Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem75

Bericht 15 Okt 2014 13:35

Re: Boodschappen budget

Annemijn schreef:Totaal nutteloze reactie maar ik vind t echt knap dat sommige van jullie zo goed aan t budget weten te houden!
Wij geven voor een gezin met vier personen elke week €120 euro uit aan de boodschappen...


Eens! Hier ook zoiets. Vooral nu met luiers en voeding. Ik wil straks eigenlijk echt naar 100 euro.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Okt 2014 13:58

Re: Boodschappen budget

Maar als je daar luiers en verzorgingsproducten van koopt, dan is dat toch een heel net bedrag?
<<

Anoniem156

Bericht 15 Okt 2014 14:00

Re: Boodschappen budget

Ik houd me ook best goed aan m'n budget de laatste tijd! Kan deze maand zelfs sparen en dat terwijl ik dat echt biet had verwacht!
Vanaf volgende week ga ik elke week 1 dag bij m'n ouders eten en dan krijg ik een doggybag mee haha. Was een idee van m'n moeder omdat ik nu een flink bedrag moet terugbetalen aan de belastingdienst en wss volgend jaar ook.
dat zal toch wel weer wat in de boodschappen gaan schelen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Okt 2014 14:49

Re: Boodschappen budget

Oh nou dat scheelt toch weer 2x per week aan eten maken, dan moet je zelf nog maar 5 keer eten voorzien. Ik gok dat je dat inderdaad wel zal merken in je boodschappenbudget.
2012 & 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Okt 2014 19:39

Re: Boodschappen budget

Wij hoeven voor de woensdag ook nooit eten te kopen. Die dag past mijn vader altijd op en die vindt het leuk om voor ons te koken en samen met E. de boodschappen te doen. We worden verwend :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem186

Bericht 15 Okt 2014 19:43

Re: Boodschappen budget

Heerlijk is dat hè. Wij eten op dinsdag altijd bij m'n schoonouders. En om de zoveel tijd eten we ook een dag bij m'n moeder. Scheelt een hoop.
Hoewel er ook vaak mensen hier komen eten, maar ik kook toch standaard teveel, dus ze kunnen altijd aanschuiven, haha.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Okt 2014 19:48

Re: Boodschappen budget

Wij eten ook minstens twee dagen per week niet thuis. Dat scheelt inderdaad veel in de kosten voor de boodschappen.

Hier gaat het prima met ons budget. Ik heb alleen wel in de aanbieding bij het kruidvat flink wat luiers ingeslagen dus we moeten wel even goed opletten. We hebben nog 100 euro voor twee weken dus dat moet goed te doen zijn.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Okt 2014 12:20

Re: Boodschappen budget

Vandaag even trots op mezelf. Had gisteren een beetje gekeken naar wat er in de aanbieding was, o.a. op basis daarvan een weekmenu samengesteld (voor 6 dagen dan). Heb vanochtend voor € 11,10 inkopen gedaan puur voor de avondmaaltijden, en daar kunnen we van vandaag t/m zaterdag van eten! Ik zeg er wel eerlijk bij, een aantal zaken hadden we nu nog op voorraad (aardappelen, pasta, tomatenpuree, groenten voor 1 dag).
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 20 Okt 2014 12:48

Re: Boodschappen budget

Netjes Mezzoforte!

Ik heb het met 30 euro niet gered, tenminste:niet met de luiers erbij. Was totaal 28 euro kwijt voor de boodschappen, en dus de luiers nog. Ik denk dat ik het heb onderschat want ik had niets luxe meegenomen. De 28 euro was wel voor de hele week trouwens. Volgens mij is het toch nog wel netjes dan.Denk dat ik in het vervolg maar moet uitgaan van maximaal 30 euro, excl luiers. Ik kan met de luiers (13 euro) nog wel de hele week én volgende week trouwens dus heb komend weekend niet weer die uitgave.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Okt 2014 13:20

Re: Boodschappen budget

Netjes, mezzo!

Lookie, ook knap hoor. Zonder luiers vind ik het ook al echt een knap budget om het daarmee te redden. Moet met wat inspanning best lukken!

Hier gaat het ook goed. We blijven steeds netjes binnen het budget.
Hoewel ik nu toch wel echt héél graag een bestelling bij de zuidmolen wil doen. Maar ik wacht daarmee tot na 1 nov.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2014 14:27

Re: Boodschappen budget

netjes

mijn man ging zaterdag naar de aldi om 2 dingen te halen komt die thuis had die voor 15 euro aan dingen gekocht :palm: totaal onnodige dingen.
Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 20 Okt 2014 14:35

Re: Boodschappen budget

Sarah dat herken ik heel goed, de mijne heeft dat ook vaak. Wel probeert hij nu echt meer op te letten.
Ik maak een lijstje a.d.h.v. Aanbiedingen en wat we nog hebben en hij haalt het. Doordat hij nu vaker boodschappen doet, ziet hij ook beter de verschillen qua prijzen.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2014 14:50

Re: Boodschappen budget

sarah1985 schreef:netjes

mijn man ging zaterdag naar de aldi om 2 dingen te halen komt die thuis had die voor 15 euro aan dingen gekocht :palm: totaal onnodige dingen.


En dan zeker ook nog heel serieus zeggen: ja maar het was in de aanbieding of het was zo goedkoop! :ja:
Klink herkenbaar.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2014 15:00

Re: Boodschappen budget

op zich komen die dingen ook wel op,zo had hij tomatenpuree gekocht 2 pakken van 6 bij de aldi. Terwijl ze bij de jumbo 0,08 cent per blikje zijn en bij de aldi stukken duurder. En hij had lekkere vla meegenomen van die emmers niet 1 maar 2 . Nu krijgt die maar droog brood mee naar zijn werk haha
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 20 Okt 2014 16:08

Re: Boodschappen budget

Deze week ga ik me er ook niet aan kunnen houden vrees ik. Net even naar de Aldi, hadden ze eindelijk weer kaasfondue, 3 euro per pakje. Heb er gelijk 4 ingeslagen, niet goedkoop maar goedkoper dan bij de AH of Jumbo. Ben er echt zo gek op, en heb al maanden een craving er naar.
En heb een pot ijs mee genomen, voel me enorm k*t dus vond dat het wel moest kunnen. Was al met al bij elkaar al 15 euro kwijt (met pak appelsap en kaiserbroodjes er bij).
Had even geen zin om heel low budget te doen.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 20 Okt 2014 16:27

Re: Boodschappen budget

Wat fijn dat jullie iedere week ergens gaan eten, scheelt inderdaad in de kosten ook :)

Hier heb ik nog 34 euro over van het boodschappen budget en ik heb alleen nog maar brood en een fles drinken nodig :thumbup:

ไม่เป็นไร ; Moet ook een keertje kunnen toch :) Ik trakteer mezelf of ons ook nog regelmatig op wat lekkers hoor. Een lekker gebakje bij de koffie of een lekker bak ijs. En dat past prima in het budget bij ons.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 20 Okt 2014 19:20

Re: Boodschappen budget

Mijn budget is deze maand (20-10/20-11) €120,- voor deze week tot nu toe €18,- uitgegeven en wil ook van bepaalde dingen wat voorraad aanleggen. Ga werken met weeklijsten we zoveel mogelijk bij lidl kopen. Enkele voor kleine dingen of merkproducten naar AH, maar dat zal niet heel veel nodig zijn :) ven benieuwd!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Okt 2014 19:33

Re: Boodschappen budget

Vorige week hebben we voornamelijk van voorraad geleefd, in totaal niet meer dan 10 euro uitgegeven. Dat was heel fijn, want voor deze week hadden we dus nog 60 euro. (Vorige week schreef ik dat we nog zo'n 70 euro hadden voor 2 weken)
Vandaag boodschappen gedaan en de 60 euro zijn op. Wel heb ik alles kunnen kopen wat ik wilde :) inclusief lekkere, uitgebreide lunch voor 5 personen (vleeswaren, zalm, salades, pompoensoep-ingrediënten, sapjes, etc) voor a.s. zaterdag. Ik ben tevreden!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 22 Okt 2014 09:21

Re: Boodschappen budget

Mijn salaris is gistren weer gestort dus dat betekend dat hier ook weer een nieuwe maand is ingegaan. Een maand zonder verjaardagen dus ik wil ook weer goed opletten.
Ik maakte voorheen iedere maand 450 euro over naar de boodschappenrekening maar ik wil het nu doen van 400. Moet lukken want we hebben een vriezer vol vlees en ook aardappelen op voorraad.
Is overigens wel inclusief luiers en de verzorgingsartikelen die ik bij de supermarkt haal maar in de praktijk komt het er op neer dat ik eens in de zoveel tijd flink in sla bij de action.

Als we en keer friet of Chinees halen doe ik dat ook van deze rekening.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem104

Bericht 22 Okt 2014 09:40

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 04 Dec 2014 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Okt 2014 09:46

Re: Boodschappen budget

Ja, wij hebben ook 5x boodschappen in dit budget deze maand.
Irritant is dat haha.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 22 Okt 2014 15:45

Re: Boodschappen budget

Hier gaat het ook nog steeds goed met ons budget! Als ik zo verder doe deze maand, dan kan ik deze maand de 30 euro die ik vorige maand 'teveel' heb uitgegeven aan aanbiedingen, wel recupereren in het budget voor deze maand.
2012 & 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Okt 2014 16:13

Re: Boodschappen budget

Wij willen komende maand 50 euro minder uitgeven en hebben ook 5x boodschappen te doen. Oei :p max 50 per week dus.
IK denk dat onze (schoon)ouders ons iedere week een keer gaan zien :smile: zij blij, wij goedkoop uit ;)
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 22 Okt 2014 17:35

Re: Boodschappen budget

Ik vind dit topic echt zoo leuk en interessant!
Wij zijn met zijn tweeën en we hebben 2 honden en wij geven maximaal 300,- per maand uit aan eten, roken, hondenvoer, cosmetica, toiletpapier etc.. Vinden jullie dat een 'normaal bedrag' of toch wel aan de hoge kant? Ik kan het soms zo slecht inschatten wat nou redelijk is. We wonen sinds maart in ons huisje en ik had in de eerste instantie 120,- per week gerekend maar dat is wel extreem veel kom ik nu achter haha. Ik haal altijd het merendeel bij de Liddle en de rest bij de Plus/C1000/AH :) Hier zit trouwens ook gewoon drank bij in maar zoveel drinken wij niet, een keer een wijntje samen maar thats it. Wat wel een 'kostenpost' bij ons is, is de benzine. De auto wordt 7 dagen gebruikt > naar mijn werk is het 76km (heen en terug) 3/4 dagen in de week en vriendlief gebruikt hem de overige dagen naar zijn werk 44km (heen en terug) Gemiddeld doen we 8/9 dagen met 1 tank. Thank god is de benzine nu goedkoooop : 1.56 bij de F.irezone! Dat is leuker tanken dan wanneer het 1.68 is zoals 2 weken terug...

Oja we doen 2x in de week boodschappen.. 1x probeer ik het meeste te halen voor een week en die andere keer voor de vergeten dingen zoals boter, echt iets wat ik vaak vergeet :redface: en toiletspullen ook! Hier 100m verder zit een spar, heel handig maar zo slecht voor je portemonnee want die is duur!
Wat als het lukt
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 22 Okt 2014 20:04

Re: Boodschappen budget

Pannetoet, ik denk dat het heel redelijk is hoor. Met 300 euro kom je op 75 per week uit (en nu in een maand met 5 weken op 60 euro) en dat is dus incl roken, voer etc? Dat vind ik echt wel netjes hoor!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers