Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen overdag

<<

Anoniem251

Bericht 21 Okt 2014 18:19

Slapen overdag

Mijn dochter is 2,5 maand oud. Ze is overdag een slechte slaper. Met dit topic ben ik vooral op zoek naar herkenning en tips.

In het algemeen heb ik het eigenlijk ontzettend getroffen met haar slaapgedrag. 's Avonds rond een uur of 10 gaat ze slapen en ze slaapt dan vaak al door en komt ergens tussen 6 en 8 uur voor de eerste voeding. Na deze voeding slaapt ze meestal direct weer verder tot een uur of 10/11. Dit slaapje doet ze ook nog op onze slaapkamer, net als de nacht.

Hierna een voeding, aankleden even in de box spelen en knuffelen en als ze moe wordt gaat ze op haar eigen kamer slapen. Ze wordt wakker in bed gelegd en valt na wat gepruttel bijna altijd in slaap. Ze slaapt dan 1-2,5 uur, dat varieert. Maar daarna (vanaf 1 à 2 uur 's middags dus) is het klaar. Terwijl ze wel moe is, ik leg haar in principe niet in bed als ik zie dat ze helemaal niet vermoeid is. Ze gaapt, wordt jengelig, valt telkens aan de borst in slaap maar zodra ik haar in bed lig is het huilen. Ik laat haar soms even huilen maar blijf echt heen en weer lopen. Ik merk dat mijn geduld daarvoor op begint te raken. Vind het op zich niet erg dat ze in de woonkamer is, maar ik vraag me af of dat goed voor haar is. Ze is erg nieuwsgierig en doet geen oog dicht in de box of op schoot. Alleen tijdens/vlak na een voeding dus.

Weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik baal van de middagen waarin ik telkens heen en weer loop naar haar kamer, her liefst laat ik haar gewoon maar opblijven tot 10 uur 's avonds maar dat voelt ook niet goed.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Okt 2014 18:36

Re: Slapen overdag

Waarom probeer je haar 's middags niet in de kinderwagenbak te laten slapen, gewoon in de woonkamer. Ze is nog zo jong en vindt het op die momenten misschien gewoon prettiger om in jullie nabijheid te zijn/slapen. Met de kap omhoog en een dekentje over heeft ze weinig afleiding van buiten de wagen. En baby's kunnen over het algemeen prima slapen temidden van wat rumoer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 21 Okt 2014 19:12

Re: Slapen overdag

Heb je een draagdoek waar ze eventueel in zou kunnen op zulke momenten? Mijn dochter is dan tevreden omdat ik dan in de buurt ben en valt 9 van de 10 keer alsnog in slaap. Of ik ga op zulke momenten lekkere en stuk wandelen, ook dan is ze tevreden en valt vaak ook nog in slaap.
2014 2016 2019
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 21 Okt 2014 19:13

Re: Slapen overdag

Mijn zoon had ook zo'n periode. Ik ging toen standaard even een eind lopen met de wagen. Hij viel dan meestal altijd in slaap en bleef ook nog wel even slapen als ik weer thuis was.
Verder bleef ik ook vaak gewoon zitten na het voeden en liet hem dan maar op mijn arm slapen. Tijdschrift en drinken erbij... Dan vond ik het eigenlijk wel gezellig. Accepteren helpt;)
Natuurlijk kan dat niet als er ook andere kinderen rond lopen.
<<

Anoniem84

Bericht 21 Okt 2014 19:17

Re: Slapen overdag

Bijna alle baby's hebben een periode overdag waarin ze onrustig zijn, voor heel veel baby's is dat begin van de avond, maar bij andere baby's kan dat natuurlijk ook eerder zijn. Ik zou haar lekker bij me houden als ze op die manier wel rustiger is.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Okt 2014 19:31

Re: Slapen overdag

Ik vind dat ze nog best goed slaapt overdag, maar dat komt omdat ik weer gezegend ben met een kindje wat overdag heel slecht slaapt haha. Al begint het wat beter te worden. Nora slaapt echt heel wisselend. Het zijn echt hazeslaapjes van maximaal 45min. Al had ze vandaag een goede dag. Wel slaapt ze 's avonds en 's nacht heel goed. Gemiddeld van 19.30-06.45 met rond 22.30 nog een voeding.

Ik zou haar gewoon 's middags wat meer beneden houden en kijken of ze daar wel wil slapen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Okt 2014 19:38

Re: Slapen overdag

Ik vind het inderdaad helemaal niet slecht klinken. Het klinkt wel een beetje of haar dag/nacht ritme iets is verschoven, maar dat komt vanzelf goed. Zoals Ingeborg al aangeeft, accepteren helpt. Maak het jezelf makkelijk, verwacht niet veel van je kindje, heb vertrouwen in haar en kaat het komen, zoals het komt. Een drager of draagdoek geeft jezelf ook bewegingsruimte.
L2014 & H2017
<<

Fiene

Bericht 21 Okt 2014 21:11

Re: Slapen overdag

Hier was R ook zo'n vreselijk slechte slaper. Ik legde hem toch gewoon in bed en liet hem ook vaak gewoon even huilen en anders gingen we gewoon op pad en sliep hij dan. Hier hielp het dus het beste om hem gewoon consequent in zijn bed neer te leggen, even laten huilen. Maar een goede slaper is hij helaas nog steeds niet.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 21 Okt 2014 22:27

Re: Slapen overdag

Ik vind het herkenbaar en goed klinken.
Weet niet of ze een speen heeft, maar dat kan de oplossing zijn.
Verder zou ik haar na haar middagslaapje beneden laten liggen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem251

Bericht 22 Okt 2014 08:07

Re: Slapen overdag

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad niet zo slecht, ik kan de hele nacht doorslapen en heb in de ochtend ook nog tijd om rustig te ontbijten en douchen (of forummen :smile: ).

Jullie suggesties... de kinderwagen bak daar heeft ze haar eerste maand in geslapen. Ik heb het idee dat ze beter slaapt op haar kamertje in alle rust, maar voor de momenten dat ze toch niet slaapt is het zeker het proberen waard. Draagzak hebben we maar vindt ze maar herl kort leuk en alleen als we in beweging zijn. Wandelen doe ik ook regelmatig, jammer dat het nu herfst wordt! Maar ook dan is ze vaak binnen 5 minuten wakker als we weer thuis zijn (en de wagen dus stilstaat). Laten huilen doe ik wel maar dan ga ik wel regelmatig even kijken. En dat is nu dus wat me zo tegen gaat staan, omdat we er beide op dat moment niet gelukkig van lijken te worden. Speen wil ze helaas niet, die spuugt ze weer uit.

Ik moet het inderdaad accepteren. Op zich niet erg, ik merk meer dat ik worstel met de vraag wat op die momenten het beste is voor haar. Ik heb het gevoel dat ik in ieder geval mn best moet doen om haar te laten slapen als ze moe is, voor haar bestwil. Overigens is het niet eens zo dat ze per se bij mij wil zitten dan hoor. Box, wipstoel en speelkleed zijn ook prima voor een tijdje. Ze is erg nieuwsgierig volgens mij.
<<

Anoniem112

Bericht 22 Okt 2014 09:45

Re: Slapen overdag

Laten huilen zou ik nu nog niet doen, ze is nog zo klein.
Mijn jongste sliep ook echt amper overdag, ze was t liefste bij me, ik deed haar in de doek of zat lekker met haar op de bank als dat kon.
<<

Anoniem251

Bericht 22 Okt 2014 09:52

Re: Slapen overdag

Annemijn schreef:Laten huilen zou ik nu nog niet doen, ze is nog zo klein.
Mijn jongste sliep ook echt amper overdag, ze was t liefste bij me, ik deed haar in de doek of zat lekker met haar op de bank als dat kon.


Het is meer jengelen dan huilen wat ik haar weleens laat doen. Ook bij het slaapje wat ze meestal wel doet, rond het middaguur, heeft ze dit soms even nodig. Een paar minuten maar. Ik vind dit (wel/niet laten huilen en hoe lang dan) wel echt een van de lastigste dingen nu.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Okt 2014 09:53

Re: Slapen overdag

Draagdoek is ook mijn #1 tip. Heb je wel een goede ergonomische draagzak? Zo niet, misschien dat ze het daarom maar zo kort leuk vindt.
<<

Anoniem251

Bericht 22 Okt 2014 09:57

Re: Slapen overdag

Lonely Goatherd schreef:Draagdoek is ook mijn #1 tip. Heb je wel een goede ergonomische draagzak? Zo niet, misschien dat ze het daarom maar zo kort leuk vindt.


Een bondolino dus wel ergonomisch ja. Maar ga je daarmee ook gewoon op de bank zitten enzo? Rondlopen vindt ze nog enigszins leuk, maar als ik te lang stil sta protesteert ze al. Ik heb het gevoel dat ze meer bewegingsvrijheid wil. Als ze lang bij mij of mn man zit vindt ze het ook niet leuk meer. Dan wil ze luever rondlopen of in de box.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 22 Okt 2014 10:22

Re: Slapen overdag

Hief hetzelfde hoor. Ik heb een storchenwiege en lopen vind ze nog wel leuk maar zodra ik stil sta of ga zitten word ze wakker. Ook vind ik het op 1 of andere manier zelf niet fijn om te dragen. Ik krijg snel last van mijn rug en vind het zwaar ondanks dat ze nog maar 6kg is.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Fiene

Bericht 22 Okt 2014 20:35

Re: Slapen overdag

Met laten jengelen is niets mis. Je leert vanzelf je kindje beter kennen en misschien heeft ze dat jengelen gewoon wel nodig.

Ik liet hem altijd wat jengelen omdat hij dat gewoon even nodig had.
<<

Anoniem251

Bericht 23 Okt 2014 11:43

Re: Slapen overdag

Fiene schreef:Met laten jengelen is niets mis. Je leert vanzelf je kindje beter kennen en misschien heeft ze dat jengelen gewoon wel nodig.

Ik liet hem altijd wat jengelen omdat hij dat gewoon even nodig had.


Ik word er inderdaad steeds beter in om de huiltjes te herkennen, dat is wel fijn.

In het kader van accepteren heb ik haar gisteren op de tijdstippen dat ze echt niet in bed slaapt eerst bij mij lekker in het voedingskussen laten slapen (normaal zou ik haar dan snel in haar bed leggen) en toen ik écht moest plassen heb ik haar in de box gelegd. Had verwacht dat ze direct wakker zou worden maar ze sliep daar lekker verder. Heel fijn dat ze hierdoor wat meer slaap heeft gepakt...maar eigenlijk wil ik haar niet aanwennen om in de box te slapen. Mixed feelings dus :eyes:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers