Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open sollicitatie vraag

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Okt 2014 19:47

Open sollicitatie vraag

In mijn woonplaats komt een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking en daar wil ik graag werken. Liefst iets administratiefs maar ik wil ook best wat anders doen als keukenassistent, iets facilitairs o.i.d. omdat ik gewoon aan het werk wil. Er zijn nog geen vacatures maar er is mij aangeraden door het bedrijf (ik ben er even geleden langs gegaan) om een open sollicitatie te sturen.
Maar... nu vraag ik me af: is het wel slim om erin te zetten dat je naast iets administratiefs ook wel wat anders wil doen of komt dat te wanhopig over? Komt het gemotiveerder over als ik me op 1 functie richt of juist als ik aangeef wel meerdere dingen te willen? Ik vind het lastig, wat vinden jullie?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 24 Okt 2014 20:03

Re: Open sollicitatie vraag

Beide erin zetten, dat komt gemotiveerd over. Succes!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Okt 2014 20:16

Re: Open sollicitatie vraag

Ik zou niet perse zeggen wat je wil doen, maar meer welke dingen je allemaal kan doen. Zo komt het misschien niet over als "ik wil administratief, maar ik neem genoegen met de keuken".
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 24 Okt 2014 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Okt 2014 20:20

Re: Open sollicitatie vraag

Dat is wel een goeie Miss Energy!

Bedankt allebei voor het meedenken!
<<

Anoniem84

Bericht 24 Okt 2014 21:11

Re: Open sollicitatie vraag

Misschien aangeven dat je voorkeur is om in functie X aan de slag te gaan, maar dat je erg graag voor de organisatie wilt werken, omdat (vul zelf in), dus ook geïnteresseerd bent in andere functies zoals administratie of in de facalitaire dienst.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Okt 2014 23:55

Re: Open sollicitatie vraag

Ik ben ook aan het werk gekomen door een open sollicitatie waarin ik heb aangegeven dat meerdere functies mij interessant leken. Het heeft voor mij gewerkt omdat ze blij waren met de brede interesse die ik toonde. Ik heb dan ook niet specifiek op één functie gesolliciteerd maar in het algemeen op de facilitaire dienst: administratie, catering, beher gebouw/ onderhoud en ook nog financiën. Gezien mijn verleden kwam dit ook niet vreemd over, aangezien ik in alle functies ervaring had/heb. Ik zou zeker vermelden dat je interesses liggen op meerdere vlakken en dat je voor alle vlakken "volledig inzetbaar bent / er vol voor kunt gaan" omdat je een breed interessegebied hebt.
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 29 Okt 2014 11:44

Re: Open sollicitatie vraag

Ik zou ook breed inzetten en dan vooral inspelen op waarom je juist bij die organisatie wil werken en gewoon echt enthousiast aangeven dat je je aangetrokken voelt tot dat bedrijf.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers