Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Fiene

Bericht 27 Okt 2014 21:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Anoniem Antwoord; zit je zoontje al op school? Hoe gaat het daar?

Wanneer je hulp wilt kun je dat toch het beste doen via de huisarts, voor veel instanties heb je wel een verwijzing nodig wil je het vergoed krijgen. Succes!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Okt 2014 21:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

@ Anoniem Antwoord:
Ik kan me voorstellen dat je er niet veel zin in hebt om weg te gaan.
Maar juist zoiets (op vakantie gaan) kan ook het patroon doorbreken. Juist omdat jullie dan allemaal wat relaxter zijn doordat er geen stress is (denk aan moet nog werken/boodschappen doen/stofzuigen etc)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 27 Okt 2014 21:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Fiene ja hij zit op school. In het begin ging het moeizaam en moet nu nog steeds erg wennen. Drukte is soms teveel en moet werkjes vind hij niet leuk. Hij raakt dan een soort van overstuur. Hij kan ook totaal niet stilzitten of zijn mond houden. Maar het gaat gelukkig steeds beter. Wel vraagt hij nog steeds veel aandacht van de juffen.
<<

Fiene

Bericht 27 Okt 2014 21:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Anoniem Antwoord; misschien dan toch eens in overleg met de juffen een hulpvraag neerleggen bij de huisarts? Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij al op school zit etc maar misschien is het een idee om het zo eens te proberen? Hier in de buurt heb je bijv ook het SNOZ ( Snijvlak onderwijs en zorg) zij komen zowel thuis als op school kijken en maken naar aanleiding daarvan een hulpplan.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 27 Okt 2014 23:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb bij de huisarts aan de bel getrokken. Eerst de vervangende, en die wilde ons naar centrum jeugd en gezin sturen. Week later zat ik voor mezelf bij eigen huisarts, en nog eens opgegooid. Deze gaf aan, denk niet dat het aan opvoeding ligt, maar dat er meer achter zit. Vandaar uit naar praktijk voor psychotherapie, en deze hebben ook tests afgenomen. Hier bleek uit dat zoon asperger had. Nog steeds is het erg pittig, school speelt er niet altijd op in omdat hij qua werk juist heel goed is en de uitbarstingen van de prikkelopbouw er daar niet uitkomen. Gevolg is een erg gefrustreerd kind als hij uit school komt. Maar met handvaten die we krijgen bij de psych gaat het wel wat beter. Maar het is echt heel erg afhankelijk van hoe hij in zijn vel zit, en hoe het op school gaat, daar merken wij namelijk veel verschil in.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Okt 2014 06:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

:cry:
Mijn man wou gister avond praten. Hij is niet gelukkig met hoe het nu is tussen ons. En zou graag wat dingen anders zien.
En dit net nu we bezig zijn voor een tweede kindje.
Ik hoop dat ik niet zwanger ben nu. Want ik weet niet hoe dit af gaat lopen.
Hij zegt dat het goed zit, maar dat we weer even wat moeten aanpassen/veranderen.
Maar voel ik me :cry:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Okt 2014 10:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Oh jeetje dat is even slikken zeg. Hebben jullie goed gepraat? En kunnen jullie samen ernaar werken dat hij wel gelukkig is met hoe het is tussen jullie? Sterkte!

@Biechtje met zoon: zeker aan de bel trekken. Het is niet dat je gefaalt hebt, onthoud dat zeker ook! Beter nu je zoontje helpen dan zo door laten gaan en dat hij de boel blijft terroriseren. Dikke knuffel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2014 17:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

We komen er maar niet uit, wat vinden jullie van de naam Fleur?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2014 17:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind 'm cute :) Ik zou 'm zelf wel alleen geven als ik de /r/ op het einde rollend kon zeggen, en niet met mijn randstedelijke r :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2014 17:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Haha oh ik vind Fleur met een rollende r juist stom. Ik kan het ook echt alleen maar met een kak r zeggen haha.
Het is één van de favoriete namen van m'n vriend, maar een goede vriendin van me heet zo en de naam raakt me zelf niet zo. Maar het is wel een leuke, lieve naam!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2014 17:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Marin schreef:Haha oh ik vind Fleur met een rollende r juist stom. Ik kan het ook echt alleen maar met een kak r zeggen haha.
Het is één van de favoriete namen van m'n vriend, maar een goede vriendin van me heet zo en de naam raakt me zelf niet zo. Maar het is wel een leuke, lieve naam!


Mijn man spreekt de r aan het eind van een woord echt perfect uit, niet kak en niet overdreven rollend, maar gewoon heel natuurlijk. Dat vind ik eigenlijk het mooist, zo zou ik zelf ook de r wel willen zeggen en zo vind ik Fleur ook het mooist klinken, maar zo ga ik het echt nooit aanleren, ben ik bang.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2014 17:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Haha komt ie ook uit de buurt waar jullie wonen? Dan kan ik me er iets bij voorstellen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Okt 2014 17:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nee, hij heeft op heel veel plekken gewoond. Eerst Oss, daarna Zwolle, daarna Zuidhorn in Groningen, daarna de stad Groningen, daarna Mijdrecht en daarna pas waar wij wonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 29 Okt 2014 19:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heet Floor en ben opgegroeid in het Gooi en kan mijn eigen naam dus alleen maar met een Gooische r uitspreken. Best wel irritant.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Okt 2014 21:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje die voor tweede kind gaat waarbij man wil praten sterkte :hug:

Knaak biechtje, ik vind Fleur een hele mooie naam!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fiene

Bericht 29 Okt 2014 21:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Fleur ook een leuke naam!

Biechtje met tweede kind wens; heel veel sterkte.
<<

Anoniem127

Bericht 29 Okt 2014 22:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje die het zwaar heeft met een moeilijke oudste zoon: ik heb zelf een pittige oudste dochter. Wel ander pittig gedrag: is heel erg aanwezig ook qua praten (heel veel en heel hard), uitgesproken eigen mening en ook wel dominant en bazig. Ik ben pas geleden voor een gesprek naar een psycholoog geweest voor tips. Ik zit er gelukkig niet zo doorheen maar het kost me veel energie en ik zou graag mijn aandacht wat evenrediger willen verdelen onder mijn kinderen in plaats van mijn oudste 60% en de andere twee 20%.

Bij haar is het het ook te doen om aandacht, dat heeft ze het liefst heel erg veel haha. De psychologe gaf als eerste mogelijkheid straffen aan, maar dat past niet bij onze manier van opvoeden behalve als al het andere geprobeerd is. Al pratende hebben we toen het volgende bedacht:

1. Eerst uitgebreid gesprek met dochter (echt anderhalf uur voor gezeten) over wat het probleem is. Hoe zou je het zelf vinden als iemand zo tegen je doet? Waarom doe je zo? In welke situaties? Wat zou je in plaats daarvan kunnen doen? Ze gaf zelf ook aan dat het haar om aandacht te doen was. Ik heb alleen meer tijd voor leuke aandacht, als ze niet steeds mijn aandacht opeist wanneer ik eigenlijk geen tijd heb. Daar afspraken over gemaakt: we doen elke avond een potje mens-erger-je-niet en daarna een kwartiertje kleuren met zijn tweeën. In ruil daarvoor gaat dochter de twee uur spitsuur daarvoor gewoon rustig zichzelf vermaken. Rest van de dag: als ze graag aandacht wil, gewoon even aangeven en dan spreken we af wat we wanneer samen kunnen doen / bespreken. Dit in plaats van het boven beschreven opdringerige gedrag.

2. Goed gedrag belonen. Ze heeft vijf kaarten (eigenlijk theezakjes want ik was vergeten kaarten te maken) en bij slecht gedrag levert ze er eentje in. Slecht gedrag precies beschreven: schreeuwen, fysiek worden om te overtuigen (ze is totaal niet agressief maar ze sleept mensen mee, draait iemands hoofd in de 'goede' richting enzovoorts) en in de gebiedende wijs praten in plaats van te vragen. Als ze na een maand nog een kaart over heeft, gaan we naar de Mac. Ze wilde eigenlijk haar eigen tablet als beloning :palm: , ik zat meer aan een ijsje te denken en dit is het compromis. Eerste uur: twee kaarten ingeleverd, tweede dag nog eentje, nu al een week geen kaarten meer ingeleverd.

3. Dagelijks even bijpraten (doen we als ze naar bed gaat) over wat er goed ging die dag en wat ze nog moeilijk vindt of waar het mis ging en hoe dat kwam.

Het werkt echt heel goed. Misschien kun je zoiets ook gebruiken voor je zoon. Normaal als ik mijn dochter confronteerde met haar gedrag, was dat meer gemopper: houd nou eens op met je zusje te commanderen, ze wil gewoon zelf spelen! Op een gegeven moment zit je ook zo in de sleur van de dag dat je al blij bent dat de beslommeringen van die dag weer voorbij zijn, in plaats van nog naar structurele oplossingen te kijken (geen energie voor). Maar nu dus er veel dieper op in gegaan in een neutrale situatie, niet wanneer ze al een beetje opgefokt was. En het beloningssysteem vindt ze ook erg fijn. Ze vraagt zelfs aan kindjes van school feedback over hoe hun het vonden gaan die dag en of ze niet te overheersend is geweest :).

Veel sterkte ermee.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Okt 2014 08:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ah Twellie, die laatste zin, wat lief! Hoe oud is je dochter? Klinkt als een mooie oplossing wat jullie bedacht hebben!
<<

Anoniem272

Bericht 30 Okt 2014 11:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Twellie, wat fijn dat je alles zo uitgebreid hebt uitgelegd, ik heb hier ook heel veel aan!

Heb je het idee dat ze heel erg haar best moet doen om de kaarten / theezakjes (hihi) te behouden?
Had je oppas geregeld voor de jongste twee om dat uitgebreide gesprek met haar te kunnen voeren?

Dat van die onevenredige aandachtverdeling herken ik enorm. Vooral qua praten: met I. ben ik vooral fysiek bezig (verschonen en zo), maar als ik praat is het 90 procent van de tijd tegen T.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Okt 2014 21:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik er even enorm doorheen zit en mezelf verschrikkelijk voel falen als moeder. Dochter is 4 maanden, een heerlijk kind waar ik zo ontzettend blij mee ben. Ze lacht, groeit goed, is gezond. Ik geniet zo van haar! Vind het geweldig om mama te zijn. En toch: ik ben tegelijk doodmoe, 's avonds is mijn energie gewoon meer dan op, kom al 4 maanden niet meer aan mezelf toe, bijna alles komt op mij neer en ik vind het daardoor zo zwaar... Dochter komt alleen in slaap met mijn pink. Niet die van man, alleen van mij. Dus ik zit elk slaapje minimaal 15 minuten naast haar, om weer hetzelfde te herhalen als ze na 40 (of 20) minuten slaap weer wakker wordt en niet zelf door kan slapen. Gebroken nachten. Elke nacht doe ik alleen, geef volledige borstvoeding. Alleen weg gaan, even ontspannen, heb ik in die 4 maanden 3x gedaan. Ik zou zo graag weer eens gewoon rustig willen douchen, eventjes een uurtje er tussenuit, slápen, niet alleen maar mama zijn. Dat alleen al willen geeft me een schuldgevoel. Voel me falen als moeder omdat ik niet weet hoe ik die pink weer afleer, omdat het voor mijn gevoel aan mij ligt, omdat ik het niet trek om 24/7, 7 dagen per week alle zorg alleen te doen, omdat ik vermoeid en geïrriteerd word door het gebrek aan een klein beetje ruimte voor mezelf. En vooral: omdat het lijkt alsof ik niet blij met dochter ben en niet altijd de moeder ben die ik zou willen zijn.
<<

Fiene

Bericht 30 Okt 2014 21:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje; wat vervelend dat je je zo voelt. En heel flauw maar wel waar...het wordt echt alleen maar beter naarmate ze groter worden. Die eerste maanden zijn het ergste vond ik altijd.

En met de bv? Kun je haar niet uit een flesje bij man laten drinken? Of wanneer je man thuis is zelf even een uurtje weg om iets voor jezelf te doen? Door zulke dingen te doen kun je de rest misschein ook beter aan. Misschien kun je ook eens een tutje proberen.

Heb je toevallig ook werk? of ben je nog thuis?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Okt 2014 21:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je geeft zelf aan dat je heel blij met haar bent en zo van haar geniet, alleen je bent wel doodop doordat alles op jou neerkomt en je geen moment meer voor jezelf hebt. Nou, dat laatste ís toch gewoon heel erg zwaar? Het is toch hartstikke logisch dat je dat vindt en dat je graag wat meer rust en ontspanning zou willen? Daar hoef je je helemaal niet schuldig om te voelen en je hoeft ook echt niet alles van het moederschap alleen maar leuk en zaligmakend te vinden. Want dat is het gewoon niet. Dat eerste jaar is gewoon voor veel ouders loeizwaar, en zeker als je het gevoel hebt dat alles op jou neerkomt.

Kan je man niet meer op zich nemen behalve dan het in slaap laten vallen? Dus het badje, verschonen, even wandelen met de wagen, enzovoort, zodat jij toch even de tijd hebt? Dan ben je tegen de tijd dat je haar weer in bedje moet leggen misschien wel weer opgeladen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Okt 2014 07:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat Susan zegt inderdaad. Toen ik mijn man eenmaal met mijn zoon op pad heb gestuurd, wist ik zelfs eigenlijk niet zo goed wat ik met mezelf aanmoest. Ik heb veel waarde uit momenten gehaald. Als mijn man thuis was, ging ik bijvoorbeeld uitgebreid douchen (maskertje, haarmaskertje, etc). Of als hij op bed ligt, ging ik ook wat voor mezelf doen. Mijn zoon is nu bijna 10 maanden en ik kan zeggen dat het nu al echt veel makkelijker is. As we speak, is hij zichzelf aan het vermaken in de box, dus kan ik bijvoorbeeld wat dingetjes lezen.

Over de nachtelijke voedingen; mijn man moet ik wakker maken, maar hij haalt onze zoon uit bed, checkt of hij verschoond moet worden, verschoont en brengt hem naar mij. Ik ben wel wakker, maar ik kan snoozen. Ik kan niet liggend voeden (lukt me gewoon niet), maar als jij dat wel kan, kun je misschien geheel blijven liggen.

Ik weet niet hoe het nu bij jou thuis gaat, maar ik kan alleen zeggen dat ik thuis echt moet benoemen wat ik nodig heb. Mijn man ziet het gewoon niet (niet alles tenminste, hij heeft echt wel wat eigen initiatief). En dat betreft natuurlijk niet alleen onze zoon, maar ook huishoudelijke taken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem180

Bericht 31 Okt 2014 14:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met de 4 maanden baby. Op Facebook hebben we een geheime groep met de voorjaar en zomer 2014 mama's. Ik denk dat veel van hen je gevoel herkennen. Als je het leuk vindt om mee te schrijven, stuur me dan een pm (maar misschien schrijf je ook al mee?).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Okt 2014 23:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb een vies iets.
Ik ben voor de eerste keer ongesteld na mijn bevalling en ik moest net poepen.
Mijn ontlasting stonk heel erg, was zacht en plakkerig maar bovenal helemaal zwart.

Klinkt dit bekend? Moet ik me zorgen maken? De gynaecoloog heeft 2 dagen wel iets gedaan met een nitraat stokje ofzoiets wat de genezing zou bevorderen.

Ik heb zekers te weten niks gegeten waar ik dit door kan hebben.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers