Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en nachtdiensten

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2014 08:54

Zwanger en nachtdiensten

Tot wanneer hebben jullie nachtdiensten gedraaid toen jullie zwanger waren? Ik heb voor Oud en Nieuw nachtdiensten aangevraagd maar zit me af te vragen of dit verstandig is. Ik ben dan ruim vijf maanden zwanger en weet niet of het dan te pittig is. Voordeel is dat het bij ons 's nachts een stuk rustiger is dan overdag. Nadeel is dat nachtdiensten vrij slopend zijn, alhoewel ik er best goed tegen kan.

Mijn planner gaat vandaag beginnen met het rooster van december, dus moet de knoop nu wel gaan doorhakken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem92

Bericht 20 Okt 2014 09:05

Re: Zwanger en nachtdiensten

Vanaf 12 weken ben je niet meer verplicht het te draaien.
Heb toevallig gisteravond gelezen dat zwanger zo je algoritme omdraaien steeds niet bevordelijk is voor de (groei van de) baby. Ik heb tot 22 weken slaapdiensten gedraaid (slapen van 23.30-6.30) en dat was naast heel zwaar, ook niet handig voor mijn collega's want die riepen me toch niet uit bed bij calamiteiten dus hadden ze niks aan me.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2014 09:09

Re: Zwanger en nachtdiensten

En waarom vond jij het orecies zwaar?

Ik voel me nu prima, ben bijna dertien weken nu. Ga vanavond ook de nacht in voor drie nachten en vind dat geen probleem. Daarom vind ik het zo moeilijk inschatten hoe ik dat over ruim twee maanden ga ervaren. En wil niet dat ik dan ineens uit de nachtdienst gehaald moet worden, niet zo praktisch voor mijn planner.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Okt 2014 09:17

Re: Zwanger en nachtdiensten

Wat lastig lady. Bij ons mag je überhaupt geen nachtdiensten meer draaien als je zwanger bent. Kan je niet overleggen met planning, om te kijken of je samen tot een goed idee komt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2014 09:19

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik heb even met mijn hoofd gebeld (heb ik een erg goede band mee) en zij is bij de eerste tot zes maanden doorgegaan met nachtdiensten. Zij vond het heel prettig vanwege de afwisseling en omdat het 's nachts wat rustiger is. Heb ook andere collega's gepeild, die zijn al eerder opgehouden. Ik laat deze nachten gewoon staan en mocht het echt niet gaan lukken, dan zoeken we tegen die tijd wel een oplossing, aldus mijn hoofd. Ik zal zo nog even met mijn planner bellen om te overleggen en ervoor te zorgen dat ze me gewoon maximaal 2 of 3 nachten geeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Okt 2014 09:22

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ah dat klinkt goed. Ik zou idd open spelen. Gaat het goed, dat gaat het goed. Maar als je merkt dat het zwaarder wordt, gewoon eerlijk zeggen. En Max 3 nachten lijkt me ook slim.

Ahhhh vind het zo leuk voor je dat je een kindje krijgt!
<<

Anoniem92

Bericht 20 Okt 2014 09:31

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik vond het zwaar omdat dat de enige uren waren die ik kon slapen, L was er natuurlijk altijd en ik kon niet bijtanken.
Dat was mijn grootste struikelblok, ik sliep gewoon veel te weinig uren om de dag te kunnen overleven. Tegenwoordig is 8 uur toch wel mijn minimum aan wat ik nodig heb.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 20 Okt 2014 09:53

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik heb tot zestien weken nachtdiensten gedraaid. Vond het wel lekker dat het toen klaar was, want ik sliep echt slecht overdag. Daarnaast vond ik het gewoon voor m'n ritme wel fijn dat ik even geen nachten meer hoefde te draaien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2014 10:01

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik zie collega's die gemiddeld tot een maand of 4 nog nachten draaien. Maar idd niet teveel nachten achter elkaar.
<<

Anoniem275

Bericht 20 Okt 2014 10:25

Re: Zwanger en nachtdiensten

Na 12 weken ben je niet meer verplicht inderdaad.
Toen ik zwanger was van de oudste heb ik met 15-16 weken nog nachten gedraaid, opzich ging het werken prima maar daarna heb ik 3 dagen flink hoofdpijn gehad met het terugdraaien (normaal zit ik na 1 dag weer in mijn gewone ritme).
Bij de tweede heb ik daarom het na de 12 wkn niet meer gedaan.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 20 Okt 2014 11:07

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik heb tot aan mijn verlof nachtdiensten gedraaid en dat ging altijd wel goed. De lange diensten overdag trok ik juist minder goed. Na een nachtdienst kon ik thuis nog even slapen. Het team hield ook veel rekening met mij en mocht het niet meer gaan dan kon dit altijd nog aangepast worden op het rooster.
En inderdaad niet te veel nachtdiensten achter elkaar.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Okt 2014 11:51

Re: Zwanger en nachtdiensten

Eigenlijk vreemd dat het voor twaalf weken nog wel verplicht is, terwijl dat eerste trimester juist voor veel vrouwen heel zwaar is qua misselijkheid, moeheid en andere kwaaltjes. De meeste vrouwen voelen zich in het tweede trimester het fitst.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem275

Bericht 20 Okt 2014 12:26

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik denk (weet het niet zeker) dat dit ook komt doordat het voor de 3mnd niet vaak/altijd verteld wordt, maar goed als het niet gaat zou ik wel overleggen met mijn leidinggevende, neem aan dat ze dan wel wat regelen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2014 12:53

Re: Zwanger en nachtdiensten

Nou, dilemma opgelost. Mijn planner gaf er zelf de voorkeur aan me met O&N niet in de nacht te zetten. Dit omdat het qua drukte en het eventueel vinden van vervanging een risiconacht is. Ik ga nu dus gewoon overdag of 's avonds werken dan. Ik draai deze week en eind november nog een blok nachtdiensten en dan pas na mijn verlof weer. Gek idee.

Ik vind het op zich wel jammer, had samen met drie leuke collega's de nachten met O&N aangevraagd, maar ben wel blij dat ik er nu niet meer over hoef te dubben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Okt 2014 12:55

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ah nou fijn dat het zo opgelost is. Dat is natuurlijk wel een goed punt. Heel lief dat je met O&N wilde werken 's nachts, maar stel dat het toch niet gaat, zie dan maar eens last minute iemand te vinden. Dan kunnen ze beter nu al iemand zoeken, dan kan zich die er ook op instellen.
<<

Anoniem275

Bericht 20 Okt 2014 13:04

Re: Zwanger en nachtdiensten

Dat klinkt inderdaad als een goede oplossing, het kan behoorlijk druk zijn op de seh met de jaarwisseling, lijkt me.. Fijn dat ze zo met je meedenken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Okt 2014 13:40

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik bij de eerste tot 27 weken en toen ziektewet in.
Bij de tweede gewoon tot 33 weken en daarna verlof.
Ik werk in een somatisch verpleeghuis, dus overdag is zwaarder.
Bij zware zorg of iemand uit bed gegleden kwamen de andere afdelingen helpen.

Maar goed dat je gebeld hebt! Bij ons is nachtdienst niet verplicht.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2014 14:09

Re: Zwanger en nachtdiensten

Ik heb met 30 weken 1 nacht gewerkt, ik dacht het wel even te doen. Nou dat ging echt absoluut niet. Was ook lichamelijk heel erg zwaar werk. Heb er nog spijt van, niet veel later lag ik met premature weeën in het ziekenhuis. Moraal van het verhaal; geen nachtdiensten gaan werken :)

Ik vind het nog steeds zo enorm leuk dat je zwanger bent!
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Okt 2014 14:26

Re: Zwanger en nachtdiensten

Fijn Lady! Ik denk dat het uiteindelijk een stuk rust geeft ;)! En het jaar erna is er gewoon weer een O&N die je kunt werken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers