Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem125

Bericht 09 Okt 2014 18:26

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vanochtend weer een rondje van 5 km gelopen met wandelpauzes tussendoor. Ik blijf maar dezelfde fout maken: ik start te snel, probeer mezelf dan echt in te houden, maar ik loop dan zo lekker en vind het zo fijn om even die vaart te voelen en het gaat zo goed voor mijn gevoel dat ik het idee heb dat ik het wel eeuwig kan volhouden. Maar halverwege moet ik dat bezuren, want dan kan ik dat tempo niet vasthouden en zak ik in.

Iemand een tip om mezelf wat te leren inhouden de eerste 1.5/2 kilometers?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 09 Okt 2014 20:33

Re: Het hardlooptopic

Ik heb dat ook Nougat. Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen dat ik moet beginnen met inlopen. Ik zeg dan letterlijk tegen mezelf: rustig aan. Ik bedenk ook een punt op mijn route tot waar ik wat rustiger aan moet lopen.
<<

Jip

Bericht 09 Okt 2014 21:40

Re: Het hardlooptopic

Soms helpt het om eerst even stevig in te wandelen. Verder jezelf goed remmen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2014 16:48

Re: Het hardlooptopic

Wel herkenbaar, maar ik kan mij gelukkig steeds beter inhouden in het begin. Komend weekend de Marathon in Eindhoven waar op de 5 km 6.000 mensen kunnen starten. Ik hoop aardig voor aan te starten en dan probeer ik toch iets harder van start te gaan dan normaal. Meer om te voorkomen dat ik continue langzame lopers in moet halen (lees kinderen). Ik zag dat als je de 5 km binnen een half uur loopt zoals ik je bij de 1.000 snelste zit, maar er is helaas geen apart startvak op basis van tijd. Iemand toevallig tips voor zo'n drukke loop om toch nog een goede tijd te kunnen lopen of nog andere tips? (parcours is namelijk wel snel). Voor mij is het eenmalig denk ik. Het is meer om het af te kunnen vinken van mijn lijstje.
<<

Jip

Bericht 10 Okt 2014 20:11

Re: Het hardlooptopic

Ik heb deze week ook weer gelopen. Dinsdag 45 minuten in één tempo gelopen en vandaag 50 minuten in wisselende tempo's en offroad.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Okt 2014 20:54

Re: Het hardlooptopic

Hoi hardloopmeiden! Even advies gevraagd! Ik wil na heel lange tijd weer beginnen met hardlopen. Heb de Evy app op mijn IPhone gezet en moet iets van coins betalen. Weet iemand hoe dat zit? Hoe duur dat dan gaat worden. Wil namelijk graag intervallen, zonder op mijn horloge te moeten kijken!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem156

Bericht 10 Okt 2014 20:55

Re: Het hardlooptopic

Maddie schreef:Hoi hardloopmeiden! Even advies gevraagd! Ik wil na heel lange tijd weer beginnen met hardlopen. Heb de Evy app op mijn IPhone gezet en moet iets van coins betalen. Weet iemand hoe dat zit? Hoe duur dat dan gaat worden. Wil namelijk graag intervallen, zonder op mijn horloge te moeten kijken!


Was volgens mij iets van €3,00
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Okt 2014 21:02

Re: Het hardlooptopic

Poubelle schreef:
Maddie schreef:Hoi hardloopmeiden! Even advies gevraagd! Ik wil na heel lange tijd weer beginnen met hardlopen. Heb de Evy app op mijn IPhone gezet en moet iets van coins betalen. Weet iemand hoe dat zit? Hoe duur dat dan gaat worden. Wil namelijk graag intervallen, zonder op mijn horloge te moeten kijken!


Was volgens mij iets van €3,00


Dat vind ik niet veel. Dan doe ik het maar gewoon.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Okt 2014 19:43

Re: Het hardlooptopic

Vandaag was dus de Marathon van Eindhoven waarbij ik mee deed aan de City Run (5 km). Vroeg op wan de run begon al om 10.05, maar gelukkig was ik ruim op tijd en kon ik zo gelukkig de grootste drukte voor blijven en zo ongeveer vooraan starten. Hierdoor kon ik aardig mijn eigen tempo lopen ondanks dat met name in het begin de kinderen veels te snel van start gingen en ook overal tussen door kruizen en van hun lijn afwijken. Zo ook na iets meer dan een km toen ik netjes iemand in ging halen en er eentje voor mijn neus op dook. Ik raakte hem en hij ging onderuit. Zelf kon ik gelukkig gewoon doorlopen en ik heb niet eens omgekeken (het was immers zijn eigen schuld). Daarna ging het heerlijk, want op het lange brede rechte stuk kon je makkelijk inhalen (was halverwege en inmiddels liepen de meeste kinderen). Daarna ging het het kolkend centrum. Rijen dik stond het vanaf de Markt tot en met Statumseind. Erg gaaf was dat. Bij de 5 km was er geen kilometeraanduiding, maar voor mijn gevoel liep ik voor op mijn PR en dit bleek ook het geval want ik heb mijn PR weer kunnen verbeteren met bijna 50 seconden waardoor het nu bij de 27 rond komt.

Na afloop heb ik ook nog naar de toppers van de Marathon gekeken. Dat was ook gaaf, want wat een mooie loop hanteren die en wat een afgetrainde benen hebben ze.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Okt 2014 12:30

Re: Het hardlooptopic

Klinkt goed Fred en een heel nette tijd zeg! Gefeliciteerd!

Ik heb deze week weer twee loopjes van 5 km gelopen en een langere duurloop van 8 km aan een stuk in een rustig tempo. Ik heb wel 55 minuten over die 8 km gedaan, maar dat maakt me niet veel uit. Het gaat erom dat mijn conditie wat op peil blijft en tot noch toe lukt dat vrij aardig. Een andere overwinning was dat ik 'm heel vlak heb kunnen lopen en dat mijn laatste kilometers iets sneller waren dan de eerste. En nog belangrijker: ik voelde me goed!

Ik merk wel dat een zwangerschap veel van je lichaam vraagt, maar juist door te blijven hardlopen heb ik het gevoel dat mijn lichaam het allemaal beter aan kan. Zolang het goed blijft gaan blijf ik lopen, voor mijn laatste trimester heb ik al een zwembad en een goede yogaschool in de buurt uitgezocht.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Okt 2014 11:58

Re: Het hardlooptopic

Hebben jullie nog hardgelopen? Ik vind het zo fijn nu het weer wat koeler wordt en dan die prachtige bladeren aan de bomen, ik liep net echt te genieten in het park! Ik heb weer een 5 km gedaan. Ik vind het best lastig om mijn streber-mentaliteit los te laten. Nu gaat het alleen nog maar om het fit blijven en lekker lopen, toch best een opgave als je altijd bezig bent met net iets sneller of verder gaan.

Zwanger zijn is echt een les in loslaten, op alle fronten.
<<

Jip

Bericht 15 Okt 2014 12:18

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren 40 minuten gelopen en morgen ga ik een wat intensievere training doen. Zaterdag doe ik een 10km loop. Goede nul-mteing.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Okt 2014 13:27

Re: Het hardlooptopic

Vandaag blijft het droog dus ik ben straks wel van plan om te gaan lopen. Gaat meer een herstel loop worden van afgelopen zondag. Denk dat ik de kleine ronde ga doen van iets meer dan 3 km. Dat doe ik eigenlijk elke keer na een loop. Toch wil ik nog voordat de echte winter invalt hier een mooie ronde van 6 km gaan lopen (geen wedstrijd).
<<

Anoniem313

Bericht 15 Okt 2014 13:34

Re: Het hardlooptopic

Ik ben nog in de herstelperiode na mijn halve marathon van vorige week zondag. Ik ga vanavond 40 minuten op rustig duurloop tempo.
<<

Jip

Bericht 15 Okt 2014 13:37

Re: Het hardlooptopic

Herstelloopjes zijn goed om te doen! Als lopen nog niet zo lukt, dan kun je ook een stukje fietsen. Of wandelen afwisselen met joggen.

Hoe ging je halve marathon?
<<

Anoniem301

Bericht 15 Okt 2014 14:04

Re: Het hardlooptopic

Een halve marathon, wow, knap hoor!

Ik heb maandag 45 min gelopen, vanavond 50. Jammer dat het donker is nu deze maanden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Okt 2014 14:28

Re: Het hardlooptopic

Wat goed zeg Caulfield! Hoe ging het?

Fred, mooie tijd! Ik vind die drukte van die wedstrijden ook altijd zo vervelend!

Nougat, wat fijn dat je het zo goed volhoudt tijdens je zwangerschap. Bij lukte dat bij mijn eerste zwangerschap al niet. Kreeg veel steken in mijn zij en mijn duurvermogen was helemaal weg.

Ik heb nu twee trainingen van Evy erop zitten! Gaat niet slecht! Voor mij is het wel erg puzzelen wanneer ik ga. Wil hier liever niet in de avond lopen en het moet uitkomen mer de borstvoeding en de kids.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem216

Bericht 19 Okt 2014 18:50

Re: Het hardlooptopic

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 16:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Okt 2014 21:36

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Dimmel!

Ik heb les vier van Evy gehad! Nu zit ik op 3 minuten hardlopen, dus duurt nog even voor ik op een half uur zit!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem125

Bericht 20 Okt 2014 13:15

Re: Het hardlooptopic

Gisteren een rondje door het Vondelpark gelopen van 4 km. Het was wel leuk want de marathon was bezig, dus ik heb ook nog mensen aangemoedigd. Wat een helden zeg! Het inspireerde me wel om al die mensen zo te zien bikkelen: Ooit wil ik ook de hele marathon lopen!!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Okt 2014 15:39

Re: Het hardlooptopic

Dat lijkt me echt leuk! Hardlopen in het Vondelpark. Dat moet ik maar eens met mijn broertje doen als ik het wat langer vol houd. Goed hoor Nougat en ik heb juist echt zoiets van ... Nooit een marathon voor mij. Na een uur hardlopen vind ik het denk ik wel weer mooi geweest :)

Straks als mijn man thuis komt les vijf van Evy!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem125

Bericht 20 Okt 2014 15:42

Re: Het hardlooptopic

Ik heb er op zich al best dichtbij gezeten. Mijn langste duurloop ooit was 25 kilometer. Als je dan nog even een jaar door traint tot een duurloop van 32-35 km, dan kun je op een bepaald moment de marathon wel aan. Ik zou het ontzettend tof vinden om eens te doen. Ik denk dat ik na de bevalling weer heel rustig op ga bouwen (waarschijnlijk moet ik echt weer vanaf 0 beginnen) en dan kijken wanneer ik eraan toe ben.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2014 18:22

Re: Het hardlooptopic

Wat gaat iedereen goed zeg.

Zo ik ging hardlopen vandaag, was de brug dicht dus ik dacht dan loop ik maar door langs het kanaal. uiteindelijk 8.25 km gelopen ipv de 5 of 6 die ik wilde doen. In 59 minuten dus ik ben trots op mezelf! Zal morgen wel spierpijn worden haha
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Okt 2014 20:25

Re: Het hardlooptopic

Goed streven Nougat!

AM wat goed zeg! Die brug mag dus vaker open staan ;)

Hier ging het ook lekker! Na die 24 minuten van Evy had ik nog energie over. Dus dar gaat ook lekker! Had drie kilometer afgelegd. Met wandelen en hardlopen! Snelheid van 7,7 km p/u gemiddeld!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 20 Okt 2014 22:37

Re: Het hardlooptopic

Ook hier een grotere ronde dan normaal. Een afstand van ruim 6 km. Wel langzaam gelopen want het ging mij meer om de lengte dit keer, omdat 5 km tot nu toe de max was. Helaas kreeg ik rond de 5 km weer last van een slapende voet (was wel al een tijdje geleden dat ik dat had gehad) waardoor ik een stukje moest lopen. Uiteindelijk er zo'n 42 minuten over gedaan. Erg rustig dus.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers