Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Deeltijd Opleiding SPH of Pedagogiek

<<

PrettyJuly

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Sep 2014 08:54

Bericht 21 Okt 2014 10:18

Deeltijd Opleiding SPH of Pedagogiek

Vanaf september 2015 wil ik graag starten met een deeltijdopleiding SPH of Pedagogiek. Ik heb vorig jaar tot februari dit jaar een tijdje de voltijdopleiding Pedagogiek gestudeerd, maar helaas kwam ik net een punt te kort voor het aantal studiepunten die je nodig hebt om naar het volgende studiejaar te mogen.
De reden dat ik graag deeltijd wil studeren is omdat ik samenwoon en daardoor wel mijn inkomsten nodig heb en omdat ik al wat ouder ben dan de gemiddelde voltijd student (in september 2015 ben ik 27 inmiddels).
Het enige waar ik een beetje mee zit is dat je een baan nodig hebt, betaald of onbetaald, van minimaal 20 uur binnen het werkveld van een hulpverlener of pedagoog.

Wie heeft er ervaring met een deeltijdstudie in deze richting? Had jij al een baan of ben je gaan solliciteren hiervoor? Kan ik gewoon bedrijven/instanties benaderen met een brief en daarin uitleggen dat ik dan wil starten met de studie en daarom een baan zoek in dat werkveld, zodat ik ervaring op kan doen en mijn praktijkopdrachten uit kan voeren?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 21 Okt 2014 11:15

Re: Deeltijd Opleiding SPH of Pedagogiek

Lastig, ik heb er geen ervaring in, maar ben wel werkzaam binnen het werkveld.
Betaald kan je nu heel moeilijk een baan vinden, onbetaald denk ik veel makkelijker. Ik zou hiervoor organisaties benaderen, vertellen wat je zoekt, wat de opleiding van je verwacht, waarom je juist daar ervaring op wilt doen, etc. Denk dat je dan wel makkelijk een plek kunt vinden.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 21 Okt 2014 18:56

Re: Deeltijd Opleiding SPH of Pedagogiek

De kansen op een baan met deze opleiding zijn heel slecht momenteel, een onbetaalde stage is misschien nog wel te vinden maar iets betaalds vinden lijkt me echt lastig!
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 21 Okt 2014 20:28

Re: Deeltijd Opleiding SPH of Pedagogiek

Eens met de rest. Er verdwijnen momenteel juist veel banen door de overgang van financiering in 2015 naar de gemeenten.
Als je dit wil doen, heb je nog de meeste kans als je een stageplaats zoekt i.p.v. betaald werk. Soms rolt hier uiteindelijk ook een betaalde baan uit.

De verwachting is dat de banenmarkt in deze sector over een paar jaar weer aantrekt maar daar ben je nu niet mee geholpen. Veel succes!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers