Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem205

Bericht 26 Okt 2014 14:50

Re: Draagdoekentopic

Muppetje schreef:Klopt Framboos, jij ook?


Ik antwoord even voor Framboos :) Zij woont volgens mij in Z. vlakbij mijn V. :)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 28 Okt 2014 22:15

Re: Draagdoekentopic

@ Muppet, ik woon idd in stad Z. 15-20 min. van L. Maar heb stel vrienden daar wonen dus zijn er regelmatig. Volgens mij wonen de ouders van een van die vrienden in die straat (wijk s.hof?)

@ Happydobby, ik heb idd de insect erbij dus kan hem vanaf 3,5 kg gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 30 Okt 2014 13:04

Re: Draagdoekentopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem97

Bericht 30 Okt 2014 13:24

Re: Draagdoekentopic

De meeste mei-tai's zijn geschrikt vanaf 3mnd, dus kan je niet de eerste maanden dragen.
Voordeel is dat je hem snel om kan doen en makkelijk knoopt, je kan er mee rug en buik dragen.

Geweven doeken, kan je heup, buik en rug mee dragen en van dag 1 tot gemiddeld 4 jaar dragen ( ook wel met 5 of 6 jarige maar meestal hoeft dat niet meer)
Je hebt verschillende knooptechnieken waar door er altijd wel 1 tussen zit die voor jou t prettigst is, met de mei-tai is dat afwachten of het fijn zit bij je schouders.

Qua merk maakt t niet zoveel heel veel uit waar je voor kiest, als je niet te veel geld uit wilt geven kan je ook kijken bij little frog of amazone doeken, die zijn ook prima.
Maar verder zou ik vooral kijken naar wat je mooi vindt :)
<<

Anoniem104

Bericht 30 Okt 2014 13:32

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor je reactie Gaia! Little Frog zag ik inderdaad ook voorbij komen en zat in dezelfde prijsklasse :yes:

De Hop-Tye is volgens de site geschikt vanaf dag 1, omdat het zitgedeelte te verstellen is.
Maar of dat ook echt daadwerkelijk zo is weet ik niet natuurlijk.
Het ziet er zo veel makkelijker uit dan zo'n doek knopen..
<<

Anoniem97

Bericht 30 Okt 2014 13:37

Re: Draagdoekentopic

De hop-tye zou kunnen idd, maar een gewone mei-tai is meestal geschikt vanaf 3mnd.
Als de hop-tye verstelbaar is dan lijkt me dat prima :)

In principe is de hop-tye idd sneller om te doen, maar als je knopen onder de knie hebt dan heb je die bijna net zo snel om.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 30 Okt 2014 13:39

Re: Draagdoekentopic

Klopt inderdaad framboos, grappig
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem104

Bericht 30 Okt 2014 14:33

Re: Draagdoekentopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Nov 2014 15:45

Re: Draagdoekentopic

Ik heb net een bruin/oranje draagjas van Liliputi besteld, jeej :)
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 06 Nov 2014 17:57

Re: Draagdoekentopic

Even spammen hoor, vandaag ook voor het eerst mn vlinders geprobeerd :)
Afbeelding
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Nov 2014 18:29

Re: Draagdoekentopic

Oooh lief Muppetje!
Echt he, elke keer als ik een mama met baby in draagdoek zie dan wil ik ook weer een baby. 't Grappige was dat mijn vriend laatst zei dat hij het zo leuk vond dat mijn L. nog gedragen wil worden en dat hij alleen al daarom nog wel graag een baby zou willen, vanwege het dragen. Zijn dochter wordt in januari 3 en wil bijna nooit meer gedragen worden of alleen op zijn arm. Af en toe wil ze wel in mijn tula toddler bij papa en laatst in de efteling waren we naar de watershow aan het kijken en toen wilde ze bij papa op zijn buik in de draagzak, zei ze zelf. Hij zei dat hij er echt van genoten had dat ze zo heerlijk tegen hem aan gekropen was en ze samen van de show hadden genoten.

Oh ik vind het echt zó leuk dat hij ook graag draagt! En erg handig ook want hij sjouwt rustig een hele dag rond met mijn L. op zijn rug en daar geniet hij nog van ook. Als ik hem vraag of hij L. wil dragen is hij ook helemaal blij :love: .
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Nov 2014 19:23

Re: Draagdoekentopic

Lief Muppetje!

Wat leuk, Pompoen! Hoe bevalt je Tula trouwens? Ik wil graag een drager aanschaffen, zodat ik E. ook makkelijk vanaf de fiets op mijn buik of rug kan doen. Vooral met nat weer is dat erg vervelend met de banden van mei tai of doek over de grond. Ik heb nu een Connecta gehuurd voor twee weken, deze vind ik heel fijn! En mooi, met allemaal dierentuindieren. Maar Tula's vind ik ook mooi, die wil ik ook nog wel proberen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 06 Nov 2014 19:46

Re: Draagdoekentopic

Al wat lief muppetje, ik kan niet wachten tot ik weer kan dragen, mijn dochter wil bijna niet meer in de doek.

Wat leuk pompoen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Nov 2014 20:01

Re: Draagdoekentopic

Ja ik ben echt heel blij met mijn Tula toddler, ik vind het een hele fijne drager voor op mijn rug, op mijn buik heb ik eigenlijk nog niet echt gedaan. Ik vond bij de Manduca erg fijn dat je de banden kon kruizen bij het buikdragen. Maar buikdragen is nu sowieso veel te zwaar en ik vind de Tula erg prettig dragen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Nov 2014 22:01

Re: Draagdoekentopic

Ik kan zeggen dat buikdragen met de Tula ook erg makkelijk en fijn is. De gespen kun je op en neer bewegen, waardoor je zelf kan afstellen waar je wilt klikken. Ik heb het nu vrij hoog in mijn nek waardoor ik heel makkelijk klik en mijn zoon binnen de kortste keren vast zit.

Wat lief Pompoen!
L2014 & H2017
<<

Anoniem186

Bericht 07 Nov 2014 15:28

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een tula. En ik vind buikdragen met de tula net zo fijn als rugdragen. Ik zou m'n zoon nu zelfs nog best een stukje op m'n buik kunnen dragen.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 07 Nov 2014 15:37

Re: Draagdoekentopic

Ik ga mijn tula van het weekend is uitproberen. Zoon weegt bijna 3,5 kg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Nov 2014 19:51

Re: Draagdoekentopic

En vanaf welke leeftijd en welke maat paste jullie kindje in de tula toddler?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 07 Nov 2014 21:31

Re: Draagdoekentopic

Ik draag mijn dochter in de Bondolino. Ze is 8,5 maand, maarvolgens mij is de Bondolino al te klein....... Kan dat? Ze wordt niet meer ondersteund van knie- tot knieholte. En ik vind dat het rugpand ook niet zo hoog meer komt.
2012 2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Nov 2014 16:43

Re: Draagdoekentopic

Mijn zoontje is nu 19 maanden en zit sinds een maand of 2 in de tula toddler, hij woog toen 12 kg en had maat 80 ongeveer, broekmaat zelfs nog 74.
<<

Anoniem123

Bericht 08 Nov 2014 17:54

Re: Draagdoekentopic

Believe schreef:Bedankt voor je reactie Gaia! Little Frog zag ik inderdaad ook voorbij komen en zat in dezelfde prijsklasse :yes:

De Hop-Tye is volgens de site geschikt vanaf dag 1, omdat het zitgedeelte te verstellen is.
Maar of dat ook echt daadwerkelijk zo is weet ik niet natuurlijk.
Het ziet er zo veel makkelijker uit dan zo'n doek knopen..


de hopp tye kun je idd vanaf het begin gebruiken. Ik draag Dian ook in een hopp tye, wel nog in de kikker houding.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Nov 2014 18:11

Re: Draagdoekentopic

Papillio schreef:Ik draag mijn dochter in de Bondolino. Ze is 8,5 maand, maarvolgens mij is de Bondolino al te klein....... Kan dat? Ze wordt niet meer ondersteund van knie- tot knieholte. En ik vind dat het rugpand ook niet zo hoog meer komt.


Heb je de zijflapjes al in gebruik on het zitvlak iets breder te maken? Mijn dochter is altijd lang geweest voor haar leeftijd, maar kon er met die leeftijd nog echt prima in. Het rugpand vind ik niet geschikt om tot 3 jaar mee te dragen, tegen de 15 maanden vond ik dat wel echt te laag, omdat dochter zich expres achterover gooide.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 08 Nov 2014 20:04

Re: Draagdoekentopic

Sanne schreef:
Papillio schreef:Ik draag mijn dochter in de Bondolino. Ze is 8,5 maand, maarvolgens mij is de Bondolino al te klein....... Kan dat? Ze wordt niet meer ondersteund van knie- tot knieholte. En ik vind dat het rugpand ook niet zo hoog meer komt.


Heb je de zijflapjes al in gebruik on het zitvlak iets breder te maken? Mijn dochter is altijd lang geweest voor haar leeftijd, maar kon er met die leeftijd nog echt prima in. Het rugpand vind ik niet geschikt om tot 3 jaar mee te dragen, tegen de 15 maanden vond ik dat wel echt te laag, omdat dochter zich expres achterover gooide.


Nee, dat heb ik nog niet volgens mij. Wist niet eens dat dat er op zat haha. Maar even naar kijken dus.
2012 2014
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:42

Bericht 08 Nov 2014 20:40

Re: Draagdoekentopic

Suus schreef:En vanaf welke leeftijd en welke maat paste jullie kindje in de tula toddler?


Mijn zoontje is nu ruim 14 maanden en ik heb net de Tula Toddler gekocht. Eigenlijk is hij nog een beetje te groot maar de Baby Tula was echt al aan de kleine kant. Hij zit er verder wel goed in. Hij is nu 76 centimeter en 9.9 kilo.
Mijn oudste zoon is drie jaar en die heeft van de week ook in de Tula Toddler gezeten en dat paste nog net (er zijn gelukkig ook verbreders te koop voor de Tula dus als ik die ga gebruiken dan zal het nog wel langer kunnen. )
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Nov 2014 00:09

Re: Draagdoekentopic

Wow, ik heb echt een reusje als ik hier zo wat lengtes en gewichten lees. Nu 74cm en bijna 12kg :smile: Maargoed, de kinderarts zei van de week ook al dat hij qua formaat zo door kon voor anderhalf jaar, oeps.Wordt dan ook best al een beetje zwaar soms qua dragen. Het fijnst vind ik denk ik toch onze Boba drager, daarmee draag ik hem bijvoorbeeld nog met gemak langere tijd op mijn buik. Vind alleen mijn nieuwste doek wel het allermooist, zo geen spijt van die aankoop!

Ahhhh Muppetje, wat lief zo'n mini baby nog! En een prachtige doek ook!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron