Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 05 Okt 2014 20:51

Re: Sollicitatietopic

Ja krom is dat, Mezzo. Hopelijk heb je snel na je verlof werk!

Hier ook nog geen vast werk. Had een sollicitatie lopen ,had er van de week nog niks van gehoord dus maar weer gebeld. Bleken ze al met kandidaten in gesprek (meld dat even..?), maar ze had mijn CV doorgestuurd voor een andere mogelijkheid. Ik ga er maar niet van uit dat dat wat wordt.

We blijven maar verder zoeken..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Okt 2014 19:17

Re: Sollicitatietopic

Hoe staat het met je sollicitaties Helix? En bij anderen?
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 14 Okt 2014 12:59

Re: Sollicitatietopic

Ik ben weer hard op zoek. Ik heb net een tijdelijke klus afgerond en nu weer volop aan het solliciteren. Vind het alleen zó moeilijk wat precies bij me past, en op welk trefwoord ik moet zoeken. Hebben jullie dat ook? Vaak maak ik maar een rondje langs alle websites van bedrijven die ik interessant vind.

Ik heb vorige week op een hele leuke vacature gesolliciteerd die precies aansluit op mn afstudeerrichting, en wacht nog op uitslag van een gesprek dat ik heb gehad ergens. Zenuwslopend dat solliciteren.
Hoe gaat het met de rest? Meneer de Uil, jij al wat gevonden inmiddels?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Okt 2014 13:12

Re: Sollicitatietopic

Ik blijf rondkijken maar voorlopig nog geen nieuws.... Er is gewoon verdomd weinig vast werk te krijgen en als het er is zijn er zoveel gegadigden... Wat me nog het meest frustreert is dat er studiegenoten zijn die wel een vaste aanstelling hebben inmiddels, wat doe ik verkeerd? Waarschijnlijk verkeerde plek verkeerde tijd..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem170

Bericht 14 Okt 2014 17:22

Re: Sollicitatietopic

Iemand hier werkzaam als intercedent toevallig?

Ik werk nu bij een bedrijf via uitzendbureau X. Ik liet al aan ze doorschemeren dat als ze vacaturemogelijkheden zie ik daarvoor open sta.
Nu mailden ze mij, ze hadden een interessante vacature. Uit hun omschrijving kon ik wel opmaken ook bij welk bedrijf het was. Dus ik terugmailen, oh is dat toevallig bedrijf Y? Toen stuurden ze terug, ja datklopt! Toen ben ik op de website van bedrijf Y zelf gaan kijken, en die vacature staatook op hun site, dan zou je dus rechtstreeks in dienst kunnen. Vind ik beter dan via uitzendbureau blijven werken.
Mag ik nuook rechtstreeks nog bij bedrijf Y solliciteren of krijg ik dan heel veel gedonder omdat het uitzendbureau met de functie kwam? Ik weet dat er bepaalde regels hiervoor zijn namelijk.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Okt 2014 12:15

Re: Sollicitatietopic

Helix, ik herken je gevoel. Los van het feit dat ik nu ff in een andere situatie zit met mijn zwangerschap m.b.t. mijn huidige sollicitaties, vraag ik me hetzelfde af. Waarom anderen wel en ik niet? Maar goed, ik ben daarin wat milder voor mezelf geworden, want ik ben best depri geweest door o.a. zo over mezelf te denken.

Roos, ik ben niet echt op de hoogte van de regels omtrent jouw specifieke situatie, sorry.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Okt 2014 13:05

Re: Sollicitatietopic

Ik zou bij het bedrijf solliciteren en het uzb laten weten dat je die vacature al had gezien en je zelf al op die functie had gereageerd via de site van het bedrijf.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2014 17:17

Re: Sollicitatietopic

Ik mag op gesprek!
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Okt 2014 17:26

Re: Sollicitatietopic

Spannend MissEnergy. Beetje leuke functie ook?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2014 17:57

Re: Sollicitatietopic

Silly-One schreef:Spannend MissEnergy. Beetje leuke functie ook?


Jaaa een functie die voor mijn gevoel op mijn lijf geschreven is!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2014 18:20

Re: Sollicitatietopic

Kees schreef:Ik zou bij het bedrijf solliciteren en het uzb laten weten dat je die vacature al had gezien en je zelf al op die functie had gereageerd via de site van het bedrijf.

He, dat is wel een slimme zo ja!

Op een andere manier zou ik het niet durven, denk dat ze het je niet in dank af zouden nemen en ben daar zelf dan te schijterig voor.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 20 Okt 2014 19:49

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:Ik mag op gesprek!


Jeeeej! Goed bezig. Wanneer moet je?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 22 Okt 2014 13:14

Re: Sollicitatietopic

Spannend Miss Energie! Veel succes!

Ik ben ook nog steeds bezig met solliciteren. Vorige week ook weer een gesprek gehad bij een uitzendbureau voor een bepaalde baan, maar ik kreeg hem niet want "Jij kunt wel meer dan dit" (het was koffie schenken en broodjes smeren.Oké, niet moeilijk werk maar het leek me eigenlijk wel leuk en bovendien wil ik gewoon graag aan het werk! Bij de gesprekken vorige maand had ik juist weer minder ervaring dan de kandidaten die zijn aangenomen.. frustrerend!
Maar heb nog wel meerdere dingen lopen, ook 1 voor productiewerk, hoewel dat qua werk niet mijn voorkeur heeft maar ik probeer het toch.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Okt 2014 19:13

Re: Sollicitatietopic

Het was een heel leuk gesprek. Ik zat tegenover een 4-tal personen (vrij uitgebreid), 3 vrouwen en 1 man. Ik kon eigenlijk overal wel een (voor mijn gevoel) goed antwoord geven en beargumenteren waarom ik bepaalde keuzes had gemaakt of waarom ik geschik ben voor de functie. Eén persoon stelde hele specifiek vragen met vakspecifieke termen waar ik niet direct een beeld bij kreeg. Net even nagekeken en ik kende wel bepaalde dingen, maar ik kon de termen zo niet meer tevoorschijn halen.

Maandagavond hoor ik meer! Ik hoop het zo, want ik ben mijn huidige baan zeer zat!

@Lookie en anderen, hopelijk vinden jullie snel wat! Hopelijk ook iets waar jullie zo enthousiast van worden als ik!
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Okt 2014 18:56

Re: Sollicitatietopic

Jaaaaa ze willen me hebben!!
08/2018
05/2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 27 Okt 2014 18:59

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd, MissEnergy!

Ik mocht vandaag op gesprek bij een voor mij onbekende stichting. Paar weken terug heb ik met ze gesproken en ze had mijn CV doorgestuurd naar iemand anders, dus ik dacht dat het daarvoor was. Maar nee, het was een algemeen kennismakingsgesprek. Jammer, helaas. Misschien komt er wel een vervanging ooit uit, maar voorlopig niet.

We blijven maar verder zoeken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Okt 2014 19:44

Re: Sollicitatietopic

MissEnergy schreef:Jaaaaa ze willen me hebben!!



Gefeliciteerd! Wat super gaaf zeg!!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 27 Okt 2014 20:29

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn Miss Energy, gefeliciteerd!
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 27 Okt 2014 22:55

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd Miss Energy,wanneer kun je beginnen?

Ik zie het even niet meer zitten met dat solliciteren. Zo weinig (leuke) vacatures...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Okt 2014 07:10

Re: Sollicitatietopic

Dankjulliewel! Nu contract etc. regelen en oude werk opzeggen, even afwachten tot ik een startdatum heb.

@Helix, balen dat het alleen ter oriëntatie is, maar misschien rolt er wel wat moois uit!
@Lara, herkenbaar qua leuke vacatures. Ik had zelf ook het gevoel dat er te weinig op mijn lijf waren geschreven, maar er hoeft maar 1 leuke voorbij te komen waarvoor jij geschikt bent! Ik weet zeker dat de bestaat voor iedereen!
08/2018
05/2021
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Okt 2014 10:25

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd MissEnergy! (weet even niet meer voor welk bedrijf, maar kan me nog herinneren dat je deze erg leuk vond)

Mijn project loopt in December af, dus vanaf januari moet ik ook weer op banenjacht. Geen zin in! Want zie ook al tijden geen leuke vacatures :(
<<

Anoniem170

Bericht 28 Okt 2014 12:28

Re: Sollicitatietopic

Nog even terugkomend op dat uitzendbureau..
Ik had bij nader inzien toch geen interesse in die vacature, heb ook rechtstreeks niet meer gereageerd. Nu krijg ik opeens een mail van dat uitzendbureau: we hebben je cv voorgelegd aan dat bedrijf. Ik dacht echt: pardon??????? Dus ik terugsturen, nou daar heb ik geen opdracht toegegeven en bovendien, mijn ervaring van mijn huidige bedrijf staat er niet op. Ja, die hebben we er bijgezet! Er is dus gewoon geknutseld ook nog eens aan mijn CV! Ik ben echt heel boos, kan je toch niet maken???
Het is mijn fout geweest om ze nog te laten weten van, ik heb geen interesse meer. Maar zij hadden op hun beurt kunnen bellen of een bericht kunnen sturen van, alweer tijdje terug, maar heb je nog interesse, want we gaan morgen de cv's opsturen van kandidaten. Het is een klein uitzendbureau, ik zit echt te denken om die directeur aan te schrijven..zal ik datdoen of niet?
<<

Anoniem301

Bericht 28 Okt 2014 12:37

Re: Sollicitatietopic

He? Ik snap het probleem niet Roos'. Ze hadden inderdaad moeten overleggen, maar ik neem aan dat ze je naw gegevens hebben weggehaald. Om nou de directeur hiervoor te bellen? Jeetje.
<<

Gypsy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 28 Okt 2014 12:40

Bericht 28 Okt 2014 12:44

Re: Sollicitatietopic

Uitzendbureaus doen dat wel vaker, knippen en plakken in je cv. Ik ben een keer op een gesprek geweest, en toen was de helft van mijn studies en werkervaring eruit gehaald.? Ik was verbaasd dat ik op gesprek mocht komen.

Ik zou niet de directeur mailen, maar ook niet voor dat bureau gaan werken als je echt boos bent.
<<

Anoniem170

Bericht 28 Okt 2014 12:55

Re: Sollicitatietopic

Ja NAW halen ze weg, dat klopt. Maar ik vind gewoon de gang van zaken niet kunnen. Maar inderdaad, wat overdreven misschien om de directeur te mailen :) ben er gewoon boos over.
Ik werk al voor dat uitzendbureau, ging altijd prima. Maarja goed.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers