Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verwarming aan

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Okt 2014 13:18

Re: verwarming aan

Jans schreef:Het is hier op z'n laagst 19 graden, dus ook nog geen verwarming aan gehad.

Ik twijfel alleen of het beter is om het toch wel te doen. Gisteravond begonnen de ramen beneden heel erg te beslaan en nu is dat nog steeds zo. Iemand daar een idee over?


Heb je die condens aan de binnenkant of aan de buitenkant van de ramen?

Condens aan de binnenkant is inderdaad niet goed en dan moet je meer ventileren.

Condens aan de buitenkant is verder niet te voorkomen en juist een teken van de isolatie van het glas.

http://www.bohaco.nl/mijn-dubbel-glas-is-beslagen-mag-dit
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Okt 2014 13:29

Re: verwarming aan

Het was hier 17 graden, dus we hebben de verwarming nu een beetje aangezet. Steeds maar eventjes zodat de 'kou' eruit is, dan slaat hij de rest van de dag ook niet meer aan eigenlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem187

Bericht 12 Okt 2014 13:45

Re: verwarming aan

Hier is de verwarming nog niet aan geweest. De deur naar buiten staat ook nog regelmatig open.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Okt 2014 10:48

Re: verwarming aan

Nog meer mensen waarbij de verwarming nu nog niet is aan geweest? Het blijft hier op z'n koudst nog zo'n 20 graden overdag, dus nog niet aan gehad. Ben nu alleen soms 's ochtends vrij vroeg wakker, dan voelt het wel even fris aan (bed is ook lekker warm natuurlijk) dus dan doe ik even een dik vest aan. Als we geen extreem winterweer krijgen hebben wij denk ik een lage jaarafrekening van de stadsverwarming aankomend jaar!
<<

Anoniem147

Bericht 29 Okt 2014 10:59

Re: verwarming aan

Wij hebben hem nu wel aan staan, maar hij slaat vanzelf af na een paar uur omdat het dan boven de 20 graden wordt. Ik zat hem sowieso nu aan als we was hebben hangen. Want anders droogt het niet bij 19 graden zonder verwarming. Dan zet ik ook het raampje op een kier, niet heel milieubewust maar wel effectief voor droge was haha.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Okt 2014 11:12

Re: verwarming aan

Brrr, als bij ons de verwarming of kachel niet aan staat keldert de temperatuur zo naar 17 graden. Het voelt dan gewoon koud aan.
Wij hebben cv en sinds een jaar een pelletkachel.
Sinds we de pelletkachel hebben, hebben we de cv praktisch nooit meer aan. Sowieso heb ik de verwarming boven al nooit aan, de cv wordt bij ons alleen voor warm water gebruikt momenteel.
We kregen ook een leuk bedrag terug laatst van de energiemaatschappij.

Maar even on topic, wij hebben de kachel al een tijdje aan. Als de zomer voorbij is, verdwijnt de warmte ook snel uit ons huis en op een bewolkte/regenachtige dag kan ik niet zonder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Okt 2014 11:18

Re: verwarming aan

Hier is die nog steeds niet aan.
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Okt 2014 11:20

Re: verwarming aan

Ik heb vrijdag de verwarming voor het eerst aangedaan. Het was toen 18 graden in huis.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 29 Okt 2014 11:23

Re: verwarming aan

De verwarming hebben we nog niet aangehad, de houtkachel wel al een paar keer.
2012 & 2016
<<

Anoniem75

Bericht 29 Okt 2014 11:26

Re: verwarming aan

Ik heb 'm hier al een paar dagen aan maar eigenlijk meer voor de kinderen. De jongste tijgert sinds kort over de vloer en we hebben nu vloerverwarming dus dat is nu wel prettig. Het is hier in huis nog niet onder de 20 geweest en ik heb de verwarming op 20,5 staan en dat voel je toch wel.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Okt 2014 13:00

Re: verwarming aan

Ik heb over het algemeen dat houtkachel aan, vind die warmte ook veel lekkerder. Maar van de week wist ik dat ik vroeg naar bed ging, maar was het wel heel kil in huis, toen heb ik de verwarming even een uurtje aan gehad, de ergste kou er uit.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem86

Bericht 29 Okt 2014 13:01

Re: verwarming aan

Vorige week was het 16 graden hier in huis - ik heb de verwarming tm 18 aan gezet, dan is het goed te doen!
<<

Patsy

Bericht 29 Okt 2014 13:41

Re: verwarming aan

Ik heb de verwarming inmiddels al een tijdje aan. Maar doordat ik zwanger ben (ik denk tenminste dat het daar aan ligt) heb ik het ook heel erg koud.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Okt 2014 13:59

Re: verwarming aan

Tis hier elke ochtend 15 graden brr RR. Boven is nog in aanbouw alle plafonds liggen er nog uit en we stoken daar niet dus logisch dat alle warmte ook zo weg trekt. Plus we hebben hele grote ramen extra koud dus.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Okt 2014 15:11

Re: verwarming aan

Zaterdag en vandaag aan. Is hier nu 17,5.... Brrr
<<

Anoniem166

Bericht 29 Okt 2014 15:35

Re: verwarming aan

Hier staat hij nog niet aan, we proberen te wennen aan een iets lagere temperatuur en dat gaat best goed. Het is nu 18 graden steeds in huis met een raam open. Als het kouder wordt in huis gaat de verwarming aan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2014 17:28

Re: verwarming aan

Het is hier nog 21,5 dus hij staat nog niet aan. In de slaapkamer staat het rooster open en daar is het elke ochtend heerlijk fris.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem125

Bericht 29 Okt 2014 17:36

Re: verwarming aan

Hier staat de verwarming allang aan hoor. Ik ben echt een koukleum, zeker nu in mijn zwangerschap. Verwarming staat hier toch wel rond de 20 graden en nog zit ik te bibberen met een trui aan en een dekentje en mijn handen om een mok thee. Als ik hier de verhalen hoor over de verwarming op 18.5, dan krijg ik gewoon kippenvel.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2014 17:42

Re: verwarming aan

Bij ons in de slaapkamer is het nu alweer 16 graden. Midden in de winter is t op z'n koudste, zo'n 14 graden. We hebben alleen een kwartiertje voor we gaan slapen de verwarming aan, dan wordt t net 17 of 18, dat is prima om te slapen. In de woonkamer en rest van t huis is t denk ik meestal rond de 19 a 20. Verwarming staat maar heel klein tikje open.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Okt 2014 17:46

Re: verwarming aan

Bij ons in de slaapkamer is het nu tussen de 14 en 16 graden. In de winter zakt het rustig onder de 10 haha. Wij hebben de verwarming dus alweer een paar keer aan gehad. Meestal op 19 graden, dat is warm genoeg want ik zit toch ook nog onder een kleedje.
<<

Anoniem170

Bericht 29 Okt 2014 17:49

Re: verwarming aan

Ik heb de verwarming nu iets van 2 weken aan, anders is het zo'n 17 graden. Dan zet ik hem op 19. Kleine ruimte dus op zich, ook snel warm.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers