Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Nov 2014 14:02

Re: Boodschappen budget

Oh, goed zo Josephine. Zou knap zijn als het je lukt. Onze maand loopt ook altijd zo ongeveer van 25e tot 25. Dat betekent voor oktober/november dat er 5 maandagen zijn (op die dag doen wij boodschappen), dus dat is wat nadelig ;)
Ik ben benieuwd of jullie het gaan redden!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 02 Nov 2014 13:11

Re: Boodschappen budget

Ik heb vrijdag avond de week boodschappen gehaald en was 58 euro kwijt, viel me echt reuze mee. Het scheelde dat ik geen kaas, vlees en luiers nodig had.
Heb daarentegen gisteren nog wel twee doosjes wijn bij de plus gehaald :palm: was nu met 50% korting en met de feestdagen in het vooruitzicht kon ik ze niet laten staan. Heb dit trouwens niet van de boodschappen rekening betaald want vind dat dit meer en luxe artikel is.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Nov 2014 13:49

Re: Boodschappen budget

Ons budget is 300 euro, bij ons loopt het ook van de 25e tot de 25e. Deze maand dus 5 weekenden (salaris was er de 24e, en we doen vrijdag boodschappen).
Nu dus 60 euro in de week. Daarvan gaan we naar de lidl en de jumbo en op woe naar de markt voor vers fruit.
Verzorgingsproducten reken ik eigenlijk niet mee, dat kopen we eens in de zoveel tijd in de aanbieding.
Van de 60 euro houden we eigenlijk nog wel wat over. Dus dat is mooi!
<<

Anoniem186

Bericht 02 Nov 2014 14:36

Re: Boodschappen budget

Netjes, Lejow!

Onze maand loopt van de 1e tot de 1e. De maand oktober had 5 weken. We zijn zo'n 80 euro over ons budget heen gegaan. Dat is niet alleen door de boodschappen, maar ook door andere uitgaven.
November is weer gewoon 4 weken. Dat is fijn, scheelt weer een hoop.


Hoe houden jullie je budget bij?

Ik zet alles per week in de kladblok op m'n telefoon. Zo kan ik direct zien hoeveel we nog over hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Nov 2014 14:43

Re: Boodschappen budget

In excel bestand wat ik bijna dagelijks bijwerk.
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 02 Nov 2014 15:23

Re: Boodschappen budget

Eigenlijks hou ik niet echt mijn budget bij althans niet in de zin dat ik opschrijf wat ik precies waar heb uitgegeven.

Wel heb ik aan het 'begin' van de maand het geld gepind en neem ik dus iedere keer een beetje contant mee. (Ook niet te veel want dan ga ik vaak denken ohh dat en dat kan ik ook nog wel mee nemen :palm: )
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Nov 2014 19:39

Re: Boodschappen budget

Ik schrijf eigenlijk nooit iets op, maar weet in mijn hoofd wel of en hoeveel ik over het budget ben gegaan. Al is het voor mij nu nog even zoeken naar wat reëel is. Was deze week 33 euro kwijt,excl luiers maar incl 2 pakken vaatwastabletten (nu 5 euro voor 2 pakken bij Lidl, had ze nog niet meteen nodig maar vast meegenomen) en gehakt voor 4 dagen (per portie ingevroren).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Nov 2014 19:46

Re: Boodschappen budget

Ik houd in een Excel overzicht bij wat wij uitgeven. NIet alleen aan boodschappen, maar alles wat we uitgeven. Zo probeer ik wat inzicht te creëren en wat meer grip op het geld te hebben.

Morgen gaat mijn vriend boodschappen doen. Ik houd mijn hart vast, haha!
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Nov 2014 10:43

Re: Boodschappen budget

Grappig om te lezen hoe iedereen zijn maand anders indeelt. Ik heb een totaalbudget voor de hele maand, dus voor 1 t/m 30 november, dat is 400 euro. Dat verdeel ik per week van 7 dagen, en dan heb je nog de laatste 2 dagen van november erbij. Die 400 euro verdeel ik evenredig, afhankelijk van het aantal dagen in een maand dus. In februari heb ik dus 100 euro per week te besteden (want 28 dagen en dus exact 4 weken indien geen schrikkeljaar), in andere maanden ligt dat weekbedrag dus iets lager.

@ hoe houd je je budget bij: In Excel voer ik de datum van uitgave en het bedrag in. In een aparte tabel laat ik Excel alles optellen (dus bijv. voor de 1e week van november alle uitgaven), kolom daarnaast staat het budget voor die periode, en kolom daarnaast wordt dan automatische berekend hoeveel ik onder/boven budget zit. Zo kan ik ook monitoren of we voor rest van de periode nog veel kunnen uitgeven of rustig aan moeten doen. Bij overschrijding van het budget kleurt het vakje rood, als er nog ruimte is om uit te geven kleurt het vakje groen.

Wat budget voor de maand oktober betreft zijn we wel weer over het budget heen gegaan, maar er is weer minder uitgegeven dan de maand ervoor. Dus langzaam gaan we echt richting die 400 euro!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 09 Nov 2014 14:41

Re: Boodschappen budget

Bij ons loopt de maand ook altijd van de 25ste tot de 25ste.. Grappig dat er dat veel hebben haha.
Ik houd het niet bij in Excel maar gewoon op papier :) Ik heb gisteren boodschappen gedaan t/m aankomende donderdag en ik was €42,66 kwijt.. vond het zelf best aan de hoge kant maar we kregen visite dus er zitten ook salades/stokbrood bij. En om nou mijn hele lijstje hier neer te gaan zetten is wat te haha dus hierbij ons menu voor deze week:
- Zaterdag (gisteren)
Mexicaanse burritos
- Zondag
Soep (zelfgemaakt)
- Maandag
Gekookte aardappels, rode kool, slavink
- Dinsdag en woensdag
Spaghetti (de porties zijn te groot om daar 1 dag van te eten dus dan eten we dat 2 dagen achter elkaar :) )
- Donderdag
Krieltjes, sla (met mais/tomaat/komkommer/ei) en kippenpoten
Wat als het lukt
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Nov 2014 16:11

Re: Boodschappen budget

Ik hoef Nog maar 1x boodschappen te halen en heb daarvoor nog ruim 170,- voor beschikbaar, moet wel lukken :smile:

laten jullie het restant op de boodschappen rekening staan om zo wat te sparen voor duurdere maanden (feestdagen, verjaardagen) of maken jullie dan de maand er op minder geld over naar de boodschappen rekening. ?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2014 16:25

Re: Boodschappen budget

Wij hebben geen boodschappen rekening. De boodschappen gaan van de gezamenlijke rekening en als er iets over blijft, dan blijft het gewoon staan. Iedere maand komt er ruim genoeg op voor de vaste lasten en aan het begin van het jaar kan het geld wat over is mooi gebruikt worden voor de gemeentelijke belastingen enzo.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Nov 2014 20:23

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat ik het gewoon laat staan. Schat dat ik deze maand zo'n 100,- overhoud. Dat betekent dat ik voor 300,- boodschappen heb gedaan wat volgens mij heel netjes is.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem186

Bericht 09 Nov 2014 20:33

Re: Boodschappen budget

Hier gaat het iedere maand hoe dan ook schoon op, haha
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Nov 2014 20:37

Re: Boodschappen budget

Ik snap er ook niks van hoor, normaal gaat het bij ons ook bijna allemaal op. Scheelt wel een hoop denk Ik dat wij een grote voorraad hebben en ook de vriezer zit goed vol met o.a. vlees. Dat scheelt natuurlijk ook een hoop bij de week boodschappen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem74

Bericht 09 Nov 2014 21:25

Re: Boodschappen budget

Wij hebben een aparte tekening plus pinpas voor de variabele uitgaven.
Ideaal...zo kan ik elke dag makkelijk zien wat ik nog over heb deze maand, ik houd het dus ook niet bij in excel oid.
Vorige maand hielden we een paar tientjes over. Heb ik gepind en in de spaarpot gestopt. Deze maand gewoon weer zelfde bedrag, omdat ik in november ook voor de sint en kerstdagen inkopen doe (de houdbare spullen). Dan hoef ik in december niet alles in 1 x te kopen. En in dec. zijn vriend en zoon jarig, dus erg dure maand.

Het spaarpotje gebruiken we voor de zomervakantie volgend jaar. Ik stop daar ook geld in wat ik op MP oid verkoop.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Nov 2014 21:50

Re: Boodschappen budget

Wij hebben idd ook een aparte rekening. Ik vind dat echt ideaal werken. We doen dat al jaren zo en bevalt prima.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 10 Nov 2014 11:54

Re: Boodschappen budget

Wij hebben ook geen aparte rekening voor boodschappen, die gaan gewoon van de rekening waar ook de vaste lasten etc vanaf gaan :) Daar staat ,met aftrek van alle vaste lasten, nog genoeg op om boodschappen te doen. Eigenlijk hetzelfde als Cotton.. Wel rekenen we maximaal 100,- per week maar daar gaan we nooit overheen dus dat is wel fijn!
Wat als het lukt
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 10 Nov 2014 12:19

Re: Boodschappen budget

Wij hebben ook geen aparte rekening voor de boodschappen. Wel een tijdje gehad en dan het overige bedrag laten staan iedere keer. Van dat bedrag gingen we dan een nachtje weg, als het bedrag hoog genoeg was. Maar nu doen we dat niet meer.

Wat ik wel lastig vind soms is dat ons budget van 23e tot 23e loopt en wij doen vaak op woensdagmiddag de grote boodschappen voor 2 weken. Maar soms komt het dan voor dat we die woensdagmiddag eigenlijk boodschappen moeten doen en het dan vrijdag einde van de maand is. En dan komen we natuurlijk niet uit met het budget, omdat we met grote boodschappen vaak 60 euro kwijt zijn. Ik probeer dan iedere keer mijn man over te halen om andere dag de grote boodschappen te doen, maar dat vind hij dan weer niks, omdat we er een stukje voor moeten rijden en eigenlijk alleen woensdagmiddag daar tijd voor hebben.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Nov 2014 20:56

Re: Boodschappen budget

Wij hebben ook geen aparte rekening, ik hou het allemaal bij in een Excel-bestandje, werkt hier prima.
Onze maand loopt gewoon altijd vanaf de 1ste, dat vind ik zelf wel het handigste. Hier geen vaste dagen om boodschappen te doen, ligt er maar net aan wanneer ik vrij ben.

Vorige maand binnen budget gebleven en deze maand gaat ook goed, alhoewel ik niet weet of we het gaan redden omdat ik jarig ben, mijn vriend ook en we onze zoon zijn verjaardag (1 dec) ook nog vieren (30 nov). Wij maken alle taarten e.d. zelf, dus daar zit wel een extra boodschappenkost in.
2012 & 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Nov 2014 21:12

Re: Boodschappen budget

Ok het wordt tijd dat wij fors gaan bezuinigen. We gaven altijd rond de 300 euro per maand uit aan boodschappen maar de laatste maanden loopt het eerder richting de 500 euro. En nu mijn man thuis zit kunnen we het geld veel beter besteden.
Het budget is 70 euro per week, daar moeten we het gemakkelijk mee redden.
Ik hou trouwens en kasboek bij via google drive. Die heb ik ooit een keer via iemand van het forum gekregen. Echt ideaal!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Nov 2014 10:06

Re: Boodschappen budget

Ons boodschappen budget is 350 euro en de maand loop van de 25e tot de 25e. Het gaat deze maand tot nu toe wel prima. We houden al onze uitgaven bij in een kasboek en dit werken we ongeveer twee keer per week samen bij. Deze week eten we maar vier dagen thuis dus dat scheelt al een hoop haha (1x bij mijn ouders eten, 1x bij schoonouders eten en 2x uiteten. Uiteten gaat van een ander budget af.)
<<

Anoniem104

Bericht 12 Nov 2014 12:00

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem100

Bericht 13 Nov 2014 11:56

Re: Boodschappen budget

Wij hebben 1 gezamenlijke rekening waarbij we elke maand een vast bedrag opzetten voor de vaste lasten en boodschappen. Onze maand loopt van de 25e tot de 25e, vanaf het moment dat ik salaris krijg. Vriend krijgt 4wekelijks, dus dat verschilt nog wel eens. Meestal redden we het ook nog wel om daar de extraatjes van te betalen, bijvoorbeeld cadeautjes, ergens een bakkie doen.
We rekenen 100 euro per week inclusief alles, hier blijven we eigenlijk altijd wel binnen. Wat overblijft laten we staan en kunnen we dan gebruiken als het nodig is.
Ik probeer een Excel-bestand bij te houden, maar dat schiet er nog wel eens bij in....
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Nov 2014 15:06

Re: Boodschappen budget

hier is al een week de nieuwe maand ingegaan. Ging vandaag boodschappen halen en moest 21 euro betalen. Maar veel dingen waren op. Zal dus nog een keer naar de winkel moeten.

Ik pin iedere begin van onze maand het geld en doe dat in 4 enveloppen. Wat overblijft nemen we mee naar de volgende week. We hebben wel week €75,- incl 2 auto's tanken dat is al ongeveer €35,- en ook andere uitgaven zit bij dat geld in.

Vandaag bij de action geweest ze hadden allemaal kerstkoekjes die alvast gehaald
En gisteren bij de blokker hadden ze koopavond met extra korting heb ik even waxinelichtjes ingeslagen
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers