Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buikjestopic

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 01 Nov 2014 15:38

Re: Buikjestopic

Wow AnnaK wat fijn!
De kleinste van de twee is nu al zwaarder dan ik was bij de geboorte.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 01 Nov 2014 15:47

Re: Buikjestopic

Wauw, mooie buik, AnnaK
<<

Anoniem117

Bericht 01 Nov 2014 16:48

Re: Buikjestopic

Wat lief van jullie!

Ik ben ook blij dat ze zo groot zijn (ook al vind ik het soms ook beangstigend, ze moeten er ook nog uit). Deze meting was van vorige week met 28 weken. Ze zijn dus echt groot! Mochten ze te vroeg komen dan is dit extra gewicht mooi meegenomen. Ik heb ook een grote partner en zijn dochter was bij de geboorte ook echt enorm.

Oreo, jij bent echt al bezig met de laatste loodjes. Ik lees met jullie topic mee maar jullie posten niet meer zoveel. Jij groeit nu minder hard heb ik het idee, of heb ik het mis. Heel leuk dat je telkens hetzelfde shirt aan hebt, zo zie je precies hoe je groeit.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Nov 2014 17:27

Re: Buikjestopic

We schrijven heel veel op facebook en in een app. Daar kunnen we net iets meer privé info delen.
Mijn buik lijkt idd weinig te groeien, maar ik zie het zelf niet zo goed. Maandag 38 weken, dan weer een nieuwe foto in een rood shirt :-) Ben er eigenlijk bij toeval mee begonnen, rood is sowieso mijn favoriete kleur om te dragen.. Maar het geeft wel een leuk effect!

Fijn dat jouw kleintjes al zo groot geschat worden! Dan hebben ze dat gewicht maar alvast! Heb in februari/maart nog een tweeling in het ziekenhuis mogen fotograferen. Die waren met 31 weken geboren en wogen bij de geboorte net een kilo... Dan is 1500g bij 28 weken heeeeeeeel fijn!
<<

Anoniem280

Bericht 01 Nov 2014 21:55

Re: Buikjestopic

Mooie buik hoor Anna.
Wees blij dat ze al een mooi gewicht hebben.
<<

Anoniem117

Bericht 01 Nov 2014 22:15

Re: Buikjestopic

Caramba schreef:Mooie buik hoor Anna.
Wees blij dat ze al een mooi gewicht hebben.



Ben ook zeker heel blij met hun mooie gewicht. Geeft mij ook veel rust. Groeien jouw meisjes goed?
<<

Anoniem280

Bericht 01 Nov 2014 23:56

Re: Buikjestopic

Laatste keer dat we dat te horen kregen was met de 20 weken echo.
Toen zaten ze op de juiste lijn. Nu geen idee. Hoop dat ze snel weer gaan meten. Dan weet ik ook weer wat meer :)
Verder voel ik ze echt de hele dag door. Soms zijn de bewegingen niet fijn die ze maken. De een zit duidelijk bij mijn ribben en wanneer zij rekt/strekt, draait of schopt, moet ik mij echt verzitten of andere houding aannemen. De andere meid ligt onder en door haar loop ik soms heel stijf. Of ze zit lekker tegen mijn blaas te trappelen, ook niet fijn. Zijn echte druktemakertjes :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Nov 2014 09:16

Re: Buikjestopic

Oh als ik jullie zo hoor, wil ik ook weer!! ;) Geniet ervan.
En wat een prachtige buik heb je AnnaK!
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Nov 2014 09:46

Re: Buikjestopic

Wow Anna, wat een prachtige buik heb je! En fijn dat je kindjes zo goed groeien.
2012 & 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Nov 2014 10:37

Re: Buikjestopic

Mooie gewichten Anna! B was bij de geboorte 1525 gram (29+5) en dat was al zwaar, dus dan is het bij 28 wkn helemaal een mooi gewicht :)
<<

Anoniem92

Bericht 02 Nov 2014 19:14

Re: Buikjestopic

Anna, het is zeker een prachtig buikje, zeker met 2 van die moppies erin! Nog mooi streeploos ook!

Hier mijn buik met 31 weken ;
Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 02 Nov 2014 20:11

Re: Buikjestopic

Mooie buiken Anna en Parel!
2010 2012 2015 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Nov 2014 20:38

Re: Buikjestopic

Wat een mooie buikjes weer!

Parel: Dat je alweer 31 weken zwanger bent.. Voor m'n gevoel is het net 2 maand geleden dat je zei zwanger te zijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem92

Bericht 02 Nov 2014 21:38

Re: Buikjestopic

Cinnamon schreef:Wat een mooie buikjes weer!

Parel: Dat je alweer 31 weken zwanger bent.. Voor m'n gevoel is het net 2 maand geleden dat je zei zwanger te zijn!


:smile:
Gelukkig niet zeg! Ik ben heel blij dat die 3 er eindelijk staat en we echt naar het einde toe kunnen werken!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 02 Nov 2014 23:14

Re: Buikjestopic

Parel, wat gaat het snel bij jou! En een mooie buik!
AnnaK, wat heb je een prachtige buik en wat ben je verder nog slank. Weet je al of je natuurlijk mag bevallen of een geplande ks krijgt?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem280

Bericht 02 Nov 2014 23:39

Re: Buikjestopic

Als ik ook mag reageren. Ik weet van mijn gynaecoloog dat als ze beiden goed liggen, het natuurlijk mag en kan. Maar de 1 kan natuurlijk komen en de ander alsnog met keizersnee.
Daarbij, mocht ik de 37 weken halen, gaan ze het halen, omdat het nooit langer dan 38 weken is een meerling zwangerschap.
Maar wat het dan gaat worden, nog hetzelfde denk ik.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 03 Nov 2014 09:15

Re: Buikjestopic

Caramba schreef:Als ik ook mag reageren. Ik weet van mijn gynaecoloog dat als ze beiden goed liggen, het natuurlijk mag en kan. Maar de 1 kan natuurlijk komen en de ander alsnog met keizersnee.
Daarbij, mocht ik de 37 weken halen, gaan ze het halen, omdat het nooit langer dan 38 weken is een meerling zwangerschap.
Maar wat het dan gaat worden, nog hetzelfde denk ik.


Hè? Hoezo nooit langer dan 38 weken? Ik heb zelf met 38+3 pas een geplande keizersnede gehad omdat ik nog maar amper adem kon halen en mijn buik al veel groter was dan gemiddeld bij een tweeling, anders hadden ze mij gewoon tot 40 weken laten lopen zolang de boel nog dicht zat. Ik ken er ook meerderen die pas na 41 weken zijn bevallen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem280

Bericht 03 Nov 2014 09:26

Re: Buikjestopic

Chaos schreef:
Caramba schreef:Als ik ook mag reageren. Ik weet van mijn gynaecoloog dat als ze beiden goed liggen, het natuurlijk mag en kan. Maar de 1 kan natuurlijk komen en de ander alsnog met keizersnee.
Daarbij, mocht ik de 37 weken halen, gaan ze het halen, omdat het nooit langer dan 38 weken is een meerling zwangerschap.
Maar wat het dan gaat worden, nog hetzelfde denk ik.


Hè? Hoezo nooit langer dan 38 weken? Ik heb zelf met 38+3 pas een geplande keizersnede gehad omdat ik nog maar amper adem kon halen en mijn buik al veel groter was dan gemiddeld bij een tweeling, anders hadden ze mij gewoon tot 40 weken laten lopen zolang de boel nog dicht zat. Ik ken er ook meerderen die pas na 41 weken zijn bevallen.


Dit is mij verteld, al verschillende keren. Ook door verschillende personen.
Maar bij een tweeling tot 41 weken? Op internet staat zelfs dat het bij 38 weken word afgebroken omdat het complicaties met zich meebrengt voor moeder en kindjes.
Maar misschien is dit bij een tweeeiig anders dan bij een eeneiig?
Zo heb ik dus van mijn gynaecoloog ook gehoord dat je zwanger bent van een eeneiige tweeling iedere 2 weken controle hebt en bij een tweeeiige iedere 4 weken.
Vanaf het begin heb ik iedere 2 weken, omdat dit duidelijk eeneiig is.
Maar ik weet niet, misschien heeft ieder ziekenhuis zijn eigen procedure hier mee?
<<

Anoniem81

Bericht 03 Nov 2014 09:45

Re: Buikjestopic

1 eiig delen ze de placenta, heb je meer kans op complicaties dus laten ze je nooit uitlopen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 03 Nov 2014 10:03

Re: Buikjestopic

Ik denk dat ze jou dan vooral hebben ingelicht mbt een een eiige tweeling, zowel in het vorige ziekenhuis en het ziekenhuis waar ik nu zal bevallen houden ze geen 38 weken aan als max bij twee eiig, bij een eiig zal dat vast vroeger zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 03 Nov 2014 10:48

Re: Buikjestopic

Zo, had even zin om mijn buik op de foto te zetten :P
22+2 alweer, time flies :)

Afbeelding

Parel en AnnaK, mooie buiken dames!!
<<

Anoniem117

Bericht 03 Nov 2014 12:29

Re: Buikjestopic

Mooi Snirp! Je ziet al echt een zwangerschapsbuikje.

Parel wat een mooie buik en best bescheiden ook. Heerlijke joggingbroek volgens mij? Broeken zitten mij niet lekker, maar als ik die van jou zo zie, wil ik er ook een aan.

Lejow, wat is B toch vroeg geboren, wat moet je geschrokken zijn. Maar fijn dat haar gewicht ook goed was. Ik ben ook heel blij dat ze zo goed groeien, mochten ze dan te vroeg komen dan zijn ze in ieder geval voor hun termijn aan de zware kant.

Caramba, wat leuk dat je je meisjes zo goed voelt bewegen. Ze hebben nu ook nog alle ruimte. Ik voel ze soms niet zo goed, omdat ik heel veel harde buiken heb. Ik heb soms echt het idee dat het niet past. Mijn buik doet de hele dag en vooral de hele nacht door pijn. Ik voel ze vaak ook wel hoor. Vooral als ze van de ene naar de andere kant schuiven, maar het doet wel pijn. De gynaecoloog zei ook dat mijn baarmoeder heel strak staat en daardoor heel gevoelig is.

Chaos & Caramba, mijn ziekenhuis leidt mij uiterlijk met 38 weken in (twee-eiig), of eerder als ik me niet goed voel. Ik heb tot 24 weken elke 3 weken controle gehad en vanaf 24 weken elke 2 weken. In principe laten ze je niet doorlopen tot de 40 weken, tenzij je dat als moeder per se wil. Ik denk dat het dus per ziekenhuis verschilt.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Nov 2014 13:12

Re: Buikjestopic

Aaah Snirpie, zo lief!

AnnaK, wat ontzettend vervelend, veel harde buiken. Heb je al een kersenpitkussen? Bij mij werkt dat erg goed, zeker 's avonds in bed. Ik heb een langwerpige, zodat ik 'm over mijn buik heen kan leggen. Is erg aangenaam!

Hier heeft buik in een paar dagen een enorme groeispurt gemaakt :shock: Verklaart de vele harde buiken ook!
Laatst gewijzigd door Anoniem205 op 05 Feb 2015 10:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem117

Bericht 03 Nov 2014 13:18

Re: Buikjestopic

Wow Oreo, dat is echt een gigantische groeispurt! Wat leuk! En bedankt voor je tip, ik ga het vannacht meteen proberen, een nacht goed slapen zou ik erg goed kunnen gebruiken.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Nov 2014 13:28

Re: Buikjestopic

ja, bizar verschil he? Verklaart dus ook waarom deze week (en vooral t weekend) mijn buik zo'n pijn deed!

Die kersenpit helpt mij heel erg! Hopelijk jou ook!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron