Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 03 Okt 2014 21:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wauw Jerry, erg mooi en ook mooie kleuren!

Cotton, leuk borduurwerk!

Ben erg benieuwd naar je shrug Oreo. Vind die van Echtstudio erg leuk.

Ik heb deze week weinig kunnen doen door lichamelijke klachten :eyes: Gelukkig zei mijn behandeld arts "een mens moet ook doen wat hij leuk vindt" ipv dat dit niet zo'n handige hobby voor me is :thumbup:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Luuz

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 05 Okt 2014 11:27

Bericht 05 Okt 2014 11:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry, je deken is erg mooi! Heb je zes kleuren gebruikt? Welk merk garen heb je gebruikt?
Wil nu misschien ook zo'n deken maken
<<

Anoniem260

Bericht 05 Okt 2014 13:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nee, vijf! Phildar Cotton 3 gebruikt, geloof 15 bollen gekocht, waarbij ik nog wel wat restjes over heb!
<<

Pearl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 07 Dec 2013 23:24

Bericht 05 Okt 2014 14:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een mooie creaties komen hier voorbij :love:

Een vraag van een beginneling; ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met een sprei voor mijn dochter, bestaande uit verschillende granny squares. Ik gebruik hiervoor Catania maar begin nu te twijfelen of dit uiteindelijk niet veel te zwaar gaat worden. Kan ik niet beter voor een ander soort wol kiezen?
2012 & 2015
<<

Luuz

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 05 Okt 2014 11:27

Bericht 05 Okt 2014 15:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:Nee, vijf! Phildar Cotton 3 gebruikt, geloof 15 bollen gekocht, waarbij ik nog wel wat restjes over heb!


Dankje. Is jouw deken groot geworden?
Eens kijken welke kleuren ik wil gebruiken.

Pearl, ik heb geen idee of dat dat zwaar wordt. Heb nog niet zoveel ervaring met dekens/kledingstukken. Heb tot nu toe alleen nog maar knuffels en speelgoed gehaakt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 05 Okt 2014 17:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pearl ik heb er 2 gehaakt met drops paris dat is ook 100% katoen en het is wat zwaarder dan gemiddeld maar ze zijn niet te zwaar geworden. Dus ik denk dat het met catania ook wel mee zal vallen.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Okt 2014 12:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry, wat prachtig! Echt mooi geworden! Gaaf dat je dat van phildar cotton 3 hebt gemaakt :)

Pearl, het kan prima met katoen. Ik heb een babydeken gekregen die van de gewone catania katoen is gemaakt. Is niet zo heel erg zwaar. Catania grande zal dan iets zwaarder worden wellicht, maar dat moet niet uitmaken toch?
<<

Anoniem260

Bericht 06 Okt 2014 13:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Luuz schreef:
Jerry schreef:Nee, vijf! Phildar Cotton 3 gebruikt, geloof 15 bollen gekocht, waarbij ik nog wel wat restjes over heb!


Dankje. Is jouw deken groot geworden?
Eens kijken welke kleuren ik wil gebruiken.


Ik heb hem gemaakt met 168 steken en 153 toeren (het originele patroon stopt bij 131, maar ik heb er zelf nog een paar bij'verzonnen' van de steken die gebruikt worden in de deken). Hij is denk ik ongeveer 90cm bij 140cm gok ik. In eerste instantie was hij wat kleiner, maar doordat ik hem geblokt heb, is hij lichtjes opgerekt en kwam ik daarop uit.

Oreo schreef:Jerry, wat prachtig! Echt mooi geworden! Gaaf dat je dat van phildar cotton 3 hebt gemaakt :)


Dit is het garen dat ze me adviseerden in de winkel, heb er verder zelf weinig verstand van geloof ik :angel: Is het bijzonder/gek/speciaal dat ik dat gebruikt heb? Welk garen zou jij voor iets dergelijks gebruiken?
<<

Anoniem205

Bericht 06 Okt 2014 13:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Meestal haak je dekens van acryl (ik bijvoorbeeld met stylecraft) :) Dat is soms ook goedkoper dan katoen!
Maar echt, GAAF!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 06 Okt 2014 18:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb ook een babydekentje van katoen gehaakt, 70x70 cm. De ontvanger gebruikt het veel en het is inderdaad zwaarder dan wanneer je acryl gebruikt maar volgens mij heeft ze daar geen last van. Ik geloof dat ik 8 tot 10 bollen heb gebruikt à 50 gram dus totaal zal het 400 tot 500 gram zijn geweest.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 10 Okt 2014 07:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een ontzettend gave deken Jerry!!
<<

Anoniem260

Bericht 10 Okt 2014 09:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Meestal haak je dekens van acryl (ik bijvoorbeeld met stylecraft) :) Dat is soms ook goedkoper dan katoen!
Maar echt, GAAF!



'Mag' je wel acryl gebruiken bij baby'tjes? Ik dacht dat synthetisch minder goed was...

Thanks iedereen voor de leuke reacties, ik ben er zelf ook zo blij mee :D Nu wachten tot 't kindje geboren wordt (maar wil 'm eigenlijk het liefst zo snel mogelijk geven):angel:
<<

Anoniem205

Bericht 12 Okt 2014 16:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Er zit bij een dekentje meestal ook een lakentje tussen. Bovendien ademt het bij mij nog prima :)

Hier de baleritis... ik heb laatst Lammy No1 gekocht a 90ct per bol. Maar ik blijk allergisch voor het garen en terugbrengen naar de winkel kan niet meer. Echt super balen. De ene deken kan ik nog wel afronden, daarna direct in de wasmachine. Maar ik heb dan nog een stuk of 10 bollen in andere kleuren. Zo irritant dat ik dat niet meer kan gebruiken :(
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 17 Okt 2014 10:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Balen Oreo dat je zoveel bollen nog over hebt.

Ik heb de olifant die Mini had genomen bijna af, het was wat meer werk dan ik dacht en op het laatst moest ik nog 5 toeren van het lijfje en was ik door mijn wol heen dus moest ik nog een nieuw bolletje gaan halen 'gelukkig' had ik dit met phildar gedaan dat verkoopt het wolwinkeltje hier in de buurt wel en hoefde ik het niet via internet te bestellen.

En zodra mijn tentamens achter de rug zijn ga ik eerst het paardje in elkaar zetten en dan ga ik de auto afmaken.
<<

Anoniem205

Bericht 17 Okt 2014 15:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ben benieuwd naar het Olifantje, Siem! Gelukkig haakte je met phildar, dat scheelt weer. Al kan je catania altijd combineren met phildar. Kleur zal maar minimaal afwijken!

Ik heb hier mijn shrug afgemaakt (lekker warm :love: ) en een multicolor giraffe.

Shrug is met Tweed van de zeeman (1,99 per bol). Zitten 6 of 7 bollen in. Lekker makkelijk: een langwerpige lap met halve stokjes. Daarna dubbelvouwen en "armsgaten" maken. Mouwtjes gemaakt met vasten. En kraag gemaakt door een rand van de lap in een beetje een halve cirkel vast te zetten met een paar steken.


Giraffe was een gratis patroon, ergens online gevonden. Garen is catania grande.
Laatst gewijzigd door Anoniem205 op 18 Okt 2014 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 17 Okt 2014 15:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Oreo!
<<

Anoniem166

Bericht 17 Okt 2014 15:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi, Oreo! Lijkt me heerlijk zitten die shrug. Ik vind het tweede gedeelte niet echt makkelijk klinken nog.
Zo'n knuffeltje, is dat qua steken een beetje te doen als beginner?

Ik heb een babydekentje op het oog en daar zitten onder meer ananassteken in. Ben nu dus eerst een muts aan het maken van ananassteken in de hoop dat wat onder controle te krijgen. Ik wil net zulke mooie dingen maken als jullie haha, ik lees namelijk vooral (jaloers) mee in dit topic :D
<<

Anoniem205

Bericht 17 Okt 2014 16:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sanne, het tweede deel was ff puzzelen, maar eigenlijk heel simpel. Want je vouwt de langwerpige lap over de lengte dubbel. En dan maak je aan de korte kanten de punten tot 1/3e aan elkaar vast. Dan krijg je automatisch een armsgat. Alleen vond ik dat niet genoeg, dus ik heb er nog een extra mouwtje aan gemaakt.

Die knuffels zijn in principe goed te doen hoor. Maar je moet vooral heel erg goed tellen!
<<

Anoniem166

Bericht 19 Okt 2014 20:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb het patroon van een giraf bekeken en dat zie ik nu nog niet zitten, het tellen gaat hier nog regelmatig fout.
Mijn muts is af en best mooi geworden. Ik vind hem alleen niet mooi op mijn hoofd, maar dat geeft niet. Het was echt een probeersel. Heb inmiddels wol besteld voor een baby-cape en ben de steken nu wat aan het oefenen met een ander bolletje wol, gaat ook wel goed.

Heeft iemand nog een makkelijk patroon voor een babymutsje? Ik ben echt een beginner. En het moet een mutsje zijn voor pasgeboren baby's.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Okt 2014 20:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sanne, ik had op echtstudio een gratis haakpatroon gevonden voor een babymutsje. Die was niet zo moeilijk.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem166

Bericht 19 Okt 2014 20:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Is dat die je in je winkelwagentje moet doen en dat je dan 0,00 euro moet afrekenen? Ik vind dat zo gek, staat ook geen plaatje bij.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Okt 2014 21:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja die. Aks je hem hebt gedownload staat er wel een plaatje.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 24 Okt 2014 21:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Even een vraagje. Ik haak met de haaknaalden van de Action, heb er ook een paar van de Liddl en die vind ik veel fijner haken (ik krijg pijn in mijn hand van die van de action).
Ik zit eraan te denken om deze te bestellen: http://www.banggood.com/Wholesale-6pcs-Multi-Sizes-Aluminum-Plastic-Handle-Knit-Weave-Crochet-Hooks-Needles-set-p-44766.html

Heb die site van een vriendin, maar duurt 7 tot 25 dagen voor ik ze binnen heb. Hebben jullie misschien nog een tip waar je fijne maar goedkope haaknaalden kan bestellen?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 24 Okt 2014 22:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Linnie, ik weet niet of je veel verschillende maten nodig hebt of bijna altijd met dezelfde (Ik haak bijvoorbeeld bijna altijd met 2,5) maar de haaknaalden van clover zijn heel fijn. Ze zijn wel wat duurder voor als je meer naalden wil kopen. Ik heb de clover amour en wil echt geen andere meer. Je vind op marktplaats ook vaak van die setjes gekleurde metalen haaknaalden voor 10 euro, die zijn ook best fijn.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Okt 2014 11:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

En ik haak weer alleen maar met clover soft touch :) De amour ligt bij mij niet lekker in de hand.
Je hebt heel erg veel verschillende naalden! probeer die van de wibra anders eens?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers