Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem97

Bericht 07 Okt 2014 11:41

Re: Draagdoekentopic

Mooi oreo!
<<

Anoniem166

Bericht 07 Okt 2014 12:16

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek, Oreo.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Okt 2014 13:57

Re: Draagdoekentopic

Gaia, doe ik dan misschien iets verkeerd? Ik kan met mijn 6jes nog net FWCC knopen en dan heb ik ook echt net ruimte om de knoop te leggen en dan is het klaar. DH red ik zelfs net niet. Dus ik heb mijn indio in maat 7 gekocht ga nu 1 of 2 van mijn zesjes verkopen. Aangezien ik nog vooral DH ga dragen omdat zoon zo zwaar wordt. En ik heb met 7 wel wat stof over, maar helemaal niet zo gek veel. En heb dus maat 42.

Oreo, mooie doek!!

Mocht hier iemand interesse hebben, ik ga mijn storchenwiege babycarrier turkis verkopen en mijn Hoppediz das Leichte Dublin doek maat 6 ook.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Okt 2014 14:10

Re: Draagdoekentopic

Ik heb maat 42/44 (beetje tussenin) en ik kan met mijn zoontje van 1,5 wel double hammock met een zes knopen. Misschien knoop je te los of zo? Of je zesjes zijn geen echte zesjes?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Okt 2014 14:36

Re: Draagdoekentopic

Roze: die storchenwiege, is dat met banden om te knopen of is het een klik/klitteband systeem? Hoeveel zou je ervoor willen hebben?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem97

Bericht 07 Okt 2014 14:51

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:Gaia, doe ik dan misschien iets verkeerd? Ik kan met mijn 6jes nog net FWCC knopen en dan heb ik ook echt net ruimte om de knoop te leggen en dan is het klaar. DH red ik zelfs net niet. Dus ik heb mijn indio in maat 7 gekocht ga nu 1 of 2 van mijn zesjes verkopen. Aangezien ik nog vooral DH ga dragen omdat zoon zo zwaar wordt. En ik heb met 7 wel wat stof over, maar helemaal niet zo gek veel. En heb dus maat 42.

Oreo, mooie doek!!

Mocht hier iemand interesse hebben, ik ga mijn storchenwiege babycarrier turkis verkopen en mijn Hoppediz das Leichte Dublin doek maat 6 ook.



Heel strak en secuur knopen dat is de truck ;)
Maar het is idd lastig maar met veel oefenen moet dat wel lukken met een 6je.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 07 Okt 2014 15:08

Re: Draagdoekentopic

@Roze ik heb met fwcc en DH aan een 6 wel genoeg. DRS2S lukt me ook net met een 6. Maar vaak kom ik niet lekker uit met die knoop.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Okt 2014 16:17

Re: Draagdoekentopic

Mickey: de heupband gaat vast met een kliksysteem, de banden over je schouders moet je knopen. Ik vraag er 75 euro incl verzenden voor.

Ik heb mijn doeken nooit opgemeten dus of de maat klopt weet ik niet. Met mijn bykay denin lukt beiden trouwens nog wel, al houd ik dan nog steeds niet veel stof over. Mijn little frog is nog steeds vrij dik en stug, dat werkt ook niet mee. Maar mijn Hoppediz is dun en zacht en op de workshop DH had ik de pop erin en alles zat heel strak en kon net afknopen. Maar mijn baby is veel steviger dan die pop. Scheelt misschien dat ik naast maat 42 ook nog een forse voorgevel heb en dan mijn baby qua formaat amper nog een baby is. En daarbij opgeteld dat ik vast nog wat strakker moet knopen zorgt ervoor dat maat 6 niet zo lekker meer gaat bij die knopen. Ik blijf oefenen, dat sowieso. Maar ik heb toch ook het vermoeden dat er best een doekje en drager uit mogen en ik in de plaats nog een extra doek maat 7 wil.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Okt 2014 17:41

Re: Draagdoekentopic

De amazonas die ik heb besteld was inderdaad de volgende dag al in huis! Mega lange doek, maar wat mooi :love: Kan niet wachten tot de kleine man er is en ik 'm kan gaan dragen!
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 15 Okt 2014 05:52

Re: Draagdoekentopic

Ik gebruik nu ruim een jaar de bondolino. Als buikdrager bevalt deze mij prima maar als rugdrager niet. Tijdens het rugdragen zakt de draagzak na een paar minuten naar beneden waardoor ik hem elke keer opnieuw moet strak "spannen". Ook vind ik het vrij zwaar terwijl ik een kind van maar 9 kilo draag. Nu wil ik misschien een rose and rebellion toddler kopen. Heeft er iemand ervaring met deze draagzak? en herkennen misschien de mensen de problemen met de bondolino?
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 15 Okt 2014 06:36

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek, Oreo!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Okt 2014 07:14

Re: Draagdoekentopic

Wat heb je een mooie doek gekozen Oreo en wat fijn dat je gaat dragen. Het is gewoon zo fijn :love:

Rituals, jammer dat het je niet is bevallen. Ik neem aan dat je jullie ook gewoon dun hebt gekleed, dat is voor ons echt de truk. Zo'n doek of drager is toch een extra laag, zeg maar.
L2014 & H2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 15 Okt 2014 07:29

Re: Draagdoekentopic

Ik heb sinds kort een manduca zodat ik makkelijk kan rugdragen (buik gaat ook nog maar wordt wel zwaar), maar het voelt zo vervelend. Alsof je heel erg naar voren gebogen moet lopen. Is dat een kwestie van wennen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Okt 2014 07:31

Re: Draagdoekentopic

Gijs, mijn zoon is nu even zwaar als jouw zoon (zag ik in een ander topic) en die draag ik nog op mijn buik. Ik vind het rete gezellig zo, dus nog geen ervaring. Maar ik kan me voorstellen dat het wennen is, ja.
L2014 & H2017
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 15 Okt 2014 07:38

Re: Draagdoekentopic

Wij hebben een R&R baby Isa, daar heb ik heel veel plezier van gehad, fijn ding!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem97

Bericht 15 Okt 2014 08:16

Re: Draagdoekentopic

Gijs, als je nu voor het eerst aan t rugdragen bent dan moet je daar wel even aan wennen ja. Je hoeft niet helemaal naar voren te leunen maar kan me voorstellen dat het wel zo voelt.
Gewoon langzaam opbouwen, elke dag een klein rondje en dan zo opbouwen. Dan wennen jullie er beide aan :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Okt 2014 08:49

Re: Draagdoekentopic

Ik vond het toen ik ging rugdragen met de manduca ook even wennen met afstellen. Dat was echt even proberen wat nou het fijnst was. Ik heb toen ook wat filmpjes bekeken voor tips. Ik was daarna vrij snel gewend.
<<

Anoniem251

Bericht 15 Okt 2014 09:50

Re: Draagdoekentopic

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar zijn er hier moeders die ervaring hebben met een bondolino? Mijn dochter is nu 10 weken oud. We hebben een bondolino gekocht omdat we haar beide willen dragen en geen gedoe willen met moeilijke knopen en dergelijke. Maar dochter vindt het helemaal niks. We krijgen haar er ook lastig goed in, beentjes spreiden lijkt ze niet zo prettig te vinden. Als ze erin zit vindt ze het eventjes prima, maar al snel komt er protest.

Ik hoop vooralsnog dat het beter gaat als ze wat ouder is. Zijn er hier meer kindjes die het in het begin niks vonden, maar later alsnog wel? Ik ken een aantal moeders met even oude kindjes (zwangerschapsgym) die een baby bjorn hebben en bij hun gaat het wel goed. Ik kan ook een baby bjorn van iemand lenen en ben bijna geneigd het te doen, terwijl ik weet dat het eigenlijk geen goede draagzak is.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Okt 2014 10:04

Re: Draagdoekentopic

Ik zou geen baby bjorn halen, dat is echt niet goed voor je kindje en voor jou ook niet echt comfortabel.
Er zijn een paar dingen waar het aan kan liggen, 1 is je kindje zit niet goed maar dan zou je even een foto moeten maken dan kan ik dat beoordelen.
2. is je kindje is er nog te klein voor, als ze met de benen niet naar buiten wil dan zou ik dat niet forceren maar gewoon met de beentjes in de zak doen.
3. ze moet er nog aan wennen, als je de bovenste punten goed hebt dan kan het zijn dat ze er gewoon nog aan moet wennen, elke dag even in de draagzak en een stukje lopen kan dan helpen.
4. deze draagzak past niet bij jullie, dat is de reden waarom ik als advies geef om bij een inloopochtend/consult of winkel wat verschillende draagzakken te proberen zodat je zeker weet dat je de goede koopt.
<<

Anoniem251

Bericht 15 Okt 2014 10:16

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Ik zou geen baby bjorn halen, dat is echt niet goed voor je kindje en voor jou ook niet echt comfortabel.
Er zijn een paar dingen waar het aan kan liggen, 1 is je kindje zit niet goed maar dan zou je even een foto moeten maken dan kan ik dat beoordelen.
2. is je kindje is er nog te klein voor, als ze met de benen niet naar buiten wil dan zou ik dat niet forceren maar gewoon met de beentjes in de zak doen.
3. ze moet er nog aan wennen, als je de bovenste punten goed hebt dan kan het zijn dat ze er gewoon nog aan moet wennen, elke dag even in de draagzak en een stukje lopen kan dan helpen.
4. deze draagzak past niet bij jullie, dat is de reden waarom ik als advies geef om bij een inloopochtend/consult of winkel wat verschillende draagzakken te proberen zodat je zeker weet dat je de goede koopt.


Dankje voor je reactie Gaia. Ik wil ook zeker zelf geen baby bjorn halen maar mocht hem misschien van iemand lenen. Maar je hebt ook gelijk, ik ga dit niet doen. Beentjes forceren doe ik niet, soms lukt het wel om haar erin te krijgen en soms niet. Misschien is ze er inderdaad nog wat te klein voor, hoewel ze 10 weken is en op de +1 lijn groeit. Blijven trainen is een goede tip. Ik ben juist geneigd om het een tijdje niet te doen als het niet goed gaat. Wat betreft punt 4, daar ben ik ook een beetje bang voor en ik baal ook een beetje dat ik de bondolino 'blind' gekocht heb. Heb er goede verhalen over gelezen dus ik dacht dat het wel los zou lopen. Heb ook al weleens gezocht op een draagconsulent maar kon er zo snel geen vinden in mijn woonplaats. Ik kijk het nog even aan tot zo wat groter is en blijf in de tussentijd oefenen. Hopelijk gaat het over een paar weken beter.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Okt 2014 10:53

Re: Draagdoekentopic

Ja niet opgeven hoor, er zijn genoeg kindjes die er aan moeten wennen of dat ze net nog te klein zijn en dan ineens gaat t wel goed. Gewoon elke dag even dragen, als is t maar 10min.
<<

Anoniem166

Bericht 15 Okt 2014 15:03

Re: Draagdoekentopic

Gebruik je de Bondolino wel op de goede manier? Mijn dochter vond het ook niet fijn in het begin, maar toen kwam ik erachter dat ik de buikband verkeerd om deed. In plaats van dat ze er boven 'zat', zat de buikband tussen haar en mijn buik in. Beetje lastig uit te leggen en het kan ook bijna niet verkeerd gaan, maar ik kreeg dat toch voor elkaar.
En heb je hem op het kleinst staan? Aan de zijkant zitten van die vleugeltjes waarmee je het zitvlak breder kan maken, misschien staat hij al op het breedst?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Okt 2014 21:45

Re: Draagdoekentopic

Ik wil een beco butterfly aanschaffen, N. wilt veel opgetild worden en we vinden het beide niet meer zo handig, ze is 12 kilo en denk nu rond de 93 cm. Zou ze er dan nog in passen? Heeft iemand een idee?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Okt 2014 21:56

Re: Draagdoekentopic

CCC schreef:Ik wil een beco butterfly aanschaffen, N. wilt veel opgetild worden en we vinden het beide niet meer zo handig, ze is 12 kilo en denk nu rond de 93 cm. Zou ze er dan nog in passen? Heeft iemand een idee?



Ik had die toen en ik gok te klein voor N.
M:21072011
J :08012014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Okt 2014 22:02

Re: Draagdoekentopic

Ik heb hem toen van je geleend HD. Is wel weer een gok wat ik neem geloof ik... Weet even niet meer hoeveel ruimte ze toen had.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers