Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Zeester

Bericht 29 Okt 2014 06:53

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren weer gelopen sinds de marathon van Amsterdam. Ging nog niet echt lekker. Het begin is er weer!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2014 13:07

Re: Het hardlooptopic

Goed dat je weer bent gegaan, Zeester.

Ik voel me de hele week al niet fit en had al 3 weken niet meer gelopen. Vanmorgen een psychische battle met mezelf gehouden en toch gegaan. Ging nog verbazend goed en ik voel me een stuk beter nu. Kwam vrij snel in een flow terecht terwijl ik die normaalgesproken nooit ervaar, daarom lukt het me nooit goed. Maar met zo'n flow gaat het supermakkelijk. Nu nog even ontdekken wat ik heb gedaan om hem te krijgen.
#teammaple🍁
<<

Zeester

Bericht 01 Nov 2014 13:22

Re: Het hardlooptopic

Ook goed dat jij gegaan bent! Het was zulk lekker weer vanmorgen dat ik langer gelopen heb dan ik van te voren bedacht had. Ik wilde 8 km en het werd 15.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2014 13:26

Re: Het hardlooptopic

Oh jemig dat is nogal een verschil. Het lekkere weer hielp wel inderdaad! Ik was van plan om 5 te lopen en dat werd 6,3 :) in 38 minuten dan ook nog, best rap voor mijn doen.
#teammaple🍁
<<

Zeester

Bericht 01 Nov 2014 13:35

Re: Het hardlooptopic

Klopt hoor. Het werd bij mij 1 uur 10 minuten. Dat was een half uur langer.
<<

Anoniem275

Bericht 01 Nov 2014 14:04

Re: Het hardlooptopic

Ik ben echt al te lang niet geweest.. *schaam*
Heb me opgegeven voor de nieuwjaarsloop van het werk, dan heb ik een stok achter de deur.. ;)
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 11:23

Re: Het hardlooptopic

Vandaag weer heerlijk 8 km gelopen in het zonnetje, wel in een heeeel langzaam tempo. 8 km in een uur! 8 km per uur dus. Normaal is dit voor mij zo langzaam, maar nu geniet ik er juist van. Ik liep in het park en had een lezing gedownload van de een of andere sociaal psycholoog, heel interessante materie en ik heb echt ontspannen gelopen van begin tot eind :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Nov 2014 11:33

Re: Het hardlooptopic

Oh ja lekker loopweer he? Ik ben ook net terug van mijn training. 5 keer 4min hardlopen en 2 min wandelen. Ging super goed, ik kwam bij de derde keer ook in een flow en had toen steeds nog energie over.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem125

Bericht 02 Nov 2014 11:38

Re: Het hardlooptopic

Ja, dit is echt het ideale hardloopweer voor mij. De temperatuur is zo perfect en lekker een zonnetje erbij :D
<<

Anoniem321

Bericht 02 Nov 2014 16:33

Re: Het hardlooptopic

Wauw, ik maak weer vooruitgang! Ik merk dat door de juiste oefeningen te doen ik zonder pijn kan lopen en ik kan ook steeds een stukje verder. Dat geeft de burger moed! Vandaag ook een rondje van 5 km gedaan en wat was het lekker weer inderdaad.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Nov 2014 19:10

Re: Het hardlooptopic

Wat lekker dat jullie zo lekker in de flow zitten! Mijn knie weerhoudt mij nog steeds :( echt jammer! Ik hoop van de week weer een keer te kunnen hardlopen. Ik wil mijn knie nog wat rust geven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Nov 2014 19:13

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig allemaal!
@Maddie: ik zou niet te snel weer beginnen. Je kunt het beter iets langer laten rusten, dan heb je veel meer kans dat het daarna gewoon goed gaat.

Ik heb vandaag ook heerlijk gelopen in het zonnetje: 8 km in 45 minuten. Echt zo mooi: die blauwe lucht en oranje herfstbladeren!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Nov 2014 19:49

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje, dank je wel voor het advies. Ja dat ga ik ook doen! Want het moet wel echt weg zijn!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zeester

Bericht 02 Nov 2014 20:08

Re: Het hardlooptopic

Ik zal mij nog even voorstellen. Ik ben zeester. Sinds drie jaar loop ik hard. Begonnen met korte afstanden, maar daarin was ik de uitdaging snel kwijt. Dit jaar heb ik voor het eerst in Amsterdam de hele marathon gelopen in 3:25.

Ik ben nu aan het nadenken wat de volgende uitdaging wordt. Misschien een trail loop. Ik wil ook nog seleen sport erbij gaan doen. Wat doen jullie erbij?
<<

Anoniem216

Bericht 02 Nov 2014 21:43

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 09:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Nov 2014 09:38

Re: Het hardlooptopic

Zeester schreef:Het was zulk lekker weer vanmorgen dat ik langer gelopen heb dan ik van te voren bedacht had. Ik wilde 8 km en het werd 15.

Zeester schreef:Klopt hoor. Het werd bij mij 1 uur 10 minuten. Dat was een half uur langer.


Ik snap deze uitspraken niet zo goed bij elkaar. Je was van plan 8 km te lopen en dat liep je in 40 minuten, ok dat kan, maar het werd een half uur langer en in die 30 minuten heb je nog eens 7 km gelopen? Dat betekent dat je die laatste 7 km met een snelheid van 14 km per uur hebt gelopen ... Sorry, het komt wat ongeloofwaardig over allemaal! :eyes:
<<

Zeester

Bericht 03 Nov 2014 09:54

Re: Het hardlooptopic

Ik wist niet dat er zo precies gekeken werd. Ik zal wat preciezer zijn op de minuut af: ik liep 8 km in 37 minuten, dat is 12,9km/u, daarna liep ik nog 7 km in 33minuten dat is 12,6km/u. 37+33 is 1:10, 8+7 is 15. Niks ongeloofwaardigs aan.
Mijn 10km tijd is 38minuten dus dat ik 14km/u kan lopen is ook niet zo gek.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Nov 2014 10:17

Re: Het hardlooptopic

Ah ok, op die fiets. Jeetje, wat loop jij snel dan!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Nov 2014 10:22

Re: Het hardlooptopic

Afgelopen weekend weer mijn PR verbroken op de 5 km. Nu komt het nabij de 27 minuten. Dat terwijl het behoorlijk warm was voor het tijd van het jaar, maar gelukkig had de organisatie een extra waterpunt toegevoegd aan de route. Ook helemaal nergens last van gehad (schoenen niet al te strak gedaan helpt merk ik) en ik kon er nog een sprintje uittrekken op het einde. In het nieuwe jaar wil ik toch wel richting de 10 km proberen te gaan om deze in een uur te lopen. Oké, dat is niet echt snel maar ik wil eind 2015 de Zevenheuvelenloop (15 km) binnen 1,5 uur gaan lopen. Dan heb ik de grootste loopevenementen van Nijmegen beide een keer gelopen.

@ Zeester, met zo'n tijd op de 10 km sta je als vrouw zijnde bijna altijd wel op het podium bij de lokale loopjes.
<<

Zeester

Bericht 03 Nov 2014 10:23

Re: Het hardlooptopic

Ik kan het best goed ;-) Ik hoop op termijn 3:00 of eronder op de marathon te kunnen lopen. Heb nu heel rustig aan gedaan.
Mijn eerste doel deze winter is richting de 36 minuten op tien km.
<<

Zeester

Bericht 03 Nov 2014 10:31

Re: Het hardlooptopic

Klopt, ik win best vaak iets.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Nov 2014 10:31

Re: Het hardlooptopic

Knap hoor! Inderdaad sta je dan weleens op het podium waarschijnlijk? Ik heb best veel getraind de laatste jaren, maar mijn PR op de 5 km staat op 27 minuten en mijn PR op de 10 km op 59 minuten. Ik ben gewoon niet zo snel, denk ik. Moet ook zeggen dat ik er nooit heel gericht op heb getraind om veel sneller te worden. Voor mij voelt een tempo van 10 km per uur al pittig aan.
<<

Zeester

Bericht 03 Nov 2014 10:36

Re: Het hardlooptopic

Ik sta eigenlijk altijd wel op het podium. Ook win ik van veel mannen. Zou grappig zijn als ik een keer win van alle mannen!
Het gaat bij mij als vanzelf. Blijkbaar een goede looptechniek, met de goede genen belast en een goed lichaam voor het hardlopen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Nov 2014 10:53

Re: Het hardlooptopic

Ik kom tot nu toe ook niet verder dan 10 tot 11 km per uur. Een hoger tempo (of grotere stappen zetten) word ik te snel moe van en dat moet ik op het einde van een loop van 5 km al bekopen. Afgelopen weekend was het behoorlijk druk en heb ik de eerste km in een groepje gelopen, dat daarna uit elkaar viel. Echter hierdoor liep ik wel lekker voor mijn gevoel. Ook heb ik wat meer op mijn techniek gelet. Dus heupen zoveel mogelijk horizontaal proberen te houden en de rug recht en niet voorover gebogen.

Ik was vroeger op school beter in de sprintnummers dan de lange afstanden. Bij de sprint maakte ik altijd gebruik van mijn lange benen. Bij de lange afstand lukt mij dat nog of steeds niet, omdat ik dan te snel vermoeid raak (niet zo zeer mijn conditie, maar mijn benen). Toch zie ik die toppers wel behoorlijk grote passen maken. Hoe kan ik hier op trainen?
<<

Zeester

Bericht 03 Nov 2014 11:14

Re: Het hardlooptopic

Als je wat naar voren gaat hangen dan merk je dat je in je pas valt. Vervolgens strek je in hangende positie je borst op en tip je je hiel goed op. Ik maak overigens ook geen heel grote passen, maar loop wel met een hoog beentempo.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers