Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem125

Bericht 23 Okt 2014 14:47

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook weer gegaan. Wel trots op mezelf, want had totaaaaal geen zin. Was echt het laatste waar mijn hoofd naar stond vandaag. Maar ja, ik wil toch door blijven gaan, dus dan moet je soms ook gaan als je geen zin hebt.

Mijn benen voelden zwaar (terwijl ik net 3 dagen niet had gelopen), ik voelde me moe van begin tot einde. Uiteindelijk 4 km in een rustig tempo gedaan. Soms is hardlopen niet leuk en ga je het ook niet leuk vinden onderweg. Dan is het een kwestie van kilometers wegtikken en verstand op nul. Echt heel stom. Hopelijk komt mijn motivatie snel terug.
Laatst gewijzigd door Anoniem125 op 23 Okt 2014 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Okt 2014 15:02

Re: Het hardlooptopic

Goed van je Nougat! Tot hoe ver in een zwangerschap kun je eigenlijk nog 'veilig' hardlopen? Of kun je net zo lang doorgaan totdat het oncomfortabel wordt?

Ik ben het ook weer aan het oppakken nadat ik een paar weken niks heb gedaan doordat ik behoorlijk ziek geweest ben. In september ben ik gestart met een beginnerscursus om zo aan mijn techniek te werken. Deze trainer heeft een hele populaire loopgroep in de buurt en is heilig overtuigd van een bepaalde looptechniek. Het werkt goed, ik merk nu al verschil. Mijn vriend loopt ook bij hem en loopt inmiddels halve en hele marathons. Dat is niet mijn ambitie, maar wel leuk om te zien dat hij zo vooruit is gegaan.

Normaal stop ik altijd met hardlopen in de winter om in de zomer weer opnieuw te moeten gaan trainen om 5km vol te kunnen houden. Verder dan dat ben ik nooit gekomen, dus ik hoop nu d.m.v. de cursus door te zetten en volgend jaar makkelijker en langer te lopen.

Het is nu echt weer minuutjes-werk, maar daar had ik het gisteren al moeilijk genoeg mee omdat ik eigenlijk nog aan het herstellen ben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 24 Okt 2014 08:36

Re: Het hardlooptopic

Momenteel kamp ik helaas weer met pijnklachten in mijn rechter heup en been. Alleen als ik mijn benen nog niet te veel heb belast op een dag en ik van te voren goed rek- en strekoefeningen doe lukt het me om zonder pijn te lopen.
Stel dat ik 's ochtends al druk in huis bezig geweest ben of lopend de stad in ben geweest lukt het me 's middags al niet om zonder pijn te lopen. Erg frustrerend.
Helaas krijg ik dit jaar geen fysio meer vergoed van de zorgverzekering, heb ze begin dit jaar al opgebruikt.
Maar ik zit er toch aan te denken als de klachten aanhouden dat ik dan toch maar ga en het zelf betaal. Want zo is het ook geen doen eigenlijk.

Gisteren is het me gelukt 4 km zonder pijn te lopen (dan ben ik echt ik een juichstemming) maar als je nagaat dat ik eind vorig jaar op 12 km zat (zonder pijn) frustreert dat wel.
<<

Anoniem125

Bericht 24 Okt 2014 09:22

Re: Het hardlooptopic

Teun schreef:Goed van je Nougat! Tot hoe ver in een zwangerschap kun je eigenlijk nog 'veilig' hardlopen? Of kun je net zo lang doorgaan totdat het oncomfortabel wordt?

Er zijn vrouwen die tot de bevalling doorlopen, maar ik denk niet dat ik me daar prettig bij zou voelen. Mijn verloskundige zegt dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren en dat ik moet stoppen als het niet goed meer voelt. Ik zie het zelf niet zitten om met een echt dikke buik hard te lopen, dus denk dat wanneer ik 24 weken ben ofzo, wel ga stoppen en dan overstap op yoga/spinnen/crosstrainen/zwemmen/wandelen. Ook wel leuk voor de verandering.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Okt 2014 11:01

Re: Het hardlooptopic

Nougat, wat goed van je!

Teun, lekker dat je bij een trainer hardloopt. Die tips zijn handig en je hebt reden om door te gaan!

Ragazza, wat rot die blessure.

Hier gister les zes van Evy gedaan, alleen kreeg ik erg last van mijn knie gekregen. Heb er nu nog last van. Wilde morgen weer, maar hoop nu dat ik het zondag weer red :nopompom:
Ik zit er net zo lekker in!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Okt 2014 21:03

Re: Het hardlooptopic

Oooohhh ik doe morgen mee aan een 5km run maar heb eigenlijk helemaal niet meer getraind. Na de vakantie gewoon echt geen tijd/zin gehad. Heb 2x ofzo gelopen sinds augustus (en daarvoor ook niet zo heel veel) :palm:
De 2x dat ik heb gelopen liep ik ook 5km en dacht ik "oooow dat lukt nog". Heb wel gebootcampt en door de interval hou ik wel mn conditie maar knijp hem toch wel een beetje voor morgen....
Laatst gewijzigd door Kees op 25 Okt 2014 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Okt 2014 21:03

Re: Het hardlooptopic

Balen van je knie Maddie! Hoop dat je snel weer lekker kunt lopen!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 25 Okt 2014 21:09

Re: Het hardlooptopic

Kees, ik denk altijd maar zo... Het is een afstand die je wandelend nog kunt afleggen, dus komt sowieso goed! Stoer van je!

Wat betreft mijn knie. Die is nog steeds gevoelig. Wil het morgen weer voorzichtig proberen. Lukt het niet stop ik gelijk! Ik ga eerst goed alles oprekken voor ik begin!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Okt 2014 12:50

Re: Het hardlooptopic

YEAH! Gelopen in 30.46 vlgs de tijdwaarneming van mn vriend. Laatste km had ik het echt heeeel zwaar om mn tempo vast te houden, wilde echt graag even een stukje wandelen. Heb het niet gedaan en op het laatst er nog een versnelling uit weten te persen. Heb niet lekker gelopen want had al vanaf 100m steken in mn buik/zij maar ben wel erg tevreden met mn tijd, zeker gezien mn erg slechte voorbereiding.

Edit; officiele tijdwaarneming zegt 30.48....
Laatst gewijzigd door Kees op 26 Okt 2014 16:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Okt 2014 13:11

Re: Het hardlooptopic

Ooo dat is toch nog een prima tijd Kees! Ik zou nu eigenlijk ook even moeten lopen maar heb zo geen zin, vannacht pas om drie uur in bed met de nodige wijntjes op dus ik denk dat ik vandaag skip.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Okt 2014 13:30

Re: Het hardlooptopic

Vandaag ook een 5 km run gedaan. Tijd was erg slecht ruim 2 langzamer dan mijn PR, maar dit komt mede door de slechte organisatie. Tijdens het lopen werd mijn weggeblokkeerd door 2 auto's. Ik moest hierdoor om geparkeerde auto's heen. Koste mij zeker 10 seconden en je bent ook gelijk uit je tempo. Daarnaast ging een stuk op een open vlakte tegen de wind in (hadden ze kunnen weten, dus waarom niet de run andersom laten lopen). Na afloop heb ik hier zeker ook wat van gezegd! Daarnaast was er ook geen water bij de finish. Laatste keer dat ik daar heb gelopen en er waren meer deelnemers alles behalve blij op het weer na. Dan hoor je ook nog eens de organisatie door hun microfoon zeggen, dat ze blij zijn met de opkomst en dat het goed is verlopen. :palm:

@ Kees, nette tijd... Met die tijd had je met de run waar ik aan mee heb gedaan zo ongeveer in de top 3 gelopen. Waren weinig jonge vrouwen die mee deden, dus je had zeker een kans gemaakt in die categorie.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Okt 2014 14:24

Re: Het hardlooptopic

Kees wat goed! En die tijd is echt niet slecht!

Fred, wat stom dat er geeneens water was bij de finish! Kleine moeite zou je zeggen!

Hier op wilskracht en erg rustig aan les 7 van Evy gedaan! Nog steeds last van mijn knie, maar wordt niet erger tijdens het lopen gelukkig!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Okt 2014 16:56

Re: Het hardlooptopic

Wat irritant Fred!! Het lijkt me leuk om eens in de top 3 te staan maar toch denk ik dat ik pas voor vlgd jaar. Erg aantrekkelijk klinkt het niet. Hier is het altijd super geregeld! Kreeg bij de finish een medaille, stuk banaan, stukjes sinaasappel, een mars, water, boullion en vlgs mij lag er nog iets.

Net mn vriend aangemoedigd met de 1/2 marathon en een stukje meegelopen om hem mentaal wat te ondersteunen en te voorzien van dextro en water. Hij was binnen in 2:00:31. Erg goed!!

Fijn dat je knie iig niet erger wordt Maddie! Hou het wel goed in de gaten!
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2014 09:13

Re: Het hardlooptopic

Slecht Fred, zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt! Jammer.

Ik ging gisteren voor het eerst weer lopen sinds 3 weken. Ik had bietensalade gegeten en ik moest weer omkeren voor het toilet. Zo irritant!
<<

Anoniem125

Bericht 27 Okt 2014 12:52

Re: Het hardlooptopic

Ik heb dit weekend ook weer een 5 km gelopen, best een lekker tempootje voor een zwangere vrouw: 32 minuten over gedaan, terwijl het gebied daar modderig en heuvelachtig was en er een hond tegen me aan sprong, haha! Gaat dus nog steeds best goed hier.
<<

Anoniem318

Bericht 27 Okt 2014 13:01

Re: Het hardlooptopic

Fred schreef:Vandaag ook een 5 km run gedaan. Tijd was erg slecht ruim 2 langzamer dan mijn PR, maar dit komt mede door de slechte organisatie. Tijdens het lopen werd mijn weggeblokkeerd door 2 auto's. Ik moest hierdoor om geparkeerde auto's heen. Koste mij zeker 10 seconden en je bent ook gelijk uit je tempo. Daarnaast ging een stuk op een open vlakte tegen de wind in (hadden ze kunnen weten, dus waarom niet de run andersom laten lopen). Na afloop heb ik hier zeker ook wat van gezegd! Daarnaast was er ook geen water bij de finish. Laatste keer dat ik daar heb gelopen en er waren meer deelnemers alles behalve blij op het weer na. Dan hoor je ook nog eens de organisatie door hun microfoon zeggen, dat ze blij zijn met de opkomst en dat het goed is verlopen. :palm:

@ Kees, nette tijd... Met die tijd had je met de run waar ik aan mee heb gedaan zo ongeveer in de top 3 gelopen. Waren weinig jonge vrouwen die mee deden, dus je had zeker een kans gemaakt in die categorie.


Heb je over dat dikgedrukte ook geklaagd? Ik vind dat gewoon bij de uitdaging horen, waarom zou een 5 km run op alle stukken even makkelijk moeten zijn? De meeste runs die ik tot nu toe heb gedaan eindigen bijvoorbeeld allemaal bergop (en op het einde ben je juist al zo kapot, aan het begin nog niet). Dan kun je als deelnemer toch ook niet vragen of ze de route niet andersom hadden kunnen laten lopen, omdat je dan bergaf finisht?

Geen water vind ik wel kwalijk en die auto's hadden daar inderdaad ook niet mogen staan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Okt 2014 13:02

Re: Het hardlooptopic

Huh Fred, ik ben het met je eens dat het heel raar is dat er geen water is bij de finish en dat er auto's op de route stonden, maar ik zou niet van de organisatie van zo'n evenement verwachten dat ze het parcour aanpassen op de windrichting. Die kan elk moment draaien, dan blijf je bezig.

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 27 Okt 2014 13:03

Re: Het hardlooptopic

Haha, nee dat vond ik ook een beetje gek inderdaad. Wind hoort er gewoon bij tijdens een loop, net als bergjes.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 13:50

Re: Het hardlooptopic

Nee, ik had voornamelijk geklaagd over de auto's. Pal langs de loop was tegelijkertijd een rommelmarkt georganiseerd (hoe stom kun je als gemeente zijn om daar tegelijkertijd een vergunning voor af te geven. Dus auto's van die rommelmarkt reden voor een deel over het parcours en stonden dus ook geparkeerd in de bermen. Ik was bijna bij de finish. Kom ik weer over het gedeelte waar het verkeer van de rommelmarkt overheen gaat staan 2 auto's midden op straat stil terwijl er een makkelijk even door had kunnen rijden zodat ik er makkelijk door kon lopen. Een busje waarop ik eerst even een paar keer op sloeg in de hoop dat deze weer ging door rijden. Niet dus. Nu moest ik helemaal de berm in om een geparkeerde wagen. Terwijl een verkeersregelaar daar zijn werk niet goed doet. Moedeloos! Kom ik over de finish (liep niemand in mijn buurt want zoveel mensen deden er niet aan mee). Roept de man in de microfoon hier komt Fred die een mooie tijd loopt.. Dat terwijl ik constant nee met mijn hoofd aan het schudden was zo pissed off was ik nog van het voorval. Eigenlijk had ik mijn geld achteraf terug moeten vragen. Nu had ik mijn PR toch niet kunnen verbeteren. Daar heb ik wel vrede mee, maar dat je loop gewoon wordt onderbroken ivm een versperring kan echt niet vind ik.

Over de wind. Meestal is deze landinwaarts. Dus van west naar oost. Het open stuk ging van oost naar west, dus niet echt logisch lijkt mij. Oké, ze zijn niet verplicht om daar rekening mee te houden. Echter wil je als organisatie zijnde een mooi snel parcours hebben met mooie snelle tijden om in het vervolg meerdere hardlopers te lokken dan zou ik daar wel rekening mee hebben gehouden.
<<

Anoniem318

Bericht 27 Okt 2014 14:16

Re: Het hardlooptopic

Wat is logisch? Dat is nou juist de charme van verschillende (buiten)runs te doen, lijkt mij - elk parcours is anders, ookal is de afstand misschien hetzelfde. De ene run staat bekend om zijn hellingen en afdalingen, de andere is juist heel vlak en bij sommige heb je (blijkbaar) 9 van 10 keer tegenwind :smile: Hoort er toch gewoon bij?

Als je dat niet tof vindt, kun je beter altijd op de atletiekbaan in een stadion lopen met een stopwatch...Vind wel dat een parcours goed afgezet moet zijn, uit veiligheidsoverwegingen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 14:27

Re: Het hardlooptopic

@ MB, klopt wat betreft de wind. Meestal heb je hem mee en ook weer ergens tegen (heen en terug op het parcours). In de bebouwde kom heb je sowieso bijna geen windinvloeden.

Juist de hellingen en afdalingen en omgeving maken een run mooi of niet. Zo heb ik ook aan een run meegedaan, die ze op aanraden van de lopers hadden veranderd en nu veel mooier was dan de eerdere edities.

Ik twijfel zelf nog of een keertje mee ga doen aan een cross. Dus helemaal een onverhard parcours. Sowieso is dat zwaarder en zal de tijd dan vast wel tegenvallen, maar de omgeving maakt dat wel weer een hoop goed. Iemand toevallig ervaring met een cross? Hoeveel km en hoe beviel het? Hier in mijn omgeving worden er verschillende gehouden en enkele staan behoorlijk goed aangeschreven. Komen aardig wat deelnemers op af.

Op een atletiekbaan heb ik al eens een keer gelopen (daar was de start en de finish). Wat loopt dat lekker zeg!
<<

Anoniem321

Bericht 27 Okt 2014 14:33

Re: Het hardlooptopic

Fred, streef jij er dan bij elke run naar om een goede/betere tijd neer te zetten? Deze keer had je pech, en ok, dat met die geparkeerde auto's had wel anders gekund, maar dan nog, het meedoen is toch ook hartstikke leuk? Tenminste, ik vind dat altijd wel heel speciaal.
Nou heb ik nog niet aan veel runs meegedaan, maar iedere keer vond ik het feit dat ik meedeed al zo leuk dat een mindere tijd eigenlijk helemaal niet zo erg was.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Okt 2014 14:45

Re: Het hardlooptopic

Ragazza, ik streef er wel na om een mooie tijd neer te zetten die in ieder geval redelijk dichtbij mijn PR komt. Nu zat ik er ruim 2 minuten boven. Ik neem dat niet alleen de organisatie kwalijk, maar ook mij zelf. Maar de organisatie had wel wat beter het verkeer kunnen regelen zodat ik niet werd gehinderd door de auto's. Ik weet zelf ook wel dat de tijd die bij de City Run in Eindhoven liep erg snel was, want dat parcours midden in de stad was erg snel.

Het meedoen aan plaatselijke runs niet heel speciaal. Er worden er elke week zoveel gehouden dat je soms zelfs kunt kiezen uit meerdere runs in de buurt (had ik afgelopen zondag maar voor een andere run gekozen, want ik zat tussen 2 runs te twijfelen). Zie http://hardloopkalender.nl/

Tot nu toe vond ik de City Run in Eindhoven (gaat over een deel van het parcours van de Marathon en de finish is op dezelfde plaats) het meest speciaal. Niet vanwege dat ik daar ook mijn PR heb gelopen, maar vanwege de gezelligheid. Heel het parcours publiek langs de kant en dat je op straten rent waar je normaal met je auto rijdt of gaat winkelen etc..

Voor nu is 15 km helaas nog te ver, want anders had ik wel mee willen doen aan de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Deze zou ik graag eens willen lopen, omdat ik daar ook met de vierdaagse heb gelopen en wat is er nu mooier om deze weg zowel lopens als hardlopens gedaan te hebben bij de grootste loop evenementen van Nijmegen. Wellicht volgend jaar.
<<

Zeester

Bericht 28 Okt 2014 14:43

Re: Het hardlooptopic

Ik lees al een tijdje mee. Ik kwam vanmiddag dit artikel tegen: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/interv ... n-kan-dat/

Wat een buik heeft die vrouw!

Ik loop ook wel eens wat hard.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Okt 2014 15:10

Re: Het hardlooptopic

Ik denk dat een recreatieve hardloper, zoals ik, niet te vergelijken is met een topsporter. Het is denk ik belangrijk om goed naar je eigen lichaam te blijven luisteren tijdens je zwangerschap. Het advies dat die gynaecoloog geeft klinkt mij wel logisch in de oren, dat iemand die gewend is hard te lopen, het beste ergens tussen week 24 en week 28 kan stoppen en over kan stappen op een sport die minder belastend is voor het bekken/de gewrichten. Dit is ook wat ik van plan ben te doen.

Vandaag weer heerlijk gelopen in het bos, wat heuveltjes meegepakt, ging goed en wat is het heerlijk weer. Ik hou van de herfst, haha!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers