Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 03 Okt 2014 19:35

Re: najaar 2013 mama's!

@Filoria --> wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje, maar wat ontzettend naar dat het met jou niet goed gaat. Heel veel sterkte *knuffel*
<<

Anoniem315

Bericht 03 Okt 2014 20:23

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, wat akelig voor je... Sterkte :hug: Hopelijk voel je je gauw weer wat beter en kun je je wat ontspannen..

All, hier is tand nr. 4 ruimschoots door. N. krijgt een prachtig Madonna-bekkie (dikke spleet tussen de voortanden :P ) en haar gezicht is nu echt baby-af aan het raken... :snik:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Okt 2014 20:44

Re: najaar 2013 mama's!

Ah nee, Filoria, wat vervelend! Krijg je hulp? Sterkte! :hug:

E. heeft ook een behoorlijke spleet tussen haar voortanden, maar ik zag op oude foto's dat ik dat zelf ook had.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Okt 2014 20:48

Re: najaar 2013 mama's!

18 oktober: Suus, _Jet, Stitch
19 oktober: Exo, Filoria, _Jet, Stitch (moet ik wel op tijd thuis zijn ivm eters)
25 oktober: Suus, Exo
26 oktober: Suus, Exo, Filoria
1 november: Suus, Exo, Dolphinne (met D), Stitch
2 november: Suus, Exo, Filoria, Dolphinne (zonder D), Stitch

Ik heb mijn eigen beschikbaarheid even aangepast. Heeft iedereen die wil komen het lijstje ingevuld? Want dan moeten we de datum maar gaan vastleggen :) Bij wie gaan we het doen?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 04 Okt 2014 00:17

Re: najaar 2013 mama's!

18 oktober: Suus, _Jet, Stitch
19 oktober: Exo, Filoria, _Jet, Stitch (moet ik wel op tijd thuis zijn ivm eters)
25 oktober: Suus, Exo
26 oktober: Suus, Exo, Filoria, Bruintje beer
1 november: Suus, Exo, Dolphinne (met D), Stitch
2 november: Suus, Exo, Filoria, Dolphinne (zonder D), Stitch,
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 04 Okt 2014 00:24

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Balen dat je ziek thuis zit. Heb ik bij de middelste gehad(was overspannen en PND)en ben er bijn a1,5 jaar eruit geweest. Beterschap!

Exo: Ja ze krijgen nu echt een ' Dreumesgezicht'.

Hier zijn M. zijn 3 en 4 tand er ook. Hij is nu net dracula want hij heeft boven eerst zijn hoektandjes gekregen. M. heeft wat moeite met zijn ontlasting soms tot huilens toe en dan is er nog niks gedaan. Soms zo zielig. Nu dus lactulose voor hem gekregen hopelijk wordt zijn ontlasting wat zachter en doet het minder pijn en hoeft hij er minder moeite voor te doen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2014 09:18

Re: najaar 2013 mama's!

De meeting mag ook bij mij hoor. Dat ligt iets centraler (Steenwijk, boven Zwolle).
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Okt 2014 11:03

Re: najaar 2013 mama's!

Bij jou vind ik ook prima, Exo, dat is voor iedereen waarschijnlijk net wat dichterbij dan Groningen.

Op deze vrolijke foto zie je de spleet tussen haar tanden trouwens erg goed:

Afbeelding
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 05 Okt 2014 09:48

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, jaaa, ik zag je foto in het andere topic en het viel me direct op! :ja: Als ik zelf geen baby had, was het waarschijnlijk niet opgevallen hoor. Grappig dat dat zo gaat met die tandjes!

Bruintje Beer, wat grappig dat eerst zijn hoektandjes doorgekomen zijn! De rest zal wel snel volgen straks...

N. had van vrijdag op zaterdag een spooknacht. Om het uur wakker, huilend. Licht koortsig. Overdag ook niet te genieten en NIET willen slapen. Ik denk dat er weer tanden aan komen. Sowieso naast haar voortanden, daar is weer wat wits te zien. Vannacht heeft ze gelukkig wel een goede nacht gemaakt. Om half 7 's avonds gingen de luikjes dan éindelijk dicht en om half 7 vanochtend werd ze weer wakker.

Ze gaat nu razendsnel met alles. Ze tijgert/kruipt (dit wisselt ze af), ze gaat zitten, weer liggen, stukje kruipen, weer zitten, etc. En ze begint nu ook te billenschuiven, vindt ze reuze interessant :palm: Gister wilde ze op de bank, dus zette ik haar neer en toen bleef ze staan! Voor het eerst! Ik vrees dat ze dat binnen nu en een paar weken ook zelf kan.

En dat praten he... Zo schattig! Ze praat me continue na, met korte klanken. We doen ook vaak ombeurten, dan is het net alsof we hele gesprekken voeren.

Ik kan wel uren doorlullen over haar. Sorry :P
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Okt 2014 15:37

Re: najaar 2013 mama's!

Haha, leuk toch, Exo :smile: Je geniet duidelijk op en top van N! Logisch dat je trots bent.

E. loopt nu steeds rondjes om de tafel, en een lol dat ze dan heeft! Ook aan twee handen lopen vindt ze erg leuk.

Zullen we de datum vastleggen? Op 2 november kunnen de meesten. Bij Exo vind ik ook prima :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Okt 2014 19:57

Re: najaar 2013 mama's!

Ja 2 november vind ik goed. En voor D denk ik leuker om niet mee te zijn haha. Vorige keer verveelde hij zich wel een beetje met al die baby's en mama's haha
Bij Exo vind ik ook goed. Dat is vanaf hier een klein uurtje rijden denk ik.

Hier zijn tandje 3 en 4 nu ook door. 2 boventandjes en ik heb het idee dat de 2 daarnaast er ook bijna aankomen. Ze was vannacht flink aan het spoken. Van 3 tot 6 ben ik wakker geweest. N sliep wel steeds, maar binnen 10 min was ze dan weer wakker en aan het jammeren. Alleen op mij liggen was goed, maar als ze dan weer sliep en ik haar terug legde was ze dus na 10 min (als ik bijna weer in slaap was) weer wakker. Om half 6 maar een fles gemaakt en toen sliep ze wel weer tot 9.30.

Vanavond wel flinke lol gehad samen! Ze vind het super als je samen met haar gaat kruipen, dan kruipt ze er heel hard vandoor en kijkt steeds even om of ik nog achter haar aan kom en dan hard lachen! Ze gaat soms zo hard dat ze zich verkruipt en op haar buik of neus land of gewoon hard tegen de tafel/bank/ verwarming botst. Ze loopt hier nu ook overal langs en gaat achter een tafeltje of speelgoedbak ook de hele kamer door. Echt een leuke, maar soms ook vermoeiende periode!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2014 12:31

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, leuk is dat, samen kruipen, haha! Dat is hier ook lachen, gieren brullen. N. heeft soms ook haar hoofd vol blauwe plekken van het botsen :palm: Jouw meid kan gewoon al los staan! Woooow! Ze is echt vlot zeg!

Even de tandjes showen hoor:

Afbeelding

Afbeelding

De 5e komt er ook bijna door. En jeej, ze kan een speldje in het haar!
Als we door het park fietsen en ik zeg: 'Kijk N, eendjes!', dan roept ze: 'Ette! Kak kak'! (eendjes, kwak kwak!), zooooooo :love:
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 17 Okt 2014 14:22

Re: najaar 2013 mama's!

Ik ben er ook weer eens. Lees alleen even de laatste bladzijde.

Bruintje beer: Heeft de lactulose goed geholpen?

Suus en exo: leuke foto's :) Altijd leuk om foto's te zien van jullie kindjes.

Dolphinne: herkenbaar van het door de kamer heen lopen aan dingen vast :)
Spelen je kindjes ook wel een beetje samen? Dat lijkt me wel handig, als je je oudste kan inzetten om haar te vermaken. (Die van mij moet de laatste dagen heel veel vermaakt worden, kom zelf weinig aan dingen toe zo).

Exo: wauw superleuk en schattig dat ze al kan praten! Ons meisje zegt papa en mama, maar verder nog geen woordjes. (Alhoewel ze kletst veel en hebben ook samen "gesprekjes", maar daar herken ik nog geen woorden in... al dacht ik laatst wel amp (lamp) te horen.

All: hier gaat alles goed. Ze slaapt sinds een week eindelijk op haar eigen kamertje en dat gaat verrassend goed. Sindsdien heeft ze al een paar keer doorgeslapen, eindelijk :D.
Verder druk met losstaan, enorme flirt met mensen in winkels. Ze heeft nu 3 tandjes. Speelt het liefst met de loopauto en is een enorme knuffelaar.
De laatste 2 dagen is ze wel heel aanhankelijk, wil weinig zelf doen. Ben benieuwd of het een sprongetje is of dat ze zich misschien een beetje verveeld.
Make happy memories
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Okt 2014 14:08

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, wat lief dat praten! Daar is jou meisje weer supervlot mee! Hier is het alleen nog tatata of dadada en heel enthousiast gillen haha.

Valerie, ja ze kruipen regelmatig ook samen door de kamer heen. Al vind D het dan leuk om zich steeds te verstoppen. N gaat hem dan wel zoeken, maar als ze er bijna is gaat hij er snel weer vandoor. Hij snapt niet altijd dat N nog miet zo snel als hem is.
Maar ze zijn duidelijk gek op elkaar.
Wat fijn dat jullie meisje nu op haar eigen kamertje slaapt en dat ook zo goed gaat!

Sinds deze week kan N dus inderdaad los staan. Ze blijft ook steeds langer staan en bukt dan ook heel rustig om weer te gaan kruipen.
Afgelopen dinsdag de bruiloft van mijn zus gehad. De kinderen waren ook de hele dag mee (er was geen avondfeest) en ze hebben zich echt voorbeeldig gedragen! Tijdens de ceremonie kroop N gewoon door de ruimte daar, onder de tafels etc door haha. En met de high tea hadden we ook een eigen zaaltje, dus kon ze ook vrij kruipen.

Morgen vieren we de 6e verjaardag van D. hij was de 15e jarig, maar toen bij zijn vader. Morgenochtend is hij weer hier! Hij krijgt dan een hoogslaper die ik zelf opgeknapt heb. Straks nog even de rest van zijn kamer opruimen en schoonmaken en dan zal ik foto's maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Okt 2014 17:57

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, ik kan me voorstellen dat het voor je zoon niet zo leuk is met al die kleintjes. Wat gaat jouw kleine meid snel trouwens! Ik denk dat zij en E. ongeveer even ver zijn qua lichamelijke ontwikkeling. E. staat ook af en toe een paar seconden los om daarna rustig weer naar kruip of zit te gaan. Veel plezier met de verjaardag morgen!

Exo, wat superschattig dat speldje in N. haar haar! Blijft dat wat zitten? E. heeft wel wat langer haar geloof ik, maar een speldje glijdt er gelijk uit.

Valerie, leuk om weer eens van je te horen en wat fijn dat het slapen beter gaat!

E. is ook steeds meer aan het kletsen en zegt van alles na, heel verschillende klanken, zo schattig! Als ze een hond ziet 'woefwoef' en 'kak kak' bij de eendjes. Verder veel 'koekoek'.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Okt 2014 10:06

Re: najaar 2013 mama's!

Een hele blije D vanochtend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 19 Okt 2014 10:26

Re: najaar 2013 mama's!

Ooooh wat leuk Dolphinne! Heb je die sterren er zelf op gemaakt? Mooi zeg!!

Voor T. willen we ook zo'n soort bed voor zijn verjaardag geven. Waar heb je deze vandaan?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Okt 2014 10:37

Re: najaar 2013 mama's!

Een heel mooi bed, Dolphinne!

Hoe gaat het nu met je, Filoria? I. is ook heeeeel bijna jarig he?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 19 Okt 2014 15:56

Re: najaar 2013 mama's!

Ja klopt, we vieren het vandaag!

Met mij gaat het steeds beter. Al ben ik nu wel even naar de wc gevlucht omdat de verjaardagsdrukte me iets te gek werd.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Okt 2014 19:11

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Het is een bed van de ikea, de Kura.
Via MP gekocht. Normaal is hij grenen met blauwe panelen, maar we hebben hem zelf rood gemaakt en de panelen wit. En dan met dezelfde kleur verf sterren van triplex en die erop gekit.

Pff kan me je helemaal voorstellen dat je even rust hebt gezocht op de wc. Wij hadden niet erg veel bezoek vandaag, maar ben helemaal uitgeblust nu!
Wat heeft jullie meisje allemaal gekregen? Misschien kan ik nog wat ideeën opdoen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Okt 2014 19:20

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, wat leuk, gefeliciteerd alvast! Hebben jullie erg veel visite? Fijn dat het verder al een stuk beter met je gaat :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 19 Okt 2014 19:25

Re: najaar 2013 mama's!

Dankje Suus. Viel wel mee met de visite. De opa's, oma's, tantes en ooms en twee bevriende gezinnen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Wat creatief van je Dolphinne, leuk hoor! Vermoeiend kan het zijn he, zo'n kinderfeest. Maar wel gezellig ook natuurlijk. Hoe heeft D. het gevonden vandaag?

Imme heeft van ons wat kleine dingetjes gekregen waaronder dit tasje:

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Okt 2014 19:30

Re: najaar 2013 mama's!

Ze is duidelijk erg blij met haar tasje, mooie foto!
E. was op een vrijdag jarig en op haar verjaardag zelf zijn onze ouders, mijn zusje en mijn broertje geweest. Dat weekend zijn er nog drie bevriende stellen met hun kinderen langs geweest. Niet tegelijk, waardoor E. rustig met iedereen heeft kunnen spelen. Alleen op haar verjaardag zelf zat het huis vrij vol en werd ze overspoeld met cadeaus. Is I. ook zo verwend?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 19 Okt 2014 19:34

Re: najaar 2013 mama's!

Dat hebben jullie wel slim gedaan dan.
I. heeft vooral heel veel boekjes gekregen, daar ben ik wel blij mee!
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 20 Okt 2014 08:22

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, wat leuk om te zien dat hij zo blij is met het bed :D.
Wat betreft cadeau inspiratie: L. krijgt een loopfietsje met een laadbakje (ze vind het leuk om van alles mee te nemen haha), gewoon via MP want die dingen zijn nieuw echt duur! Verder las ik dat mensen voor een 1e verjaardag ook vaak Little people van Fischer Price geven, maar zelf heb ik het idee dat dat pas later echt leuk wordt. Verder zijn boekjes altijd wel leuk (voelboek Nijntje op de boerderij is hier favoriet).

Suus, En ook super schattig dat E. dierengeluiden nadoet. Ik kan niet wachten tot L. daar ook mee begint. Maar zij vermaakt zich nog wel prima met haar eigen taaltje. Ze zegt bijna alleen maar dingen met de a... papa, mama, en als ze hele verhalen verteld is het bababababab met een hele harde stem.

Filora, nog gefeliciteerd met je meisje :) Lieve foto. Fijn he dat ze nog zo blij kunnen zijn met kleine dingetjes. Bleef dat altijd maar zo.. :)

@All: gister hoorde ik L. vallen. Ik kijken; zag ik overal bloed liggen. Dat was schrikken, maar gelukkig viel het mee... Tandje door de lip. Wel heel zielig. Ze zit er nu ook steeds met haar tongetje aan te voelen.
Make happy memories
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx