Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Okt 2014 22:47

Re: Draagdoekentopic

Er staat er 1 te koop hier van nana.
Zie vraag aanbod.
Ze zal er wel inpassen, misschien niet van knie tot knie ondersteund maar ze zit er niet uren in.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem251

Bericht 17 Okt 2014 08:35

Re: Draagdoekentopic

Sanne schreef:Gebruik je de Bondolino wel op de goede manier? Mijn dochter vond het ook niet fijn in het begin, maar toen kwam ik erachter dat ik de buikband verkeerd om deed. In plaats van dat ze er boven 'zat', zat de buikband tussen haar en mijn buik in. Beetje lastig uit te leggen en het kan ook bijna niet verkeerd gaan, maar ik kreeg dat toch voor elkaar.
En heb je hem op het kleinst staan? Aan de zijkant zitten van die vleugeltjes waarmee je het zitvlak breder kan maken, misschien staat hij al op het breedst?


De buikband zit wel goed, ik heb een voorbeeldfilmpje gezien en wij doen het op dezelfde manier. Maar dat van die vleugeltjes wist ik niet...! Misschien staat hij dan inderdaad te breed voor haar. Dankje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Okt 2014 13:46

Re: Draagdoekentopic

Wie heeft er een goede tip voor een draagjas?

Ik heb alleen te grote winterjassen die prima zijn voor buikdragen, maar rugdragen niet. Ik ben op zoek naar een jas die ik ook 'gewoon' kan gebruiken, het liefst doe ik er een paar jaar mee. Ik ben zelf het type 'doe maar normaal, dan..', voor mij hoeven er geen franjes aan alleen moet het geen hobbezak zijn.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Als ik er een tijd mee kan doen, ben ik niet zo moeilijk over budget omdat ik eigenlijk tóch een jas moet hebben. Het zou fijn zijn als er een beetje taille in zit.
L2014 & H2017
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 17 Okt 2014 15:48

Re: Draagdoekentopic

Zouden jullie me van advies kunnen voorzien?
Ik ben op zoek naar een ssc om mee te gaan rugdragen. Heb nu een storchenwiege maar vind die niet zo fijn voor op de rug. Vereiste is dat hij goed smal afgesteld kan worden, ik heb maat 34.
Ik weet dat het natuurlijk het beste zou zijn om eerst verschillende dragers te gaan proberen, maar i.v.m. tijdgebrek zou ik er liefst toch gewoon eentje bestellen. Wie heeft tips?
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Okt 2014 17:42

Re: Draagdoekentopic

Ik heb zelf (nog?) geen draagjas, maar deze lijkt me wel wat. Hij is simpel, maar ook niet extreem duur. http://www.naturebabies.nl/momawo-draagjas-zwart.html
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 18 Okt 2014 06:45

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:Wie heeft er een goede tip voor een draagjas?

Ik heb alleen te grote winterjassen die prima zijn voor buikdragen, maar rugdragen niet. Ik ben op zoek naar een jas die ik ook 'gewoon' kan gebruiken, het liefst doe ik er een paar jaar mee. Ik ben zelf het type 'doe maar normaal, dan..', voor mij hoeven er geen franjes aan alleen moet het geen hobbezak zijn.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? Als ik er een tijd mee kan doen, ben ik niet zo moeilijk over budget omdat ik eigenlijk tóch een jas moet hebben. Het zou fijn zijn als er een beetje taille in zit.


Ik ben verliefd op die van liliputi... Hebben ze ook losse capuchon voor de kleine. Maar ik twijfel heel erg, ga in ieder geval eerst een draagvest zelf maken met 2 fleecevesten en daarna wil ik mijn zwangerschapsjas verknippen tot een jas voor rugdragen, schijnt ook te doen te zijn...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 18 Okt 2014 19:49

Re: Draagdoekentopic

Mouette, ik heb ook maat 34 en ben erg blij met mijn Manduca!

Ik gebruik m alleen voor rugdragen. Ideaal als ik even wat in het huishouden wil doen met mijn dochter bij me. Ze zit er in tien tellen in.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Okt 2014 19:53

Re: Draagdoekentopic

Ik heb de lilliputti, vond het wel een fijn ding. Binnenkort ga ik 'm maar weer eens passen want ik ben afgevallen en L. is nogal gegroeid sinds vorig jaar. Als hij niet goed mee zit gaat hij in de verkoop denk ik. Heb m vorig jaar eigenlijk maar weinig gebruikt, was gewoon niet koud genoeg daarvoor en L. Is echt een kacheltje, die heeft het altijd warm.
<<

Anoniem272

Bericht 18 Okt 2014 19:54

Re: Draagdoekentopic

Gijs. schreef:Ik heb sinds kort een manduca zodat ik makkelijk kan rugdragen (buik gaat ook nog maar wordt wel zwaar), maar het voelt zo vervelend. Alsof je heel erg naar voren gebogen moet lopen. Is dat een kwestie van wennen?

Heb je een foto van jou met de Manduca? Het klinkt alsof de bandjes aan de zijkanten, in je taille, niet strak genoeg zitten.

Ik heb de eerste dagen ook enorm lopen prutsen met alle bandjes en gespjes, maar nu die eenmaal goed zijn afgesteld zit de drager heeerlijk :)
<<

Anoniem261

Bericht 19 Okt 2014 12:09

Re: Draagdoekentopic

Even een vraagje... wat is het verschil tussen een Tula en een Beco Butterfly? Komt redelijk op hetzelfde neer toch :nerd: ?
<<

Anoniem151

Bericht 19 Okt 2014 14:26

Re: Draagdoekentopic

Het idee is idd hetzelfde. Er zitten wel wat kleine verschillen tussen. Tussen de tula en beco soleil zit verschil in de plek van de heupgesp, de gespen zij n anders, bij de tula kan je de banden niet kruisen en de beco heeft bredere schouderbanden. In de beco butterfly heb ik me verder niet verdiept.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 19 Okt 2014 18:15

Re: Draagdoekentopic

lente schreef:Even een vraagje... wat is het verschil tussen een Tula en een Beco Butterfly? Komt redelijk op hetzelfde neer toch :nerd: ?


Ik had een Beco Butterfly en die heb ik verkocht en nu een tula. Tula is veel zachter, heeft verstevigde heup en schouder banden. De tula gaat ook langer mee, zeker met de verbreders
M:21072011
J :08012014
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 19 Okt 2014 20:52

Re: Draagdoekentopic

Ah, thanks Filoria! Een manduca, toevallig ook iemand in de omgeving hier die er zo een heeft, binnenkort maar eens vragen of we hem even uit mogen proberen! En in 10 seconden op je rug, dat klinkt ideaal! Vooral tijdens die gezellige uurtjes rond etenstijd inderdaad. :wink:
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 19 Okt 2014 20:55

Re: Draagdoekentopic

Leuk, ben benieuwd of je t wat vindt! De eerste keer is altijd wel even een gedoetje om 'm goed af te stellen, maar daarna kun je alles gewoon zo laten zitten.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Okt 2014 08:14

Re: Draagdoekentopic

Hoi,

Wat is het verschil tussen een tula en een manduca/bondolino?
En vanaf welke leeftijd gingen jullie rugdragen?
Ze wordt te groot voor de mei tai namelijk, dus zoek een nieuwe drager.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem272

Bericht 20 Okt 2014 09:22

Re: Draagdoekentopic

Rugdragen zou moeten kunnen met een meisje van 6 maanden hoor, maar dat is ook een kwestie van proberen en kijken hoe stevig ze zit.

Het verschil tussen een Manduca en een Bondolino is dat de Manduca met kliksysteem werkt en de Bondolino een combinatie heeft van een kliksysteem en banden die je moet knopen. Wat je het fijnste vindt zitten is heel persoonlijk!

Met de Tula heb ik geen ervaring, die vond ik te duur. Maar volgens mij is dat de meest fijne en mooie drager. Ik hoor altijd enthousiaste verhalen erover.

Qua uiterlijk vind ik de Manduca echt het minste, maar ik vind prijs en comfort belangrijker dus toch voor de Manduca gekozen :)
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 20 Okt 2014 10:09

Re: Draagdoekentopic

Filoria schreef:Rugdragen zou moeten kunnen met een meisje van 6 maanden hoor, maar dat is ook een kwestie van proberen en kijken hoe stevig ze zit.

Het verschil tussen een Manduca en een Bondolino is dat de Manduca met kliksysteem werkt en de Bondolino een combinatie heeft van een kliksysteem en banden die je moet knopen. Wat je het fijnste vindt zitten is heel persoonlijk!

Met de Tula heb ik geen ervaring, die vond ik te duur. Maar volgens mij is dat de meest fijne en mooie drager. Ik hoor altijd enthousiaste verhalen erover.

Qua uiterlijk vind ik de Manduca echt het minste, maar ik vind prijs en comfort belangrijker dus toch voor de Manduca gekozen :)


De Bondolino beschikt niet over een kliksysteem....... De heupband maak je vast met klitteband en de banden maak je vast met een knoop.
2012 2014
<<

Anoniem272

Bericht 20 Okt 2014 14:56

Re: Draagdoekentopic

Oeps, ja dat is ook zo!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Okt 2014 16:44

Re: Draagdoekentopic

Zijn er in de regio Den Bosch en iets daarboven forumers waar ik even een tula en/of wompat kan uitproberen?
Het gaat om een kindje met maat 68/74.
Ik merk dat ik minder snel de doek pak voor in en om het huis.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Okt 2014 17:30

Re: Draagdoekentopic

Je bent welkom in Rdam! Maar denk dat het veel te ver weg is :(
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Okt 2014 21:43

Re: Draagdoekentopic

Super lief!!
Maar dat is inderdaad een eind uit de richting.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Okt 2014 05:50

Re: Draagdoekentopic

Wat ik wel kan meegeven, is dat mijn zoon van +- 69cm, 8.3kg en maat 68/74 prima past. Ik kan je wel wat foto's sturen via pm, maar dat wordt dan vanavond.

Bedankt voor de jassentips!
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Okt 2014 09:32

Re: Draagdoekentopic

Mijn zoon zit in maat 80-86 en die zit in de tula toddler en daar zit hij heel goed in.

Ik heb hiervoor met de Manduca gedragen en ik ben daar echt heel tevreden over. Over de tula trouwens ook, die heeft alleen iets minder verstelmogelijkheden en dat vond ik in het begin wel fijn.

Milou, rugdragen deed ik vanaf een maand of 6 toen hij stevig rechtop kon blijven zitten.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 23 Okt 2014 09:05

Re: Draagdoekentopic

Ff zuchten hoor- Ik loop zo te hannessen met Milou in de wompat op mijn rug te krijgen... :nopompom: Echt waardeloos. Bij Lizzie nooit last van gehad met de Manduca en ik weet niet waarom... Lou is nog kleiner dan toen ik met Liz begon, de Manduca heeft steviger rugpand, waardoor ie niet zo rimpelde en omboog bij omhoog trekken, ik denk een aantal dingen bij elkaar. Liz zwaaide ik altijd met supermanzwaai hup op mijn rug, schouderband pakken en eroverheen, andere schouderband en klaar... En nu... Bungelt Lou aan één arm en krijg ik het rugpand er niet overheen... Haha, zien jullie het voor je :eyes: Niet iets wat ik op een parkeerplaats ga staan doen in ieder geval :palm:

Zo, even uitgeklaagd hoor :P Ik blijf oefenen..

Wel voor morgen een draagwandeling georganiseerd :smile: Zin in! Altijd leuk en gezellig...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 23 Okt 2014 10:42

Re: Draagdoekentopic

En als je haar nou in de wompat zet en dan op je rug schuift?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers