Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(bakken) in kokosolie

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 20:54

(bakken) in kokosolie

Sinds deze week bak ik mijn vlees in kokosolie. Aangezien dat vanuit allerlei punten gezonder zou zijn.
Nu walmt mijn pan echter enorm als ik mijn olie in de pan heb. Dusdanig dat ik mijn afzuigkap maar ook de ventilator in de badkamer ( die aan mijn keuken ligt) aanstaan en dan duurt het nog lang voordat alle walm weg is.
Is dit normaal of wat doe ik verkeerd? En hebben jullie tips om het te verminderen?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2014 21:00

Re: (bakken) in kokosolie

Ik heb daar eigenlijk geen last van. Misschien laat je het te heet worden? En duurt het te lang voordat je je eten erbij doet?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 21:04

Re: (bakken) in kokosolie

Ik wacht totdat het gesmolten is en daarna doe ik mijn vlees erbij. Dus het is net zo dat ik het, zoals bij olijfolie, eerst goed heet laat worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem156

Bericht 16 Okt 2014 21:05

Re: (bakken) in kokosolie

Ik heb daar ook geen last van.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Okt 2014 21:11

Re: (bakken) in kokosolie

Vreemd.... Ik zou het echt niet weten. Ik heb er geen last van.
Maar ik gebruik kokosolie eigenlijk alleen tijdens het koken van curry. Dan is de kokossmaak niet erg.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 21:13

Re: (bakken) in kokosolie

Ik lees op internet her en der dat het minder is bij biologische kokosolie. Ik heb nu kokosolie bij de Xenos meegenomen om het te proberen en qua bakken gaat het goed, maar die walm. Gisteren had ik de afzuigkap te laat aangezet en het is dat mijn deur naar de woonkamer dicht was, anders had die ook vol gestaan van de walm.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Okt 2014 22:09

Re: (bakken) in kokosolie

Ik heb daar geen last van. Maar kan het niet zijn dat je het te snel/heet wilt?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 22:14

Re: (bakken) in kokosolie

Ik zet de pannen op het fornuis en de olie gaat er gelijk in, dus de snelheid waarmee de pannen verwarmt worden, daarmee wordt ook de olie verwarmt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 16 Okt 2014 22:18

Re: (bakken) in kokosolie

Nee dan is dat het niet. Gek zeg!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Okt 2014 12:17

Re: (bakken) in kokosolie

Ik heb die van de Xenos eigenlijk nog niet gebruikt om te koken, omdat ik mij afvraag of die daar wel geschikt voor is en dan we gezond is. Er staat namelijk helemaal geen informatie op verder.
Om te koken gebruik ik altijd die van Royal Green en heb totaal geen last van walmen of zo.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 17 Okt 2014 12:22

Re: (bakken) in kokosolie

Bij Royal Green heb ik er geen last van, maar dat had ik met kokosolie van de toko wel. Nisschien ligt het dan aan de kwaliteit van de olie?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 17 Okt 2014 12:30

Re: (bakken) in kokosolie

Mijne van de ekoplaza doet dat ook niet. En er zit trouwens ook geen kokossmaak aan als je er een gerecht mee gemaakt hebt dan.
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 17 Okt 2014 12:41

Re: (bakken) in kokosolie

Lavendel schreef:Mijne van de ekoplaza doet dat ook niet. En er zit trouwens ook geen kokossmaak aan als je er een gerecht mee gemaakt hebt dan.


Maar dan heb je waarschijnlijk geen extra vierge, maar de ontgeurde toch?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers