Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem88

Bericht 28 Sep 2014 14:11

Re: Werk & studie biechttopic

June schreef:
Biechtje schreef:Even een vraagje:
Zetten jullie op een sollicitatiebrief bij elke werkgever waarbij je hebt gewerkt de reden van vertrek neer?
Vandaag bij een uitzendbureau zeiden ze dat ik dat dit best kon doen. Nu begin ik dus te twijfelen of ik dat in het vervolg ga doen. Meestal is de reden van vertrek te weinig werk, maar als ik eerlijk ben zitten er ook een paar nare gevallen tussen waarbij ik het moeilijk vind om de vorige werkgever niet zwart te maken zoals bijv. weggepest door werkgever of achteraf eigenlijk alleen goed ter vervanging van zwangerschapverlof. Hoe kan ik dat het beste verwoorden?
Ik merk ook in sollicitatiegesprekken dat ik hier tegen aan loop. Ik kan namelijk moeilijk liegen en wil zo eerlijk mogelijk zijn, maar als je negatief over je vorige werkgevers bent kan een toekomstig werkgever ook denken dat jij dat over hen bent als je daar weer weg gaat. Pff... Ik word er een beetje moedeloos van.

Je zou ook eens na kunnen denken over een nieuwe manier van verwoorden. Blijkbaar zit het bij jou allemaal nogal hoog als je met termen als 'weggepest door werkgever' komt. Ik zou dat soort dingen niet vermelden op je cv, maar ik zou wel nadenken wat je gaat zeggen als er naar gevraagd wordt. Ook deze tekst: 'alleen goed ter vervanging van zwangerschapsverlof'. Je doet net of dat een misdrijf is, terwijl mensen heel vaak tijdelijk in dienst worden genomen wanneer iemand anders met zwangerschapsverlof is. Je zou dus ook kunnen zeggen "Tijdelijk contract, ik was een vervanger voor iemand die met zwangerschapsverlof was."

Eens. Weggepest door werkgever zou je ook anders kunnen verwoorden. In een gesprek zou je heel eenvoudig kunnen zeggen dat jij en je werkgever niet op één lijn zaten of dat hun manier van werken niet aan jouw verwachtingen voldeed (of andersom). Alleen weet ik zo gauw even niet hoe je dat netjes op een CV kunt verwoorden, want het geeft ergens ook stof tot nadenken voor de persoon die jouw CV leest.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Sep 2014 15:58

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou dat er niet bij zetten, het komt al snel heel negatief over. Als jij met meerdere werkgevers problemen hebt gehad, dan is de conclusie al snel dat dit aan jou ligt.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 28 Sep 2014 17:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou helemaal geen reden erbij zetten, tenzij het een hele korte periode is (dan kun je erbij zetten dat het een interim-opdracht is of iets dergelijks).
<<

Anoniem185

Bericht 29 Sep 2014 09:59

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Het studiejaar is nog maar net begonnen, of ik zit al in een dip. Ik moet een scriptie maken, maar loop telkens vast… een onderwerp heb ik, maar wanneer ik dit moet omzetten in een goede onderzoeksvraag is het kortsluiting in mijn hoofd.

Vanuit school is er weinig hulp, de coördinator weet te weinig van het onderwerp af om me verder te helpen en pas na het indienen van het plan van aanpak komt de vakdocent als begeleider in beeld.

Bleh, moest het even van me afschrijven. De laatste loodjes zijn zwaar, maar het voelt nu loodzwaar :( .
Iemand tips?
Allereerst knuffel en herkenning... Niet van de scriptie, maar ik ben ook net aan het studiejaar begonnen en zit ook al in een dip. De school geeft zo weinig uitleg dat ik écht niet snap wat ik moet doen, wat er verwacht wordt van mij en wat ik van school kan verwachten.

Wel een rare gang van zaken dat iemand anders dan je uiteindelijke begeleider je onderwerp en PVA moet goedkeuren... Hopelijk kun je nog even doorzetten, bijt je er in vast. Straks heb jij je diploma in handen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2014 06:41

Re: Werk & studie biechttopic

Gisteren ben ik bij mijn huisarts geweest omdat ik zo vermoeid en lusteloos ben. Het liefst lig ik de hele dag in me bed... De huisarts vermoed dat ik misschien een depressie heb en tegen een burn out aan zit. Nu moet ik aankomende week bloedprikken en een vragenlijst invullen en op me werk een gesprek aangaan! Haar advies was om de aankomende 2 a 3 weken niet te gaan werken en de arboarts in te schakelen. Nu heb ik vanmiddag dus gelijk al een gesprek maar hoe ga ik dit zeggen? Ben zo bang dat dit gevolgen gaat hebben voor me contract die over 2 maanden afloopt :-(
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2014 09:51

Re: Werk & studie biechttopic

Ik begin de laatste tijd steeds meer de balen te krijgen van mijn werk.
De laatste tijd hebben er privé wat nare dingen gespeeld, maar ik heb hierin 0,0 steun gehad van mijn collega's. Nooit hebben ze gevraagd hoe het ging. Nooit kon ik bij hun terecht met mijn verhalen.
Als een collega ziek of met vakantie is ben ik nooit te beroerd zijn of haar taken over te nemen, maar omgekeerd blijft mijn werk gewoon liggen tijdens mijn afwezigheid. Zo ook nu; sinds begin deze week zit ik met griep thuis. Vandaag voel ik me voor het eerst weer een beetje beter. Krijg ik net een appje van een collega of ik denk nog lang afwezig te zijn, want al mijn werk blijft liggen.

Tijdens mijn laatste vakantie heb ik ook gedroomd dat mijn collega's, gemeen lachend, stapels werk op mijn borstkas legden tot ik geen lucht meer kreeg. Een tijd terug heb ik al aangegeven dat ik ivm drukte een aantal taken wilde afstoten en dat zou geregeld worden. We zijn nu drie maanden verder en er is nog steeds niks veranderd.

Nu ik dit typ lopen de tranen weer over mijn wangen. Ik ben zo moe.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 10:04

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Gisteren ben ik bij mijn huisarts geweest omdat ik zo vermoeid en lusteloos ben. Het liefst lig ik de hele dag in me bed... De huisarts vermoed dat ik misschien een depressie heb en tegen een burn out aan zit. Nu moet ik aankomende week bloedprikken en een vragenlijst invullen en op me werk een gesprek aangaan! Haar advies was om de aankomende 2 a 3 weken niet te gaan werken en de arboarts in te schakelen. Nu heb ik vanmiddag dus gelijk al een gesprek maar hoe ga ik dit zeggen? Ben zo bang dat dit gevolgen gaat hebben voor me contract die over 2 maanden afloopt :-(

Over je contract zou ik nu eigenlijk geen zorgen maken. Als je namelijk door blijft sukkelen zit je over 2 maanden in de ziektewet voor langere tijd. Een vast contract zegt tegenwoordig ook niks meer.
Ik zal vooral aangeven in het gesprek dat het geen onwil is, dat je graag wilt werken maar dat je lichaam nu niet meewerkt. Dat je met de arbo in gesprek wil gaan en eventueel deeltijd wilt gaan werken zover je lichaam het toelaat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Okt 2014 10:06

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik begin de laatste tijd steeds meer de balen te krijgen van mijn werk.
De laatste tijd hebben er privé wat nare dingen gespeeld, maar ik heb hierin 0,0 steun gehad van mijn collega's. Nooit hebben ze gevraagd hoe het ging. Nooit kon ik bij hun terecht met mijn verhalen.
Als een collega ziek of met vakantie is ben ik nooit te beroerd zijn of haar taken over te nemen, maar omgekeerd blijft mijn werk gewoon liggen tijdens mijn afwezigheid. Zo ook nu; sinds begin deze week zit ik met griep thuis. Vandaag voel ik me voor het eerst weer een beetje beter. Krijg ik net een appje van een collega of ik denk nog lang afwezig te zijn, want al mijn werk blijft liggen.

Tijdens mijn laatste vakantie heb ik ook gedroomd dat mijn collega's, gemeen lachend, stapels werk op mijn borstkas legden tot ik geen lucht meer kreeg. Een tijd terug heb ik al aangegeven dat ik ivm drukte een aantal taken wilde afstoten en dat zou geregeld worden. We zijn nu drie maanden verder en er is nog steeds niks veranderd.

Nu ik dit typ lopen de tranen weer over mijn wangen. Ik ben zo moe.


Kan je dit niet aangeven bij de leidinggevende? Je bent ziek en je krijgt te horen hoe lang nog voor het werk. Niet eens uit persoonlijke interesse. Tja ziek is ziek en je werk blijft liggen. Het feit dat je nu met tranen op de bank zit geeft aan dat het niet goed is. Je leidinggevende moet dit wel weten, want anders zit je straks overspannen thuis omdat de werksfeer niet werkt voor jou en straks ben je verder van huis.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2014 18:10

Re: Werk & studie biechttopic

Ah ik ben zo gefrustreerd over mijn werk.

Sommige mensen zullen mij herkennen, maar ik wil het liever niet op mijn account hebben staan.

Ik werk en studeer allebei deeltijd. Dit heb ik bewust zo gekozen, omdat voltijd er bij werken onmogelijk is. Ik werk nu gemiddeld 28 uur per week en ga daarbij iedere week een dag naar school. Die dag heb ik dan ook standaard vrij op mijn werk. Nu moet ik een extra cursus gaan doen die verplicht wordt vanuit P&O, maar mijn leidinggevende wil mij niet op de afdeling missen. Kortom, ik moet deze buiten mijn contracturen om gaan doen. Prima, het zijn 'maar' 6 volle lesdagen, dus dat kan wel even. Denk er wel bij dat ik dan dus aan 36 uur kom en ook nog een dag naar school moet. Vervolgens krijg ik nu te horen dat ik in dezelfde maand óók nog een cursus BHV moet gaan volgen. Natuurlijk volgens mijn leidinggevende buiten mijn contracturen, want ja, mijn uren op de afdeling moeten ook gewerkt worden. Dan zou ik vier lesdagen er nog eens bij krijgen in november. Kortom, in november 44 uur aan werk bezig zijn en dan ook nog een dag naar school gaan.

Mijn 28 uur worden dan ook nog eens zo gepland dat ik iedere dag moet komen (halve dagen). De dagen die ik volledig ingepland sta moet ik toevallig net naar een cursus toe. Een leidinggeven die een cursus verplicht stelt (BHV en dus ook die andere cursus die van P&O moet) is verantwoordelijk om er voor te zorgen dat die diensten opgevangen worden. Nee hoor. Tegen mij wordt gezegd 'zorg maar dat je met iemand kan ruilen'. Ruilen. Prima, maar ik kan ongeveer ruilen voor één dag in de week die misschien die ander wel heel slecht uit komt. Probeer dan maar eens 10 diensten te gaan ruilen...

He verdorie, ik vind dit gewoon helemaal niet leuk. Komt ook nog eens bij dat mijn werk totaal onder mijn niveau is en dus totaal geen uitdaging biedt. Ik ben afgestudeerd als niveau 5 (HBO) verpleegkundige. Nu werk ik als niveau 4 (MBO) verpleegkundige. Prima om mee te beginnen, maar uiteindelijk bestaat mijn werk meer uit niveau 2/3 werk. Eigenlijk... alleen maar. Ik haal mensen uit bed, was ze, kleed ze aan, maak ontbijtjes klaar en deel medicatie, dek bedden op en doe de afwas. Verder heb ik wel een pieper bij zodat er verpleegkundige vragen bij mij terecht komen, maar dat is alleen als je volledige diensten draait en ik heb die hooguit één keer per week (en die telefoon gaat dus nooit af... heb het serieus nog geen één keer meegemaakt). Verder allemaal halve diensten, waar je géén 'verpleegkundige dienst' hebt. Mocht er iets opdoen van een wond die verzorgd moet worden, moet je naar de andere (hoofd)locatie bellen. Vanuit daar sturen ze dan een verpleegkundige niveau 4 die de wond komt verzorgen en het protocol opmaakt. Dat zou mijn taak moeten zijn lijkt me. Verder als er een dokter gebeld moet worden, moet ik ook bellen naar de hoofdlocatie verpleegkundige dienst die daar werkt en die bellen de dokter. Laatst kreeg ik een telefoontje vanuit de hoofdlocatie dat er een dagcurve gestart moest worden bij een bewoner, in plaats van dat het dan direct bij mij terecht komt. Kortom, ik doe niets anders dan een verzorgende (niveau 3) of woonzorgmedewerker (niveau 2). Enkel af en toe een katheter die vervangen moet worden. Dat is serieus het enige. Een collega van me, die niveau 4 is, heeft al besloten om op niveau 3 te gaan werken op de hoofdlocatie omdat dat nog uitdagender is dan wat hij hier deed.

Als ik dit allemaal had geweten, was ik op de hoofdlocatie blijven werken als niveau 3, want bij de dementen had ik nog de uitdaging dat ze elkaar in de haren konden vliegen. Bij de dementen kon ik nog lachen.

Vandaag was het ook echt niet leuk. Ik werk er nog maar een paar weken en heb dus nog geen overzicht van bij de verschillende bewoners wat hun ditjes en datjes zijn. Ik moest een vrouw wassen die heel goed nog weet wat ze wil en dus heel moeilijk is. Ik was er al één keer geweest op een meeloopdag (eerste dienst) en de contactverzorgende zei tegen mij, vraag maar aan haar wat er moet gebeuren, want als je volgens de map werkt is het toch nooit goed. Zo gezegd, zo gedaan. Blijkt dat die vrouw zelf vergat dat ze eigenlijk moest douchen en dat ze haar steunkousen niet aan had gedaan (terwijl ik nog vroeg of ze niets aan haar voeten wilde omdat alleen sloffen zo koud was onder een jurk). Vervolgens krijg ik van een niveau 3 op mijn flikker dat ik mijn 'time-management' beter moet doen, omdat ik een half uur achter liep. Heb haar uitgelegd dat zij precies weet ik welk glas water moet, maar als ik daar sta, dat ik eerst 5 verkeerde glazen pak (want het moet het BIERGLAS zijn), voordat ik weet welk glas het is. Volgende keer weet ik dat ook en dan gaat het sneller. Ja en ik was vergeten te douchen en had geen steunkousen aan gedaan bij die vrouw. Ze was al zo ruim gepland in haar minuten zogenaamd. Heb gezegd dat het inderdaad ruim is, als je ALLES WEET TE LIGGEN. En dat ik niet alles weet te liggen en dat het daarom langer duurt. Zo werkt dat als je nog niet 9 jaar op de zelfde plaats werkt.

Oke gal gespuwd. Respect voor mensen die dit helemaal hebben gelezen...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Okt 2014 19:00

Re: Werk & studie biechttopic

Ik vind het rot voor je maar ik heb er geen verstand van dus ik kan je niet helpen. Maar ik heb het wel helemaal gelezen :) Succes met alle uren, hopelijk valt het een beetje mee en is de zware maand snel voorbij.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 16 Okt 2014 19:14

Re: Werk & studie biechttopic

Als het een uitdaging in je werk is dat dementerenden elkaar in de haren vliegen, zou ik rap een andere baan/studie kiezen.
Ik vind het akelig om te lezen hoe je over deze mensen schrijft, en kan me er gelukkig geen beeld bij voorstellen hoe je dan op de werkvloer bent, ik mag hopen niet zo zoals je je werk nu omschrijft. Ik zou dan niet blij worden wanneer mijn oma bijvoorbeeld in jou werkgebied zou wonen.

Onder je niveau werken hoeft niet erg te zijn, maar wel als je met mensen werkt, vind ik.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Okt 2014 19:29

Re: Werk & studie biechttopic

Oei, Biechtje, je frustratie spat van het scherm af. In die zin ben ik het wel eens met popcorn, lijkt me niet heel verstandig om daar te werken.
Hopelijk uit je je frustraties alleen in je zeer spaarzame vrije tijd en houd je je op je werk professioneler (daar ga ik wel van uit ;)).

Ik hoop voor je dat je het allemaal nog even kunt vol houden! Sterkte.

(En ja, ik heb het helemaal gelezen, goed he :smile: )
<<

Anoniem331

Bericht 16 Okt 2014 19:32

Re: Werk & studie biechttopic

Oh maar daar ga ik ook vanuit hoor, alleen weet ik hoe het werkt, zit ik in hetzelfde vakgebied, en ken ik helaas te veel mensen die weinig uitdaging vinden in dit werk, en dat heeft altijd zijn weerslag op de mensen. In dit geval dementerenden, en die pikken juist die dingen extra op.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2014 19:51

Re: Werk & studie biechttopic

Popcorn, ik denk dat je mijn opmerking over demente mensen verkeerd opvat. Juist dat werk vond ik leuk om te doen, dat was een uitdaging omdat die mensen nog wel eens gekke dingen konden doen - bijvoorbeeld elkaar in de haren vliegen. Mijn woongroep was een redelijk heftige groep met veel botsende karakters. Het is een uitdaging om zo'n woongroep rustig te houden en in harmonie mensen in verschillende stadia van dementie bijvoorbeeld aan tafel te hebben om te eten. Dat vond ik leuk aan mijn werk, die uitdaging. Die uitdaging heb ik nu ik niet meer op de hoofdlocatie werk dus niet meer. Daar zitten alleen 'gewone' ouderen.

Bovendien vinden alle ouderen mij een heel lief meisje die haar werk heel goed en liefdevol doet. Ik zal ook nooit vervelend zijn tegen een oudere of laten merken dat ik gefrustreerd ben. Ik doe met liefde de afwas voor een dame die dit zelf niet meer kan. Ik zal iedere ochtend proberen een bewoner te laten lachen. Ook familie vraagt speciaal naar mij, omdat ik daar ook een uitdaging in zie. Ik vind het belangrijk familie te betrekken bij de zorg en om ook voor de familie te zorgen. Zo ben ik de enige in de organisatie die bijvoorbeeld aan iemand die aan het waken is, vraagt hoe het met die persoon gaat. Of die persoon misschien een kop koffie wil - ook al mag dat niet van de bezuinigingen.

Ik mis gewoon mijn dementerende groep, ik mis de familie daar. Er waren zelfs dementerenden die mijn naam konden onthouden (maar dus alleen die van mij en niet die van collega's). Ik mis het banaantjes uitdelen aan mijn eigen mensen. Ik mis de hoofdlocatie, waar ik van álle kleinschalige groepen wist welke bewoners er woonden, waar ik alle andere afdelingen, dubbelzorg, revalidatie, somatiek, NAH kende. Ik mis de vrijwilligers van daar, ik mis de collega's van daar, ik mis gewoon het terrein. Ik mis 'mijn' omgeving. De omgeving waar ik voor koos. Ik heb nooit in een klein verzorgingshuisje (wat bijna op een apart eiland lijkt te liggen, zo afgesloten is het van de hoofdlocatie - behalve als je een verpleegkundige nodig hebt, want de verpleegkundigen die daar werken (ik dus) krijgen helemaal geen verantwoordelijkheden) willen werken waarbij er per minuten zorg werd verdeeld. Als iemand hulp vraagt op een 'verkeerd' tijdstip, wil ik zelf kunnen bepalen of die persoon die zorg nodig heeft. Ik wil niet net als collega's zeggen 'je mag kiezen, een toilet moment of een gebakken eitje'. Ik wil gewoon dan zelf beslissen dat ik er vijf minuten langer blijf en die vijf minuten ergens anders inhaal.

Nu zit ik vast op een locatie waar ik niet wilde werken, met een functie waarin ik niet wil werken (of althans, de functie wil ik wel hebben, maar de werkzaamheden sluiten niet aan bij de functie). Feit blijft alleen dat ik hier niet voor heb geleerd. Hier heb ik niet al die jaren voor op school gezeten. Feit blijft dat ik hiervoor niet ben aangenomen en dat dit niet het werk is wat bij deze functie hoort.

Ik weet dat ook met dementen werken op een woongroep niet meer bij mijn functie hoort, dat dat ook typisch niveau 2/3 werk is, maar toch voelde het daar anders omdat ik daar op een andere manier uitdagingen in kon vinden. Het liefst ga ik gewoon terug daar naar toe.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 17 Okt 2014 08:22

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Werken onder je niveau is al niet prettig(als het geen bewuste keuze is), en als je dan ook nog als een idioot behandeld wordt door je collega is helemaal stom.
Ik lees trouwens ook niet in je stukje dat je vervelend doet tegen je cliënten hoor! Alleen gefrustreerd over bezuinigingen en een stukje uitdaging missen. Kan me dat wel voorstellen. Ik vind het moeilijk verstaanbare gedrag van mijn cliënten ook extra uitdaging geven.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 09:52

Re: Werk & studie biechttopic

Hier het biechtje met griep van gisteren weer.
Heb me vanmorgen naar mijn werk gesleept met ibuprofen achter de kiezen.
Ik ken mezelf en als ik niet gegaan was, dan had ik het hele weekend liggen malen wat er zo'n spoed had en me druk lopen maken om de hoeveelheid werk die ik bij terugkomst zou aantreffen.
Blijkt het een simpel iets te zijn dat best tot na het weekend had kunnen wachten en wat ze, als de nood echt hoog was geweest ook zelf hadden kunnen doen (niet dat ze het dan gedaan hadden).

Als bonus kreeg ik ook weer een lekkere rotopmerking. Ik klink enorm verkouden, dus een collega zei: "Goh. Als je dan al doet alsof je doodgaat, moet je het wel goed doen."

Echt... een volwassen vrouw die zo'n opmerking maakt.
Ik was natuurlijk weer te verbaasd om haar van repliek te dienen.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 17 Okt 2014 10:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Okt 2014 09:53

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje, je forumnaam staat in je biecht volgens mij..

Ik zou die vrouw toch er eens op aanspreken, het gesprek persoonlijk aangaan. Kan zwaar zijn maar dan is het voor haar ook duidelijk hoe je erover denkt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 10:06

Re: Werk & studie biechttopic

Thanx, Helix. Was nog zo ondersteboven van die rotopmerking van mijn collega.
Punt is dat zij al vaker nare opmerkingen heeft gemaakt. Als ik haar erop ga aanspreken zal ze zeggen dat ik me aanstel en het niet zo zwaar moet opvatten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 17 Okt 2014 10:17

Re: Werk & studie biechttopic

Is het je leidinggevende of gewoon een collega? Als het laatste het geval is zou ik toch eerst met haar het gesprek aan gaan en als je er dan samen niet uitkomt naar je leidinggevende stappen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Okt 2014 10:31

Re: Werk & studie biechttopic

Ik snap al niet dat je naar je werk bent gegaan. Ziek is ziek. Dan kunnen hun nog een probleem hebben, dat is dan hun probleem. Probeer wat harder te zijn voor jezelf en zo ook voor het werk. Misschien heel egoïstisch, maar jij bent nu 2 dagen langer ziek omdat je niet hebt uitgeziekt. Probeer echt wat meer voor jezelf op te komen, want anders ga je er uiteindelijk aan onderdoor.
Ik heb dit ook geleerd, ik ging ook door als ik ziek was, liet ook over mij heenlopen. Ondertussen heb ik geleerd dat je daar niks mee opschiet. Tegenwoordig kom ik meer voor mijzelf op en het werp wel de vruchten af. Sneller aangegeven dat iets niet werkt zorgt er voor dat het wel gaat werken. Omdat je sneller naar een oplossing kan gaan zoeken/werken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Okt 2014 16:45

Re: Werk & studie biechttopic

Niet echt een biecht maar wel iets wat ik graag wil weten.

Ik heb een wajong uitkering door lichamelijke klachten maar nou kan ik bij mijn stage blijven werken. Op mijn stage weten ze niets van de wajong die ik heb en dat wil ik ook graag zo houden. Ik moet mijn loon doorgeven aan het uwv, dat weet ik maar krijgt het werk hiervan te horen? Of kan dat buiten om elkaar heen?
<<

Anoniem321

Bericht 20 Okt 2014 11:23

Re: Werk & studie biechttopic

Ik weet het eigelijk niet. Ik denk dat je het beste hiervoor met het UWV kunt bellen. Leg het gewoon voor en vraag hoe het in zijn werk gaat en of je werkgever ook bericht krijgt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Okt 2014 21:18

Re: Werk & studie biechttopic

Ik baal op het moment zo gigantisch van mijn werk, zit nu thuis kapot te zijn van 3 dagen werken en alleen al van het idee dat ik morgen weer moet begin ik te janken. Ik vind werken in de zorg gewoon echt even niet leuk meer. Ik wil niet mijn benen onder mijn kont vandaan rennen de hele dag, om te zorgen dat iedereen verzorgd is. En dan als dank ontevreden ouders omdat je vergeten bent een briefje ergens op te hangen of niet aan een ander pietluttig ander dingetje bent toegekomen omdat nog 6 andere ouders willen dat je ook voor hun kind goed zorgt. Ik wil niet meer geslagen, bespuugd en uitgescholden worden. Ik wil niet elke keer van mijn manager horen dat we nog meer moeten bezuinigen en er dus nergens geld voor is. Ik wil niet om 23.00 thuis komen van mijn werk en er de volgende dag weer om 7.00 moeten staan.

Ik vind mijn cliënten echt wel leuk en ik doe echt nog wel lief, leuk en gezellig tegen ze. Maar op dit moment ben ik het grwoon kotsbeu. En wil ik lekker achter de kassa.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Okt 2014 23:24

Re: Werk & studie biechttopic

Ik herken je gevoel heel erg. Soms verlang ik ook terug naar mijn werk in de supermarkt. Lekker broodjes afbakken en uren in mijn eentje in de vriezer doorbrengen.

Knuffel voor jou biechtje, want werken in de zorg is zwaar!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Nov 2014 13:00

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb sinds een poosje een nieuwe baan. Ander werk dan ik gewend ben. Het klonk tijdens de sollicitatie als een uitdaging maar tot nu toe is het veel routinematig werk achter de computer. Er zullen vast in de loop der tijd dingen bijkomen, zoals het vertalen van stukken, misschien nog meer ingewerkt worden om dieper in de stof te komen.

Maar mijn manager heeft het eigelijk te druk, ze maakt elke dag dagen van minimaal 11 uur. Hierdoor is er steeds niet echt tijd om met mij te gaan zitten. Er is namelijk een aantal mailtjes die ik nog niet zelfstandig af kan handelen. En dan nog is dat werk ook niet het allermoeilijkste.

Het pand waar we zitten is ook zo hopeloos ouderwets. Ik ben het gewend om in een mooi, licht modern gebouw te werken met veel mensen om me heen. Hier is de vloerbedekking oranje, het pand is ouderwets, werken er veel mannen die zich een beetje boers gedragen, boeren laten, harde opmerkingen, enz. Ik kan daar wel mee omgaan hoor, dat is het probleem niet. Er is geen kantine, de receptioniste van 63 dekt elke dag de tafel en daar eten ze dan met zijn allen. Mijn afdeling eet daar nooit, omdat het zo saai is.

Eigenlijk, kortom ik word hier helemaal gek. Ik verpieter gewoon! Ik wil weer in een dynamisch bedrijf werken, een mooie kantine waar ik even heen kan lopen om van mijn plek af te zijn, uitdagender werk doen, niet op een saai bedrijventerrijn zitten. Maar mijn manager, ze is zo ontzettend leuk en ze heeft veel voor me gedaan en dingen geregeld. En tijd geinvesteerd om mij in te werken. Ik zou me zo ontzettend schuldig voelen als ik hier wegga. Ik werk er nog niet zo lang, en ze vond het al zo verdrietig dat degene die hiervoor op mijn functie zat na 10 jaar is weggegaan. Ze miste haar heel erg (zo betrokken is ze) maar ze zegt nog vaak dat ze blij is dat ik er ben en dat ze het tof vindt hoe goed ik alles oppak. Het zou voelen alsof ik haar echt een mes in haar rug steek.

Wat zouden jullie doen? Ik hou dit niet nog 2 jaar vol.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers