meid. Was jou niet een keer door iemand voorspeld dat je in november weer een positieve test zou hebben? :)

Bay wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Maandag heb je een voortgangsgesprek? Normaal gesproken mag je er dus komende maand gewoon weer voor gaan toch?

Laced hoe gaat het met jou?

Taeda ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat? Ik weet dat je bewust niet meeschrijft hier, maar ik moet soms wel aan je denken.

Met mij gaat het wel redelijk goed. Ik ben gelukkig een stuk minder verdrietig, op af en toe wat dipjes na. Maar ik voel me wel een soort van leeg en moe. Ben echt blij dat we even rust hebben. Wil nu gewoon weer het gelukkige gevoel terugkrijgen, want dat ben ik even kwijtgeraakt. Veel leuke dingen in de planning de komende tijd, dus dat gaat vast goedkomen. Kreeg woensdag vanuit onverwachte hoek een kaartje van iemand met een ontzettend lieve en rake tekst erin. Zo fijn die steun die je van sommige mensen krijgt.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 07 Nov 2014 10:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, ik vind het knap hoe je er mee om gaat!
Lien, ik zou daar ook ontzettend boos om zijn. Belachelijke opmerking. Goed dat je man er in ieder geval iets van gezegd heeft.
Sabje, spannend ik begin alvast met duimen voor je!

Shally, jammer dat je je niet zo thuis voelt. Ik zie het overigens niet als "maar ovulatie inductie". Dat is toch een hele andere ervaring dan zonder dat zwanger proberen te worden. Zo zie ik de ervaringen van bijvoorbeeld Bay en Lien ook, met zulke ervaringen sta je gewoon anders in het zwanger worden.
Wij zitten ook (nog) niet in een IVF traject. Momenteel gebruik ik "alleen maar" Utrogestan na mijn eisprong. Dat vind ik toch ook al een impact, je kunt het zwanger worden dan niet meer los laten omdat je toch elke keer je eisprong moet vast stellen om op het goede moment medicijnen te gebruiken.
Wat betreft je Utrogestan vraag. Ik moet na een positieve ovulatietest beginnen met Utrogestan, dus ook geen 2 dagen later. Toen ik de instructie kreeg gingen ze uit van overdag testen en dan 's avonds met Utrogestan beginnen. Ik test 's avonds (gemiddeld rond 19.00), en dan begin ik de volgende ochtend.

All, met mij gaat het niet zo goed. Het heeft even geduurd om dat toe te geven, maar ik heb toch veel moeite met accepteren dat ik Endometriose heb. Helemaal met het feit dat de rechter kant niet meer functioneert en ik zonder paracetamol vrijwel altijd pijn heb (om over de menstruaties nog maar niet te spreken). Ik ben bij een maatschappelijk werker in het ziekenhuis geweest. Die gaf onder andere aan dat het wellicht een goed idee is om tijdelijk minder te werken (ik werk 40 uur). Ik moest erg aan dat idee wennen, want over het algemeen werk ik graag. Deze week begon ik in te zien dat het misschien toch geen gek idee was. Lang verhaal kort: mijn manager zag het minder werken nu niet zo zitten als oplossing voor mij, maar heeft gelukkig wel begrip en denkt met me mee. Daarom besloten dat ik me een week ziek meld, en dan kijken we verder. Moeilijk want werken gebruikte ik natuurlijk heel erg als afleiding om er maar niet aan te denken. Een week thuis zal dus confronterend worden. Hopelijk is dat juist even goed om alles een plek te geven!
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem328

Bericht 07 Nov 2014 11:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve :hug:
Ik vind het heel knap van je dat je dit toegeeft. Een ook heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Het lijkt me vreselijk om continu pijn te hebben en niet (pijnloos) te kunnen functioneren zonder paracetamol.
Goed dat je even een week vrij neemt om goed over alles na te kunnen denken. Je moet nu aan jezelf denken meid!
Hopelijk kom je de komende week een beetje tot rust en kun je alles een plek geven en misschien tot bepaalde oplossingen komen mbt je werk. Je manager kan dat wel geen goed idee vinden, maar als dat voor jou een oplossing zou zijn, dan zou ik dit zeker weer aankaarten.
Sterkte meid!
<<

Anoniem256

Bericht 07 Nov 2014 18:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Eens met olijfje, iedereen die hier meeschrijft heeft moeilijkheden met het vervullen van hun kinderwens. Gewoon blijven schrijven hoor!

Jeetje emmeve, wat heftig om altijd zoveel pijn te hebben! Goede keus om even je rust te pakken, hoe moeilijk dat is.

Sabje, spannend die terugplaatsing! En Shally ook wachtbankje, succes!

Aagje als nieuws over een eerste gesprek?

Hier breken nu spannende tijden al aan, zo snel kan het gaan! Vorige week donderdag eerste gesprek gehad over IUI, vandaag had ik al een positieve ovulatietest op dag 10 dus morgen staan we ingepland voor inseminatie. Zou eigenlijk vandaag voor de eerste follikelmeting maar die ging niet meer door vanwege die positieve test. Wat ik nu wel lastig vind, is dat ik altijd erg goed voel wanneer m'n ei springt dus hoop dat ie t gaat redden tot morgenochtend 10 uur.. Kan er niks aan veranderen maar dat is niet makkelijk.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 08 Nov 2014 09:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik vind het ook wel fijn hoor om hier te schrijven hoor.

@sabje, succes morgen!

@olijfje, verdrietig mag je zijn he, en sta het jezelf ook toe. Huil, gil, schrijf van je af..maar laat het in ieder geval toe. Je komt over als een sterke vrouw maar gun jezelf ook het verdriet. Je hoeft je niet altijd groot te houden. (Sorry als ik nu heel streng overkom :wink: )
Herkenbaar dat je jezelf leeg voelt. Hopelijk helpt de rust je en anders misschien een keer gaan praten met een psycholoog?
Het heeft allemaal een plekje en tijd nodig en als ik naar mezelf kijk, gunde ik me die tijd niet. Ik wilde doorgaan om onze wens uit te laten komen,

@punto, spannend zeg! Zo snel ook allemaal. Heel veel succes!

@ emmeve, wat rot dat je je zo voelt maar begrijpelijk. Constant die pijn, lijkt me echt verschrikkelijk. Hopelijk helpt die week rust je een beetje. En wat betreft je werk, hopelijk komen jullie er uit. Soms denk ik echt dat bazen en managers denken dat een werknemer geen gevoel heeft en alleen maar werkt en daarbuiten niks heeft. Tsjonge, het gaat om je gezondheid. Sterkte!

@all, vanmorgen de eerste bol ingebracht. Hopelijk kan ik de komende twee weken m'n gedachten verzetten want ze zijn dan net in gegaan, wordt nu al gek van het gepieker.

Het klopt inderdaad olijfje, dat iemand voorspelt had dat ik in november weer een positieve test in handen zou hebben.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 08 Nov 2014 10:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames,

Ik wou jullie toch nog even laten weten dat ik erg met jullie meeleef :hug:

Helaas hier ook veel problemen gehad en voelde me vaak niet goed, ben toen op aanraden van een vriendin naar een iriscopist geweest en daar homeopathische middelen mee gekregen en voelde me een aantal weken later veel beter. Ik geloofde er nooit in maar dacht baat het niet dan schaat het niet. Misschien voor sommige hier ook een aanrader al zou het alleen helpen om je fit te voelen... Het is maar een idee....
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 08 Nov 2014 19:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hi iedereen,

Hier ook weer even een update. Het leek allemaal goed te gaan met de Clomid. Ik had een mooi eitje op dag 11, slijmvlies was mooi dik.. Uiteindelijk bloed geprikt en hebben we helaas te horen gekregen dat er toch geen eisprong is geweest. Ik vind het echt heel raar. Er wordt dat gezegd dat het er zo goed uitziet en dat het wel moet springen en dat gebeurd het toch niet..

Wij gaan nu dus weer verder met provera en daarna starten met Gonal 75.
Over 2 weken ga ik met vriendinnen een weekend naar Londen en we hebben besloten daarna te beginnen. Eerst maar even 2 weekjes rust.

Vandaag had ik een babyshower van mijn schoonzus (die ik ook zelf georganiseerd heb), ze was hartstikke blij maar ik vond het soms best moeilijk.
Eerst wilde we beide graag zwanger worden en ging het bij beide ook niet makkelijk, toen raakte zij zwanger en hoopte we dat ik snel zou volgen.. Nu is ze al bijna uitgerekend en hebben wij nog niet eens een oplossing zodat ik zwanger kan worden.
Ik gun het haar heel erg hoor dus kan gelukkig ook erg blij voor haar zijn maar soms vind ik het best lastig.
Wij willen ook zo graag, waarom moet het allemaal zo lang duren.

Sorry hoor voor mijn niet zo positieve post maar soms moet je het gewoon even kwijt.

Succes voor iedereen die op het wachtbankje zit, hopelijk snel goed nieuws :)
En een knuffel voor iedereen! :hug:
<<

Anoniem160

Bericht 10 Nov 2014 10:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa_, wat raar dat je weer geen eisprong hebt gehad. En moeilijk ook, zo lukt het zwanger worden natuurlijk niet. Confronterend dat je schoonzus wel zwanger is, ook al gun je het haar natuurlijk wel. Goed dat je heel even rust pakt, het is niet niks allemaal. Dikke knuffel voor jou :hug:

Shally, ik hoop zo voor je dat je over twee weken een positieve test in handen hebt!

Punto, is alles goed gegaan met de inseminatie?

Emmeve, wat heftig dat je zoveel pijn hebt. Logisch dat je daar verdrietig om bent, goed dat je dat toelaat. Fijn ook dat je in overleg met je manager een weekje vrij hebt kunnen nemen, hopelijk komen jullie samen tot een oplossing wb minder werken. Sterkte!

All, ik heb vanmorgen de nacontrole gehad bij de gynaecoloog. Alles is in orde, het is ook positief dat ik weer een menstruatie heb gehad (ook al was het bloedverlies minimaal). Ennnn de uitslag van het chromosoomonderzoek was er al! Alles is goed! Dus geen afwijkingen bij een van ons. We zijn best wel opgelucht, ook al betekent het dan dus dat die twee miskramen dikke pech zijn geweest. Als ik op 8 januari nog niet zwanger ben kan ik nog bloedonderzoek laten doen om te zien of er bij mij iets anders 'mis' is, maar daar gaat de gynaecoloog niet vanuit, omdat we al een gezond kind hebben. Voor nu in ieder geval goed nieuws, ik mag ook gewoon weer zwanger worden (het enige nadeel daarvan is dat ik geen bloedonderzoek kan laten doen, maar dat risico wil ik wel nemen).
Donderdag heb ik trouwens een afspraak met een verpleegkundige om te praten over de miskramen. Ik merk dat ik er erg veel moeite mee heb en hoef niet per se naar een psycholoog ofzo, dit is wat laagdrempeliger (en zij is er wel in gespecialiseerd). Hopelijk helpt het me wat in de verwerking.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers