Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 22 Okt 2014 09:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Yessy, vervelend dat je zo tegen echo's op ziet, sterkte!

Lien, ik weet niet in welke tijd het zoveel meer is geworden. Ik zal het altijd gehad hebben, want vroeger had ik al hele pijnlijke menstruaties. Ook toen ik de pil slikte had ik nog buikpijn. Ik heb altijd gedacht dat dat er gewoon bij hoorde. Toen ik stopte met de pil had ik nauwelijks ergens last van. Achteraf bleek dat dat kwam omdat de tweede helft van mijn cyclus niet goed is. Ik ben daarom in mei met Utrogestan begonnen, sindsdien heb ik veel meer pijn en vaker pijn. Dus het lijkt in korte tijd, wat betreft pijn in elk geval, enorm snel te zijn gegaan. Maar ik denk niet dat ik van een lichtere vorm ineens naar een ernstige vorm ben gegaan. Ik denk dat ik het al lang uitgebreid heb, maar doordat ik al zo lang geen normale cyclus heb gehad er relatief weinig last van had.

Sabje, dat klinkt nog wat heftiger. Ik kan me goed voorstellen dat jullie eerst voor IVF hebben gekozen en daarna pas operatie. Welke medicatie heb jij tegen de pijn? Ik hoop dat het voor jullie snel gelukt mag zijn, en er daarna ook wat aan je pijn gedaan wordt.

Wij hebben inmiddels alweer een gesprek in het ziekenhuis gehad. Voorlopig gaan wij nog niet met IVF beginnen. Er is een, weliswaar kleinere, kans dat het met alleen de linkerkant lukt. Ze gaan wel het zaad van mijn man nog onderzoeken om zeker te weten dat de natuurlijke manier echt kan (omdat elke cyclus die ik nog heb niet goed is voor de endometriose, dus die cyclussen moeten er niet voor niks zijn geweest). Wanneer we wel IVF willen mogen we dat aangeven. Utrogestan zal ik moeten blijven gebruiken. Voor de endometriose heb ik zwaardere pijnstillers gekregen.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Okt 2014 09:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weet iemand hier hoe het met SummerBeach gaat?
Ik heb geprobeerd haar een PB te sturen, maar deze blijft elke keer hangen in mn postvak uit.
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 22 Okt 2014 09:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vandaag echo gehad. Op dag 8 van de Gonal f. Ik had elf eitjes tussen de 10 en 15 en nog veel kleintjes. Zaterdag de volgende echo. Moet zeggen dat je wel weinig uitleg krijgt bij zo'n echo, dat gaat een beetje vlug.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2014 10:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve wat een heftig nieuws. En wat erg dat je ook zo'n pijn steeds hebt. 'Gelukkig' is 1 eileider wel goed en hopelijk kun je daardoor toch spontaan zwanger raken. Vind je het fijn dat je het nu eerst gaat proberen zonder ivf? Wel fijn dat jullie zelf kunnen aangeven als je toch met ivf wilt beginnen.

Lien, fijn dat het bloedverlies nu echt over is en je aan een nieuwe ronde kunt beginnen. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar jij kunt wel gewoon spontaan zwanger raken?

Yessy, zo'n echo gaat inderdaad heel snel. Ik sta meestal na 5 minuten weer buiten. Het gaat ook echt puur om de grootte van de eitjes. Maar als je meer uitleg wilt, dan moet je daar de volgende keer gewoon om vragen hoor!! Spannend dat je toch al 11 eitjes hebt nu.

Sabje wat voor medicijnen moet je nu precies gebruiken bij een cryoterugplaatsing? Spannend dat het nu weer gaat beginnen bij jou. Je hebt lang moeten wachten he.

Sophie fijn dat je nog even aangeeft dat het bij jou ook precies voelde als bij een aankomende menstruatie. Ik heb dat namelijk ook echt precies zo en ik word er zo onzeker en verdrietig van. Ik wil zo graag testen maar moet gewoon nog tot dinsdag wachten. Ik vind het echt vreselijk dit wachten terwijl je eigenlijk al geen hoop meer hebt. Maar door jouw bericht probeer ik toch nog een beetje hoop te houden. Wat moeilijk dit zeg, het spookt 24/7 door m'n hoofd.
<<

Anoniem129

Bericht 23 Okt 2014 10:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Emmeve, wat heftig zeg dat je zoveel pijn hebt, dat herken ik gelukkig niet. Ik hoop voor je dat je toch snel spontaan zwanger mag raken!

Yessy, viel de echo verder mee? Ik weet er nog niet genoeg van maar het klinkt als een mooi aantal eitjes! Ik zou inderdaad de volgende keer om meer uitleg vragen. Denk dat een arts dat toch als een soort routineklusje ziet?

Olijfje, ik kan wel spontaan zwanger raken maar heb twee miskramen gehad. Nu heb ik ook wel endometriose dus de angst dat dat aan het uitbreiden is en ervoor zal zorgen dat ik niet meer spontaan zwanger kan raken heb ik wel!
Kan me heel goed voorstellen dat je er 24/7 mee bezig bent zeg! Ik ben dat al rond de periode dat ik ongesteld moet worden laat staan als je een terugplaatsing hebt gehad! Ben je wel aan het werk of ben je thuis?
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2014 12:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

2 miskramen wat heftig Lien. En dan ook nog eens Endometriose. Krijg jij extra medicijnen ter ondersteuning?
Ik ben gewoon aan het werk. Moest de week na de punctie wel verplicht thuisblijven ivm lichte overstimulatie, maar deze week dus gewoon aan het werk. Tenminste een beetje afleiding. Het is echt aftellen nu.
<<

Anoniem129

Bericht 23 Okt 2014 15:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, ja het is wel heftig ja, vooral omdat ik zo bang ben dat het door de endometriose niet gaat lukken. Ik heb geen medicijnen omdat dat nog niet nodig was. Ik wil het nu gewoon even aankijken (minimaal 2 rondes want deze kan ik niet echt tellen, geen idee wanneer ik eisprong heb na de miskraam) en anders weer naar de gynaecoloog!

Kan me voorstellen dat je blij bent met een beetje afleiding
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 23 Okt 2014 16:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lien: ik bleek ook een lichte vorm van endometriose te hebben. Ook geen behandeling nodig en ben nu voor de 6e keer zwanger. ( helaas wel 5 miskramen) bij mij lukt het dus wel ondanks de endometriose.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Okt 2014 17:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Knuffel voor jou Olijfje. Nog heel eventjes volhouden!
Ik blijf keihard voor je duimen hoor. Hoop dat je goed nieuws krijgt dinsdag! :hug:
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 23 Okt 2014 19:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

emmeve: Ik gebruik aleve feminax en dan een stuk of 6 op een dag met nog eens 6 paracetamol en veels te veel, maar hier is het soms nog niet te hebben. Omdat hier naproxen in zit van de gyn dit goede medicijnen. Welke medicijnen heb je gehad?

Olijfje: Hoe gaat het wachten? Wanneer mag je testen/naar het ziekenhuis?

All: Zit nu oop dag 2 van mijn ongesteldheid. Gisteren begonnen met de pilletjes. 3 november (is dag 13) de echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies goed gegroeid is en dan op dag 17 de terugplaatsing.
Wat ik de afgelopen 2,5 jaar nog niet gebeurd is en sta er echt van te kijken. Ik heb bijna geen buikpijn. Vandaag zelf zonder medicijnen en dat op dag 2. Ben er erg blij mee.
Het bloeden is ook al zo goed als gestopt. dat vind ik wel wat minder. Ik ben nu maar anderhalve dag ongesteld geweest. Misschien dat er nog wat komt. Slaat soms wel een dag over.
Nu weer even afwachten of ik last krijg van de hormonen. Ben benieuwd.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 24 Okt 2014 14:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, lijkt mij ook zenuwslopend. Veel succes met wachten nog!
Ik vind het wel fijn dat we eerst proberen zonder IVF. Sowieso zou ik het nu nog niet aan kunnen. Ik ben nog veel te veel ondersteboven van alles. Daarnaast vind ik het geruststellend dat de artsen denken dat het mogelijk is zonder IVF. Zoals het er nu voor staat zouden we zelfs 12 cycli mogen proberen, dat vind ik wel bemoedigend. Die 12 willen we waarschijnlijk niet doen. Ik ben dan toch bang dat het allemaal nog erger wordt, en de linker kant ook aangetast. 12 cycli betekent voor mij ongeveer 14 maanden, en als ik bedenk hoe snel het de afgelopen 5 maanden waarschijnlijk is gegaan.. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat het niet veel verergerd. Mijn man en ik hebben afgesproken 6 cycli te proberen en dan kijken hoe we dan over denken. Ik ben dan ook blij dat we het mogen aangeven als we wel IVF willen.

Lien, ik snap dat je bang bent dat het met endometriose niet gaat lukken, maar endometriose hoeft helemaal geen invloed te hebben op vruchtbaarheid!
Bij mij komt de mindere kans doordat de rechterkant niet meer werkt. Dat er verder overal endometriose zit is blijkbaar geen probleem voor de vruchtbaarheid.

Sabje, ik gebruik 8 paracetamol en tijdens de menstruatie 3-4 naproxennatrium (zelfde als aleve feminax). Voor de aller ergste dagen, dit zijn er tot nu toe 1 of 2 per cyclus heb ik Tramadol gekregen (nog voor bovenop de paracetamol en naproxen). Dit is morfine achtig. Ik ben van plan dit alleen maar te gebruiken als het echt niet te houden is, want het lijkt me helemaal niks om te gebruiken.
Fijn dat je nu vrijwel geen buikpijn hebt!

Gelukkig heb ik niet meer elke dag pijn, het leek die kant op te gaan, maar het nam ineens toch af. Omdat ik de operatie in de tweede helft van mijn cyclus had mocht zwanger worden even niet, en heb ik dan ook geen Utrogestan gebruikt. Hierdoor geen goede cyclus gehad, maar ook heel veel minder pijn! Dus ik hoop dat de pijn in ieder geval tot de volgende menstruatie vrijwel weg blijft.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem160

Bericht 24 Okt 2014 21:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Laced schreef:Bay, dat is ook zo tegen ons gezegd. De kans dat er iets uit het onderzoek naar voren komt is erg klein. Hoe gaat het met je? :hug:


Ah sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik zeg tegen iedereen dat het goed gaat, maar van binnen ga ik kapot. Het liefst zou ik een maand lang vrij nemen en elke dag huilend op de bank zitten met bergen chocola en zielige muziek, maar dat kan niet. Ik hou me groot, vooral voor mijn dochter, maar ook naar anderen. Daarbij kán ik niet eens huilen, op de een of andere manier wil het niet. Misschien komt de klap nog, ik merk het wel. Hoe gaat het nu met jou?

Olijfje, ik ben nog steeds voor je aan het duimen!

Lien, hoe gaat het met jou? :hug:

Ik ben nog niet helemaal thuis in dit topic en ondanks dat ik niet moeilijk zwanger kan worden (ook al duurde het de laatste keer 9 maanden) hoop ik dat ik wel mee 'mag' schrijven. Hoop volgende keer wat uitgebreider op iedereen te kunnen reageren.
<<

Anoniem129

Bericht 24 Okt 2014 21:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aan Bay wat moeilijk. Misschien toch een dag eraan proberen toe te geven.

Ik heb dat vandaag gedaan. Man had zijn mond niet kunnen houden tegen beste vriend over zwangerschap. Die hadden een cadeautje gekocht al voor het misging had ik dat gekregen. Vandaag heel de dag gehuild en zitten kroelen met dat truitje. Nu met een glas rode wijn op de bank.
<<

Anoniem160

Bericht 24 Okt 2014 21:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lien, goed dat jij er aan toe hebt gegeven. Vind je het niet moeilijk dat je dat cadeautje in huis hebt? Wij kregen kleertjes van mijn schoonouders en die heb ik aan ze teruggegeven, zij bewaren ze voor ons voor als er toch nog een kindje mag komen bij ons.

Ik heb nog een vraag, weet niet of iemand het weet, maar ik heb sinds woensdag wat bruinverlies. Het is echt heel donkerbruin, bijna zwart. Niet constant en ik heb verder nergens last van (geen buikpijn of kramp oid), maar ik vraag me wel af wat het kan zijn? Het is nu 16 dagen geleden dat ik de curettage heb gehad. Dat kan toch nog geen menstruatie zijn?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 25 Okt 2014 07:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik breek even in. Bay, bijna zwart bloed is denk ik echt heel oud bloed, waarschijnlijk nog van de curettage. Verder vind ik het heel naar om te lezen dat het niet zo goed met je gaat en wil ik je graag een dikke knuffel geven. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 25 Okt 2014 08:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vandaag de tweede echo gehad. 16 grote en 10 kleine eitjes. Had gehoopt maandag al de punctie te hebben maar we moeten morgen nog weer terug komen voor nog een echo. Begin me nu toch wel een beetje minder te voelen, veel hoofdpijn, buikpijn en misselijk. Maar goed, nog een paar daagjes..
<<

Anoniem328

Bericht 25 Okt 2014 16:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay tuurlijk 'mag' jij hier ook meeschrijven. Moeilijk zwanger raken en moeilijk zwanger blijven is even heftig.

Yessy wat een mooie score tot nu toe! Hoe groot zijn je grootste eitjes? Morgen nog een echo dus. Als je eitjes inderdaad al groot zijn dan zul je dinsdag waarschijnlijk wel de punctie hebben. Spannend joh!

Ik heb vandaag een paar zwangerschapstesten gekocht en ben zo zenuwachtig de hele dag dat we hebben besloten dat ik er morgen (dag 15 na punctie) een test aan ga wagen. Op zich zou die dan wel positief moeten zijn als ik zwanger ben. Dinsdag (dag 18 na punctie) is de officiele testdatum maar ik wil gewoon niet op een werkdag testen. Als het dan negatief is, moet ik vervolgens naar m'n werk en dat lijkt me vreselijk. Ik denk nog steeds de meeste tijd dat het niet gelukt is maar af en toe heb ik toch nog een beetje hoop. Hoop jullie morgen goed nieuws te kunnen vertellen!
<<

Anoniem129

Bericht 25 Okt 2014 17:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bay ik had het cadeautje weggestopt maar moest iets anders zoeken dus kwam ik het weer tegen. Was. Een soort vergeten dat ik het had in alle emoties ! Dat bloed verlies is denk ik inderdaad oud bloed. Lijkt me nog geen menstruatie.

Olijfje ik ga voor je duimen!

Yessy ik hoop dat je dinsdag idd een punctie kan ondergaan.
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 25 Okt 2014 17:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat spannend olijfje, ik zal voor je duimen!

Bij mij waren de grootsten 17,5. Dus ga er vanuit dat het dan morgen goed is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Okt 2014 18:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Olijfje! Fingers crossed!
L2014 & H2017
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 25 Okt 2014 18:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend olijfje!! Ga hard voor je duimen. Hoop dat je vannacht een beetje kan slapen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 25 Okt 2014 19:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Olijfje. Ik ga ook voor je duimen.

Ik had gister weer een afspraak in het ziekenhuis. Zat op dag 11 en er was al een eitje van 19,5 mm te zien. De Clomid lijkt dus wel goed aan te slaan. Maarja dat was vorige maand ook en vervolgens werd ik niet ongesteld en niet zwanger. Lijkt mij dus dat het eitje niet gesprongen is maar dit schijnt dus bijna niet te kunnen... Heb nu ovitrelle gevraagd omdat ik het anders ook zonde vind maar dat geven ze niet in combinate met clomid.
Hoe het er nu naar uit ziet zou die echt moeten springen dit weekend.. Nou ben erg benieuwd. 3 november ga ik dan bloed prikken om te kijken of het ook daadwerkelijk gebeurd is.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Okt 2014 20:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa, is Ovitrelle iets soortgelijks als Pregnyl? Toen ik Clomid gebruikte, was dat altijd in combinatie met Pregnyl zodat ik zeker een eisprong zou hebben.

Oh Lien, ontzettend veel sterkte!!

Olijfje, ik ga heel erg voor je duimen voor een positieve test!!!
2012 & 2016
<<

Anoniem160

Bericht 25 Okt 2014 21:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje, spannend voor jou! Ik duim nog steeds, hopelijk heb je een positieve test morgen!

Marinaa, ik hoop dat je nu wel een eisprong hebt. Waarom is het bloedprikken zo lang na de vermoedelijke eisprong? Bij mij werd er een dag of 5-6 na de eisprong al op geprikt. Ik heb geen idee hoe dat zit met Clomid hoor, misschien dat het dan anders gaat?

Yessy, succes morgen! Duimen voor mooie eitjes!
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 26 Okt 2014 08:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Snoes, ik weet niet of ovitrelle zoiets als pregnyl is. Het zorgt ervoor dat als je eitjes groot genoeg zijn ze ook echt springen en wordt volgens de arts alleen in combinatie met Gonal F oid gebruikt.

Ben echt benieuwd of ik nu echt een eisprong heb dit weekend. Dat worden weer spannende weken.

Olijfje, ze willen echt pas een week na de eisprong bloedprikken en omdat dat in het weekend valt hebben ze die maandag erop gekozen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers