Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken in het buienland

<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 15 Sep 2014 21:37

Werken in het buienland

Heeft er iemand ervaring met werken in het buitenland?

We willen graag samen ongeveer 3 maanden. Liefste Amerika of richting Australië.
We hebben hier nog een eigen huisje dus er moet wel iets van inkomsten binnenkomen.

Waar moet ik beginnen heeft iemand tips?
<<

Anoniem287

Bericht 15 Sep 2014 21:51

Re: Werken in het buienland

Als je met Amerika de VS bedoelt kan ik je alvast teleurstellen want dat gaat hem niet echt worden.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 15 Sep 2014 22:18

Re: Werken in het buienland

Ik denk dat je moet bedenken wat je wilt en waarom. Wat zijn je verwachtingen? Ik ken genoeg mensen die in het buitenland werken en ik woon en werk zelf ook niet in Nederland (maar dit is mijn thuis nu, dus niet tijdelijk).

Voor 3 maanden kun je hooguit een baantje in de horeca of op een boerderij krijgen. Dat is keihard werken voor een minimum loon. Als je geen horeca ervaring hebt kan t nog wel eens zwaar vallen. VS is moeilijk inderdaad, maar ik ken een Zweeds meisje die gewoon gesolliciteerd had op een klantenservice en de baan ook gekregen had. Zij heeft toen 9 maanden in New York gewoond en gewerkt, maar dan moet je wel extreem geluk hebben. En voor 3 maanden krijg je zo'n baantje ook niet snel natuurlijk.
<<

Anoniem287

Bericht 15 Sep 2014 22:28

Re: Werken in het buienland

Een baan krijgen in de VS is wat anders dan er ook echt mogen komen werken van de VS. Je krijgt niet zomaar toestemming. Australie is makkelijker volgens mij, een vriendin van mij heeft samen met haar vriend ook in Australie gewerkt (of was het nou Nieuw Zeeland? Of misschien allebei? Anyway, ze hebben een wereldreis gemaakt en in verschillende landen gewerkt). Hier vind je een overzicht van veelvoorkomende visa in de VS en andere landen:

http://www.visaversa.com/visum-amerika/werkvisum/
<<

Anoniem173

Bericht 16 Sep 2014 00:00

Re: Werken in het buienland

Als de reden dat je in het buitenland gaat werken, het feit is dat je inkomsten nodig hebt voor de huur hier zou ik die kosten meenemen in je reiskosten. Dus gewoon drie maanden huur erbij optellen.
Eventueel kun je ter plaatse je kosten drukken door vrijwillig bij een boer oid te werken tegen kost en inwoning.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Sep 2014 07:55

Re: Werken in het buienland

Werken in het buitenland is op zich niet moeilijk, maar wel als het maar 3 maanden is. Zou jij iemand aannemen voor maar 3 maanden? Voordat je ingewerkt bent, ben je alweer weg. Australie heeft wel backpacker mentaliteit maar ja, dan moet je wel ook weer een vliegticket incalculeren en het is behoorlijk duur om ook je vaste lasten daar te betalen en dan genoeg geld over te houden voor je eigen huis thuis. In Amerika kun je inderdaad wel vergeten. Maar je kunt wel hotelentertainment gaan doen in bijvoorbeeld Spanje voor 3 maanden, verdien je weinig, maar je hebt dan ook weinig uitgaven.

Het plan klinkt leuk maar hoe zie je het realistisch? Dat je ergens heengaat en dan alleen geld verdient en geen uitgaven hebt? Je zou, als je beetje leuk en centraal woont, je huis kunnen onderverhuren.. Of vrijwiligerswerk gaan doen (als je dat overweegt, kijk dan wel even goed of je echt iets gaat bijdragen of dat je het alleen voor jezelf doet).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2014 09:17

Re: Werken in het buienland

Het enige wat ik in Amerika trouwens wel voor me zie is een summercamp begeleiden. Dat is wel (hard) werken, en kan in Amerika. Maar volgens mij verdien je daar niet tot weinig, en kost het je vaak nog inschrijfkosten ook.

Kun je binnen de EU niet kijken of je iets kunt doen? Volgens mij is dat een stuk makkelijker visum technisch in elk geval.
<<

Anoniem318

Bericht 17 Sep 2014 09:31

Re: Werken in het buienland

Sterker nog, als EU burger kun je in elk EU land werken zonder visum :thumbup:
<<

Elsje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 154

Geregistreerd: 27 Sep 2013 21:29

Bericht 28 Sep 2014 17:42

Re: Werken in het buienland

Bedankt voor de tips en de site.

Het is zo dat onze beide contracten begin volgend jaar aflopen. Het lijkt ons een hele ervaring om in een andere omgeving/cultuur te werken. Ik was van 3 maanden uitgegaan omdat je anders met een visum in de knoop komt.

Ik snap dat er niet veel binnen zal komen maar omdat zomaar 3 maanden reizen erg duur is en daarnaast dan nog de kosten van ons (huur)huis bijkomen wordt dat een beetje veel.

Horeca- en entertainment ervaring heb ik maar hard werken bij een boer vind ik ook best. Maar we willen wel wat van het land ontdekken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Sep 2014 17:49

Re: Werken in het buienland

Ik dacht bij 'buienland' aan Nederland of GB :)
#teammaple🍁
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 28 Sep 2014 18:27

Re: Werken in het buienland

Urban Naked schreef:Ik dacht bij 'buienland' aan Nederland of GB :)


:good:
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 30 Sep 2014 13:27

Re: Werken in het buienland

Lastig, om je woonkosten thuis te dekken zou je evt onderhuur kunnen overwegen als dat mogelijk is. Als je een beetje open staat voor verschillende landen/werkzaamheden zullen jullie denk ik wel iets kunnen vinden. Ook al eens aan een workexchange gedacht? een x aantal uur meehelpen/werken in ruil voor onderdak en eten oid.Dan verdien je uiteraard ook niks maar reis je wel relatief goedkoop.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Okt 2014 19:38

Re: Werken in het buienland

Ik had van Tuktuk (als ik t goed herinner) de tip www.workaway.info gekregen. Daar staan echt heel veel leuke projecten op waar je voor een paar uur werken per dag gratis mag overnachten en eten. Veel goede doelen, maar er staan ook hostels enzo op die dat aanbieden. Misschien kun je daar eens kijken.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers