Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 27 Okt 2014 16:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat een mooi nieuws Olijfje! Gefeliciteerd!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Okt 2014 20:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Een ticker en alles :) Officieel hoor! :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem74

Bericht 27 Okt 2014 20:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Olijfje, super nieuws!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Okt 2014 20:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh wauw, gefeliciteerd Olijfje! Wat ontzettend fijn voor jullie!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 27 Okt 2014 20:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jaaa, gefeliciteerd Olijfje! Eindelijk! Wat ontzettend fijn dat het gelukt is! Geniet ervan.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Okt 2014 21:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Olijfje!
Wat een geweldig nieuws!

En 3 op rij die met de 1ste ivf-poging zwanger raken, ik zeg: doorzetten die trend!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Okt 2014 15:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Olijfje, wat een superfijn nieuws!! Ik was zondag speciaal komen kijken en had het leuke nieuws al gelezen maar had eerder geen tijd om online te komen en te reageren. Ik ben echt heel erg blij voor jullie, het is je meer dan gegund.
2012 & 2016
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 28 Okt 2014 16:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

We hebben vandaag punctie gehad.
Ze hebben er 24 eitjes uitgehaald. We zouden vrijdag een terugplaatsing hebben, maar dat is nu nog niet zeker. Ze zijn bang voor overstimulatie?
Ik moet nu elke dag tempen en 2,5 tot 3 liter drinken (en ik ben zo'n slechte drinker) wegen wou ik niet, dus heb als optie gekregen om dan te gaan meten. Blijft dus nog even onzeker tot vrijdag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Okt 2014 18:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh dames, zie mijn andere topic. Ik ben OOK zwanger! 13 weken inmiddels, alles lijkt gewoon goed te gaan!!! Zooo moeilijk om mijn mond te houden met al die geweldige berichten hier!! Ik hoop dat deze flow voor iedereen hier opgaat.. dat moet toch gewoon?!

Ik heb hier al even niet meer echt meegeschreven. Deels omdat ik de laatste tijd natuurlijk wist dat ik zwanger ben, maar daarvoor omdat ik het toch best moeilijk vond, confronterend. Ik heb iig wel altijd heel trouw meegelezen en meegeleefd, vandaag dat ik het toch graag hier ook even kwam vertellen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem129

Bericht 28 Okt 2014 19:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora fijn dat je na de miskramen nu al 13 weken zwanger bent. Gefeliciteerd

Yessy ik hoop dat je vrijdag een terugplaatsing krijgt.Waarom is veel drinken dan belangrijk?
<<

Anoniem160

Bericht 28 Okt 2014 20:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora, ik ben zo blij voor en ik gun het je zo ontzettend! Tegelijkertijd heb ik even heel hard zitten huilen bij je berichtje, we zouden even lang zwanger zijn geweest en dat kwam even hard aan bij mij. Niet om jou, want nogmaals: ik ben zo zo zo zo blij voor je, maar gewoon omdat ik zo verdrietig ben dat ons kindje zomaar dood is gegaan. En mensen om ons heen zijn het allemaal aan het relativeren maar feit blijft dat ons kindje dood is gegaan en dat ik in de rouw ben en heel verdrietig. Ik zal blij zijn als het 10 november is, kijken of mijn cyclus alweer is zoals het moet zijn zodat ik snel weer zwanger kan worden. Soms lijkt het alsof ik niet eens zwanger ben geweest, alsof het allemaal een bizarre en afschuwelijke droom was. Was dat het maar.

Sorry voor mijn relaas.

Yessy, ik hoop dat de terugplaatsing doorgaat vrijdag. Ik zal voor je duimen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Okt 2014 21:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh Bay wat verdrietig dat mijn bericht je zo geraakt heeft. Ik vind het niet erg hoor, ik herken het heel erg, heb het zelf ook een aantal keer gehad met baby's die precies even oud zouden moeten zijn als ons kindje wat we verloren... dat is gewoon supermoeilijk. Goed dat je het hier gewoon eerlijk zegt, maakt echt niet uit hoor, het is gewoon ook hartstikke kut! Zoveel verdriet is gewoon heel erg en heel heftig. Ik neem aan dat het een cliche is maar jullie hebben al een kindje toch? Helpt het op dit soort donkere momenten een beetje om dat kindje extra te knuffelen? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem160

Bericht 28 Okt 2014 21:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ah, Zora, ik vind je zo'n lieverd. Ja, we hebben een pracht van een dochter. Een heerlijk kind en ik voel me elke dag gezegend dat we haar hebben mogen krijgen. Elke dag weer geniet ik van haar, ze is zo leuk en lief. Mijn man en ik hebben al een aantal keer gezegd dat we misschien maar één keer geluk mochten hebben en dat we het daarbij moeten laten. Maar ja, de wens voor een tweede kindje is zó groot en zeker nu we onze dochter zo verdrietig hebben gezien omdat ze geen broertje of zusje krijgt (we hadden het haar al verteld) willen we toch nog blijven proberen om haar dat broertje of zusje te geven. En mocht het niet lukken dan zullen we haar dat uitleggen en blijven we genieten van haar.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 28 Okt 2014 22:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Olijfje! Wat een geweldig nieuws!
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 29 Okt 2014 08:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yessy: Lukt het met het drinken. Lijkt mij ook erg lastig. Ik drink ook te weinig. Weet je vrijdag ook pas of de terugplaatsing is? Ga voor je duimen!

All: Ik ben nu een week iedere dag een pilletje aan het slikken. Ik heb er vrij weinig last van. Wel erg moe, maar dat kan ook door de klok verzetten zijn haha. Dit is echt een stuk rustiger dan het prikken enzo. Maandag heb ik een echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed gegroeid is en dan volgende week vrijdag de terugplaatsing (als de embryo goed ontdooid)
Ons boefje 24-08-2010
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2014 09:09

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay schreef:Ah, Zora, ik vind je zo'n lieverd. Ja, we hebben een pracht van een dochter. Een heerlijk kind en ik voel me elke dag gezegend dat we haar hebben mogen krijgen. Elke dag weer geniet ik van haar, ze is zo leuk en lief. Mijn man en ik hebben al een aantal keer gezegd dat we misschien maar één keer geluk mochten hebben en dat we het daarbij moeten laten. Maar ja, de wens voor een tweede kindje is zó groot en zeker nu we onze dochter zo verdrietig hebben gezien omdat ze geen broertje of zusje krijgt (we hadden het haar al verteld) willen we toch nog blijven proberen om haar dat broertje of zusje te geven. En mocht het niet lukken dan zullen we haar dat uitleggen en blijven we genieten van haar.


Goed dat je de dochter die je hebt zo bewust waardeert. Kan me voorstellen dat dat juist ook weer extra moeilijke gevoelens geeft; je wil haar ook niet minder aandacht geven, of het idee geven dat ze niet genoeg is. Ik vind het wat lastig om verder precies het juiste te zeggen tegen je, omdat wij het afgelopen jaar alleen maar hebben gezegd: 'ohhh als we er toch maar alsjeblieft eentje mogen krijgen...". Ik weet uit mijn omgeving dat een wens voor die 2e ook gigantisch groot kan zijn, maar ik vind het lastig voor te stellen dat ze vergelijkbaar zijn. Het lijkt me zo anders! Jullie hebben ook weer te maken met de dingen die ik in het begin van mijn post beschrijft, en wij hadden weer met andere gevoelens te maken (word ik ooit wel mama). Nouja, nogmaals, verdriet kun je niet met verdriet vergelijken gelukkig :)

En misschien hoeft het 1 het ander niet uit te sluiten voor jullie? Ik hoop dat je op een gegeven moment de hoop niet laat varen, maar dat je wel went aan het verdriet, zodat het allemaal wat draaglijker wordt. Ik heb dit de afgelopen maanden wel ervaren, je moet niet cynisch worden, maar iets afstandelijker heeft mij wel geholpen iets meer perspectief te zien. Maar goed, daar ben jij nog niet. Eerst nog mooi even een tijd goed verdrietig zijn... niet te snel gaan of willen hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 29 Okt 2014 13:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje en zora :banaan: gefeliciteerd dames!
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem129

Bericht 29 Okt 2014 19:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ooow Bay wat heb ik het met je te doen! Ik heb ook veel verdriet van mijn miskraam maar het lijkt niet zo "erg" als bij jou. Als is wat Zora zegt wel waar je kan het ene verdriet niet vergelijken met het andere.

Ik heb zitten wij lopen dan ongeveer gelijk qua cyclus. Ik moet als alles normaal gaat volgens mij 12 november ongesteld worden. Hoop dat we beide rond die tijd ongesteld worden en snel weer zwanger mogen zijn en dat het goed mag gaan! :hug:

Spannende tijd ook voor jou Sabje! Hoop dat je baarmoederslijmvlies goed aan het groeien is nu!
<<

Anoniem160

Bericht 29 Okt 2014 21:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lien, tnx voor je lieve berichtje. Hoelang is jouw miskraam nu geleden? Verdriet is niet met verdriet te vergelijken, maar feit blijft dat een miskraam een verdrietige en heftige gebeurtenis is en elke vrouw is daar verdrietig om, maar gaat er wel op haar eigen manier mee om.

Toevallig dat onze cyclus gelijk oploopt nu, ik denk ook dat ik rond 10 november (dus rond het bezoek aan de gynaecoloog) ongesteld moet worden. Maar ik weet natuurlijk niet of mijn lichaam het gelijk allemaal weer doorheeft.

Misschien een gekke vraag, maar kan ik nu wel alweer een eisprong hebben? Ik heb nu namelijk hele gevoelige tepels en die had ik altijd rond mijn eisprong. Ik heb een ovulatietest gedaan en die is nog niet positief, maar wel donker genoeg om me aan het twijfelen te krijgen.
<<

Anoniem129

Bericht 29 Okt 2014 22:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het laatste bloedverlies is nu een week geleden. Het hield best wel lang aan. Ik hoef helemaal niet terug te komen. Dat is ook wel raar eigenlijk. Misschien maar even over bellen.

Geen idee over die eisprong. Denk het wel hoor! Dan pikt je lichaam het gewoon weer op!
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 30 Okt 2014 09:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yessy, wat spannend zo. Lukt het veel drinken een beetje?

Sabje, ik hoop ook dat voor jou alles goed mag gaan!

Bay, ik weet niet goed wat te zeggen, maar ik leef met je mee. Het is ook gewoon heel erg verdrietig voor jullie. :hug:
Ik weet niet zeker hoe het zit met de eisprong, maar ik denk dat je lichaam weet dat er geen zwangerschap is en dan weer door gaat.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem328

Bericht 30 Okt 2014 09:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo dames,

Ik kom hier weer meeschrijven.
Afgelopen weekend positief getest maar deze week werden de testen steeds minder duidelijk en vandaag geen streep meer en ook de digitale test zei 'niet zwanger'. Vandaag heb ik nog even contact met de kliniek maar ik ga ervan uit dat ik moet stoppen met de Utrogestan zodat m'n menstruatie door zal breken. We zijn erg verdrietig, maar ook opgelucht dat het nu duidelijk is, want de afgelopen week was echt slopend. We gaan zaterdag tot en met maandag lekker een weekendje weg om bij te komen en van elkaar te genieten en dan komt het wel weer goed.

Yessy hoe gaat het nu met jou? Vervelend he dat vele drinken! Ik moest dat ook en ik ben al wel een aardige drinker van mezelf maar 3 liter had ik toch wel moeite mee. Ik duim zo voor je dat de tp door kan gaan!

Sabje wat spannend volgende week de tp dus als alles goed gaat. Lijkt me zo spannend dat ontdooien en of het goed gaat. Ik heb 4 cryo's in de vriezer dus in januari zal het denk ik bij ons ook gaan gebeuren. Hoeveel cryo's heb jij eigenlijk? Volgens mij had je het al wel eens gezegd maar ik weet het niet meer precies. Ik dacht 1 of 2?

Lien Laced en Bay, ik heb zo met jullie te doen dat jullie dit nu al meerdere keren hebben meegemaakt. Bij mij is sprake van een heeele vroege miskraam, maar ik denk dat het nog veel erger is als je al wat langer zwanger bent. Ik hoop zo dat dit jaar voor jullie nog goed afgesloten gaat worden.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 30 Okt 2014 10:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh nee Olijfje :hug:
Heel veel sterkte! Fijn dat jullie er even samen tussen uit kunnen, ik hoop dat het wat rust en afleiding geeft.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem328

Bericht 30 Okt 2014 11:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve dank je!
Hoe staat het er nu met jou voor? Je zit aan het begin van een nieuwe cyclus toch?
<<

Anoniem219

Bericht 30 Okt 2014 11:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje wat ontzettend verdrietig zeg!!! :( knuffel en veel sterkte!


Wij hebben ons gister aangemeld voor het ivf traject. Vind het echt enorm spannend allemaal :(
Hopelijk snel een eerste afspraak
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers