Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak jij hutspot?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Okt 2014 13:33

Hoe maak jij hutspot?

Ik wil 't vanavond gaan maken, maar weet niet zo goed hoe. :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 23 Okt 2014 13:47

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik gooi de aardappels in de pan met de uien en wortel er boven op en kook het dan in water met een bouillonblokje ( vlees), dat geeft net wat meer smaak. Ik stamp het dan want ik hou er niet van als het zo glad is als babyvoeding en gooi er een klontje boter en een scheutje melk bij. Naar smaak peper en zout toevoegen.

Ik maak er vaak een speklapje bij met jus met een lepel mosterd er door.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Okt 2014 13:53

Re: Hoe maak jij hutspot?

Voor m'n vriend net zo als Minoes doet.
Voor mezelf haal ik kook ik rijst en meng dat met de uien en wortels, zout en peper en een handje parmezaanse kaas. Veeeel lekkerder dan met aardappels :smile:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Okt 2014 14:00

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik kook eerst een stuk zuurkool spek, dan in dat water doe ik de aardappelen en wortel en ui en kook tot dit alles gaar is. Dit stamp ik met wat roomboter en melk en peper en zout. Van het spek snijden we kleine plakjes en dit eten we er bij.
10.04.17
<<

Anoniem185

Bericht 23 Okt 2014 14:06

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik kook de aardappelen, uien en wortelen tegelijk. Doe er ook boter en melk bij om het smeuïger te maken. Verder peper en zout er bij. Oh en ik eet het meestal met draadjesvlees, dus dat staat al vanaf 's ochtends te sudderen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Okt 2014 14:10

Re: Hoe maak jij hutspot?

Lampenkapje schreef:Ik kook de aardappelen, uien en wortelen tegelijk. Doe er ook boter en melk bij om het smeuïger te maken. Verder peper en zout er bij. Oh en ik eet het meestal met draadjesvlees, dus dat staat al vanaf 's ochtends te sudderen.


Hier hetzelfde qua hutspot. Het vlees erbij verschilt meestal.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2014 15:20

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik heb nog nooit in m'n leven hutspot op, haha, erg hè. Ik wil het nog steeds een keer maken.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2014 15:20

Re: Hoe maak jij hutspot?

Niet, haha.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Okt 2014 16:24

Re: Hoe maak jij hutspot?

Wij koken de aardappels.
De wortels+uien gaan in een hapjespan, eerst wat aanfruiten, daarna kippenbouillon, kerrie en sambal bij, dit met de deksel erop net zo lang laten pruttelen tot de aardappels gaar zijn.
Alles bij elkaar in 1 pan en stampen maar.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 23 Okt 2014 16:51

Re: Hoe maak jij hutspot?

Grote pan met aardappels en daar bovenop de wortels en ui. Koken en stampen. Maak zelf altijd hachee erbij, en dit gaat dan door de stamp heen met wat jus.
<<

Anoniem91

Bericht 23 Okt 2014 17:11

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik gooi de wortels en ui er dus niet gelijk in.
Met de aardappels in. Dan wordt dat tot snot gekookt! Bah! Ik rul nog gehakt en kook de uien en wortels met bouillonblokjes.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Okt 2014 17:14

Re: Hoe maak jij hutspot?

Aardappels apart en wortels en uien samen in een andere pan met daarbij paar laurierblaadjes en kruidnagels. Beide pannen afgieten (deel van kookvocht wortels/uien bewaren) en laurierblaadjes en kruidnagels ertussen uit vissen. Aardappels bij wortels en uien en dan stampen met daarbij wat kookvocht omdat het anders vaak te droog is.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Okt 2014 17:17

Re: Hoe maak jij hutspot?

Aardappels en wortelen samen. En ik bak gehakt en uitjes en breng dit op smaak met ketjap. Ik stamp het door elkaar met jus of boter.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem86

Bericht 23 Okt 2014 17:18

Re: Hoe maak jij hutspot?

Spekjes in een pan bakken, aardappelen met de wortelen en de ui, stampen met vocht van het koken met rookworst of speklap of gehaktbal ofzo erbij.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Okt 2014 18:33

Re: Hoe maak jij hutspot?

minoessepoes schreef:Ik gooi de aardappels in de pan met de uien en wortel er boven op en kook het dan in water met een bouillonblokje ( vlees), dat geeft net wat meer smaak. Ik stamp het dan want ik hou er niet van als het zo glad is als babyvoeding en gooi er een klontje boter en een scheutje melk bij. Naar smaak peper en zout toevoegen.

Ik maak er vaak een speklapje bij met jus met een lepel mosterd er door.


Zo, dus. :smile:
Het vlees erbij is altijd verschillend. Net waar ik zin in heb.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8170

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 23 Okt 2014 19:50

Re: Hoe maak jij hutspot?

Pan met zout, aardappels, wortels en uien koken tot ze gaar zijn. Zodra het kookt ga ik de saucijzen bakken en evt spekblokjes. Als de aardappels gaar zijn afgieten en stampen. Spekjes erbij. Klontje boter en/of scheutje melk erbij en naar smaak peper en zout erbij. De saucijzen afblussen met Maggi en opscheppen maar. Op het bord doe ik er altijd nog een schep picallilly op.
Toevallig vanavond nog gemaakt.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Okt 2014 19:53

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik schil een kilo aardappels en kook die in een grote pan met een kilo voorgesneden hutspot.
Na 25 min giet ik alles af in een vergiet en gooi ik het terug in de pan en stamp het dan met peper, zout en uitgebakken spekreepjes.
In een steelpan maak ik 200 ml jus van Maggi speciaal voor stamppot.
Dan schep ik het op en maak ik een kuiltje waar de jus in gaat.
Erbij serveer ik verse gehaktballen, rookworst van Unox of draadjesvleea dat uren op heeft gestaan.

Erg lekker!!!!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem 77

Bericht 23 Okt 2014 20:12

Re: Hoe maak jij hutspot?

Lampenkapje schreef:Ik kook de aardappelen, uien en wortelen tegelijk. Doe er ook boter en melk bij om het smeuïger te maken. Verder peper en zout er bij. Oh en ik eet het meestal met draadjesvlees, dus dat staat al vanaf 's ochtends te sudderen.


+1. Draadjesvlees gaat er in stukjes doorheen en ik eet er rookworst bij.
<<

Anoniem75

Bericht 25 Okt 2014 20:29

Re: Hoe maak jij hutspot?

Aardappelen onder in de pan in een laagje water en een bouillon blokje. Uien en wortelen erboven op en als de aardappelen gaar zijn prak ik het met nog een beetje melk erdoorheen en een klontje boter. Wij eten het meestal met verse worst of een gehaktbal. En soms met hachee.
<<

Anoniem280

Bericht 26 Okt 2014 08:33

Re: Hoe maak jij hutspot?

Weetjewel schreef:Ik gooi de wortels en ui er dus niet gelijk in.
Met de aardappels in. Dan wordt dat tot snot gekookt! Bah! Ik rul nog gehakt en kook de uien en wortels met bouillonblokjes.


Ik heb juist dat de wortelen nog een bite hebben. Geen snot dus.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 26 Okt 2014 11:36

Re: Hoe maak jij hutspot?

Ik kook de aardappels en wortels tegelijk. De uien bak ik apart in een koekenpan. Dan stamp ik de aardappels en wortels met een scheutje melk erdoor en daarna roer ik de uien daar doorheen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers