Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 27 Okt 2014 23:15

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Label is ook een rotwoord inderdaad. Verder eens met je hoor Susan.

*weg*
Laatst gewijzigd door Kiek op 28 Okt 2014 07:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 27 Okt 2014 23:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb even advies nodig.

Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen waarvan we 2 jaar samenwonen. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb het sterke vermoeden dat hij één of andere stoornis heeft. Hij wil zelf ook morgen de dokter bellen omdat het op deze manier elke keer vast loopt en dat is jammer omdat we naast vriend en vriendin ook elkaars beste maatjes zijn. En misschien hebben jullie een idee waar dit op lijkt.

Goed, de 'dingetjes':
- Hij is vrij gesloten wat betreft gevoel en alles wat hij zegt of verteld komt eruit alsof het een grapje is. Daarnaast is hij echt iemand van heel weinig woorden tenzij hij over zijn passie praat: voetbal.
- Als hij boos is negeert hij mij compleet of hij komt met ontzettend kwetsende dingen aan. Dit duurt trouwens ook maar een half uur en dan is hij het vergeten. Zowieso wil hij alles oplossen met een knuffel en kus.
- Hij maakt echt alles half af. Of hij stelt het uit tot morgen. Maar morgen komt nooit :P
- Afspraken komt hij niet na, dat lukt hem echt niet en dat is heel irritant. Niet alleen voor mij maar ook voor zijn omgeving.
- Hij is zo rommelig als de pest! Vieze kleding? Ligt op een hoop naast het bed. Sleutels? Overal en nergens in huis. Iets wat kapot is? Gewoon buiten in de tuin gooien. Gekookt? Ruimt hij 3 uur later wel op. Gemorst met koffie of drinken? Ruimt hij helemaal niet op. Zijn administratie? Ook overal en nergens.
- Als ik dingen aan het vertellen ben lijkt het vaak wel alsof ik tegen een muur aanpraat want het enige wat hij vaak zegt is 'hmm'. En dan wordt hij boos als ik vraag of dat nou een ja of nee is en of hij überhaupt wel luistert.
- Hij komt soms heel egoïstisch over want mensen moeten wel vragen hoe het met hem gaat etc maar zelf toont hij weinig interesse in een ander. Maar dat kan ook weer te maken hebben met het feit dat hij echt een kluns is wat praten betreft.

Zelf denk ik aan een vorm van autisme maar welke vorm dan? Of misschien iets anders? Jullie een idee?


Het kan vanalles zijn (Autisme, ADD, ADHD) maar het kan ook iemands persoonlijkheid zijn. Ik kende mijn vriend al een tijdje toen hij mij vertelde een vorm van Autisme te hebben, namelijk Asperger. Ik had het nooit verwacht en ben er toen best van geschrokken. Natuurlijk herken ik nu wel dingen waarvan ik denk dat ze met Asperger te maken hebben, maar ik vraag me ook af of ik het zelf wel bedacht zou hebben als hij het me niet zou hebben verteld. Een diagnose is echt niet altijd fijn, zo werden er afgelopen weekend op een verjaardag weer hele kwetsende grappen gemaakt over autisme door vrienden, zij weten dus niet dat mijn vriend dat heeft (hij zat er dus bij).
Daarintegen is hulp natuurlijk wel fijn, als je vriend daar behoefte aan heeft!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 23:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh dat wist ik niet Kiek. Waar heb jij dan moeite mee bij jezelf als ik vragen mag?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2014 23:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Wat raar om op een verjaardag kwetsende grappen over autisme te maken, ik vraag me dan sowieso af wat voor vage humor sommige mensen hebben. Ik bedoel, wij maken ook wel eens een grapje, maar nooit op een nare manier.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 27 Okt 2014 23:43

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Erg he. Soms zo misplaatst. Zo zat ik laatst ook op een verjaardag, zegt een vriend van mijn ex tegen een vriendin ' Ken je die en die nog? Die heeft ook geen herseninhoud he? Ze hadden hem beter niet geboren moeten laten worden'. Ik zat hier echt naast en dacht :wtf:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2014 23:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat gaat echt alle perken te buiten, sommige mensen denken echt niet na.

Ik zat een keer op een verjaardag en toen zei een familielid tegen een ander familielid dat op dat moment geen werk had: 'Kun je niet op zo'n busje gaan werken voor jongetjes die niet helemaal goed zijn?' Mijn zoon wordt ook met zo'n taxibusje gehaald en gebracht en dat weet hij. Niet zo erg als die opmerking van die vriend van je ex, maar ik vond dat ook wel vrij misplaatst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 27 Okt 2014 23:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

weg

*Niet quoten graag*
Laatst gewijzigd door Kiek op 28 Okt 2014 07:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 27 Okt 2014 23:52

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat is zeker nogal misplaatst Susan. Echt soms denken mensen zo niet na :palm:
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2014 08:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ah ik heb het niet kunnen lezen Kiek.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 09:38

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind dat er nogal snel met een term als autisme wordt gegooid. Veel mensen zijn rommelig, dat is niet echt iets om je druk over te maken en er zijn ook veel mensen die het moeilijk vinden om goed met hun emoties om te gaan. Geen reden om gelijk naar de psychiater te rennen wat mij betreft.

Ik vind het zo overdreven tegenwoordig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Okt 2014 09:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik had bij mijn ex ook vermoedens dat hij een vorm van autisme had en heb toen ook een boekje gelezen van een vrouw die vertelde over haar relatie met iemand met Asperger. De vermoedens waren natuurlijk niet ongegrond, maar vooral zijn onkunde in empathie en dat hij zich gewoon nooit kon inleven in mijn gevoelens, hebben ervoor gezorgd dat ik erachter kwam dat ik daar niet heel mijn leven mee wilde delen.

Echter ben ik het ermee eens dat in deze situatie een label niets zal veranderen aan je relatie. Hij krijgt dan eerder een excuus om te blijven doen wat hij doet en waaraan jij je stoort, dan dat hij zal veranderen en dat jullie opeens een heel opgeruimd huis zullen hebben e.d. Ik denk dat je met of zonder label gewoon eens met hem moet praten en wellicht moet nadenken of hij wel bij jouw toekomstdromen past.

Verder vind ik wat je omschrijft niet direct naar Asperger of iets verwijzen, misschien eerder ADD of iets anders, maar er zijn vele vormen en soorten autisme en "stoornissen". En het is niet allemaal storend. Ik ben het ook eens met Nougat en anderen dat tegenwoordig al snel wordt gestrooid met labels. Ik weet zeker dat als ik nu een kind was ik ook labels zou krijgen. Het lijkt op de basisschool eerder een uitzondering als je geen "stoornis" of ander label hebt. Maar dat is een beetje kip of het ei, als in er is nu ook meer kennis dus wordt het ook eerder en meer gesignaleerd. Maar dat ter zijde.

Maar verder: wat schiet je er mee op. Voor hem is het misschien fijn een oorzaak te hebben voor wat hem zelf ook dwars zit. Maar alleen dan zou ik het laten onderzoeken, voor hem, niet voor jou.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2014 09:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Ik vind dat er nogal snel met een term als autisme wordt gegooid. Veel mensen zijn rommelig, dat is niet echt iets om je druk over te maken en er zijn ook veel mensen die het moeilijk vinden om goed met hun emoties om te gaan. Geen reden om gelijk naar de psychiater te rennen wat mij betreft.

Ik vind het zo overdreven tegenwoordig.


Volgens mij heb jij zelf een diagnose ADD, waarom is het bij jou niet overdreven geweest om naar een psychiater te rennen en bij een ander wel? Of is het bij jou weer een héél ander verhaal?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 10:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben in eerste instantie met een psycholoog gaan praten omdat ik te maken had met een onverwerkt trauma. Toen ik al een paar jaar gesprekken had bij een psycholoog vermoedde hij dat ik ADD had. Hier ben ik toen op getest en bleek inderdaad het geval. Ik heb er nooit zelf op aangestuurd.

Dat ik een onverwerkt trauma had, was wel vrij duidelijk na wat ik had meegemaakt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2014 10:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ja, en andere mensen hebben weer andere problemen en die zijn echt niet onbeduidender dan die van jou.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 10:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat zeg ik ook niet. Alleen tegenwoordig wordt door mensen die niet zijn opgeleid, nogal makkelijk uitspraken gedaan over psychische ziekten. Is iemand wat in zichzelf gekeerd: oh, zal wel een autist zijn. Wat rommelig: vast last van ADD. Druk? Duidelijk gevalletje ADHD.

Daar stoor ik me aan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2014 10:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ze zegt nergens dat hij dat heeft. Hij heeft het pas als er een diagnose wordt gesteld. Maar aan zo'n diagnose gaat vaak wel iets vooraf en soms is dat ook gewoon een concreet vermoeden, omdat je jezelf ergens in herkent. Daar is niks mis mee, zolang je maar niet bij jezelf een diagnose gaat stellen. Die officiële diagnose krijg je echt niet zomaar, daar gaat echt wel een intensief onderzoek aan vooraf. Als je niks hebt of in elk geval geen stoornis in het autistisch spectrum dan komt dat er ook wel gewoon uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Okt 2014 11:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Meiden, laten we nu niet Nougat aanvallen. Gewoon on-topic nuttige bijdragen leveren aan biechtje.

Of negeer me en ik pak er even popcorn bij. :popcorn:
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 13:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nee duh, natuurlijk heeft hij dat pas wanneer er officieel een diagnose wordt gesteld. Maar het stoort me dat er zo makkelijk wordt gegooid met die labels. Als je zelf netjes bent lijkt het misschien heel gek om de vieze vaat niet direct na het eten weg te werken, maar voor een heleboel mensen is dat heel normaal. Ik vind het gevaarlijk als mensen hun eigen manier van leven als norm verheffen en alles wat daarvan afwijkt betitelen als 'aandoening' of 'psychische ziekte'.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Okt 2014 13:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

(nou volgens mij heb je "het" al voordat er een diagnose wordt gesteld, anders wordt er toch geen diagnose gesteld duh :palm: maar jullie hebben het vast over een label)

Die popcorn kan er dus bijgepakt worden leuk.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 13:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha ja tuurlijk, je hebt het al wel voordat de diagnose wordt gesteld, maar ik bedoel dat als een random iemand tegen je zegt dat je misschien wel autistisch bent, dat dat geen diagnose is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2014 15:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Natuurlijk heb je het al voordat de diagnose wordt gesteld, zo bedoel ik het ook niet, maar sommige mensen zeggen wel te snel al dat ze iets hebben, ik vind pas dat je kunt zeggen dat je ADD, ADHD of een vorm van autisme hebt als de diagnose bij je is gesteld. Dat bedoel ik met 'dan heb je het pas'.

Overigens dacht ik bij de opsomming niet meteen aan een vorm van autisme, maar net als dat ik niet kan zeggen dat iemand autisme heeft, kan ik ook niet zeggen dat hij het niet heeft, een rijtje kenmerken op een forum zegt daarvoor te weinig, dus als iemand zelf last heeft van die dingen en het graag wil weten raad ik altijd aan om een verwijzing te vragen. Ik ga ook niet zeggen: welnee joh, dat is niks, dat is maar een karaktertrek. Dat kan ik hier niet uit opmaken, evenmin als dat het wel autisme zou zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Okt 2014 16:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap je wel hoor Susan en je hebt ook een uitstekend punt. Nu alleen net completer verwoord.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 29 Okt 2014 10:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mamsie schreef:Rekatiebiechtje zonder sex, doet 1 van jullie ook wel eens een echte poging? Ik bedoel met z'n 2e afwachten tot de ander wat doet schiet niet op. Als het al zo'n tijd geleden is lijk je het op den duur te verleren.

Kun je niet een keer de kids wegbrengen, iets sexy's aantrekken en gewoon zeggen dat je hem graag wilt. Voelt misschien gemaakt en gepland maar wachten wordt hem ook niet. Dan maar meteen de koe bij de horens vatten, dat geplande zijn jullie dan zo vergeten.


De laatste jaren zo'n 4 a 5 jaar doe ik hem altijd al verleiden, regelmatig was mijn man dan om. Hij kwam heel soms uit zichzelf mij verleiden maar na de geboorte van ons tweede kindje verleid hij mij helemaal niet. Ik heb twee keer gedaan maar het moest altijd van mij afkomen. Nu voel ik er eerlijk gezegd niks meer voor om seks te hebben. Ik wil eerst onze relatie verbetere de seks komt dan vanzelf spontaan wel.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Okt 2014 00:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik biecht op dat ik verliefd begin te worden op een collega.
Alleen één "klein" detail. Hij woont samen.

Hij toont alleen laatste maanden wel heel veel interesse in mij en we kunnen echt super leuk met elkaar praten. Hij zoekt dus zelf ook wel veel contact en anders dan bij andere collega's. Bij mij net dat stukje persoonlijker.

Hm ik weet niet zo goed wat ik moet doen of denken....
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Okt 2014 07:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nou ik zou sowieso niets "doen" zolang hij samenwoont.

Verder zijn verliefde gevoelens niet erg, maar misschien is zijn interesse wel gewoon vriendschappelijk. Het hoeft immers niet zo te zijn dat hij dezelfde gevoelens/gedachtes heeft over jou en dan stel je jezelf al bij voorbaat bewust op voor liefdesverdriet.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers