Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Okt 2014 12:41

Re: Boodschappen budget

Goed bezig Green Pepper, knap dat het gelukt was, gelukkig had je nog voorraad.

Pannetoet, lijkt me een heel redelijk bedrag, helemaal als je ook nog rookt en hondenvoer moet kopen. Sigaretten zijn volgensmij een flinke kostenpost? Wij zijn gemiddeld 160 euro per maand kwijt aan brandstof voor auto 1 (auto 2 wordt momenteel ff niet zoveel gebruikt), man moet ook veel km's rijden voor werk. Wij hebben daarom een dieselauto, gezien wij privé ook nog echt wel veel km's rijden is dat voor ons voordeliger (ondanks hogere wegenbelasting).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Okt 2014 14:28

Re: Boodschappen budget

nou hier zijn de weekboodschappen ook weer in huis. Was €26.40 kwijt

ik had
kilo prei
shoarma
gehakt
champignons
bananen
blikje mais
blikje ananas
asperges
ketchup
spaghetti
mie
chips
chocola
wc papier
1 pak drinken voor mijn man
koffiemelk cups

volgens mij was dat het

mijn man drinkt nu nog maar 1 pak drinken in de week voor de rest water en heeft naar zijn werk 1 pak melk mee
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Okt 2014 15:14

Re: Boodschappen budget

Oh nou dat is wel fijn om te horen dan :) Op zich roken we niet heel veel, ik heb het even uitgerekend haha en ik kom op 72,- per maand.. maar ondanks dat het weinig lijkt eten we altijd gewoon :angel: Vaak 2x in de week gebakken aardappels met groente en iets van kip of vis. En vaak een ovenschotel en nog een keer pasta maar hier eten we 2x van en dan is de week alweer voorbij :P Naja en daarnaast nog 4 broden, beleg, koekjes, fruit...en dan de overige dingen die we niet elke week nodig zijn zoals het hondenvoer/shampoo etc..

Netjes gedaan Sarah! Mijn vriend drinkt thuis alleen koffie en anders ranja of water. Zelf ben ik niet zo fan van alle frisdranken haha en ik haal dat ook alleen als vrienden langs komen..
Wat als het lukt
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Okt 2014 08:53

Re: Boodschappen budget

Ik vind dat ook zeker wel netjes hoor Pannetoet, zeker als daar ook jullie rookwaren, diereneten en verzorgingsproducten er ook bij zitten.

Sarah, wat fijn dat hij nu nog maar 1 pak per week meeneemt i.p.v. per dag.

Ik heb gisteren ook boodschappen gedaan. In de Em-Té was het brood 1+1 gratis dus die heb ik meegenomen om te proberen. En het is echt lekker brood wat ook de dag erna nog vers smaakt, dus ik ga straks nog heel wat extra broden halen en die doe ik dan in onze diepvries. Het zijn nu 2 broden voor 1,89 euro terwijl ik tot vorige maand elke week zo'n 4 broden bij de bakker haalde à 2,20 per stuk. Dus nu heb ik 4 broden voor 3,80 i.p.v. voor 8,80. Scheelt toch weer 5 euro per week.
2012 & 2016
<<

Anoniem122

Bericht 24 Okt 2014 09:22

Re: Boodschappen budget

Goede tip Snoes over die broden, ga die vandaag of morgen ook even halen dan. Zijn dat vers gesneden broden, of van die voorverpakte?

Had vandaag ook een meevallertje, vond bij de Jumbo 2 beschimmelde citroenen en mocht zelf een zak vullen met 5 euro aan groente en fruit die ik gratis mee kreeg. Lekker een zak andijvie, komkommer, 4 kiwi's en 2 bananen mee genomen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Okt 2014 10:46

Re: Boodschappen budget

Tuktuk, dat zijn vers gesneden broden.
2012 & 2016
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Okt 2014 11:12

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:nou hier zijn de weekboodschappen ook weer in huis. Was €26.40 kwijt

ik had
kilo prei
shoarma
gehakt
champignons
bananen
blikje mais
blikje ananas
asperges
ketchup
spaghetti
mie
chips
chocola
wc papier
1 pak drinken voor mijn man
koffiemelk cups

volgens mij was dat het

mijn man drinkt nu nog maar 1 pak drinken in de week voor de rest water en heeft naar zijn werk 1 pak melk mee


Netjes bedrag, maar eten jullie geen brood? Zie dat helemaal niet in je lijstje, net als beleg. Gewoon even uit belangstelling!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Okt 2014 11:16

Re: Boodschappen budget

Ik was deze week meer kwijt dan dat ik wilde: 38 euro. Zit wel een groot pak wasmiddel bij van 4 euro, en diverse voorraaddingen zoals rijst en mie dus kan hier wel even mee vooruit. Maar het bedrag viel me wel tegen. Volgende week wil ik van te voren weer even gaan rekenen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Oja, en als luxe artikel had ik bij de Lidl van die chocoblokken op een stokjes gekocht voor warme chocolademelk. Maar toen bedacht ik in de auto dat ik natuurlijk beter (goedkoper) een reep chocolade had kunnen doen, daar kun je langer mee en dan kun je iets minder chocolade per kopje doen. Ik heb trouwens ook wel cacao in huis, nog veel goedkoper, maar ik vind dit af en toe wel heel lekker.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2014 11:44

Re: Boodschappen budget

Maar die chocoblokjes zijn vaak wel heeeeeeeeeel erg lekker Lookie! ;)
Jammer dat het wat tegenviel,maar met voorraad producten gaat het ook vaak snel. Rijst is ook vrij duur natuurlijk. Om aan te schaffen dan, per portie uiteraard niet.

Deze periode had 5 zaterdagen, dus qua maandbedrag kom ik lang niet uit, maar ik had gedeeld door 5 wel minder dan 70 euro per keer, dus dan zit ik onder mijn budget :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Okt 2014 19:42

Re: Boodschappen budget

Lookie schreef:
sarah1985 schreef:nou hier zijn de weekboodschappen ook weer in huis. Was €26.40 kwijt

ik had
kilo prei
shoarma
gehakt
champignons
bananen
blikje mais
blikje ananas
asperges
ketchup
spaghetti
mie
chips
chocola
wc papier
1 pak drinken voor mijn man
koffiemelk cups

volgens mij was dat het

mijn man drinkt nu nog maar 1 pak drinken in de week voor de rest water en heeft naar zijn werk 1 pak melk mee


Netjes bedrag, maar eten jullie geen brood? Zie dat helemaal niet in je lijstje, net als beleg. Gewoon even uit belangstelling!


ja hoor man eet brood. Maar koop ik af en toe op de markt de diep zit er nog vol mee. En beleg hebben we kaas en pindakaas dat doet hij erop en hebben we ook op voorraad
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 27 Okt 2014 14:16

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:
Lookie schreef:
sarah1985 schreef:nou hier zijn de weekboodschappen ook weer in huis. Was €26.40 kwijt

ik had
kilo prei
shoarma
gehakt
champignons
bananen
blikje mais
blikje ananas
asperges
ketchup
spaghetti
mie
chips
chocola
wc papier
1 pak drinken voor mijn man
koffiemelk cups

volgens mij was dat het

mijn man drinkt nu nog maar 1 pak drinken in de week voor de rest water en heeft naar zijn werk 1 pak melk mee


Netjes bedrag, maar eten jullie geen brood? Zie dat helemaal niet in je lijstje, net als beleg. Gewoon even uit belangstelling!


ja hoor man eet brood. Maar koop ik af en toe op de markt de diep zit er nog vol mee. En beleg hebben we kaas en pindakaas dat doet hij erop en hebben we ook op voorraad


Oké, op die manier. Handig dat je dat niet elke week hoeft te halen!
<<

Anoniem170

Bericht 27 Okt 2014 16:41

Re: Boodschappen budget

Ik ben net naar de Lidl geweest, was 25 euro voor 2 tassen vol.
Groenten en fruit zijn daar nu erg goedkoop.
2 kg stoofperen voor 1,29
1 kg bananen voor 0,99
2 kg elstar appels voor 1,85
2,5kg aardappels voor 1,19
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 28 Okt 2014 10:25

Re: Boodschappen budget

Roos, dat was mij ook al opgevallen dat groenten en fruit erg goedkoop waren.
Wij zijn vorige week geweest en toen waren de appels 49 cent per kilo. Gelijk maar 2 kilo mee genomen :)
<<

Anoniem86

Bericht 28 Okt 2014 10:35

Re: Boodschappen budget

De Ah basic aardappelen zijn 1,99 voor 5! Kilo, Wow.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 28 Okt 2014 11:37

Re: Boodschappen budget

Maar wat gaan jullie de hele week eten dan sarah?
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 28 Okt 2014 11:39

Re: Boodschappen budget

Ik blijf het lastig vinden. Heb een paar week gebrobeerd om van 75 euro boodschappen te doen maar dit blijkt niet haalbaar. Wil nu 100 euro voor een week doen (2 volwassenen 2 kids 1 hond en een 1 kat) en ik hoop dat er af en toe wat overblijft.
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Anoniem304

Bericht 28 Okt 2014 11:41

Re: Boodschappen budget

Ik zou dat heel knap vinden Koekoek, €100 per week voor jullie gezinssamenstelling. Veel succes! :D
<<

Anoniem104

Bericht 28 Okt 2014 12:26

Re: Boodschappen budget

Dat zou ik ook al knap vinden Koekoek, als dat lukt! Ik kan me goed voorstellen dat € 75 niet haalbaar is..
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 28 Okt 2014 12:42

Re: Boodschappen budget

Wij zijn ook met 4 pers thuis, alleen geen huisdieren, en ik zit gemiddeld op zo'n 75 e per week incl verzorgingsmiddelen enz.
En wij eten goed gevarieerd, veel fruit en groenten.

Maak mijn lijstje bijna altijd op basis van de aanbiedingen.

Mijn maand is net begonnen en moet nog 4x boodschappen doen voor 250e. Moet lukken! Hoop ik....
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 28 Okt 2014 14:06

Re: Boodschappen budget

Ook ik heb mezelf vanaf vorige week een boodschappen budget opgesteld van 100 euro. Ik ga iedere vrijdag 100 euro pinnen en laat mijn pinpas thuis. Tot nu toe lukt het aardig. Heb nog 20 euro voor woensdag en donderdag, en heb verder alles in huis op gezond te eten/koken. Ben benieuwd of ik dit ga volhouden.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 01 Nov 2014 13:29

Re: Boodschappen budget

Hier gaat het niet heel goed, die extra week is echt de boosdoener. Als ik nu boodschappen doe voor morgen en bijna heel volgende week zou dat betekenen dat ik de 1,5 week erna nog moet doen met <€10 per week. Dat is natuurlijk niet te doen als ik ook gemiddeld 2x per week vriendlief hier heb te eten. Dus ik kom deze maand niet uit, mede ook door wat voorraden die ik heb aangelegd (wasmiddel & aanmaaklimonade van samen €9).

Volgende maand een nieuwe poging!

Voordeel is dat ik voorlopig geen deo, douchegel, limonade en wasmiddelen meer hoef te kopen. Hooguit een keer shampoo, maar die €1,20 zal het niet doen... :hulde:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Nov 2014 13:38

Re: Boodschappen budget

Bij ons heeft november 5 weken, qua boodschappen budget (250 euro in totaal). We hebben nu al 75 euro op gemaakt (komt voornamelijk omdat vriend ziek is en vitaminepillen a 12 euro heeft gehaald, paracetamol en hoestdrank a 5 euro), oeps! Komende week dus maar weer budget boodschappen doen.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2014 14:01

Re: Boodschappen budget

Lekker bezig Toos, succes.

Ja dat hakt erin he GP? Mijn vriend slikt ook dure vitamines en laatst waren ze in de aanbieding. Even ingeslagen toen, maar das ook direct een hele hap uit het budget.

Jammer dat he niet uit kwam mii_joyce. Volgende maand beter.

Nou week 1 van de nieuwe maand is begonnen. Had €58 euro aan boodschappen, waaronder een voorraadje rundgehakt wat bij de Jumbo in de aanbieding was. En heb wat 30% korting producten bij Lidl weten te scoren, ook oa op vlees, dus dat is fijn.

Nu hopen dat ik zo een bedrag rond de €60 kan voortzetten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Nov 2014 14:12

Re: Boodschappen budget

Goed bezig Cotton! Wel leuk dat we een beetje het zelfde bedrag aan houden, blijkt wel dat het een reeel bedrag is voor 2 personen ;)

Ik vind dit seizoen qua eten eigenlijk wel fijn, want stamppot bijvoorbeeld is best goedkoop! Met 5 kilo aardappels kunnen we weken vooruit!
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 01 Nov 2014 14:57

Re: Boodschappen budget

Ik heb deze maand een zeer strak budget voor onze boodschappen. €200 voor de hele maand (25e tot 25e)voor 2 personen.
Ook precies op het moment dat mijn voorraad zo goed als op is :palm: .

Dus ik ben heel benieuwd of ik het ga redden.

Gisteren moest ik een paar boodschapjes halen en kwam ik toevallig mijn ouders tegen in de supermarkt en mijn vader stond erop dat hij mijn paar dingen ook betaalde dus dat was wel erg fijn en lief :hulde:
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers