Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom iq test bij kinderen.

<<

Anoniem103

Bericht 22 Okt 2014 21:30

Re: Waarom iq test bij kinderen.

Fiene schreef:Precies en kleuters denken anders dan wij natuurlijk. Het was overigens nog veel erger bij de oude toetsen voor kleuters.

Daar had je bijv de vraag. Wat hoort er niet bij? ( de kinderen zien in hun boekje; een vliegtuig, een bus,een auto, een vrachtwagen) Het antwoord vanuit cito is natuurlijk; het vliegtuig. Maar mijn allerslimste kleuter van toen had die vraag dus fout. Ik snapte niet wat hij gedaan had en vroeg hem bij me te komen en te vertellen waarom hij voor de vrachtwagen gekozen had.

Nou zegt hij; daar passen maar 2 mensen in en in de rest meer. Nou dat is toch gewoon goed..En zo waren er enorm veel vragen die gewoon eigenlijk niet helemaal klopten.


Ik vond dat bij de IQ test die mijn zoontje kreeg ook raar. Ze stelde bijvoorbeeld de vraag wat hoort er bij bureau, daarbij liet ze een pagina met vier plaatjes zien. Een bureau, een bureaustoel, een ladekastje en nog iets. Mijn zoontje koos de bureaustoel maar dat was fout want ze bedoelde blijkbaar wat hoort er bij het woord bureau. Maar dat vroeg ze niet. En zo waren er dus veel meer vragen waar hij een best logisch antwoord op gaf maar niet het goede omdat de vraag zo raar gesteld werd.
<<

Fiene

Bericht 22 Okt 2014 21:33

Re: Waarom iq test bij kinderen.

Precies Tania.... en het is jammer want officieel moet ik zo'n vraag fout rekenen ( wat ik natuurlijk niet doe) en zo zijn er meer vragen die kinderen anders '' zien'' dan dat cito denkt.
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 22:43

Bericht 22 Okt 2014 21:34

Re: Waarom iq test bij kinderen.

Voor mij ook erg herkenbaar wat Fiene en Tania omschrijven.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers