Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ervaring met groene smoothies

<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 09 Okt 2014 10:57

ervaring met groene smoothies

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd erg moe, depri en lusteloos en wilde dit eens proberen of het kan helpen voor mijn vermoeidheid. Is er iemand die ervaring met groene smoothies heeft en/of recepten heeft?
<<

Anoniem80

Bericht 14 Okt 2014 11:02

Re: ervaring met groene smoothies

Ik drink elke morgen een groene smoothie als ontbijt:

Banaan, sinaasappelsap (vers), (diepvries)framboos en spinazie
Appelsap(bio), spinazie, havermout en (diepvries)aardbei
Sinaasappelsap, havermout, kiwi, banaan en spinzaie
Yoghurt, havermout, banaan, aarbei en spinazie
Kwark, perzik, nectarine, sap en spinazie
Vlierbessensap, kiwi, honing en spinazie
<<

Anoniem112

Bericht 14 Okt 2014 11:11

Re: ervaring met groene smoothies

Elke dag spinazie is toch niet aan te raden ivm nitraat wat er in zit toch?
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2014 12:04

Re: ervaring met groene smoothies

Annemijn schreef:Elke dag spinazie is toch niet aan te raden ivm nitraat wat er in zit toch?


Ja, daar heb je zeker gelijk in. Rauwe spinazie is sowieso niet gezond, hoewel ook daar de meningen over verschillen.
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2014 12:22

Re: ervaring met groene smoothies

http://nos.nl/artikel/708406-volop-biet ... bleem.html

Dat was toch altijd een stellige houding van het voedingscentrum? Zij zijn er weer op teruggekomen.
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2014 12:22

Re: ervaring met groene smoothies

Jans schreef:
Annemijn schreef:Elke dag spinazie is toch niet aan te raden ivm nitraat wat er in zit toch?


Ja, daar heb je zeker gelijk in. Rauwe spinazie is sowieso niet gezond, hoewel ook daar de meningen over verschillen.


Waarom niet?
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 14 Okt 2014 12:33

Re: ervaring met groene smoothies

Lijkt me ook een rare combinatie; spinazie met fruit.
Maar goed, ik ben al niet zo gek op spinazie... Dus heb niet echt een nuttige bijdrage ;)
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2014 12:38

Re: ervaring met groene smoothies

June schreef:
Jans schreef:
Annemijn schreef:Elke dag spinazie is toch niet aan te raden ivm nitraat wat er in zit toch?


Ja, daar heb je zeker gelijk in. Rauwe spinazie is sowieso niet gezond, hoewel ook daar de meningen over verschillen.


Waarom niet?


Spinazie bevat behoorlijk wat oxaalzuur. Oxaalzuur breekt af als je het eerst kookt, stoomt of bakt (wel het vocht weggooien). Dus als je rauwe spinazie eet dan krijg je behoorlijk wat oxaalzuur binnen.
Op zich voor zo af en toe niet erg, maar ik zou dat zeker niet dagelijks doen. Oxaalzuur is oa slecht voor de nieren (nierstenen). En laten nierstenen nou net een echte familiekwaal bij ons in de familie zijn. Dus ik ben er geen fan van.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Okt 2014 12:50

Re: ervaring met groene smoothies

Voor mijn groene sapjes gebruik ik meestal diepvriesspinazie in deelblokjes.

Oh en KitKat, die spinazie in zo'n smoothie proef je niet eens, helemaal niet als je iets van banaan of mango er door hebt.

Ik volg nooit een recepte, gooi gewoon in de blender wat mij op dat moment lekker lijkt en ik in huis heb. Sinaasappel, banaan, appel, peer of bijvoorbeeld wat diepvriesboxvruchten er doorheen voor de variatie.
Om het wat voller te maken (als ik het als ontbijt of tussendoor neem, zonder er iets bij te eten) doe ik er havermout of volkoren granen door. En gebroken lijnzaad gaat er ook goed doorheen!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2014 13:44

Re: ervaring met groene smoothies

Ik wissel af tussen bladspinazie, boerenkool en bijv het bladgroen van een bloemkool (zonder de nerf!).

Ik vind deze combi het lekkerst: twee handen vol bladspinazie, 3 sinaasappels uitpersen, een peer, een appel, een banaan een kopje water.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 14 Okt 2014 13:52

Re: ervaring met groene smoothies

Jorja schreef:Oh en KitKat, die spinazie in zo'n smoothie proef je niet eens, helemaal niet als je iets van banaan of mango er door hebt.


Misschien dan toch het proberen waard, zeker als het zo gezond is. Maar blijf het gek vinden. Ook die van Azi met boerenkool.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 14 Okt 2014 14:04

Re: ervaring met groene smoothies

Oké, het is niet bepaald groen maar de laatste tijd is dit echt mn favoriet:
- Rode bietjes
- Kokoswater
- Ananas
- Banaan
- Tarwegras

Zó lekker!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Okt 2014 14:19

Re: ervaring met groene smoothies

Kitkat-chuncky schreef:
Jorja schreef:Oh en KitKat, die spinazie in zo'n smoothie proef je niet eens, helemaal niet als je iets van banaan of mango er door hebt.


Misschien dan toch het proberen waard, zeker als het zo gezond is. Maar blijf het gek vinden. Ook die van Azi met boerenkool.


Je hoeft het niet te maken, toch. Ik snap niet zo goed wat er zo gek aan is, maar goed. Probeer het eens en wie weet vind je het wel heel lekker.
Het idee erachter is júist groente met fruit combineren, de zoete smaak van het fruit overheerst en hierdoor krijg je wel direct een hele bak vitaminen binnen.
<<

Anoniem80

Bericht 14 Okt 2014 15:48

Re: ervaring met groene smoothies

Ik gebruik deelblokjes uit de vriezer en ik dacht echt gezond beZig te zijn :( maar eet niet elke fag met spinazie trouwens hoor, ook met broccoli, sla of courgette.

Edit: zie nu dat ik alleen ideeen met spinazie heb gegeven inderdaad
<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 14 Okt 2014 18:18

Re: ervaring met groene smoothies

Hey meiden,

Wat een hoop reacties! Ik maak sinds vier dagen dagelijks een groene smoothie. Vandaag met boerenkool en morgen maak ik hem met spinazie, banaan, appel, blauwe bessen en sinaasappel (en water). Vind met spinazie wel het lekkerste, jammer dat het niet zo gezond is om het dagelijks te nemen. Ik merk wel dat ik de hele dag in principe vol zit en ik niet al teveel eet bij de gewone maaltijden (ben nu te licht, wil niet afvallen).

Ook merk ik dat ik meer energie heb, gedurende de dag. Hebben jullie dit ook?? Kortom, ik ga zeker mee door. Hebben jullie weleens een smoothie gemaakt met sla? Dat ga ik overmorgen proberen, ben benieuwd.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 14 Okt 2014 21:21

Re: ervaring met groene smoothies

Ik heb in de zomer veel smoothies gedronken van watermeloen met rucola.. Wel zorgen dat de rucola fijn genoeg is. Dat was deze zomer wel m'n favo.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Okt 2014 13:48

Re: ervaring met groene smoothies

SkyWise schreef:Ik gebruik deelblokjes uit de vriezer en ik dacht echt gezond beZig te zijn :( maar eet niet elke fag met spinazie trouwens hoor, ook met broccoli, sla of courgette.

Edit: zie nu dat ik alleen ideeen met spinazie heb gegeven inderdaad


Dat is dan toch niet rauw meer?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Okt 2014 14:06

Re: ervaring met groene smoothies

Aziraphale schreef:Het idee erachter is júist groente met fruit combineren, de zoete smaak van het fruit overheerst en hierdoor krijg je wel direct een hele bak vitaminen binnen.

En er staat mij ook iets van bij dat je van de fruitsuiker een suikerpiek krijg, en dat de groenten dat weer wat neutraliseren. Zoiets las ik laatst ergens maar geen zin om het op te zoeken :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 15 Okt 2014 14:08

Re: ervaring met groene smoothies

Urban Naked schreef:
Aziraphale schreef:Het idee erachter is júist groente met fruit combineren, de zoete smaak van het fruit overheerst en hierdoor krijg je wel direct een hele bak vitaminen binnen.

En er staat mij ook iets van bij dat je van de fruitsuiker een suikerpiek krijg, en dat de groenten dat weer wat neutraliseren. Zoiets las ik laatst ergens maar geen zin om het op te zoeken :)


:good: Dat wist Ik niet, ideaal :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Okt 2014 14:15

Re: ervaring met groene smoothies

Hier staat het ook, samen met nog wat vet lekkere recepten voor smoothies: http://blijsuikervrij.nl/suikervrije-re ... smoothies/
#teammaple🍁
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 16 Okt 2014 08:12

Re: ervaring met groene smoothies

Aziraphale schreef:Je hoeft het niet te maken, toch. Ik snap niet zo goed wat er zo gek aan is, maar goed. Probeer het eens en wie weet vind je het wel heel lekker.
Het idee erachter is júist groente met fruit combineren, de zoete smaak van het fruit overheerst en hierdoor krijg je wel direct een hele bak vitaminen binnen.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor ;) Ik ben misschien gewoon niet zo van "out of the box" denken. Maar wie weet ga ik het wel eens proberen.
<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 17 Okt 2014 11:49

Re: ervaring met groene smoothies

Probeer hier ook af te wisselen met de bladgroenten, moet toch zeggen dat ik spinazie het lekkerst vindt. Ben vorige week voor het eerst begonnen met een groene smoothie, daarna twee en nu sinds twee dagen een liter. De laatste twee dagen voel ik me best 'slap' en heb het gevoel wat kracht in mijn armen te verliezen. Wel eet ik s avonds gewoon warm en smiddags lunch. Weet iemand van jullie hoe dit slappe gevoel komt of heeft iemand hier ervaring mee??
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Okt 2014 13:34

Re: ervaring met groene smoothies

Je drinkt een liter smoothie op een dag? Wow wat veel. Vervang je er maaltijden mee? Want als dat zo is snap ik wel dat je je slap voelt. Je moet wel zorgen dat je voldoende koolhydraten binnen krijgt natuurlijk.

Als het slappe gevoel aanhoudt zou ik even je bloed laten testen. Misschien heb je ergens een tekort aan.

Edit: ik zie dat je wel gewoon luncht, gelukkig :)
#teammaple🍁
<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 17 Okt 2014 14:43

Re: ervaring met groene smoothies

hoi UN,

Ja klopt, ik lunch en dineer wel gewoon, maar heb wel minder trek. Voel me vandaag weer erg slap na een liter andijviesmoothie...

Las ook op diverse sites dat het misschien ontgiftingsverschijnselen kunnen zijn?
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 20 Okt 2014 10:45

Re: ervaring met groene smoothies

Ik vind ze ook erg lekker! Voor de afwisseling gebruik ik vaak ook een handje diepvriesfruit. En in plaats van water/sap gebruik ik amandelmelk ( ook erg lekker).

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers