Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onrustige dreumes

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 27 Okt 2014 17:19

Onrustige dreumes

Weet niet goed wat ik met dit topic wil, maar misschien voor iemand herkenbaar of zijn er tips.
M is 3 weken na zijn geboorte heel erg onrustig geworden. Bleek reflux te hebben en had hier veel last van. Heeft heel veel gehuild. Dit ging na ruim 11 weken wat beter en hij krijgt hier nexium voor. Ondanks dat M een heerlijk mannetje is blijft hij onrustig, wil graag bij mij zijn en kan zich slecht vermaken, waardoor ik eigenlijk hele dagen wel met hem bezig ben, met uitzondering van zijn slaapjes, die doet hij heel goed.
Sinds 10 mnd werd M steeds onrustiger, je zag dat hij veel meer wilde doen, dan dat hij kon. Hij is uiteindelijk met 11mnd gaan rollen. Op dat moment zijn we ook met fysio gestart omdat hij steeds bozer werd en hele dagen kon krijsen als ik hem niet zijn aandacht gaf of hem liet staan en lopen, want dat is wat meneertje de hele dag wil.
Op dit moment kan hij echt uren krijsen, maakt zich helemaal overstuur en als ik hem dan oppak is het goed en begint hij te kletsen. Afgelopen vrijdag ben ik naar de huisarts gegaan, omdat hij nog steeds veel last van maagzuur heeft ondanks de nexium en omdat zijn grove motoriek achterloopt. m kan nog niet van lig naar zit en van zit naar staan. Heb dus een heel boos mannetje en weet dus even niet meer wat te doen, want zelf spelen is echt uit den boze.
We worden nu doorgestuurd naar de kinderarts.
Is dit voor iemand herkenbaar en wat hebben jullie gedaan?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 27 Okt 2014 22:07

Re: Onrustige dreumes

Hè nu zie ik dit topic ook. Pff wat heftig, een mannetje dat het zo moeilijk met zichzelf heeft!

Ik herken veel van je verhaal van hoe T. was als baby en dreumes. Hij had ook last van spugen en hij was constant gefrustreerd omdat hij meer wilde dan hij kon. En totaal niet zelf willen spelen inderdaad... altijd bij je willen zijn.
Inmiddels zijn we erachter dat hij temperamentvol en angstig van karakter is, waardoor hij het meer dan andere kinderen nodig heeft om begrensd te worden - letterlijk. Ik had hem waarschijnlijk meer moeten dragen, knuffelen, geruststellen etc.

Pak je de draagdoek nog wel eens? Je had er wel een toch?
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Okt 2014 12:32

Re: Onrustige dreumes

@Filoria, ik pak de draagdoek eigenlijk weinig. Ik heb een mai tai. Dat angstige vind ik herkenbaar, maar alleen als hij staat en loopt dan durft hij heel veel, terwijl van zit naar lig laten vallen echt een stap te ver is. Dat durft hij niet. Donderdag hebben we weer fysio. Ben dan ook benieuwd wat zij zegt. Hoe doen jullie het nu met T en welke stappen heb jij ondernomen? Ben op dit moment ook echt verdrietig, omdat mijn mannetje zo'n verdriet heeft. Vandaag is hij de hele dag naar het kdv en daar gaat het dus heel goed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 28 Okt 2014 21:21

Re: Onrustige dreumes

Gaat het op het KDV qua zelf spelen beter of ook qua spugen?

Moeilijk voor jullie hoor. Wat zegt jouw gevoel, dat er fysiek iets mis is of dat het zijn karakter is? Of een combinatie?

Misschien laat je zoon zich op het KDV van zijn beste kant zien, maar raakt hij daar ondertussen zo overprikkeld van dat thuis alles eruit komt.

Wat ik heb geleerd met onze zoon is dat 'pushen' een averechts effect kan hebben. Bijvoorbeeld hem een bak duplo geven en zeggen 'hier, ga maar spelen', en dan weglopen, kan hij overstuur van raken. Het werkt beter om hem even op weg te helpen. Eerst samen spelen, dan op de bank erbij gaan zitten en dan pas weglopen.

En dat dragen: ik geloof er heilig in dat dragen extra aan te raden is voor gevoelige kindjes. Even mamatanken voor je kindje, en zelf kun je ook nog wat doen! Ik kook nu elke avond met I. in de Manduca op mijn rug, heerlijk.

I. is trouwens een totaal ander kind, wat een verademing zeg...
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Okt 2014 12:04

Re: Onrustige dreumes

Qua spugen weet ik eigenlijk niet of het daar beter gaat. Zal ik eens vragen. in ieder geval heeft hij gisteren weer de hel dag gespeeld, gaat op zoek naar speelgoed en is echt aan het ontdekken. Hij weet ook dat hij bij het kdv niet mag staan en lopen, dat hebben ze daar ook nooit gedaan.

Hier heb ik meer het idee, dat hij eigenlijk gewoon van die grond af wil en alles wil ontdekken. kan hem namelijk ook goed in de kinderstoel aan tafel zetten met speelgoed. En regelmatig als ik maar uit beeld ben gaat hij wel spelen, maar juist als ik naast hem ga zitten, dan trekt hij zich onmiddellijk aan mij op en wil dan alleen maar staan en lopen en kan dan ook weer kletsen. lijkt echt frustratie te zijn. Van de fysio mag hij dus niet lopen en staan. Dus ben veel oefeningen met hem aan het doen om alle andere dingen te stimuleren, maar daar komt weinig schot in en daarnaast wringt hij zich wel in zoveel bochten dat hij uiteindelijk weer staat.

Zal dus ook een stukje karakter zijn en daarnaast wil ik dat ze gaan kijken waar zijn spugen vandaan komt. het zijn ook geen grote hoeveelheden. je hoort het alleen constant omhoog komen en dan zie je het hem weer wegslikken. Soms komt om 15.00 uur het brood van 12.00 uur nog weer eruit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 29 Okt 2014 12:40

Re: Onrustige dreumes

Je zou is kunnen proberen om hem in de doek op je heup te dragen, dat is enorm goed voor spierspanning en ontwikkeling van je kindje.
Gewoon elke dag even kwartiertje/halfuurtje naast t oefenen met hem. Voor hem ook fijn omdat hij bij je is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]