Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Okt 2014 08:57

Re: Leuke uitspraken-topic!

N. heeft vannacht flink overgegeven. Alles zat onder, dat vond ze maar helemaal niks. Toen ze weer schoon en al in bed lag zei ze: "Nee mam, overgeven is niet echt mijn ding."
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 14 Okt 2014 09:11

Re: Leuke uitspraken-topic!

Gisteren was ik met de hond aan het trainen. Ik wil hem aanleren op commando achteruit te gaan. Ik tegen de hond Back, back. Waarop N tegen de hond zegt bek houden!
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2014 12:54

Re: Leuke uitspraken-topic!

Parisienne, wat een wijze opmerking weer!

Hier begon Imme vanochtend om 5.30 ineens te huilen. Tomas werd er wakker van en kwam even kijken. Zegt hij met een zorgelijke blik: 'ik denk dat mijn nachtmerries besmettelijk zijn.'
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 14 Okt 2014 15:54

Re: Leuke uitspraken-topic!

We liepen dit weekend een best wel stijle trap af. Ik zei tegen N. dat ze wel voorzichtig moest doen, blijkbaar iets te vaak want ze zei: " Mama, niet zo overdreven. Ik doe heel voorzichtig."

Sinds de zomervakantie heeft ze ineens wat moeite met naar de PSZ gaan, bij het afscheid. Het was twee keer weer helemaal goed gegaan maar afgelopen vrijdag stond ze een beetje verloren om zich heen te kijken toen ik haar wegbracht dus ik wees wat dingen aan waar ze mee kon gaan spelen. In plaats van een "Ik wil niet naar school!" kreeg ik te horen "Mama, ga nou weg!" Euhm, oké!

De jongste praat nog niet echt, ze zegt "mama" en "boem" als iets valt. Ze vindt het altijd een leuk spelletje om als ze op de commode ligt haar knuffel op de grond te gooien zodat ik hem moet pakken en dan heel blij boem roepen. Pas deed ze dat ook en toen ik hem weer aan haar gaf zei ze met een grote grijns "Boef!" Drie keer raden wat haar bijnaam is :wink: En blijkbaar vragen we vaak om te zwaaien naar iemand als wij of diegene weg gaan want ze begon heel blij te zwaaien naar de supermarkt toen we weer naar huis gingen fietsen :)
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 14 Okt 2014 20:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik was gisteren aan het schoonmaken, S zat te knutselen en L was ook lekker aan het rommelen. Opeens zei S: mama, ik ben blij dat ik nog geen mama ben maar een kind. Ik vroeg waarom ze daar blij mee was. Haar antwoord: nou, dan hoef ik nog niet schoon te maken.
Idd kind, geniet er nog maar lekker van :-)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 14 Okt 2014 20:53

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha heerlijk die uitspraken!

Ik stond vanavond het eten klaar te maken en Luuk vroeg wat we gingen eten. Dus geef antwoord dat we broccoli gaan eten. Zegt hij 'nee hoor, ik eet niet broccoli. Broccoli is voor meisjes'
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Okt 2014 21:06

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat een leuke uitspraken weer!

Jet dat had mooi bedacht, daar heeft ze helemaal gelijk in!

Gijs, haha grapjas! Nou mijn dochter had vandaag ook geen zin in broccoli hoor!
2012
2016
2020

Instagram
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Okt 2014 21:08

Re: Leuke uitspraken-topic!

Een heerlijk topic altijd om te lezen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 17 Okt 2014 19:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

Dochter zit naar Dora te kijken.

Dora: 'say Circle'
Dochter: 'sukkel'
<<

Anoniem166

Bericht 17 Okt 2014 19:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, Liadan, geweldig!

Ik had gisteren twee dode mugjes in het toilet gegooid. Mijn dochter lag al op bed, maar moest ineens een plas op de wc proberen. Omdat ze bezig is met zindelijkheid heb ik haar op de wc gezet. Ze plast, kijkt vervolgens tussen haar benen door en ineens: 'oh mama, kijk nou, er zitten miertjes in mijn plas!'
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Okt 2014 19:48

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Sanne!

L ging gisteren in papa's bed liggen toen ik het bed wilde opmaken. En toen ze eenmaal goed lag vroeg ze zichzelf 'Lig je lekker poppie?'

Oja en als ze thee zet voor papa vraagt ze steeds of hij er ook toetjes in wil. (Zoetjes)
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Okt 2014 21:16

Re: Leuke uitspraken-topic!

Liadan schreef:Dochter zit naar Dora te kijken.

Dora: 'say Circle'
Dochter: 'sukkel'



Whaha, zo noemde B in het begin ook altijd een cirkel.
Driehoek... vierkant... sukkel!!!!

En Sanne haha die heeft ze ook goed bedacht.

Jezzie, jij hoorde je zelf praten zeker :P


Ik liep vanmorgen met B door de Lidl en ze had een zakje met gummibeertjes vast. Er stond een strookje op met allemaal fruit, en B terwijl ze ze aanwees: Die vindt B lekker.... Die vindt B lekker..... Dieeeee vindt B lekker...*stilte*.....IEEEEEEEEEUWWW FLAMBOOSJES!!!! DIE VINDT B NIEHIET LEKKER!!!!!!!!!!!
:laughcry:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 17 Okt 2014 21:20

Re: Leuke uitspraken-topic!

Heerlijk topic dit, kan niet wachten tot ik hier ook mee kan schrijven.
Eentje om mee te beginnen:
Mijn nichtje kwam heel trots laten zien dat ze 'kip' kon schrijven. Alleen ze had de K en de P omgewisseld......
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 17 Okt 2014 21:33

Re: Leuke uitspraken-topic!

Liadan schreef:Dochter zit naar Dora te kijken.

Dora: 'say Circle'
Dochter: 'sukkel'


:lol:
Afbeelding
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 18 Okt 2014 10:35

Re: Leuke uitspraken-topic!

Gisteravond zei S tegen L : Kom mee L weg hier bij die sukkels! Mijn vriend en ik keken elkaar aan van uh oké. Ik vroeg aan S van wie ze het woord sukkels had. Nou gewoon van mezelf geleerd zei ze. Waarop ik vroeg of ze het misschien toevallig van Trollz had (iets wat ze graag kijkt, maar waarvan ik denk niet te vaak). Haar reactie: ja van de Trollz, zie je wel dat ik daar iets van leer!

Mijn vriend en ik rolden bijna van de bank. S wil altijd graag Netflix kijken en dan mag ze zelf iets kiezen om te kijken. Ik zeg soms dat ze best even tv mag kijken, maar dat ik dan alleen Nick junior aanzet (Dora, team umizoomi etc) omdat ze daar wat van kan leren :nerd:
<<

Anoniem126

Bericht 18 Okt 2014 11:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem127

Bericht 19 Okt 2014 21:34

Re: Leuke uitspraken-topic!

Liadan schreef:Dochter zit naar Dora te kijken.

Dora: 'say Circle'
Dochter: 'sukkel'


Haha :razz:
<<

Anoniem127

Bericht 19 Okt 2014 21:40

Re: Leuke uitspraken-topic!

Net met het bedritueel op de badkamer tanden poetsen:

Dochter: die ketting hangt daar altijd, waarom heb je die nooit om eigenlijk?
Ik: ik heb sowieso bijna nooit kettingen om, dan gaat je zusje er aan trekken.
Dochter: maar als ze nou dood gaat, zou je dan wel die ketting gaan dragen?
Ik: he gatsie, wat is dat nou voor een nare vraag zeg, zeg eens wat gezelligs.
Dochter verontwaardigd: dus nu mag ik al niet meer praten over doodgaan, poepen, overgeven door de neus en verrot fruit in de groentela. Waar mag ik eigenlijk nog wel over praten?
<<

Anoniem124

Bericht 19 Okt 2014 21:45

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn dochter is weg van Peppa Pig en heeft het dus overal en altijd over Papa Pik. Hoe kunnen ze nou zon stomme naam kiezen voor een programma (Ok, engels).
<<

Anoniem127

Bericht 19 Okt 2014 21:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Aiaiai :razz:
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2014 22:11

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha twellie! Dat wordt dan toch die ketting dragen.
Charles: Dat heeft je dochtertje mooi uitgesproken :smile:
Hier zijn de gesprekken in de auto soms zo onzinnig!

We waren op weg naar een binnenspeeltuin met de auto en zo ging het op de achterbank:
Oudste:Als we botsen dan gaan we dood he mama?
Ik: Nee hoor ik zal goed opletten dat er niks gebeurt.
Jongste: Nee ikke niet dood.
Oudste: Nee we gaan nu niet dood want papa is niet in de auto. Dat is zielig dan is papa alleen.
Jongste: Papa niet alleen. Oma ook thuis.
Oudste: Ja papa kan bij oma wonen dan mag papa op de bloemenbehang kamer want wij slapen in het stapelbed.
Ik: Nou meiden even een gezellig praatje hoor! Waar willen jullie straks mee gaan spelen?
Er komt een ambulance voorbij met gillende sirene.
Oudste: Nou zie je mama die hebben niet opgelet. Dat komt er nou van! :12:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Okt 2014 06:13

Re: Leuke uitspraken-topic!

Charles schreef:Mijn dochter is weg van Peppa Pig en heeft het dus overal en altijd over Papa Pik. Hoe kunnen ze nou zon stomme naam kiezen voor een programma (Ok, engels).



Héél herkenbaar!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem 146

Bericht 20 Okt 2014 07:37

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik vind het ook heerlijk wat kinderen allemaal kunnen vertellen. :)

Hier een hoop (vooral vertederende) uitspraken. :love:

Mijn zoontje (22mnd) legt het verschoningsmatje neer op de grond en legt daar een 'olitantje' op. "Stinkie stinkie gedaan", "Stinkie bah", "Olitantje schone luier aan". Om vervolgens een luier proberen aan te doen. En incl het verspillen van de billendoekjes. Maar ik kan op zo'n moment het pak niet afpakken. :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 20 Okt 2014 08:26

Re: Leuke uitspraken-topic!

Wat schattig mrs Jansen!

Wij waren van het weekend bij mijn schoonouders. Ik stond met mijn schoonmoeder in de keuken broodjes te maken. Mijn vriend pakte al een broodje van de schaal. Dus ik zei iets van 'ooh papa zit je weer te snoepen! '
Toen we even later aan tafel zaten om te eten en ik een broodje pakte riep L heel hard 'Oooooh mamaaa, snoeperd!' :palm:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem275

Bericht 23 Okt 2014 16:24

Re: Leuke uitspraken-topic!

We gingen vandaag naar mijn oma (de jongens noemen haar omi) toe, mijn opa (opi) is eind juni overleden.

T: "opi is er niet"
Ik: "waar is opi dan?"
T: "opi is dood"
Ik: "hoe komt het dan dat opi dood is gegaan?"
T: "met de vliegenmepper"
:laughcry:

Maar daarna wist hij toch nog wel te vertellen dat opi heel oud was en heel ziek.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers