Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen als....

<<

Anoniem114

Bericht 20 Okt 2014 21:30

Re: Wat zou jij doen als....

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Okt 2014 21:30

Re: Wat zou jij doen als....

Carrie schreef:Nouja, ChiQ verwoord het misschien een beetje cru maar feitelijk klopt het voorbeeld wel. Jij zegt dat de webshop op had moeten letten, maar moeten de verkopers dat in het echt dan ook maar beter doen willen mensen niet zomaar iets mee nemen? Dat het via een webshop is gegaan, dus internet en niet irl moet niet uit maken.
dat maakt m.i. juist het verschil. De webshop heeft meerdere momenten gehad om de fout te signaleren en heeft niets gedaan. Als het horloge per ongeluk voor 150 euro op internet was gezet in plaats van 200 euro (als het dus niet zo duidelijk was geweest dat het een fout was) had je niemand erover gehoord.
Sjaak heeft de spullen in haar winkelmandje gegooid en besteld en gewoon een factuur gekregen. Het is toch niet haar schuld dat de webshop niet het juiste bedrag op die factuur zet? Ja natuurlijk, het was netter geweest om even te bellen of het wel klopt, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet doet.

♥♥
<<

Fiene

Bericht 20 Okt 2014 21:31

Re: Wat zou jij doen als....

Dundas, als N niet ziek was geweest had ik dat misschien ook wel gedaan. Nu was het me echt even te om weer twee kinderen op de fiets te zetten en terug te gaan voor 1,- Wanneer we daar weer zijn gaan we het '' probleem'' vast uitleggen want als ik het zelf niet doe... dan komt R er zelf wel mee.

Hij weet dat overigens ook heel goed want de hele familie is al op de hoogte van wat er gebeurd is. Hij vond het ook echt erg maar kon er natuurlijk verder niet veel aan doen.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2014 21:33

Re: Wat zou jij doen als....

@ Elliot Maar ze wist het van te voren, het was niet eens het model dat ze wilde maar omdat het gratis was heeft ze het bewust in haar mandje gelegd en het horloge besteld. En vervolgens zegt ze dat de webshop maar op had moeten letten. Vind ik echt heel apart.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Okt 2014 21:33

Re: Wat zou jij doen als....

Ik heb ditzelfde eens gehad met een telefoon, ik kreeg er twee in plaat van 1. Netjes de factuur afgewacht, maar er werd er maar eentje gerekend. Maanden later heb ik de telefoon pas aan mijn vader gegeven, in het doosje klaar om verzonden te worden mochten ze er naar vragen. Dat is nu meer dan 2 jaar geleden en niks gehoord.
Niet netjes misschien, maar ik ben in ieder geval blij dat ik dat nooit op dit forum gezet heb, waar niemand ooit iets fout doet.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Okt 2014 21:34

Re: Wat zou jij doen als....

Carrie schreef:Wat bedoel je met je laatste alinea Dundas? Mond tot mond reclame? Ik weet niet om welk bedrijf het gaat. Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik zeg ook nie dat dat in dit topic gebeurd is. Maar stél, ik noem maar een bedrijf hoor, dat het de Wehkamp was, voor de Wehkamp is het gewoon een fijne reclame als ST vervolgens in haar omgeving zou kunnen vertellen dat Wehkamp een fout heeft gemaakt, maar hier niet nog later op terug is gekomen. Nóg beter zou zijn als Wehkamp naderhand een brief of mail had gestuurd met de mededeling dat ze een fout hebben geconstateerd, maar dat dit hun eigen schuld was , die klant hier niet nog extra voor hoeft oo te draaien, en dat ze de koper veel plezier wensen met het product. Hoe meer reclame wil je hebben :)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 20 Okt 2014 21:35

Re: Wat zou jij doen als....

Het horloge had ik ook gewoon geprobeerd hoor. Ik vind het totaal niet te vergelijken met een echte winkel, omdat je online wel door een 'kassa' gaat. Je geeft in principe aan dat je een product wilt kopen, het wordt voor 0 euro aangeslagen en de winkel geeft het voor dat bedrag mee. Niet te vergelijken dus!

Fiene, voor de snoepjes zou ik wel teruggaan en eerlijk zeggen hoe het gebeurd is, omdat dat wel echt 'stelen' is, ook al doet je kind dat niet bewust misschien. Ik zou hem denk ik ook niet van de snoepjes laten eten en het zelf volgende keer terug laten brengen.

Ik kreeg gisteren bij een winkel een tientje te veel wisselgeld terug. Het was superdruk, de cassiere had geen kleingeld en t was dus een beetje chaotisch. Pas toen ik buiten rustig het wisselgeld in mijn portemonnee ging doen kwam ik erachter. Ik ben niet teruggegaan. Misschien niet netjes, maar het is niet mijn fout en ik kan t geld prima gebruiken.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2014 21:40

Re: Wat zou jij doen als....

Dundas schreef:
Carrie schreef:Wat bedoel je met je laatste alinea Dundas? Mond tot mond reclame? Ik weet niet om welk bedrijf het gaat. Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik zeg ook nie dat dat in dit topic gebeurd is. Maar stél, ik noem maar een bedrijf hoor, dat het de Wehkamp was, voor de Wehkamp is het gewoon een fijne reclame als ST vervolgens in haar omgeving zou kunnen vertellen dat Wehkamp een fout heeft gemaakt, maar hier niet nog later op terug is gekomen. Nóg beter zou zijn als Wehkamp naderhand een brief of mail had gestuurd met de mededeling dat ze een fout hebben geconstateerd, maar dat dit hun eigen schuld was , die klant hier niet nog extra voor hoeft oo te draaien, en dat ze de koper veel plezier wensen met het product. Hoe meer reclame wil je hebben :)


Oja, jaja :) Nou ik vind bovenstaande een beetje vergezocht eigenlijk, maar soit :)
<<

ChiQ

Bericht 20 Okt 2014 21:47

Re: Wat zou jij doen als....

Hmm, Ik zeg niets over je opvoeding. Mij boeit dat eigenlijk niet zoveel. Maar jou vast wel; dus daarom vraag ik me af hoe jij zou reageren als je kindje dit zou doen.


Fiene; dat voorbeeld van R vind ik anders. Een kind doet dingen die niet mogen en jij als ouder hoort te corrigeren. Ik snap ook echt dat je niet teruggaat met een zak snoep maar ik weet wel dat je de volgende keer beter op R let zodat dit niet meer gebeurd.
<<

ChiQ

Bericht 20 Okt 2014 21:48

Re: Wat zou jij doen als....

Carrie schreef:
Dundas schreef:
Carrie schreef:Wat bedoel je met je laatste alinea Dundas? Mond tot mond reclame? Ik weet niet om welk bedrijf het gaat. Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik zeg ook nie dat dat in dit topic gebeurd is. Maar stél, ik noem maar een bedrijf hoor, dat het de Wehkamp was, voor de Wehkamp is het gewoon een fijne reclame als ST vervolgens in haar omgeving zou kunnen vertellen dat Wehkamp een fout heeft gemaakt, maar hier niet nog later op terug is gekomen. Nóg beter zou zijn als Wehkamp naderhand een brief of mail had gestuurd met de mededeling dat ze een fout hebben geconstateerd, maar dat dit hun eigen schuld was , die klant hier niet nog extra voor hoeft oo te draaien, en dat ze de koper veel plezier wensen met het product. Hoe meer reclame wil je hebben :)


Oja, jaja :) Nou ik vind bovenstaande een beetje vergezocht eigenlijk, maar soit :)


Haha, ja maar Dundas, dat lijkt me ook vergezocht maar het kan wel!
<<

ChiQ

Bericht 20 Okt 2014 21:51

Re: Wat zou jij doen als....

Ik ben trouwens echt geen moraalridder, ik ben eerlijk, wezelijk verschil.
<<

Fiene

Bericht 20 Okt 2014 21:53

Re: Wat zou jij doen als....

Zoals ik al zei, ga ik ook terug , ik vind het idd niet kunnen maar voor 1 euro fiets ik toch echt niet terug met een ziek kind. En R heeft het niet expres gedaan, anders was ik zeer zeker meteen terug gegaan.
<<

Anoniem140

Bericht 20 Okt 2014 21:58

Re: Wat zou jij doen als....

ChiQ schreef:
Dundas schreef:
Carrie schreef:Wat bedoel je met je laatste alinea Dundas? Mond tot mond reclame? Ik weet niet om welk bedrijf het gaat. Of heb ik daar overheen gelezen?

Ik zeg ook nie dat dat in dit topic gebeurd is. Maar stél, ik noem maar een bedrijf hoor, dat het de Wehkamp was, voor de Wehkamp is het gewoon een fijne reclame als ST vervolgens in haar omgeving zou kunnen vertellen dat Wehkamp een fout heeft gemaakt, maar hier niet nog later op terug is gekomen. Nóg beter zou zijn als Wehkamp naderhand een brief of mail had gestuurd met de mededeling dat ze een fout hebben geconstateerd, maar dat dit hun eigen schuld was , die klant hier niet nog extra voor hoeft oo te draaien, en dat ze de koper veel plezier wensen met het product. Hoe meer reclame wil je hebben :)




Ik heb hier even over nagedacht, maar misschien hebben webwinkels wel een policy dat ze hier inderdaad niet achteraan gaan.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Okt 2014 15:09

Re: Wat zou jij doen als....

Ik ben best geschrokken van dit topic. Ik ben geen moraalridder, maar ik zou nooit iets stelen. Feitelijk is dat wel wat er nu is gebeurd. En nee, het is geen jaloezie, ik zou het horloge niet willen hebben, ik vind het trouwens ook niet mooi, maar ik zou me hoe dan ook niet goed voelen het te dragen. Ik vind het best schokkend hoeveel mensen het kennelijk heel normaal vinden om een horloge ter waarde van 150 euro te stelen, want ook al gaat het via internet, je weet dat het horloge meer waard is dan die 0 euro.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Okt 2014 16:04

Re: Wat zou jij doen als....

Ik heb het al eerder in dit topic uitgelegd, maar kan het niet laten om het nog een keer te doen. Je kunt de handeling van Sjaak Trekhaak namelijk niet kwalificeren als stelen. In het wetboek wordt stelen gekwalificeerd als: Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Sjaak neemt niets weg, ze krijgt iets opgestuurd. Daarbij is dit dus niet wederrechtelijk, want de webshop had het niet voor dat bedrag naar haar op hoeven sturen. Het zou pas stelen zijn als Sjaak een factuur van 200 euro had gekregen en deze expres niet zou betalen.

♥♥
<<

Anoniem193

Bericht 21 Okt 2014 16:12

Re: Wat zou jij doen als....

Ik vind dit ook echt geen stelen. Feitelijk zou je het zo kunnen zien.

Je komt met je boodschappen bij de kassa en zegt dat je ook een krat bier in je wagentje hebt staan. Het kassameisje zegt ok en geeft je een betaald sticker, ze slaat het kratje aan en de computer geeft 0,00 weer op het scherm.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 21 Okt 2014 16:12

Re: Wat zou jij doen als....

Nee technisch gezien is het geen stelen maar ze handelt natuurlijk ook niet ter goeder trouw.

En ik vind al die opmerkingen over moraalridders nergens op slaan. Dat niet iedereen het horloge terug zou sturen dat is inmiddels wel duidelijk, maar er zijn mensen die dat wel doen en niet omdat ze moraalridders zijn maar gewoon omdat zij vinden dat je zo moet handelen. Ik kreeg onlangs een internetbestelling die ik had geannuleerd contact opgenomen met de klantenservice daar gaven ze aan dat ik de bestelling succesvol had geannuleerd waarop ik aangaf dat ik die dag toch echt 2 pakketjes had ontvangen waaronder de geannuleerde bestelling dus deze ook netjes teruggestuurd.
Blijkbaar zou niet iedereen dezelfde keuze maken maar ik wel en dat maakt mij en de andere hier in het topic niet direct een moraalridder ik vind dat dit gewoon te maken heeft met fatsoen.
<<

Anoniem124

Bericht 21 Okt 2014 17:10

Re: Wat zou jij doen als....

Alibi schreef:Ik vind dit ook echt geen stelen. Feitelijk zou je het zo kunnen zien.

Je komt met je boodschappen bij de kassa en zegt dat je ook een krat bier in je wagentje hebt staan. Het kassameisje zegt ok en geeft je een betaald sticker, ze slaat het kratje aan en de computer geeft 0,00 weer op het scherm.


Ahja die heb ik hier ook wel eens gehoord. Alleen waren het toen 'bakken' bier. Desalniettemin werd het in dat topic net zo gezellig als hier.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 21 Okt 2014 17:58

Re: Wat zou jij doen als....

Heb eens een bestelling gedaan bij bol.com. 3 boeken en kreeg later een mail dat 1 boek niet meer leverbaar was en het geld daarvan teruggestort. Toen mijn bestelling van de andere 2 boeken kwam zat het niet meer te leveren boek er toch bij. Heb dat ook niet gemeld.
D. 💙14-01-2019💙
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers