Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem114

Bericht 15 Okt 2014 17:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh nee hij komt niet gelijk-gelijk, hoor... (even zn mannelijk eer redden :p)
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 15 Okt 2014 18:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Haha Bazinga, gelukkig maar :good:

En idd biechtje. Probeer het bespreekbaar te maken. Je weet niet wat de achterliggende 'oorzaak' is. Misschien inderdaad het medicijn, maar het kan ook een soort onzekerheid van hem zijn door eerdere relaties. Kan me voorstellen dat je na een uur er inderdaad wel een beetje klaar mee bent.

Succes!
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 09:46

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Na een relatie van 9 jaar zijn mijn vriend en ik uit elkaar aan het groeien.
We zijn de laatste maanden allebei zo druk met ons werk, sporten, hobby's en vrienden dat we nog maar weinig tijd voor elkaar hebben.
Ik vind dit vreselijk en ik mis hem! We zien elkaar alleen nog maar tijdens het eten of als we met onze vrienden iets gaan doen. Ik merk dan ook dat ik minder gevoelens voor hem krijg en wat meer rond ga kijken naar andere mannen.
Ik wil dat allemaal niet en ik ben ook echt hard mijn best aan het doen om onze relatie weer op de rails te krijgen.
Alleen het grootste probleem is, mijn vriend beseft het niet. Hij vindt het goed zoals het nu gaat en er komt vast een tijd dat we weer wat meer tijd voor elkaar krijgen. Als ik dan zeg dat ik gewoon minder gevoelens voor hem krijg, wimpelt hij dat af en zegt hij gewoon dat ik stress heb van mijn werk en daar ook moe van ben.
Ik dring gewoon niet tot hem door.
Gisteravond heb ik dan ook flinke ruzie met hem gehad toen ik voorstelde om dit weekend lekker thuis te blijven samen. Hij zag hier het nut niet van in, het was toch altijd gezellig met onze vrienden en hij heeft die avondjes gewoon nodig.
Hij zegt dat hij nog hartstikke gek op mij is en niet zonder mij kan. Maar ik kan gewoon niet op deze manier door gaan, dan loopt onze relatie stuk.
Wie heeft er een tip voor mij hoe ik hem dat kan laten in zien en tot hem door kan dringen dat we ook echt wat meer tijd in elkaar moeten steken?
Want ik wil hem gewoon echt niet kwijt :snik:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2014 09:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je bent toch niet het hele weekend met vrienden als je de avond met vrienden doorbrengt? Dan heb je toch zaterdag en zondag overdag voor jullie samen? Of begrijp ik dat nou verkeerd?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2014 09:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Het klinkt alsof hij vooral niet thuis wil zitten en niks wil doen. Een weekendje samen weg, een stedentripje of zo, zou hij dat wel zien zitten? Dat op zich is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn, maar dan heb je hem wel een weekend voor jezelf, dan zijn er momenten waarop je kunt praten en aangeven dat je ook tijd met z'n tweeën nodig hebt. Als hij niet van thuis zitten houdt dan moeten jullie daar misschien samen een andere invulling voor vinden.

Wat betreft die vrienden: is die groep erg 'claimerig' of is het meer vrijheid blijheid? Als er iemand een keer geen zin heeft of niet kan komen, wordt daar dan moeilijk over gedaan? Ik heb het idee dat in sommige vriendengroepen ook wel erg aan mensen wordt getrokken, misschien dat hij daar ook gevoelig voor is, als dat bij jullie ook zo gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 09:58

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vrijdagavond gaan we met vrienden bij iemand thuis borrelen. Zaterdagochtend doen we samen boodschappen en 's middags moeten we beide voetballen en volleyballen. Zaterdagavond zijn we met vrienden. Zondagochtend slapen we uit en moeten we beide wat voorbereidend werken en zondagmiddag gaan we vaak in de kroeg voetbal kijken met vrienden of bij iemand thuis of gaan we bij het voetballen kijken met zijn allen van een vriend die op zondag voetbalt.
Ik vind dat niet erg en het is hartstikke gezellig, maar ik zou ook eens een keer op een zaterdagavond of vrijdagavond thuis zitten. Of op zondag samen een dagje weg. Ook omdat ik op maandagavond en woensdagavond train en hij op dinsdag en donderdagavond en we beide gewoon werken. Zo blijft er dus geen tijd over voor elkaar.

Een stedentrip staat in het laatste weekend van november gepland, dat is altijd ook erg lastig plannen met onze sporten.
Er wordt in onze vriendengroep niet moeilijk gedaan als je er een keer niet bent, maar ze proberen je wel altijd over te halen als je zegt dat je niet komt. Dan zeggen ze al snel 'Thuis zitten kan je als je 50 ben nog genoeg' en mijn vriend is daar erg gevoelig voor. Hij wilt geen enkele avond missen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2014 10:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vind dat behoorlijk veel, drie keer per weekend, en dan nog proberen over te halen als je een keer niet komt. Ik zou het echt doodsbenauwd krijgen van die vriendengroep. Dat pushen versta ik dus wel onder moeilijk doen.

Overigens kun je als je 50 bent ook nog vaak zat borrelen/voetbal kijken/rondhangen met je vriendengroep, dus de hele redenatie slaat al nergens op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2014 10:06

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar goed, naast het feit dat ik me hier dus best wel aan zou ergeren en ook echt geen zin zou hebben om het hele weekend bij die vrienden te gaan zitten: kun je doordeweeks ook niks samen doen? Een keertje uit eten, een keertje samen uitgebreid koken? Ik weet niet of jullie het op alle doordeweekse dagen zo druk hebben, maar je zou misschien best een avond per week kunnen reserveren voor jullie tweeën.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 10:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat bedoel ik dus ook, Susan. Ik heb daar geen zin meer in. Ik wil tijd hebben met mijn vriend en niet constant bij onze vrienden zitten. Daardoor groeien mijn vriend en ik ook uit elkaar, omdat we daar zo druk mee zijn. En ik krijg hem niet aan het verstand dat dat niet de bedoeling is en dat het wat minder moet.
We hebben ook 2 vriendengroepen die we dan ook beide zien in dat weekend. De vriendengroep wat van mijn vriendinnen is ontstaan en de vriendengroep wat uit zijn vrienden is ontstaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2014 10:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Misschien denkt hij er net zo over als de anderen in die groep, dan is het ook heel moeilijk om hem iets aan zijn verstand te krijgen, aangezien hij er dan gewoon structureel anders over denkt. Als hij zo vreselijk bang is om iets te missen dan gok ik dat het ook erg lastig wordt om dit om te buigen, omdat het ook niet leuk is om thuis te zitten met iemand die liever ergens anders had willen zijn. Het is jammer dat hij niet wat meer water bij de wijn wil doen, voor jou. Het lijkt mij ook niet dat je zoveel mist als je er een avondje niet bent, ik neem aan dat er niet veel meer gebeurt dan een drankje drinken en een beetje ouwehoeren. Geen spectaculaire dingen of zo.

Ik denk dat het in de toekomst overigens wel iets minder wordt, als die mensen allemaal gezinnen krijgen en hun tijd meer moeten verdelen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt om daar op te gaan zitten wachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 17 Okt 2014 10:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn god, ik word al moe als ik het lees! Weekendje weg is leuk, maar dat je niet eens je vriend een avond voor jezelf kunt hebben omdat hij anders bang is dat hij wat mist vind ik wel vrij bizar hoor.

Een héél goed gesprek gaan voeren lijkt me de enige oplossing..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Okt 2014 10:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Luce schreef:Mijn god, ik word al moe als ik het lees! Weekendje weg is leuk, maar dat je niet eens je vriend een avond voor jezelf kunt hebben omdat hij anders bang is dat hij wat mist vind ik wel vrij bizar hoor.

Een héél goed gesprek gaan voeren lijkt me de enige oplossing..


Helemaal mee eens.

Overigens bedoelde ik natuurlijk niet een weekendje weg en dat ze het daar dan maar weer een jaar mee moet doen, maar een weekendje weg en dan de rust hebben om samen te praten hierover.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 14:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik wil ook heel graag iets opbiechten en ik heb echt advies nodig maar durf en wil dat niet onder mijn eigen account doen. Ik durf het ook niet te bespreken met vriendinnen, misschien omdat het dan écht wordt? Ik heb geen idee.

In ieder geval ben ik op dit moment niet echt gelukkig met mijn vriend. Andersom geld dit ook, hoe stom dit ook mag klinken. We hebben begin dit jaar een huis gekocht, hier ging heel veel stress aan vooraf door omstandigheden (niet aan ons gerelateerd) en het gaat heel erg met ups en downs, dingen die aan mij vreten en het idee hebben dat het mijn vriend allemaal niet zo interesseert.

We zijn 4 jaar samen en hij is niet vies van het vrouwelijke geslacht, hij is heel sociaal naar de buitenwereld en een leuke jongen om te zien. Gelukkig is hij nooit IRL vreemd gegaan maar hij zocht via social media wel contact met het soort meisjes (blond, slank, grote voorgevel) en voerde daar prive-berichten mee die niet over koetjes en kalfjes gingen. Dit is een keer of 4 gebeurt en het heeft mijn vertrouwen keihard beschadigd. Toch ben ik nog bij hem, omdat ik hem niet kwijt wil. Ik weet dat hij dit nu niet meer doet maar het vreet aan mij en hij heeft er niet echt een antwoord op waarom hij dat deed. Dat vind ik nog wel het ergste. Hoe kun je dat nou niet weten?

Daarnaast kan ik hem duizend keer zeggen dat ik iets niet leuk vind maar een week later doet hij het zo weer: een hele achterlijke status op facebook zetten, weer dat drankje teveel drinken en dan tegen mij gaan schreeuwen etc. Het hele feit dat ik een open boek ben en altijd wil kletsen en hij vind het allemaal wel best. Zolang hij lekker op de bank kan zitten, zijn mobiel heeft en de tv aanstaat is het voor hem goed. Tevens ben ik vorig jaar depressief geweest en sindsdien ben ik niet meer 'mijzelf' geworden en ook dat vreet aan mij. Ik kan overal een probleem van maken, irriteer mij aan zijn gedrag (wat ik eerder heel leuk en grappig vond), we hebben een hond en die zie ik liever gaan omdat het energie kost en dat vind ik heel erg dat ik zo denk.

Ik wil hem niet kwijt maar het onbereikbare van hem, het gesnauw, het domme/grappige gedrag zuigt energie. En hoe vaak we ook praten en actie punten bedenken, naar mijn idee maakt het niets uit en ben ik ergens bang dat ik donders goed weet dat we uit elkaar moeten gaan. Ik weet gewoon niet wat ik moet. :snik:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Okt 2014 14:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je zegt dat je hem niet kwijt wilt? Maar ik lees nergens waarom niet, enkel negativiteit naar hem toe en dat je gewoon niet gelukkig bent in deze relatie. Dus waar ben je bang voor? Dat je alleen je boontjes moet doppen? Of wat?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 16:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik wil hem niet kwijt omdat hij mijn maatje is, ik voel mij goed bij hem en ik kan 'lelijk' zijn bij hem (in mijn joggingpak, zonder make-up, haar ontploft) zonder dat ik mij ongemakkelijk voel. Hij kan mij aan het lachen maken maar soms ook heel verassend uit de hoek komen. Hij geeft af en toe de rust die ik nodig heb, hij kan mij handelen (ik ben zelf de makkelijkste ook niet). Bij stress en moeilijkheden geeft hij mij het gevoel dat het hoe dan ook goed komt. Dat zijn de positieve dingen. Maar helaas ook de andere kant zit erbij.
<<

Anoniem66

Bericht 17 Okt 2014 17:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij doet dat soort dingen omdat jij het toelaat. 4 keer heeft hij het al gedaan en je verbindt er geen consequentie aan. Hij stelt zelf niet de grenzen. Wil je dat? Iemand die uit zichzelf al contact zoekt met andere vrouwen? Die je niet kunt vertrouwen omdat je niet weet of hij het weer doet of dat hij niet genoeg respect heeft om het te laten?

Mijn ex was net zo. En ik praatte het ook goed. Geloof me, als een man alleen voor jou wil gaan doet hij dat al niet uit zichzelf.

En dan pak ik alleen dit dingetje. Voor de rest zie ik ook weinig leuks aan hem. Jezelf zijn kan ook bij een ander hoor. Er zijn genoeg mannen waarbij dat ook kan en die niet de neiging hebben om vreemd te gaan ;)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Okt 2014 19:02

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik gok dat je dat "virtueel vreemdgaan" nog niet heb laten gaan en dat dat wellicht ook wel grote invloed hebt op je negatieve gevoelens naar hem.

Als je echt verder met hem wilt, dan moet je dat toch echt gaan vergeven en niet weer naar boven halen. Dat is dan gewoon oude koeien uit de sloot halen. Je zegt dat hij het niet meer doet, maar ik gok dat je dit zeker nog boven zijn hoofd houd. Misschien onbewust, maar dat is niet eerlijk naar hem toe. Ik wil het ook niet goed praten, maar als je besluit samen door te gaan, dan moet je ook doorgaan en niet blijven steken.

Oh en de meeste mannen hebben daar niet echt een reden voor. Wellicht gewoon egostrelend, of gewoon omdat hij zich verveeld. Jammer genoeg zijn sommige mannen gewoon simpele wezens die dingen doen zonder een reden. En als hij wel een reden had gehad, dan denk ik ook niet dat dat had geholpen. Ik bedoel, wat wil je dan horen? Wat is dan een acceptabele reden?

Verder lees ik dat je hem graag wil veranderen. Want eerst stoorde je niet aan bepaald gedrag, maar nu (wellicht door dat virtuele vreemdgaan in je achterhoofd) is wat hij doet opeens negatief en niet goed genoeg voor je. En hij moet dit aanpassen, maar eigenlijk ben jij verandert en zie je hem anders. Een man moet je niet willen veranderen, en als je dat zou accepteren, dan scheelt dat een hoop energie.

Ik lees ook dat jij niet meer "jezelf" bent, of door die depressie in elk geval een ander persoon bent geworden. Dat is niet erg! Maar misschien heb je nu ook behoefte aan een andere soort vriend.

Ik ben het trouwens helemaal eens met Luce, als hij je maatje is, dan kan hij ook gewoon alleen een maatje zijn voor je, maar een relatie en samenwonen, dat moet je doen met een liefde die ook je maatje is. En er zijn genoeg vrouwen die "lelijk" kunnen zijn bij meerdere mannen in hun leven. Je hebt gelukkig niet maar 1 maatje op de wereld rondlopen.

Ook lees ik dat je zegt dat jij niet gelukkig bent met hem, maar hij ook niet met jou. Dus eigenlijk zijn jullie beide te bang om uit elkaar te gaan? Of willen jullie er echt om vechten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Okt 2014 12:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Paar dagen zijn er voorbij. Dagen waarin ik heel veel heb nagedacht, dag én nacht. We hebben samen gesprekken gevoerd, voor het eerst bijna hele goede gesprekken en dat was wel fijn! Ik ga even de punten stuk voor stuk benoemen want anders wordt het zo'n warrig verhaal.

Het virtuele vreemdgaan:
Ja wat moet ik hier nu op gaan zeggen? Ik vind het echt lastig! De laatste keer is nu dik 1½ jaar geleden en ik weet dat hij het niet meer doet omdat ik de laatste keer wel heb gezegd dat nog een keer not done was en dat hij het dan maar zelf uit moest zoeken. Verder weet ik het zeker omdat hij mij destijds al zijn wachtwoorden heeft gegeven en daarnaast mag ik zijn telefoon controleren maar dat doe ik niet uit mijzelf omdat het dan geen doen is. En ik moet het achter mij laten maar hoe doe je dat? Ik ben wel blond maar heb geen maatje 0 en ik ben ook niet gezegend met een grote buste en ik werd hier vreselijk onzeker van. Het stomme is ook dat hij helemaal niet op dat soort 'poppetjes' valt.

Zijn gedrag:
Hij gaf zelf ook dat hij de laatste tijd niet zo fijn in zijn vel zit, hij is een beetje zoekende naar wat hij wil, wat hij kan. Hij heeft jaren werk gedaan wat hij niet leuk vond maar het lastig vond om te bedenken wat hij wel wou. Verder is het contact met zijn vader en zus sinds 7 maand verbroken (zijn moeder is 16 jaar geleden overleden) en dat is omdat zijn vader echt een hele nare man is. Ik zal alle verhalen jullie besparen maar zijn vader stond nooit open voor zijn gevoel, hij moest maar doen wat zijn vader zei, zijn wil is wet en daarnaast houd hij er ontzettend rare bedenkingen op na. Zijn zus is net een kopie van zijn vader en daar lijdt hij vast en zeker onder, ook al zegt hij van niet. Ook is hij vrij gesloten in gevoel. En hij zegt ook wel dat hij er echt aan wil werken maar dat het niet altijd even goed lukt.

Mijn gedrag:
Ik ben bijna extreem gevoelig en dat haat ik. Ik voel zoveel dingen aan en ik vind dat echt rot. Misschien dat het daarom zo slopend is omdat ik aan alles voel dat hij niet lekker in zijn vel zit en ik wil hem helpen maar hoe? En dat is meteen mijn hele punt; ik wil altijd iedereen helpen. En het was ook niet echt een verrassing dat ik vorig jaar depressief raakte. Ook ben ik ontzettend onzeker, zie ik overal problemen en beren op de weg. Ik ben nog steeds herstellende en het gaat al veel beter dan vorig jaar maar ik ben er nog steeds niet en dat is zo frustrerend! Ik was altijd heel spontaan, vond alles leuk en gezellig en tegenwoordig is het totaal het tegenovergestelde en kruip ik het liefst alleen op de bank met een dekentjes en series.

Hij wil mij niet kwijt, ik hem ook niet maar er moet iets gaan veranderen. Daarnaast hebben we een koophuis die we toen hebben gekocht om hier gelukkig te worden en niet om het na een jaar weer in de verkoop te doen.
<<

Anoniem66

Bericht 19 Okt 2014 19:40

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jij hoeft zijn probleem niet op te lossen, dat moet hij zelf doen biechtje. Je kunt hem een beetje helpen, met een nadruk op beetje. Maar bewaak je grenzen en ga niet dingen goed praten onder het mom van wat hij vroeger allemaal heeft meegemaakt.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Okt 2014 12:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou geen relatie willen hebben met iemand die ik niet kan vertrouwen. Vertrouwen is de basis van een relatie, als die basis er bij jullie niet is, dan zou ik voor mezelf kiezen. Zeker in combinatie met de andere dingen die je schrijft, dat je zo depressief bent geweest en onzeker. Denk dat het voor jezelf beter is om de relatie te verbreken en voor jezelf wat dingen op een rijtje te zetten en weer sterker te worden/je eigenwaarde te vergroten, zonder je afhankelijk van een ander op te stellen. Er zijn genoeg leuke mannen en als je eraan toe bent kom je vast iemand tegen die je wel kan vertrouwen en met wie je een waardevolle relatie op kunt bouwen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Okt 2014 14:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik doe dit even onder het biechtaccount ik denk dat de meeste wel weten wie ik ben, maar ik wil het toch even zo anoniem mogelijk doen

Ik heb sinds kort een vriend 3 maanden ofzo. Hert klikt echt supergoed.
Deze gevoelens heb ik nog nooit zo sterk gehad het gaat hartstikke goed. We kunnen echt overal over praten en hebben superveel lol.
We hebben zelfs nog niet eens ruzie gehad en dat is voor mij echt heel bijzonder.

Nu is het zo dat hij een huis gekocht heeft en we hebben het er al zelfs over om in het nieuwe jaar te gaan samen wonen.
Ik hoef nu nergens aan mee te betalen voor zijn huis. En aangezien we het toch al over samenwonen hebben.

Ook als we leuke dingen gaan doen betaald hij heel vaak. We zijn ook al samen op vakantie geweest en toen heeft hij ook best veel betaald.

Ik zat er dus aan te denken om voor zijn housewarming een ps4 te kopen. Het is een duur kado dat weet ik.
Maar hij wilt er heel graag eentje en zegt nu altijd eerst het huisje dan de rest.

Ik wil alleen niet of hij zich dat verplicht voelt om een duur kado terug te geven of hij zich anders er niet prettig bij voelt.
Ik heb al advies gevraagd van een goede vriendin en die zegt ook dat het lastig is, maar dat ik moet doen waar ik me goed bij voel.

Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem125

Bericht 20 Okt 2014 14:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom betaalt hij zoveel? En waarom wonen jullie samen zonder dat jij daar iets aan bijdraagt? Als jij gewoon prima in je geld zit, dan zou ik hem zeker die ps4 cadeau doen, maar als hij zoveel betaalt omdat jij krap zit, dan zou ik dat juist niet doen.
<<

Anoniem119

Bericht 20 Okt 2014 14:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Een cadeau is heel lief, maar ik zou eerder gaan kijken of je op de lange termijn niet meer bij kan betalen. Het is natuurlijk heel lief van je als je zo'n mooi groot cadeau wilt geven, maar het kan ook een beetje krom overkomen als je verder nooit wat bijdraagt. Dus daar zou ik wel voor oppassen. Ik zou goed kijken naar wat de reden is dat jij weinig betaalt. Als dat inderdaad komt omdat je weinig te besteden hebt, dan kan zo'n groot cadeau ook heel erg verkeerd vallen. Dan zou ik eerst eens aantonen dat je heus wel bereid bent met dagelijkse dingen te betalen.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Okt 2014 14:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou het ook wel vreemd vinden als ik alles betaal, omdat de ander niet zoveel te besteden heeft en die komt ineens met een enorm duur cadeau aanzetten. Dat zou inderdaad best eens verkeerd kunnen vallen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Okt 2014 14:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij betaald veel niet alles.

Meestal is het zo als we uit eten zijn gegaan dan gaat hij naar de wc en dan heeft hij al betaald.
Ik moet echt zeggen deze keer betaal ik het. Als hij al betaald heeft wilt hij niets hebben van mij.


We wonen nog niet samen we willen gaan samen wonen in januari ergens. Hij krijgt zijn sleutel eind deze maand en woont nu nog thuis.
Ik woon samen met een vriendin dus ik betaal wel al kosten ergens anders en hij nu nog niets. Spaart het meeste voor zijn nieuwe huisje op.

Ook heb ik al vaak aangeboden om voor zijn huisje iets te betalen. of mee te betalen aan de vloer of verf.
Maar dat wilt hij niet.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers