Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby en slapen.

<<

Anoniem70

Bericht 24 Okt 2014 17:04

Baby en slapen.

Mijn baby is nu 7 weken en kan nog niet alleen slapen dan raakt hij helemaal overstuur.
Ik heb hem deze week elke dag om half 8 in zijn bedje gelegd om te slapen en ik blijf dan boven tv kijken, lezen of wat anders. Hij slaapt nog bij ons op de kamer.
Ik ben er dan meteen bij om hem te troosten voor hij overstuur gaat raken. Hij kan ook niet zelf in slaap valken moet hem dan telkens half slapend weg leggen.

Hij slaapt echt ontzettend slecht behalve op ons.

Overdag laat ik hem in de box of wagenbak slapen als dat een keer lukt dan tenminste met moeite. Boven kan ik elke minuut na boven want hij raakt helemaal overstuur alleen.

Alleen nu het weekend heb ik helemaal geen zin al om half 8 boven te gaan zitten moet hem dan denk ik wel 10 keer troosten en veel pakken. Maar heb ook weer gelezen elke dag hetzelfde te doen om hem te laten wennen.

Moet ik dit dan echt het weekend ook vol gaan houden of kan hij dan wel avonds in de wagenbak of box?

Echt moeilijk hoor een baby wat niet zonder je slaapt soms weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Bij het cb zeggen ze gewoon elke keer 5 minuten laten huilen en niet oppakken maar dat vind ik zo zielig want hij doet dit natuurlijk niet expres!!! Andere mensen zeggen ook gewoon laten huilen anders leert hij het nooit en zit je ermee en kun je er straks niks meer mee.

Soms heb ik overdag ook even tijd voor mezelf nodig telkens huilt hij als ik hem weg leg maar vooral ook avonds en snachts is ook zo vervelend. Ik wil niet elke dag om half 8 boven zitten maar het manneke kan gewoon nog niet alleen. En in de wagenbak savonds leert hij natuurlijk niet om in zijn bedje te slapen en heb ik geen ritueel elke avond.

Hebben jullie misschien nog tips?
En hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik wil zon lieve baby natuurlijk ook helemaal niet laten huilen en alleen laten.

Groetjes rituals
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 24 Okt 2014 17:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem251

Bericht 24 Okt 2014 17:08

Re: Baby en slapen.

Is er een tijdstip dat hij wel gaat slapen 's avonds? Dan zou ik hem dan pas naar boven brengen. Onze dochter van 11 weken gaat ook pas om 10 uur slapen. Ik probeer het nu ook niet meer 's avonds, hou haar gewoon bij me.

Aanvulling: ik heb de afgelopen tijd wel gemerkt dat er écht verschil is in huiltjes. Herken je die al bij je zoontje? Mijn dochter jengelt soms ook even voor het in slaap vallen. Ook zie ik aan haar hoofdje of ze überhaupt in slaap gaat vallen. Als dat kansloos is of als ze echt overstuur huilt hoeft ze niet in bed te blijven van mij. Je zult echt gaan merken dat je je zoontje snel beter leert kennen. Succes, het is inderdaad vermoeiend, ik heb ook nog dagen dat ik er middenin zit.
Laatst gewijzigd door Anoniem251 op 24 Okt 2014 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 24 Okt 2014 17:12

Re: Baby en slapen.

Toen M nog zo klein was ging hij ook pas naar boven wanneer wij dat ook gingen. Hij sliep wel gelijk goed in zijn eigen bedje, maar als ik hem daar in legde en zelf weer naar beneden ging dan ging hij huilen en kregen we hem ook niet stil, behalve dus door hem bij ons te leggen. 'S avonds lag hij altijd bij mijn man of mij.
<<

Anoniem70

Bericht 24 Okt 2014 17:13

Re: Baby en slapen.

Ja om half 12 uur na zijn avond flesje doet hij dit wel maar heb het idee dat hij dit dan nooit gaat leren en dan heb je geen ritueel wat iedereen adviseert. Wel met moeite hoor en slapend weg leggen.

Ik val savonds vaak in slaap als ik hem bij me laat liggen op de bank en dat is ook gevaarlijk.

Ben nu al bang voor als ik straks weer moet gaan werken.

Koken of het huis bij houden gaat zo ook echt niet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Okt 2014 17:16

Re: Baby en slapen.

Toen de meisjes zo klein waren, gingen ze ook pas naar de slaapkamer wanneer wij ook gingen slapen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 24 Okt 2014 17:50

Re: Baby en slapen.

Hier heeft Mats tot een maand of 3 's avonds op ons of in de wagenbak geslapen en ging pas naar bed als wij ook gingen.
Nu is Mats 9 maand en een prima slaper in zn eigen bed.

Ik zou de baby lekker bij je nemen beneden 's avonds!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Okt 2014 17:53

Re: Baby en slapen.

Maar 7 weken en hem dan al leren dat hij in zijn eigen bedje moet slapen vind ik moeilijk. Natuurlijk is regelmaat fijn maar zo'n kleintje heeft ook behoefte aan lichaamscontact. Die weet niet van nu moet ik in mijn eigen bed slapen. Ik zou hem gewoon naar bed brengen als jullie zelf ook gaan slapen en het in zijn eigen bedje liggen gewoon blijven proberen. Misschien is een puckababy nog een oplossing?
<<

Patsy

Bericht 24 Okt 2014 17:58

Re: Baby en slapen.

M ging, toen hij wat ouder werd, vanzelf aangeven dat hij moe was en op bed wilde. Hij werd jengelig en bleef maar liggen draaien, toen we met hem naar boven liepen ging hij lachen. Vanaf toen gaat hij in de avond veel vroeger op bed. Dit was alleen pas met een maand of 4/5.
<<

Anoniem211

Bericht 24 Okt 2014 18:09

Re: Baby en slapen.

Mijn kinderen sliepen op die leeftijd gewoon nog op mijn buik of beneden in de kinderwagenbak. Ik liet ze vaak in slaap vallen op mijn buik en legde ze dan over. Waarom zou je een kind van 7/8 weken al persé boven hebben willen liggen?
<<

Anoniem180

Bericht 24 Okt 2014 18:31

Re: Baby en slapen.

Mijn dochters gingen op die leeftijd ook nog niet half acht naar bed. Die waren over het algemeen de hele avond wakker en aan het brullen i.v.m.. krampjes, clusteren, huiluurtjes en onrust. Na een ruime vier maand sliep ze pas s avonds in haar eigen bed de hele avond. Daarvoor ook al wel, maar toen werd ze altijd om de haverklap nog wakker.
<<

Anoniem92

Bericht 24 Okt 2014 18:35

Re: Baby en slapen.

Heb je wel eens aan inbakeren gedacht?
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2014 19:25

Re: Baby en slapen.

Mijn oudste eed dat tot ze ruim 3 maanden was, zaterpn gewoon elke avond met haar op een van ons liggen.
Accepteren scheelt vaak al veel.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2014 19:27

Re: Baby en slapen.

Rituals_ schreef:Ja om half 12 uur na zijn avond flesje doet hij dit wel maar heb het idee dat hij dit dan nooit gaat leren en dan heb je geen ritueel wat iedereen adviseert. Wel met moeite hoor en slapend weg leggen.

Ik val savonds vaak in slaap als ik hem bij me laat liggen op de bank en dat is ook gevaarlijk.

Ben nu al bang voor als ik straks weer moet gaan werken.

Koken of het huis bij houden gaat zo ook echt niet.



Laat het los, en accepteerde het. Ik lees zo vaak van je dat je er nu al over in zit hoe het komt als je moet gaan werken, maar ook dan zal alles beter gaan als je het wat los laat. Je hebt een baby, die is niet in te stellen, en moet alles nog 'leren'. Ook wanneer hij moet gaan slapen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Okt 2014 19:34

Re: Baby en slapen.

Hoewel we heel snel een routine hebben verzonnen, welke we nog steeds elke avond aanhouden, hebben we nooit vastgehouden aan een verwachting. Een kindje van 7 weken zou ik ook niet willen laten huilen, hij beseft amper dat 'ie leeft. En hij doet het inderdaad niet express.

Je zou wat dingen kunnen overwegen, zoals Parel zegt bv. het inbakeren (maait hij om hem heen als hij alleen ligt? Het kan ook zijn dat hij dat 'vaste' prettig vindt). Het kan inderdaad ook zijn dat hij gewoon aan het clusteren is. En misschien heeft hij inderdaad gewoon contacthonger.

Doe in elk geval niets wat tegen je gevoel in druist. Accepteer dat hij niet op een bepaalde tijd slaapt. En verder... Is het een kwestie van proberen, ben ik bang. Jullie zijn elkaar nog aan het leren kennen. Neem de tips waar je je wel lekker bij voelt ter harte en probeer het uit, kijk of het voor jullie werkt. Gaandeweg leert men...
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 24 Okt 2014 19:45

Re: Baby en slapen.

Je kindje is 7 weken, mega jong en voelt zich alleen veilig bij mamma en pappa.
Je kindje hoort nog bij te zijn, vertrouwd te raken met alles om zich heen vanaf de veilige armen van zijn ouders.
Niet in bed laten huilen, daar raakt je kindje van in de stress, bereik je niks mee.
Probeer t los te laten en accepteer dat je kindje je nodig heeft!
Hij wordt vanzelf groter en heeft je dan beetje bij beetje minder nodig tot hij volwassen is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Okt 2014 20:11

Re: Baby en slapen.

Gaia schreef:Je kindje is 7 weken, mega jong en voelt zich alleen veilig bij mamma en pappa.
Je kindje hoort nog bij te zijn, vertrouwd te raken met alles om zich heen vanaf de veilige armen van zijn ouders.
Niet in bed laten huilen, daar raakt je kindje van in de stress, bereik je niks mee.
Probeer t los te laten en accepteer dat je kindje je nodig heeft!
Hij wordt vanzelf groter en heeft je dan beetje bij beetje minder nodig tot hij volwassen is.


:good:
L2014 & H2017
<<

Anoniem111

Bericht 24 Okt 2014 21:05

Re: Baby en slapen.

L. sliep in het begin ook alleen bij mij op de arm. Ik werd dat op een gegeven moment wel een klein beetje zat idd omdat het huishouden op die manier blijft liggen en je gewoon nergens aan toekomt, maar ik heb geprobeerd het zo aangenaam te maken. Lekker op de bank met afstandsbediening van de tv, telefoon, wat te eten en drinken binnen handbereik, kind in je armen en genieten maar. Bij L. ging t helemaal vanzelf dat ze ineens beter alleen ging slapen (in de box dan wel, nog niet in bed). Het komt vanzelf goed! Bij ons hielp inbakeren trouwens heel goed voor s nachts.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Okt 2014 21:50

Re: Baby en slapen.

Ik sluit me aan bij Gaia en Pitufo.

De eerste maanden met I. heb ik ontzettend veel met haar op mijn buik gezeten. Ik ging dan eerste even plassen (anders zit je daar zo mee haha) en zorgde dat ik een grote kop thee en een boek bij de hand had. En dan proberen te genieten, hoe moeilijk dat soms ook is als je moe bent.

En de co-sleeper, wat was die toen fijn!

Inmiddels slaapt ze prima in haar eigen bed :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers