Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem135

Bericht 23 Sep 2013 08:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn Thunder!!

Twellie,wat fijn dat je een gastouder gevonden heb waar zowel jij als dochter zich fijn bij voelen,dat is dan al een hele geruststelling he.

Susan,spannend voor Yrsa en jou natuurlijk :)

Moepie,wat fijn dat de eerste week zo goed ging!

Mama9,welkom

Stuiterbal,beterschap voor je zoontje!

Lilypie,het gaat elke keer beter,super zeg :)

Liadan,wat leuk die maandviering,ben benieuwd hoe ze het gaat vinden :D

Hier vanmorgen een mopperende dochter,ze wilde absoluut niet naar school,was moe en enorm chagrijnig. Afgelopen weekend is ze bij haar vader geweest en dan heeft ze altijd een paar dagen nodig om weer te landen dus ik denk dat het daardoor komt.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 09:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Leuk dat het hier steeds drukker wordt! Susan, wat fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt. En Y lijkt me zo'n sociaal meisje, die maakt vast gauw nieuwe vriendjes.

En gaat het bij de zoon van Thunder eindelijk goed, heb jij een chaggie dochter Mamzelle! Mooie boel...

Hier ook even een update: heb op het vorige forum uitgebreid verteld over de driftbuien van T. Daar gaat het echt veel beter mee. Heb het er ook nog even met de juffen van school over gehad en die zullen het zeggen als ze een driftbui meemaken, maar dat is nog niet voorgekomen gelukkig. T draait echt hartstikke goed mee en heeft superveel vriendjes om zich heen verzameld. We hebben het gewoon druk met alle kinderpartijtjes waar we naartoe moeten :angel:

Hij krijgt wel extra hulp voor zijn fijne motoriek, want zijn pengreep is nog niet goed. Meer kindjes die daar last van hebben?

Het vreemde vind ik dat hij wel héél goed is met miniblokjes lego, maar dat een potlood of een vork goed vasthouden niet lukt. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het hem aan kan leren. Als ik hem help zijn vingers goed te houden houdt hij het even vol, maar na tien tellen pakt hij zijn vork weer gewoon in zijn vuist vast. Vindt hij toch makkelijker.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 09:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oja en hoe ver zijn jullie kinderen met tellen/rekenen?

Ik zag in een e-mail van de school dat het 'rekendoel' op dit moment is: 'getallen 1 t/m 6 herkennen'. Maar dat is toch supermakkelijk voor groep 2? T herkent getallen t/m 100. Een vriendje uit zijn klas was hier laatst te spelen en die kon zelf sommetjes opschrijven en uitrekenen. Die jongens vervelen zich dan toch dood bij de rekenles?
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Sep 2013 09:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat fijn voor je dat het beter gaat met zijn driftbuien! En dat is dus bereikt door duidelijke grenzen te stellen?

Wat maakt het eigenlijk uit hoe kinderen hun vork vast houden (heb gewoon echt geen idee)? Ik heb er nog nooit op gelet maar ik zie nu dat de twee oudste kinderen hier hun vork vasthouden tussen hum duim en wijsvinger. Is dat goed :)?

Mijn oudste dochter is dus bijna vier en kan rekensommetjes maken als de uitkomst onder de tien is. En dan alleen optellen. Getallen een tot en met zes kennen, lijkt me inderdaad niet echt een uitdaging voor kinderen van je zoons leeftijd. Ik denk dat dat echt de ondergrens is van wat een kindje van die leeftijd hoort te kennen.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 09:41

Re: Schoolgaande kinderen topic

We laten hem niet meer afkoelen op zijn kamer, maar zetten hem met een kookwekkertje op de trap. Verder praten we minder en proberen we meer met lichaamstaal te doen. Dat samen werkt dus :) En wat knap dat jouw dochter ook al sommetjes kan. Het is sowieso wel een slim meisje toch? Is ze erg toe aan school ook? Oja een vork goed vasthouden is niet zozeer belangrijk, maar vanaf groep 3 leren de kinderen schrijven en dan moet de pengreep goed zijn. En T houdt zowel pennen als potloden als vorken nog met zijn hele vuist vast :laughcry:
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Sep 2013 10:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hallo allemaal!

Hier heeft C een dagje vrij vandaag, studiedag.. handige mama wist het niet meer, gelukkig wonen we vlakbij school en zag ik verdacht weinig kinderen voorbij komen:) S is wel naar de psz, en met C zijn we al bij logopedie geweest. Vanmiddag gaan we gezellig een film kijken, en daarna nog naar zwemles.

Sofie, hoe ging het op de psz, wilde ze er nog wel naar toe?

Lilipy, wat fijn dat het wegbrengen zo goed ging!

Thunder, nog gefeliciteerd! En super dat het wegbrengen goed ging!

Stuiterbal, ach wat sneu dat hij zo'n last heeft van zijn oortjes! Hoe is het nu? Hopelijk gaat het snel
beter, sterkte voor de kleine man!

Filoria, hier heeft C nu pas de pengreep goed, vorig jaar in groep 2 hield hij hem wel tussen duim en wijsvinger, maar steunde niet op zijn middelvinger, nu heeft hij hem goed onder de knie. Met een beetje hulp komt het vast snel hoor!

Susan, spannend dat het voor Y ook bijna zo ver is, hopelijk vind ze snel een leuk nieuw vriendje of vriendinnetje, heeft ze er wel zin in?
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 23 Sep 2013 10:24

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog gefeliciteerd met S Thunder!

Stuiterbal: agos je arme vent. Hoe is het nu?

Lilypie: wat fijn dat het steeds beter gaat!

Wat spannend Liadan de maandviering!

Moepie: wat leuk dat je meisje het zo naar haar zin heeft!

Susan: spannend voor Yrsa. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!

Filoria: wat fijn dat het met de driftbuien beter gaat!

Verder weet ik het even niet meer (sorry)

J gaat vanmiddag voor het eerst bij een vriendje spelen. Ik vind het wel heel spannend, want hij gaat direct met de moeder mee. Ik ga hem dus niet ophalen. Heb het voor de zekerheid ook even tegen de juf gezegd dat ze niet naar mij hoeft te zoeken. Ik heb alleen het telefoon nummer van die moeder niet en zit me nu helemaal op te vreten van de onzekerheid over (wat is het nou in totaal) 1 uurtje spelen. Ik geef J wel even een briefje mee in zijn jaszak met mijn telefoonnummer erop, zodat ze mij kan bereiken.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 23 Sep 2013 10:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh sandra, dat zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn. Op zich ook wel weer leuk zo'n onverwachts dagje samen...
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Sep 2013 12:02

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt voor de felicitaties allemaal. Hij is super verwend.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2013 12:12

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria schreef:Oja en hoe ver zijn jullie kinderen met tellen/rekenen?

Ik zag in een e-mail van de school dat het 'rekendoel' op dit moment is: 'getallen 1 t/m 6 herkennen'. Maar dat is toch supermakkelijk voor groep 2? T herkent getallen t/m 100. Een vriendje uit zijn klas was hier laatst te spelen en die kon zelf sommetjes opschrijven en uitrekenen. Die jongens vervelen zich dan toch dood bij de rekenles?


Yrsa kan voorwerpen tellen, ongeveer tot en met 15/20. Getallen herkennen nog niet echt, dat probeer ik nu met haar te oefenen. Ik denk dat als het leerdoel te makkelijk is, ze wel aanvullend materiaal hebben voor kinderen die al wat verder zijn. Bij Yrsa in de (nieuwe) klas hebben ze ontzettend veel materialen, ook wel echt heel pittig. Voor elk wat wils.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 23 Sep 2013 12:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

*Lieke* schreef: Ik geef J wel even een briefje mee in zijn jaszak met mijn telefoonnummer erop, zodat ze mij kan bereiken.


Hier schrijven veel ouders de naam op de arm van het kind, omdat een briefje snel kwijt raakt. ;)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 23 Sep 2013 12:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria: Ik vind cijfers t/m 6 herkennen voor groep 2 wel erg simpel ja. M zit in groep 1 en kan dat al een hele tijd (voor ze naar school ging) Wat fijn dat T geen driftbuien meer heeft zo vaak!

Sandra, ohw haha handig dat je dat niet wist. Gelukkig zat je niet met opvang en ben je zelf gewoon thuis.

Lieke, wow wat spannend voor J! Hoe heeft hij dat gedaan? M heeft op school nog nooit een speel afspraak gehad. Op het kdv wel een keer en toen idd wel nummers uitgewisseld. Spannend! Hij zal het vast leuk hebben gehad! Ook wel lekker dat je een keer minder heen en weer school hoeft :)

Sofie, wat leuk dat B het zo naar haar zin heeft! Dan is het voor de mama ook wat minder moeilijk ;)

Liadan, wat goed van Y dat ze allen met een B al kan herkennen! Veel plezier op de bruiloft!!

Lilypie: Hoe ging het vandaag met brengen?

Moepie: Hoe gaat het met E na haar eerste weekje school? Was ze erg moe?

Susan: Wat spannend dat Y ook bijna naar school mag. Ik denk ook wel een beetje dubbel gevoel?
Want het is voor jou toch ook een beetje de eerste keer.

Thunder: Wow wat knap!!!

Mamazelle: Wat vervelend dat je dochter geen zin had in school als ze bij papa is geweest.

M doet het erg goed op school. Gaat met veel plezier en hoef haar nooit huilend achter te laten.
Wel is ze echt zo moe! Ze red het nog niet om de hele week, hele dagen te gaan. Ze blijft meestal de vrijdagmiddag nog thuis. Hebben jullie kindjes dat ook? Ze ligt er rond 18u al in bed, en is dan ook echt helemaal op.
Ik zelf heb het eerste schoolplein contact gehad :dance: haha moeder sprak me aan, dat meisje zit ook vanaf dit schooljaar bij M in de klas en ook aan haar tafel. Was wel even gezellig haha. Wie weet wen ik er ooit aan haha.
Vorige week een ouder informatie avond gehad en vond het wel even fijn om te horen hoe en wat ze precies doen.

Wel nog een praktisch probleempje. M veegt thuis zelf wel haar billen af, maar wij controleren altijd nog even en vaak is het dan nog niet helemaal goed schoon, en doen wij het nog even een keer na. Op school doet ze het ook zelf maar omdat het dus nog niet zo goed gaat krijgt ze kriebels en pijn aan haar billen. Ik vind dit erg vervelend maar weet echt niet hoe ik dit op kan lossen. Tijdens die info avond werd wel gezegd dat in principe de kindjes dat zelf moeten doen.
(logisch, ze kunnen moeilijk alle 20 kinderen controleren na elk wc bezoek)
Nu doe ik tussen de middag even vragen aan haar of ze op school gepoept heeft en zo ja controleer ik het nog even.
Maar hebben meer mama's hier last van?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Sep 2013 12:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Filoria: Dat de oplossing dan zo simpel kan zijn, he? Echt fijn voor je, en dat je zwangere buik ook geen gevaar meer loopt. Dat wat minder uitleggen blijkt bij mijn dochter ook te werken. Want elk antwoord dat ik geef, roept toch nieuwe vragen bij haar op waardoor ze uiteindelijk hartstikke gefrustreerd kan raken omdat ze het nog niet helemaal snapt. Het is trouwens niet zo dat ze sommetjes kan oplossen als 3+4=7, maar alleen als ik zeg: Je hebt drie auto en dan nog vier auto's, hoeveel heb je er dan?

@ Lieke: Wat leuk zeg :). Ben benieuwd hoe hij het gehad heeft.
<<

Anoniem 42

Bericht 23 Sep 2013 12:59

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder: Gefeliciteerd!
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 23 Sep 2013 13:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi schreef:
*Lieke* schreef: Ik geef J wel even een briefje mee in zijn jaszak met mijn telefoonnummer erop, zodat ze mij kan bereiken.


Hier schrijven veel ouders de naam op de arm van het kind, omdat een briefje snel kwijt raakt. ;)


Voor een speeldate vond ik dat wat overdreven overkomen, ben al zo'n muts af en toe. Overigens heeft zijn jaszak een rits, dus zo makkelijk valt het briefje er niet uit. En ze heeft als het goed is de namenlijst met adressen en telefoonnummers van vorig jaar nog (ik had hem heel enthousiast vorige week weggegooid omdat ik dacht dat ik wel een nieuwe zou krijgen van dit jaar, maar hij is nog niet af. :thumbdown: )

Ieniemienie: het is inderdaad wel lekker dat ik S niet uit zijn bed hoef te plukken vanmiddag. Hij is al een paar dagen ziek, dus hij kan lekker even blijven liggen. Die ouderavond vorige week vond ik ook wel prettig. Even zien hoe het nou eigenlijk gaat op school. Afvegen gaat bij J op dezelfde manier. De juf controleert op school ook, maar meestal wacht hij tot hij thuis is... Het jongetje vroeg of hij bij ons mocht spelen, maar blijkbaar hadden ze het ineens omgedraaid want vrijdag vroeg J of hij daar mocht spelen, maar dat kon niet, dus voor vandaag meteen afgesproken.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 23 Sep 2013 13:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria wat fijn dat de driftbuien minder zijn.

Twellie wat fijn dat je nu een gastouder hebt gevonden.

C veegt ook nog niet goed af en controleren we thuis na. Op school ook niet denk, soms zegt hij wel dat hij kriebels hebt en dan controleer ik hem nog even na. Morgen mag C op school spullen mee en vertellen over thuis. Ben benieuwd wat hij ervan vind. Hij is nog aardig stil in de klas en dan ineens alle ogen op hem gericht.

M speelt hier ook nog het liefst lekker thuis. C hoor ik er ook nog niet over dat hij bij iemand anders wil spelen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 23 Sep 2013 14:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Moepie, fijn dat jouw dochter het zo leuk vindt op school!

Susan, Spannend dat Yrsa bijna naar school gaat, heeft ze er zin zin? En fijn dat je haar juf hebt leren kennen en dat je bij haar een goed gevoel hebt. Y. zal vast snel vriendjes maken, ze is heel sociaal volgens mij?

Twellie, voor jullie ook bijna zover, fijn dat ze er nu naar uit kijkt. Ik zag er toen ook tegen op dat ik mijn dochter minder zou zien, maar ik was er snel aan gewend en vindt het nu erg leuk dat ze naar school gaat omdat ze er zo enthousiast over is en graag gaat.
Hoe gaat het met slapen van jouw dochter? Je was een tijdje terug bang dat ze het niet vol zou houden omdat ze nu nog zoveel slaapt toch?

Thunder, jaaa, wat goed!

Mamzelle, ik hoop dat vandaag goed is gegaan?

Filoria, wat fijn dat de driftbuien een stuk minder zijn, dat is ook een zorg minder voor jullie hè?
Getallen van 1-6 herkennen lijkt me ook vrij makkelijk voor groep 2, maar het zal wel een minimale zijn dat ze moeten kunnen? Y herkende die getallen al een tijd voor ze naar school ging. Ze is nog niet zo ver als T want getallen verder dan 20 herkent ze nog niet en van 10-20 ook niet altijd. Ze is zichzelf nu aan het leren om de cijfers zelf te schrijven. Kleine sommetjes tot 10 is ze ook mee bezig.

Stuiterbal, hoe is het nu met jouw zoon?

Lieke, balen dat je nog geen adressen/tel.nr. lijst hebt van de kinderen uit de klas van J. Ik wissel voor mijn dochter gaat spelen meestal nog even nummers uit, wel slim dat je een briefje in zijn zak hebt gedaan. Hoe laat ga je hem weer ophalen?

Ieniemienie, fijn dat je contact hebt op het schoolplein! Zo begon het bij mij ook, haha. En nu heb ik al heel veel contacten en vraagt mijn man zich vaak af waarom ik zo laat thuis ben als ik Y. ga brengen/halen. Dan staan we vaak nog even te kletsen.
Hier vegen de kinderen ook zelf hun billen af, Y. wacht alleen vrijwel altijd met poepen tot ze weer thuis is, dus dat probleem hebben we niet. Ik veeg het thuis bij Y. ook vaak nog even na, want is ook niet altijd goed schoon.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 23 Sep 2013 19:08

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan: nee dochter kent verder geen kinderen op school.. Er gaat 1 jongetje van het kdv naar dezelfde school en die komt bij haar in de klas, maar ze speelt eigenlijk nooit met dat jongetje, dus denk ook niet dat ze dat straks wel doet.

Nou morgenvroeg is het hier dus zover!
Vanavond samen met dochter haar kleding voor morgen klaargelegd, haar schooltasje klaargezet, en haar broodtrommeltje en drinkbeker klaar gezet.
<<

Anoniem16

Bericht 23 Sep 2013 19:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

In groep 2 is dat idd wel een erg 'mager' leerdoel. Dat moeten de kinderen eigenlijk al beheersen. Wij gaan in groep 2 t/m 20 herkennen, benoemen etc.

Misschien ter herhaling maar dat vind ik het eerder een groep 1 doel eigenlijk.
<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 20:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oke, dan ligt het dus niet aan mij. Is het gek om de juf hier op aan te spreken? Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad wat uitdagender rekenwerk hebben voor de kinderen die verder zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Sep 2013 20:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat lijkt me toch wel. Het is denk ik gewoon een norm waar iedereen aan moet voldoen, ook de kinderen die niet zo vlot zijn, want die zijn er natuurlijk ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 23 Sep 2013 20:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Filoria schreef:Oke, dan ligt het dus niet aan mij. Is het gek om de juf hier op aan te spreken? Ik ben wel benieuwd of ze inderdaad wat uitdagender rekenwerk hebben voor de kinderen die verder zijn.

Nee ik zou dat gewoon vragen. Misschien is het idd een kort lesje ter herhaling en heeft ze er ook verrijkingsopdrachten bij. Als je het niet vraagt weet je het niet;) Ik druk mijn ouders altijd op het hart dingen te vragen wanneer ze iets willen weten. Voor ons is het duidelijk, als juf dus, maar soms is het voor ouders lastig te begrijpen waarom je een bepaald doel oid kiest.
<<

Anoniem32

Bericht 23 Sep 2013 20:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Met S gaat het wat beter. Vandaag is de pijn veel minder. Ik heb vandaag ook geen zetpil gegeven. Wel nog flinke loop oortjes en hiervoor heeft hij een antibiotica druppels gekregen. Deze werkte de vorige keer heel goed dus ik heb goede hoop dat hij er nu snel van af is. De pijn is ver weg en dat scheelt al.

S kan tellen tot 20 geloof ik. Hij begint langzaam ook cijfers te herkennen. Ik weet even niet in hoeverre ze hier op school in groep 1 ermee bezig zijn.


@Mamazelle: Wat vervelend dat je dochter er geen zin in had. Ik merk dat soms bij S ook wel als hij bij zijn papa is geweest. Dan is hij weer zo blij dat hij bij mij is en vraagt of hij alsjeblieft bij mij thuis mag blijven. Gelukkig snapt hij ook wel dat ik moet werken en hij gewoon naar school, maar dat pruil lipje ....

@Filoria: S kan de potlood of pen ook niet goed vast houden. Hij houd hem echt nog met een hele handgeep vast zeg maar. Als ik hem erin verbeter dan houd hij het ook maar heel even vol.
Wat fijn dat het zo goed gaat op school.

@Sandra: Hahahahhaha dat had ik 2 weken geleden ook bijna. Ik keek nog net op tijd op de school kalender en zag toen pas dat hij vrij was die dag :angel:

@Lieke: Hoe is het spelen gegaan?

@ieniemienie: S veegt ook zijn billen zelf af en ik controleer ook maar hier gaat het heel vaak goed. Hij is van school ook nog niet thuis gekomen met een vieze onderbroek ofzo. Dus ik heb daar nog niet bij stil gestaan eigenlijk. De vermoeidheid is herkenbaar. Tussen 18:00 en 18:45 uur lag S in de eerste 2 schoolweken al in bed.

@Mama29: Succes morgen de eerste schooldag :thumbup:
<<

Anoniem272

Bericht 23 Sep 2013 20:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan schreef:Dat lijkt me toch wel. Het is denk ik gewoon een norm waar iedereen aan moet voldoen, ook de kinderen die niet zo vlot zijn, want die zijn er natuurlijk ook.
Het stond in een e-mail over wat ze nu doen in de klas: welke liedjes ze zingen, welke letters ze nu oefenen etc. Ik ga er toch maar even naar vragen denk ik. Heb trouwens verder heel veel vertrouwen in de school en de juffen hoor. Dat ze zien dat T qua fijne motoriek achterloopt en dat hij daar extra hulp bij krijgt vind ik heel fijn. Er zitten 30 kinderen in zijn klas, maar individuele aandacht is er toch genoeg krijg ik het idee :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Sep 2013 09:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jee, ik word me toch een partij verbaasd... Alweer een goede ochtend! Het lijkt wel alsof hij denkt, ik ben 4 en huil niet meer, hahaha. Echt, wat een opluchting!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron