Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wondjes op handen

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 24 Okt 2014 17:02

Wondjes op handen

Vorig jaar had ik er voor het eerst last van en sinds kort weer: wondjes op mijn handen. Ik heb het idee dat het door de kou komt maar vandaag was ik gewoon aan het werk (ik werk aan een bureau) en toen bloedde het ook opeens. Ik vind het erg vervelend en pijnlijk. Brooke gaf me de tip om Neutral baby crème te gebruiken en die helpt ook goed maar zijn er misschien nog meer tips?

Ook heb ik een tijd een ring gedragen en werd het rood en nu schilfert mijn huid zelfs op die plaats (had er al 1 keer eerder last van dat het rood werd en een poos geen ring gedragen maar nu na een tijd dus toch weer die reactie als ik een ring draag).

Ik draag handschoenen op de fiets (en zou ze het liefst de hele dag dragen haha maar dat is raar natuurlijk).

Ik zit er aan te denken om misschien toch naar een dermatoloog te gaan hiervoor.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 24 Okt 2014 18:43

Re: Wondjes op handen

Ik heb dat ook.. of in ieder geval klinkt het hetzelfde. Het enige dat bij mij helpt is elke avond insmeren met purol handcreme. Dan heb ik er (vrijwel) geen last van en het herstelt er ook super snel door!
<<

Anoniem127

Bericht 24 Okt 2014 23:04

Re: Wondjes op handen

Ik heb dat ook en smeer veel met Nivea. Zolang mijn handen ingesmeerd blijven en niet droog, krijg ik geen wondjes. En verder wat je zegt: altijd handschoenen aan bij kou. Zit ook nooit met mijn handen in afwaswater en was mijn handen zo min mogelijk met zeep.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 24 Okt 2014 23:46

Re: Wondjes op handen

Hier werkt iedere avond insmeren met vaseline nog het beste maar helaas kan ik dit overdag niet zo goed gebruiken (vanwege kantoorwerk, dit typte niet lekker) maar om het vet te houden werkt hier wel het beste. Daarnaast het ik alles wat geen goud en zilver is, af gedaan omdat ik daar niet tegen kan. Ik heb ook nog een middeltje liggen van de huisarts hiervoor, weet zo niet hoe het heet, werkt ook perfect maar ook dat is helaas ook erg vettig spul..
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 25 Okt 2014 01:08

Re: Wondjes op handen

Wat mega balen, Lauren!
Wat ik alleen als tip mee kan geven is je sierraden in te smeren met blanke nagellak. Ik heb zelf een allergie voor nikkel en kan lang niet alle oorbellen en ringen dragen. Maar als ik smeer met blanke nagellak, heb ik nergens last van!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2014 08:37

Re: Wondjes op handen

Dat met die ring had ik ook. Dat kwam omdat ik, als mijn handen nat waren en ik ze afdroogde, ik het niet goed genoeg onder mijn ring afdroogde.
Sinds ik dat goed doe, dus ring een stukje omhoog, of ring af en die even afdrogen en mijn vinger onder de ring afdrogen heb ik er geen last meer van.
<<

Anoniem253

Bericht 25 Okt 2014 11:20

Re: Wondjes op handen

Zodra het kouder wordt heb ik dit ook. Ik gebruik sos handcreme van nivea, deze helpt goed!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Okt 2014 10:34

Re: Wondjes op handen

Bedankt voor de tips! Hier kan ik wel wat mee :)

Ik ga kijken welke (hand)crème bij mij het beste helpt. De Neutral Baby crème helpt gelukkig ook al goed. Ik kan op het werk niet zomaar smeren, zeker als ik aan de balie zit gaat dat niet.
Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben maar voor jullie vind ik het vervelend!

Ik ga mijn ring met blanke nagellak insmeren en als ik mijn handen was, zorg ik dat ik ze goed afdroog, ook onder mijn ring en de ring zelf want dat doe ik eigenlijk nooit.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Okt 2014 10:36

Re: Wondjes op handen

Ja, dat was bij mij echt het grote probleem!

Als je handen nat zijn, droog je ze dan sowieso af of laat je ze aan de lucht drogen?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Okt 2014 10:41

Re: Wondjes op handen

Ik droog ze sowieso af maar meestal wel snel, snel en onder mijn ring nooit eigenlijk. Dat ga ik vanaf nu zeker doen en ik ga ook mijn handen goed drogen en niet meer snel, snel.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron