Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bod gedaan op een huis

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 19 Okt 2014 21:50

Bod gedaan op een huis

Hallo lieve mensjes,

Nu het weekend (bijna) voorbij is beginnen de zenuwen weer. We hebben afgelopen woensdag een huis bezichtigd, en waren nogal overrompeld want dit was HET huis. Er waren meer kapers op de kust werd ons verteld, dus we waren er al snel uit, en deden een bod. Op zich best laag (25000 onder de vraagprijs), maar dat was meer om te kijken wat de verkoper daarmee deed, en omdat we niet meer wilden dat andere mensen konden bieden.

Het antwoord op ons bod duurde ongeveer 24 uur, en daarna zijn we met beide ouders het huis gaan bezichtigen, dit was vrijdag begin de middag. Voordat we het huis weer mochten bezichtigen moesten we weer een nieuw bod uitbrengen. Het oude bod werd niet geaccepteerd en als we wilden moesten we dus opnieuw bieden. We hebben toen gelijk 11000 erbij gedaan.

We hebben die vrijdag gevraagd of er al een antwoord was, dat was er niet want hij kreeg de bewoners niet bereikt (liggen in scheiding en contact liep moeizaam voor zover wij begrepen), maar hij zou eind van de middag hopelijk wat hebben gehoord. En dan zouden wij ook wat horen. Niet dus.

Is dit nu positief of negatief? We kunnen nog een beetje omhoog met de prijs, maar we kunnen niet de vraagprijs betalen. Alles wat we weten is dat er een scheiding is en baanverlies, en schulden meen ik ook. In onze ogen kun je dan maar beter snel verkocht hebben, maar we hebben nog nooit een huis gekocht of verkocht dus we weten niet hoe het echt werkt.

Hopelijk horen we morgen wat, maar hoe ging het bij jullie in zn werk?
<<

Anoniem273

Bericht 19 Okt 2014 21:58

Re: Bod gedaan op een huis

Je bent pas in onderhandeling als je een tegenbod hebt gekregen. Op dit moment mogen andere mensen dus ook gewoon nog bieden en mag de verkoper hiermee in onderhandeling gaan. Niet om je ongerust te maken maar het is goed om dat even te weten, denk ik.
Waarom mocht je pas een tweede bezichtiging na een nieuw bod? Heeft de makelaar dit gezegd? Dit klinkt vrij ongebruikelijk.

Succes ermee, spannende tijden!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 19 Okt 2014 22:05

Re: Bod gedaan op een huis

Dank je voor je reactie, wij dachten idd dat als de makelaar had laten weten van ons bod dat we dan in onderhandeling waren. Misschien geeft de verkoper zo lang mogelijk geen tegenbod in de hoop dat anderen nog bieden? Balen zeg... Wij kunnen nog wat omhoog met de prijs, dus waarom doen ze niet gewoon een tegenbod?

We mochten natuurlijk bezichtigen, maar het leek vrij nutteloos als we geen bod meer gingen doen, maar dat deden we dus wel. De 2e keer ook een andere makelaar als de keer ervoor, dus misschien loopt het daar een beetje door elkaar oid.
<<

Anoniem162

Bericht 20 Okt 2014 07:02

Re: Bod gedaan op een huis

Misschien is het stel het niet eens over de prijs, bij ons verliep het ook erg chaotisch dat kwam door de vorige bewoners, die waren het totaal niet met elkaar eens, hij wou een veel hoger bod accepteren terwijl het voor haar direct al rond was.
<<

Anoniem74

Bericht 20 Okt 2014 07:37

Re: Bod gedaan op een huis

Maar als dat de situatie is, denk ik dat je niet veel verder omhoog moet met jullie bod.
Hoelang staat het te koop? Jullie hebben geen aankoopmakelaar?
Er kunnen verschillende redenen...blijft gissen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 20 Okt 2014 07:38

Re: Bod gedaan op een huis

Volgens mij ben je in onderhandeling als je zelf een bod hebt gedaan. Maar als dit bod niet geaccepteerd wordt dan dus niet meer.
Ik denk dan ook dat je vrijdag een nieuw bod moest dien, niet zozeer om t huis te mogen bezichtigen, maar om weer in onderhandeling te zijn.
En tja waarom ze vrijdag niks meer hebben laten kan van alles zijn. Het kan aan de verkopers liggen, de makelaar. Ze zeggen dat er meer kapers op de kust liggen, vraag is natuurlijk in hoeverre dit klopt en of t geen spelletje is..
Ik heb onlangs een huis verkocht en gekocht, maar weet dat t zenuwslopend is, en je niet altijd weet wat t is, omdat dat weer tactiek kan zijn. En als koper moet je soms opletten dat je weer niet te gewillig overkomt.. En de vraag blijft, wie geeft er toe in de onderhandeling? Bluffen ze als ze zeggen dat dut t laatste bod is, of kan er toch niks vanaf? Probeer je t, in risico dat je daardoor t huis kwijt bent, of met t geluk dat je er idd toch nog iets van af hebt weten te krijgen.
Succes
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem74

Bericht 20 Okt 2014 07:39

Re: Bod gedaan op een huis

Ik denk dat de verkopende partij ook gebruik gemaakt heeft,van het feit dat jullie al na 1 bezichtiging een bod hebben uitgebracht. Wellicht interpreteren zij dat al haast, en is dit hun tactiek daarop.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 20 Okt 2014 07:57

Re: Bod gedaan op een huis

Wij hebben net de onderhandelingen achter de rug, ons laatste bod werd geaccepteerd :)

Wij zijn eerst een keer gaan kijken en waren toen enthousiast. We hebben daarna een aankoopmakelaar gezocht en zij is met ons nog een keer gaan kijken. Daarna heeft ze ons geadviseerd wat we maximaal voor het huis moesten betalen en met welk bod we moesten beginnen met bieden. Ons eerste bod was 29000 onder de vraagprijs en we wilden 19000 onder de vraagprijs uitkomen. Dat is gelukt.

Ik vond het ook enorm spannend. Ik dacht we nog lager hadden moeten beginnen met bieden, maar onze aankoopmakelaar zei dat het verkopen van een huis nogal een emotionele kwestie is en je mensen sneller kan beledigen met een heel laag bod. Zij heeft voor ons steeds contact gehad met de verkoopmakelaar, daar hebben we zelf niets aan hoeven doen. Er kunnen zoveel dingen meespelen bij de verkoop van een huis, je weet nooit hoe het loopt vantevoren. In ons geval stond het huis al maanden te koop, er waren al twee keer potentiële kopers afgehaakt, omdat ze hun eigen huis nog moesten verkopen. En de verkopers hadden al lang een ander huis gekocht en ze moesten onderhand echt van hun huis af. De verkopers hadden eigenlijk een hogere bodemprijs in hun hoofd dan waar ze uiteindelijk akkoord mee zijn gegaan, mijn vriend de verkopers ook nog te kennen, dus toen vonden ze ons laatste bod prima :)
december 2016
juli 2019
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 20 Okt 2014 12:06

Re: Bod gedaan op een huis

Bedankt weer voor de reacties!

Nou, we zijn vanmorgen gebeld met de mededeling dat hun bod gelijk een eindbod is. 8000 euro meer dan ons bod. Dit omdat ze onder water staan en gewoonweg niet minder ervoor kunnen krijgen. De makelaar zei dat een nieuw bod daardoor ook geen zin had. We zijn officieel met hun in onderhandeling werd ons vermeld en we hebben t/m woensdag om te zeggen wat we willen.

Het huis staat pas 1 week te koop en we hebben geen aankoopmakelaar doordat het allemaal zo snel gaat. Het huis is wel echt in zeer goede staat (we hebben het ook goed kunnen vergelijken met alle andere huizen waar we de afgelopen tijd zijn gaan kijken natuurlijk), en dit voelt voor ons echt als een grote kans. Ook omdat we graag in januari weer voor een kindje willen gaan, en dit nu niet persee vooruit geschoven hoeft te worden.

Plus in het nieuwe huis krijgt ons zoontje een normale slaapkamer, en kan hij zich goed ontwikkelen met kruipen en lopen. Zijn slaapkamer in ons huidige huis is 4m2 en onze woonkamer is maar 21m2. En we hebben daar een bad en een toilet boven (dat hebben we nu allebei niet), ook fijn natuurlijk :)

Niekske, spannende tijd dan gehad! Proficiat met jullie nieuwe huis :)
Dit huis is deze eindprijs ook echt waard, dat weet denk ik iedereen die daar gaat kijken.

Ik moet nu naar mijn zoon, ik laat nog wat weten als er meer te vertellen valt!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Okt 2014 12:12

Re: Bod gedaan op een huis

Wat spannend Peinture. Kunnen jullie die 8000 nog om hoog om tot hun eindbod te komen of lukt dat niet denk je?
Ik hoop echt dat het lukt voor jullie!

Wij hadden echt een rot proces qua bieden. We zijn nooit in onderhandeling gekomen met de eigenaar. Enkel met een andere bieder. We waren gewoon tegen elkaar op aan het bieden om maar te hopen dat de eigenaar met één van ons in onderhandeling ging. Op het moment dat wij ons eerste bod deden op de mobiele telefoon van de makelaar, heeft die andere geinteresseerde namelijk een bod uitgebracht bij het makelaarskantoor. Wie dus echt de eerste was, was niet bekend. Ze zeiden wij, maar het werd een soort race (tot drie keer toe ons bod verhogen op één dag, op een vrijdag om 6 uur nog 't laatste bod gedaan), tot wie het hoogste bod had om maar in contact te komen met de eigenaar. Pas bij ons laatste bod, kwam de eigenaar in beeld. Die heeft waarschijnlijk gewoon lekker achterover gezeten, heerlijk als twee mensen tegen elkaar op bieden. Zo veel onder de vraagprijs zijn we dus ook niet uitgekomen. Ik vond het hele proces niks. Echt heel erg rot en naar en voelde me er echt ziek van.

Uiteindelijk hebben wij het gekregen, gelukkig.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 20 Okt 2014 16:03

Re: Bod gedaan op een huis

Ooh Marin, dat lijkt me ook echt iets om ziek van te zijn... Ik was al misselijk van al het " gedoe", en dat het weekend eroverheen ging. Maar gelukkig hebben jullie het gekregen! Geniet van het hele opknap proces (had je huis al gezien in een ander topic, supermooooooooi)!

Vandaag heeft mijn man met zijn account manager gesproken, en dat was een zeer succesvol gesprek.
Daarna gelijk onze hypotheek adviseur gemaild maar die was op vakantie, dus nu maar naar een algemeen adres van die firma. Ze gaan onze nieuwe gegevens weer op een rijtje zetten en kijken wat daar uitkomt. Maar door het gesprek met de account manager lijkt het zeer waarschijnlijk te gaan lukken!

Dus ik stuiter al de hele dag, ons zoontje kijkt ook zeer geboeid naar zijn gekke mama haha :bounce:
Ik heb hem al 100x verteld dat hij een grote kamer krijgt, snappen doet hij dat natuurlijk niet haha!

Bedankt iedereen voor de antwoorden, ik ben blij :cheering:
<<

Anoniem74

Bericht 24 Okt 2014 20:12

Re: Bod gedaan op een huis

Hoe is het afgelopen peinture?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Okt 2014 20:36

Re: Bod gedaan op een huis

Wat spannend Peinture! Ben benieuwd!

Marin, wat slopend moet dat geweest zijn, gelukkig is het goed afgelopen. Jullie hebben echt een prachtig huis!

Ik vond dat hele proces ook niks, de eerste keer ging het langs onze neus voorbij. Echt vreselijk vond ik dat, was er ook echt een paar dagen ziek van.

De tweede keer wilden we een bod wegleggen en toen was het nét verkocht. (Gelukkig achteraf)

De derde x wisten we dat we snel moesten schakelen en hebben meteen na de bezichtiging een bod weggelegd, de andere dag kregen we al een tegenbod. we hebben daar nog €2000 onder geboden en over wat roerende zaken onderhandeld. Dat werd geaccepteerd, na een hele dag wachten. Ik ben de afgelopen tijd zo gestresst geweest.

Ik hoop dat je goed nieuws hebt gehad!
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 24 Okt 2014 22:06

Re: Bod gedaan op een huis

Wij hebben vanmiddag een bod uitgebracht op een huis.

Vanochtend hadden we de bezichtiging en we waren meteen verliefd!
Omdat het een zeer geliefde buurt is hebben we meteen een bod gedaan.
Ons eigen huis is zo goed als verkocht aan vrienden van ons dus hopelijk worden we het eens over de overdracht.
Het huis staat trouwens nog maar 2 weken te koop en er zijn al 5 mensen voor ons wezen kijken.

Ik ben zo benieuwd wanneer we wat horen!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers