Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2014 23:06

Re: Fotografie Topic

Misschien is er nog een andere DNG-converter, of een nieuwere versie van deze of zo? Ik heb ook even moeten zoeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 28 Okt 2014 08:10

Re: Fotografie Topic

Meestal wordt er bij je camera ook software geleverd. Daar zit volgens mij ook een raw-lezer bij. Anders weet ik dat Picasa raw kan lezen, maar daar word je ook niet vrolijk van ;-)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Okt 2014 09:38

Re: Fotografie Topic

Oh ja software cd, die zit nog ergens in een doosje, daar kijk ik nooit naar :smile: zal zo eens kijken of daar wat bij zit.
Denk dat mijn mac Picasa niet eens wil hebben :palm: Adobe moet gewoon opschieten!
<<

Anoniem205

Bericht 28 Okt 2014 13:12

Re: Fotografie Topic

je kunt ook raw uitlezen in iphoto toch? Althans, mijn mac kan dat wel!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Okt 2014 17:26

Re: Fotografie Topic

Helaas, ook iPhoto ondersteund de camera nog niet. Totaal geen rekening gehouden dat bedrijven het support nog allemaal moeten ontwikkelen! Voorlopig dus maar jpg of jpg+raw schieten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2014 17:30

Re: Fotografie Topic

In Photoshop Elements 12 kan ik wel een JPG als een RAW openen, misschien kan dat in jouw Photoshop ook> Het is niet hetzelfde als echt vanuit RAW bewerken maar je kan toch weer net wat meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Okt 2014 18:04

Re: Fotografie Topic

Ja dat had ik inderdaad gevonden. Tenminst ik open gewoon de jpg en dan kan je iets met raw filter doen. Waardoor je wel iets met de lichtbalans en sluitertijd en dergelijke kan doen. Dus dat scheelt al weer, heb toch iets van mijn foto's kunnen maken :D (witbalans was noodzakelijk, dat wist ik van te voren)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2014 19:17

Re: Fotografie Topic

Jorja, dat is apart... Zou t met lightroom wel werken misschien?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2014 19:18

Re: Fotografie Topic

Heeft iemand hier ervaring met de Nikon d610?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 28 Okt 2014 20:12

Re: Fotografie Topic

ik werk met Canon, dus kan je helaas niet helpen Sam!

Jorja, heel erg vervelend zeg! Denk dat die software van de camera je "enige" optie is...
<<

Zero

Bericht 28 Okt 2014 20:44

Re: Fotografie Topic

Ik heb het probleem ook, ik gebruik nu tijdelijk een DNG converter. Dat zou de oplossing moeten zijn, maar er zijn altijd wel weer andere problemen helaas :')

Maar het is wel een bekend probleem en ik neem het Adobe ook wel een beetje kwalijk. Het gaat al jaren zo. Toen ik mijn EOS 40D kocht, was er hetzelfde geintje.
<<

Anoniem73

Bericht 01 Nov 2014 20:14

Re: Fotografie Topic

Hallo peeps, zou het leuk vinden om mee te schrijven!

Ben nog heeeeel amateur maar 16 november heb ik mijn eerste fotocursus en dan hoop ik alles eruit kunnen halen.

Heb onlangs een sony alpha 77II gekocht, echt een super ding. En een tamron 18-270 lens.

Heb vandaag wat plaatjes geschoten zal zo een wat uploaden. Oja ik doe alles nog in automatische stand omdat ik nog alles aan het uitzoeken ben.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Nov 2014 12:22

Re: Fotografie Topic

Welkom Magenta! We zijn niet heel erg actief, maar dat maakt vast niet uit :)

Hier staat de fotografie echt even compleet stil. En ik baal echt stevig dat ik niet naar een workshop kon afgelopen weekend... de cursusleider heeft schijnbaar aangegeven te gaan stoppen omdat het niet meer rendabel is. Ik snap het wel, maar het is echt KAA UU TEE want hij verzon geweldige workshops. Mijn moeder is er wel heen geweest en als troost bewerk ik haar foto's nu :) Dat kan ze zelf niet, zegt ze...

Vorige week heb ik via Etsy een paar presets voor in Lightroom gekocht. Dat is eigenlijk best leuk! Ben er erg blij mee en ik vond het niet eens zo duur. Tuurlijk, veel kan ik zelf ook maken, maar het vergemakkelijkt je werk wel enorm!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2014 12:29

Re: Fotografie Topic

O, gaat Andrew stoppen met de cusussen? Dat is wel jammer ja.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 03 Nov 2014 12:45

Re: Fotografie Topic

Ja, dat is wat hij gisteren verteld heeft. Super jammer. Hopelijk wil hij sporadisch nog wel eens wat doen.
Moet zeggen, het zag er wel weer gaaf uit (we zijn even een kwartiertje komen spieken). Heb nu een selectie van 750 foto's terug gebracht naar 240....
<<

Zero

Bericht 04 Nov 2014 13:32

Re: Fotografie Topic

Jammer zeg! Ik heb tot nu toe ook nog geen workshops gevonden die ik interessant vind om te doen en sinds die sukkels me de vorige keer niet op de lijst hadden gezet heb ik ook nog steeds een bruidsfotografie workshop te goed.
Al maak ik me daar totaal niet druk om (de aanvragen komen nu binnen voor mei/juni, hopelijk gaan ze er allemaal voor! In mei hebben we zelfs 3 van de 5 weekenden opties/bevestigde reportages staan :banaan: )

Verder heb ik deze week juist de afsluiting van mijn fotoclubje (dit groepje althans) en daar ben ik blij mee. Ik vind het heerlijk om fotoclub te geven, maar mijn gezondheid afgelopen weken heeft behoorlijk wat roet in het eten gestrooid. Het liefst ga ik in winterslaap nu.

:sleep:
<<

Anoniem73

Bericht 04 Nov 2014 19:24

Re: Fotografie Topic

Ik heb vandaag wat foto´s in het bos gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2014 11:51

Re: Fotografie Topic

Mooie fotos Magenta. Ik vond die foto van je dochter zo mooi, je weet vast wel welke ik bedoel. Vind haar ook een prachtig meisje. En je hebt zo'n leuke hond.

Volgens mijn heb je wel een goede lens, of niet? Wat is je laagste f stop? Ik zie al mooie scherptediepte! Ik vind bij die gans/zwaan (oh ik ben echt slecht!) de textuur van de vacht ook gewoon mooi, dat zie je gewoon.
<<

Zeester

Bericht 08 Nov 2014 22:30

Re: Fotografie Topic

Hallo dames,

Welk fotoprogramma gebruiken jullie? Ik heb sinds vandaag een iMac en moet dus iets opnieuw installeren. Ik had een (gedownloade..) versie van Photoshop. Maar ik weet niet hoe ik dat nu op de iMac moet krijgen, en of er iets beters is dan Photoshop.
<<

Zero

Bericht 09 Nov 2014 14:21

Re: Fotografie Topic

Er is niks beter dan Photoshop. Er zijn wel alternatieven voor Photoshop.
Weet je zeker dat je gedownloade photoshop voor Mac is niet voor Windows?

Je zou sowieso een 30 dagen trial moeten krijgen van Adobe, dus daar kun je mee starten. Maar als je geen photoshop gebruiker bent, zou Lightroom wellicht gebruiksvriendelijker zijn. Photoshop vraagt om verdieping.
<<

Zeester

Bericht 09 Nov 2014 14:32

Re: Fotografie Topic

Ik heb op mijn windows laptop photoshop. En nu wil ik op de iMac weer photoshop. Dat bedoelde ik.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Nov 2014 15:58

Re: Fotografie Topic

Ik heb op mijn imac bewust voor LR gekozen terwijl ik op mijn windows laptop PS heb. En voor de snelheid en gebruiksvriendelijkheid, ben ik helemaal pro LR! Ik mis 'ernaast' nog wel PS om dingen te clonen enzo. Dat is het enige...
<<

Zeester

Bericht 09 Nov 2014 16:04

Re: Fotografie Topic

Misschien moet ik me maar eens in LR verdiepen dan. Die heb ik er wel op. Maar die is nieuw, dus weet ik niet hoe het werkt :eyes: Waarschijnlijk is het niet zo moeilijk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Nov 2014 16:26

Re: Fotografie Topic

Lightroom is zo makkelijk. Ik vind het een heel prettig programma. Werk er trouwens mee op een Macbook.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 09 Nov 2014 19:54

Re: Fotografie Topic

Ik heb ook een cursus lightroom gehad van een vriend hoor, in ruil voor een maaltijd bij ons thuis :)
Heb ik veel aan gehad! Misschien is er iemand in je omgeving die ook LR heeft en je wilt helpen?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron