Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Okt 2014 19:39

Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ik ben wel benieuwd wat jullie aan energiekosten verbruiken. Ik kreeg vandaag mijn jaarafrekening binnen welke opeens aanzienlijk hoger was dan vorig jaar dus ik ben erg benieuwd of wij dan zoveel meer dingen doen dan anderen, dus een kort vragenlijstje.

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden?
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc
- Tv
- Wasmachine
- Droger
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh?
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot?

Bedankt alvast voor het invullen!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2014 20:42

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ik ben wel benieuwd wat jullie aan energiekosten verbruiken. Ik kreeg vandaag mijn jaarafrekening binnen welke opeens aanzienlijk hoger was dan vorig jaar dus ik ben erg benieuwd of wij dan zoveel meer dingen doen dan anderen, dus een kort vragenlijstje.

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden?2
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc die stond tot voor kort 24u per dag aan nu 2 uur. En af en toe de laptop
- Tv 6 uur gemiddeld
- Wasmachine twee wasmachine per weer programma duurt 35 min per keer en doe dan extra centrifugeren van 5 min
- Droger zal straks nu het kouder word eens per week een uur aanstaan. We kunnen de was in huis nergens drogen
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh?3038 toevallig net de afrekening gehad
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? we betalen nu voor gas en elektriciteit 120 per maand. Maar net overgestapt daar zullen we volgens hun 89 betalen maar we doen dan meer

Bedankt alvast voor het invullen!
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 31 Okt 2014 20:53

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? Afgelopen jaar 2 personen
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc Hele dag
- Tv Paar uur per dag, was afhankelijk van of ik op kamers zat door de weeks of thuis was
- Wasmachine minimaal 4x per week, en dan tussen de 50 minuten en bijna 2 uur, afhankelijk van temperatuur
- Droger Niet van toepassing
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? Afgelopen jaar 2.449 kWh
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? 150 euro, kregen afgelopen jaar 722,56 euro terug, heb hem nu op 120 euro ezet.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2014 20:56

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? 2
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc
0. Gemiddeld eens per week de laptop opladen en twee keer per week de iPad.
- Tv
0-2 uren per dag
- Wasmachine
3 of 4 grote wassen van ongeveer 0.9kwh per beurt en een paar kleinere wasjes die ongeveer 0.4kwh per beurt verbruiken. Heb een nieuwe wasmachine (A+++ label), toevallig staat in het boekje het verbruik. Love it.
- Droger
3 of 4x drogen per week. Onze droger verbruikt bijna 2kwh per droogbeurt, C label dus niet echt zuinig..
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? Vorig jaar 4400kwh en daar ben ik zo van geschrokken dat we zijn gaan besparen. Tot nu toe zitten we na precies 8 maanden op 1400kwh.
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? €200 (gebaseerd op ons zeer hoge verbruik van vorig jaar).
<<

Anoniem114

Bericht 31 Okt 2014 20:58

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Is 4400 zoveel dan?

Ik heb geen idee hoe ons verbruik is. Tenminste, m'n vriend heeft er gister naar gekeken en heeft 't wel verteld, denk ik.. Maar ik luister nooit zo goed naar dat soort dingen.. Ik heb gevraagd of 't goed was zo en hij dacht van wel. Duus. Okeu.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2014 21:05

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Bazinga schreef:Is 4400 zoveel dan?

Ja, gemiddeld genomen wel als je een beetje vergelijkt op verschillende websites wat normaal is voor 2 personen/woonsituatie.

Al kloppen die ook niet altijd. Als ik een groot woonoppervlak invul wordt het stroomverbruik ook een stuk hoger volgens die websites. Alsof je de hele toko vol zet met schijnwerpers ofzo. :confused:
<<

Anoniem127

Bericht 31 Okt 2014 22:18

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Vier personen (drie kinderen):

Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc: 1 uur per dag
- Tv: niet
- Wasmachine: vier uur per week sinds een maand, daarvoor een paar uur meer
- Droger: niet

Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? Als ik het goed lees en begrijp: 1100 kWh sinds Januari
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? Pfoe, iets meer dan 100 euro geloof ik
<<

Anoniem127

Bericht 31 Okt 2014 22:19

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Wat kost 1 kWh eigenlijk ongeveer?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Okt 2014 22:48

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Wauw, ik ben echt verbaasd en begin steeds meer te geloven dat onze rekening niet klopt. Ons vorige gebruik stond op ongeveer 2500. Dit komt overeen met het gemiddelde verbruik van een tweepersoons huishouden. Onze huidige verbruik staat op 5400! Ik zou niet weten hoe we dat in een jaar verdubbeld hebben, ons verbruik is namelijk niet veranderd.. We hebben sinds twee weken een nieuwe meter, zo'n slimme. Op dat moment zijn de meterstanden doorgegeven, dus de eindstand van dit jaar schijnt hard te zijn. Ik vind 't alleen bijzonder dat het zoveel hoger is ten opzichte van vorig jaar.

@Twellie. Gemiddelde prijs van 1kwh is 0,23 cent.
<<

Anoniem127

Bericht 31 Okt 2014 22:53

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ja, da's wel heel erg apart zeg. Misschien eens bellen met het energiebedrijf over de meter? Volgens mij heb ook al eens zo'n verhaal gelezen en dat het toen aan de meter lag (misschien wel hier?)
<<

Anoniem92

Bericht 31 Okt 2014 23:59

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Joan is er de mogelijkheid dat iemand illegaal aftapt?
<<

Anoniem74

Bericht 01 Nov 2014 00:03

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ja idd. Dat zou ook nog kunnen, wat parel zegt. Al vraag ik mij af hoe je zoiets kunt achterhalen
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Nov 2014 02:16

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden?
3 personen (vriend, ik en ons zoontje van bijna 2 jaar)
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc
Vorig jaar zo'n 12 tot 16 uur per dag (de computer van mijn vriend en mijn laptop, toen werkte mijn vriend niet. Sinds dit jaar juli is dat denk ik gezakt naar zo'n 3 uur per dag.
- Tv
Ik denk zo'n 5 uur per dag want ik zet hem nogal vaak aan voor achtergrondmuziek.
- Wasmachine
Gemiddeld zo'n 5 tot 6 keer per week 1 uur en 15 minuten dus zo'n 6 tot 7,5 uur.
- Droger
Hetzelfde als de wasmachine.
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh?
5000 tot 5500 kwh per jaar
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot?
€175,00 per maand voor gas en electra (water is zo'n €40,- tot €45,- per maand)
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 01 Nov 2014 23:50

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Zoveel water MG? Hier 44 per 3 maanden, gezin van vier.
Of douchen jullie iedere dag?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 02 Nov 2014 00:06

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? 1 persoon
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc: laptop staat ca. 3 uur per dag aan, in weekend hele dag
- Tv: ca. 3 uur per dag, in weekend meer
- Wasmachine: op zaterdag 2 tot 3 wassen
- Droger: heb ik niet
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? 1351 kWh (en 604 m3 gas)
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? 74 euro maar dat is inclusief gas (tussenwoning)

Ik heb verder 1 vaatwasser die ca. 2x in de week aangaat.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem122

Bericht 02 Nov 2014 01:53

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ig-Nore schreef:Zoveel water MG? Hier 44 per 3 maanden, gezin van vier.
Of douchen jullie iedere dag?


Kan het niet zijn dat ze gelijk voor gemeentelijke heffingen betaald? Was bij ons eerst ook, en later is dat van elkaar los gekoppeld door Brabant Water.
We gingen toen ook van 50 euro per maand naar `5 euro per maand.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Nov 2014 03:17

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Ik betaal zuiveringsheffing aan loco sensus (zo'n 20 euro p/m) en waterverbruik aan vitens(zo'n 20 euro p/m) Voor mij valt dat ook onder kosten voor water... Het komt op zo'n 100/110 kuub per jaar. Sorry als het een verkeerd beeld geeft maar voor mij valt de zuiverinzuiveringsheffingin de categorie kosten voor het water want dat moet ik ook betalen omdat ik water verbruik.

En ja wij douchen idd ook iedere dag. In de zomer soms nog vaker per dag (alleen ik doe dat trouwens in de zomer).
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 02 Nov 2014 07:54

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

ah...wij betalen dat apart idd ...
<<

Anoniem286

Bericht 02 Nov 2014 12:18

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? 3
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc, lang aangezien man momenteel werkloos is. Ik denk wel 8-10 uur per dag dat hij aan staat
- Tv: 2-4 uurtjes
- Wasmachine: alleen in het weekend of 's nachts (lager tarief), 6-7 wasjes per week
- Droger, zelfde als wasmachine maar dan 2-3 beurten
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? We lopen van febr tot febr en zitten nu op de 3725. We hebben een warmte/koude systeem en geen gas.
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? 125 euro, ik verwacht dat we wel wat terug gaan krijgen.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Nov 2014 12:27

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Bijzonder Joan, ik zou het wel even laten uitzoeken. Is wel een heel flink verschil!
<<

Anoniem170

Bericht 02 Nov 2014 12:52

Re: Wat is jullie jaarlijks energieverbruik?

Joan schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie aan energiekosten verbruiken. Ik kreeg vandaag mijn jaarafrekening binnen welke opeens aanzienlijk hoger was dan vorig jaar dus ik ben erg benieuwd of wij dan zoveel meer dingen doen dan anderen, dus een kort vragenlijstje.

Uit hoeveel personen bestaat je huishouden? 1
Hoeveel uur per dag/week gebruik je apparaten zoals:
- Pc per dag denk ik 2 uur
- Tv weinig, 1 uurtje per dag? soms heb ik hem dagen niet aan
- Wasmachine ik doe ongeveer 3 wassen per week
- Droger heb ik niet
Hoeveel is je verbruik op jaar basis in kWh? 1000 zoiets
Hoe hoog is jullie maandelijkse voorschot? 66 euro per maand

Bedankt alvast voor het invullen!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers