Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem123

Bericht 23 Sep 2013 11:36

Re: Haak&Brei Topic

Ja stokjes zijn echt makkelijk, daarom gingen die mutsen ook zo rap. de sjaal is anders haha.

Ik heb nog niet eerder gehaakt met een nummer 10. 6 is tot nu toe het grootste.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 23 Sep 2013 12:12

Re: Haak&Brei Topic

Rush, hoeveel bollen zitten er in die sjaal? Heb hier namelijk nog wat liggen en als ik genoeg heb maak ik hem misschien ook wel.
<<

Anoniem273

Bericht 23 Sep 2013 12:14

Re: Haak&Brei Topic

Mijn moeder gaat voor mij zo'n col haken :) Hebben ze een beetje mooie bruintinten bij Wibra?
Ze gaat ook een hele dikke, lange sjaal voor me breien met zakjes erop en franjes eraan. Echt zo'n sjaal van 2 meter :)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Sep 2013 13:12

Re: Haak&Brei Topic

Haak je gewoon een lange sjaal die je dmv die knopen vastzet? Of haak je een col? En als je een col haakt, hoeveel losse haak je dan als start? En hoe haak je dan zo'n punt? En idd hoeveel wol.. hahaha wat een vragen allemaal!

:nerd: omdat Rush gelijk heeft..
Laatst gewijzigd door Steep op 23 Sep 2013 13:30, in totaal 3 keer gewijzigd.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 13:22

Re: Haak&Brei Topic

Romie schreef:Rush, hoeveel bollen zitten er in die sjaal? Heb hier namelijk nog wat liggen en als ik genoeg heb maak ik hem misschien ook wel.

3!
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 13:26

Re: Haak&Brei Topic

Die uitleg klopt niet Steep.

De echte is in de lengte gehaakt en die in die uitleg niet. Zie het verschil tussen de 2 ;).

En als je goed kijkt zit er geen punt aan. Het is gewoon een lange lap waarvan je het ene uiteinde 'haaks' op het andere uiteinde legt en dan met knopen vast maakt.

Je haakt dus niet in de rondte, maar heen en weer in de lengte.
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 13:29

Re: Haak&Brei Topic

Aziraphale schreef:Mijn moeder gaat voor mij zo'n col haken :) Hebben ze een beetje mooie bruintinten bij Wibra?
Ze gaat ook een hele dikke, lange sjaal voor me breien met zakjes erop en franjes eraan. Echt zo'n sjaal van 2 meter :)

Het Wibra assortiment verschilt per week en winkel. Toevallig kwam ik dat dikke garen in de zomer tegen. Weet niet of je het er nu ook kunt vinden.
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 13:31

Re: Haak&Brei Topic

Steep een dc is een stokje.

Maar je kan gewoon een ketting losse haken zolang je de col wilt en daarna ga je heen en eeer met stokjes. Ik heb steeds alleen in de voorste lus gehaakt zodat er een 'streepje' in komt.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Sep 2013 13:32

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:Die uitleg klopt niet Steep.

De echte is in de lengte gehaakt en die in die uitleg niet. Zie het verschil tussen de 2 ;).

En als je goed kijkt zit er geen punt aan. Het is gewoon een lange lap waarvan je het ene uiteinde 'haaks' op het andere uiteinde legt en dan met knopen vast maakt.

Je haakt dus niet in de rondte, maar heen en weer in de lengte.


Ja je hebt gelijk!! Ik ga mijn col voor Ruben weer uithalen haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 23 Sep 2013 14:02

Re: Haak&Brei Topic

Ik wou jullie laten zien hoe mijn nichtje (3 jaar) bezig is met alle draad-eindjes Catania die ik steeds van mijn haakwerk afgeknipt heb, maar ik kan niet op mijn mobiel een foto van facebook plaatsen :( Maar ze is alle stukjes garen aan het opplakken tot een kleurig schilderij!
<<

Anoniem205

Bericht 23 Sep 2013 14:34

Re: Haak&Brei Topic

Wat schattig, Sjaan! Leuk!

Ik ben rustig aan aan het doen, met het haken. Merk dat het toch erg belastend is voor mijn schouder. Ben nu bezig met een leuk projectje, maar kan daar nog niets over zeggen :) Mijn uil staat even stil, Grande is heerlijk haken, maar erg belastend. Rustig aan dus :)
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 23 Sep 2013 14:52

Re: Haak&Brei Topic

Rush schreef:
Aziraphale schreef:Mijn moeder gaat voor mij zo'n col haken :) Hebben ze een beetje mooie bruintinten bij Wibra?
Ze gaat ook een hele dikke, lange sjaal voor me breien met zakjes erop en franjes eraan. Echt zo'n sjaal van 2 meter :)

Het Wibra assortiment verschilt per week en winkel. Toevallig kwam ik dat dikke garen in de zomer tegen. Weet niet of je het er nu ook kunt vinden.


Ik heb van de week bij onze wibra grijze suzanna garen gekocht, ze hadden ook bruin maar dat is 1 tint.
<<

Anoniem12

Bericht 23 Sep 2013 14:52

Re: Haak&Brei Topic

Grijs heb ik ook nog nodig. Zaterdag maar even kijken!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 23 Sep 2013 15:29

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb het nieuwe kerstboekje gevonden :)
Ga beginnen met de ezel.
Wil jullie snel iets laten zien. Ik had een baby'tje gehaakt maar het is nu afwachten wanneer de zwangere bevalt. Dan weet ik of hij een blauwe of roze tut moet krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Sep 2013 15:45

Re: Haak&Brei Topic

Leuke poncho, Steep! Ik vind de bloemetjes erop zo fijn!

Aaaah! Ik denk dat ik mezelf er ook eentje ga haken! Ik ben benieuwd naar de foto, Rush!

Ik ben daarstraks een lintje voor in het wollen broekje gaan halen. Ik heb trouwens uiteindelijk een ander model gekozen, daarvan kan ik de pijpen lang maken voor deze winter! http://www.hethaakbeest.be/wp-content/u ... ANDIG2.pdf
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Sep 2013 15:49

Re: Haak&Brei Topic

Wow, die col is echt peanuts! Alleen nog knopen kopen en erop zetten en hij is af! Voor Ruben dan, wel een kleiner formaatje dus ;-)

Bij de Wibra bij mij hebben ze die garen niet. Heb het nu gedaan met de garen van de zeeman, die met de 2 kleuren, zijn ook lekker zacht!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Sep 2013 16:39

Re: Haak&Brei Topic

Heeft iemand een leuk patroon voor een muts met oorflappen voor mij? Voor vrij grof garen (haaknaald 5) en een babyhoofd van 6+ maanden. Ik was er eentje aan het haken terwijl L. sliep maar die is veeeel te klein!!
<<

Anoniem123

Bericht 24 Sep 2013 07:41

Re: Haak&Brei Topic

Pompoen schreef:Heeft iemand een leuk patroon voor een muts met oorflappen voor mij? Voor vrij grof garen (haaknaald 5) en een babyhoofd van 6+ maanden. Ik was er eentje aan het haken terwijl L. sliep maar die is veeeel te klein!!


Ik heb een patroon voor je. Is eigenlijk een uilenmuts, maar ik heb de basis gebruikt voor een muts voor S (alleen dan zonder flapjes maar die kun je er ook aanlaten.
Enige verschil is dat ik de toeren 8 t/m 12 (uit mijn hoofd) heb gedaan met nog een paar extra toeren anders word de muts zo kort.

http://ankescreaties.blogspot.nl/2012/1 ... maten.html

Ik heb het gehaakt met haaknaald 6.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Sep 2013 08:35

Re: Haak&Brei Topic

Oeh thanx!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 09:52

Re: Haak&Brei Topic

Niet helemaal volgens het plaatje, maar wel lekker warm!

Voor Ruben:
Afbeelding

Voor mij:
Afbeelding

Edit: had de mijne ff anders moeten vastmaken, nu ziet het er wat gek uit haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 25 Sep 2013 12:57

Re: Haak&Brei Topic

Steep, die poncho is echt superleuk! Zoiets wil ik ook haken voor mijn nichtje en dochtertje van mijn vriendin. Welke wol en haaknaald heb je gebruikt?
<<

Anoniem205

Bericht 25 Sep 2013 18:01

Re: Haak&Brei Topic

Alle veiligheidsoogjes en -neusjes heb ik eindelijk binnen :) Ze waren al een poosje in NL hoor, maar ik had samen met iemand besteld en die had geen tijd iedere keer. Super fijn!

Mijn gehaak zit een piepklein beetje stil. Maar morgen en vrijdag ga ik weer lekker aan de slag!
<<

Meeko

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:13

Bericht 25 Sep 2013 19:54

Re: Haak&Brei Topic

Haken is zoo leuk! Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen, dus veel verder dan simpele bloemetjes kom ik niet, haha. Maar wil er zeker meer mee kunnen. Handig die links op de eerste pagina! Ik gebruik heel veel de site www.handwerkles.nl Super handig!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 20:23

Re: Haak&Brei Topic

Petteflet schreef:Steep, die poncho is echt superleuk! Zoiets wil ik ook haken voor mijn nichtje en dochtertje van mijn vriendin. Welke wol en haaknaald heb je gebruikt?


Babywol van de zeeman en haaknaald 3. Het patroon is super simpel:

Afbeelding
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem205

Bericht 25 Sep 2013 21:40

Re: Haak&Brei Topic

Moet je bij die poncho de rij lossen sluiten met een halve vaste ergens? Zo ja: hoe zorgen jullie er voor dat je geen gedraaide rij ketting van lossen krijgt?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers