Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Man die electriciën is?

<<

Anoniem148

Bericht 31 Okt 2014 11:52

Man die electriciën is?

Ik heb een vraag of iets mag.

Wij willen boven tv hebben dmv een UTP kabel maar er loopt geen loze leiding naar die kamer. Aan de andere kant van die muur zit een badkamer en daar komt precies een aardingskabel uit (op de juiste plaats). Mag ik daarnaast een UTP kabel trekken en dan in de andere kamer uit laten komen (door de muur boren)? Wil natuurlijk geen gevaarlijke situaties veroorzaken daarom even navragen.
Boren in de muur gaat niet lukken want dan moet echt alles open geslepen worden omdat de meterkast op een onlogische plaats zit.

Of iemand een tip hoe we het anders op kunnen lossen.

Hoop dat het een beetje te snappen is.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2014 12:42

Re: Man die electriciën is?

Mijn gevoel zegt dat dit niet heel veilig is. Ik denk dat het vanuit de norm (aanleggen van bedrading) niet zal mogen.
Ik vraag mijn vriend straks wel eens of dit een veilige oplossing is, of hij iets anders aanraadt!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem148

Bericht 31 Okt 2014 12:49

Re: Man die electriciën is?

Bedankt. Twijfelde zelf al of het mocht daarom even na vragen.
Fijn dat je het wil vragen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Okt 2014 12:59

Re: Man die electriciën is?

Mijn man is elektricien, maar ben aan het werk en kan het pas vanavond vragen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 31 Okt 2014 13:07

Re: Man die electriciën is?

Kan je geen gebruik maken van een draadloze verbindingsset?

Dan krijg je zo'n situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Die stippellijnen zijn zeg maar gewoon een signaal wat doorgestuurd wordt, en je TV kan je dan weer aansluiten op dat ding wat je boven in het stopcontact stopt.
<<

Anoniem148

Bericht 31 Okt 2014 15:22

Re: Man die electriciën is?

Ow daar ga ik dan eens naar kijken als dit niets wordt. Dank je!
<<

Anoniem122

Bericht 31 Okt 2014 15:50

Re: Man die electriciën is?

Succes er mee! :) Je kan altijd als je zo iets wilt, even bij je provider navragen of zij die ook hebben. KPN werkt er bijvoorbeeld ook veel mee.
Ik vind het echt ideaal werken, geen gedoe meer met kabels doortrekken, je hebt alleen een stopcontact nodig.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Okt 2014 16:30

Re: Man die electriciën is?

Dat wilde ik ook al zeggen :-).
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2014 09:13

Re: Man die electriciën is?

Mijn vriend durft er zo geen uitspraak over te doen of dat wat je wil mag. Dit heeft oa te maken met hor de badkamer geaard is. Hij ziet niet direct gevaar in een kabel bij de aarding erin maar of het mag is een tweede. Zoiets staat in de nen 1010 en de uitzonderingen kent hij niet allemaal uit het hoofd. Ik denk dat draadloos van kpn wel een goede oplossing is.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem148

Bericht 01 Nov 2014 14:53

Re: Man die electriciën is?

Wij hebben idd de draadloos ding maar besteld bij kpn. Bedankt voor de tips en de adviezen. Kei fijn! bedank ook de mannen!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Nov 2014 16:30

Re: Man die electriciën is?

Mijn man zegt, mag niet maar het kan wel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers