Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Generatie 2010

<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 27 Jan 2014 20:10

Re: Generatie 2010

Het zindelijk worden is hier ook drama, maar goed we hebben nog even.. :thumbdown: :cry:
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 28 Jan 2014 01:00

Re: Generatie 2010

J wordt in september pas 4 maar als het aan haar ligt gaat ze morgen al. Ze is elke ochtend teleurgesteld als ze geen psz heeft. Ze kent de school natuurlijk ook al omdat we N elke dag brengen en halen dus tegen die tijd komt dat vast allemaal goed!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem16

Bericht 28 Jan 2014 11:45

Re: Generatie 2010

Ze 'moeten' pas zindelijk zijn in de nacht rond de leeftijd van 7 jaar. Voor die tijd is het normaal dat dat eventueel nog niet zo is. Onze huisarts raadt trouwens wel af om ze rond 23 uur ofzo nog wakker te maken om te plassen omdat de blaas zo nooit leert om langer op te houden. De blaas moet zichzelf ook trainen om een hele nacht vol te blijven.

Hier is hij meestal droog maar ook nog niet iedere nacht.
<<

Anoniem75

Bericht 28 Jan 2014 11:47

Re: Generatie 2010

Krijgt R. wel nog een luier om 's nachts Printje?
<<

Anoniem16

Bericht 28 Jan 2014 11:50

Re: Generatie 2010

Ja een luierbroekje, vooral omdat hij zo verdrietig werd wanneer zijn bed nat was. Maar 9 vd10 keer is hij gewoon droog.

Hij is trouwens vandaag oefenen op school. Mijn mannetje vond het wel enorm spannend.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Jan 2014 15:42

Re: Generatie 2010

Ff snel, moet zo weer aant werk.

T. is van 1 nov 2010. We gaan hem over 2 weken inschrijven bij de basisschool hier in t dorp (is er maar 1 dus niet veel keus...tenzij we naar een ander dorp zouden uitwijken). We hopen dat hij er aan t begin van het schooljaar mag starten. Volgens een vriend van ons, die leraar is, mogen kindjes vanaf 3jr en 9mnd naar school dus hoop dat ze ermee akkoord gaan. Dan hoeft hij niet met die drukke st.klaas en kersttijd te wennen op school en kan hij meteen met zn vriendje (die is van 17-9) starten. Op t kdv is hij ook een aantal weken eerder overgeplaatst naar een groep hoger. Hij zat er niet meer op zn plek en zat er hele dagen te huilen. Toen hij over was ging hij er weer met plezier naartoe.

T. was toen hij 2jr en 10mnd was zindelijk overdag en sinds de eerste week van januari ligt hij snachts zonder luier in bed. Tot nu toe is dat 1x fout gegaan. Ik vind t best netjes, bij t cb gaven ze aan dat kindjes snachts pas vanaf 7jr zindelijk hoeven te zijn!

Ik ben nu aant kijken wat ik moet doen met mn werk(dagen). Ik werk voor mezelf en kan zelf dus alles plannen (wel rekeninghoudend met mn klanten uiteraard). Ik werk nu op maandag en woensdag, de woensdag ga ik sowieso (smiddags) niet meer werken. Waarschijnlijk wordt dat de donderdag maar ik wil ook rekening houden met van en naar school brengen en na school zou ik ook graag thuis willen zijn. Maarja...de opvang van de jongste betalen we per dagdeel dus dan zouden we smiddags 2 of 3u kwijt zijn. Dus t kan ook nog zijn dat ik 4 ochtenden ga werken ofzo...eerst de schooldagen en tijden maar eens goed navragen, kan ik dan gaan puzzelen!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 29 Jan 2014 16:09

Re: Generatie 2010

De oudste gaat hier ook na de zomervakantie naar school. Vorige week bij 2 scholen wezen kijken en degene die het is geworden lijkt me een leuke goede school voor hem.
Hij heeft er veel zin in om naar de grote school te gaan. Ik vind het eigenlijk maar niks... Nou ja niks, spannend dan haha
Qua zindelijkheid, sinds vorig jaar maart is hij zindelijk overdag en op de 2de wilde hij geen luier meer om s'nachts en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Wc's in winkels, school enzo zijn ook hier reuze interessant :-).
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 30 Jan 2014 11:57

Re: Generatie 2010

V gaat in oktober naar de basisschool,zijn psz zit in het zelfde gebouw als de school dus dat kent hij al.Zijn nichtjes en neefje zitten op dezelfde school,dus zodra hij het schoolplein op komt heeft hij een heel harem van kinderen om hem heen van nu 10-9 en 7 jaar.Hij zit nu een paar maanden op de nieuwe psz en dat gaat heel goed,geen drama geweest.
Afbeelding]
<<

anoniem196

Bericht 14 Okt 2014 07:16

Re: Generatie 2010

Hoe gaat het met alle kindjes? De meeste zullen nu op school zitten.
E. Gaat begin december voor het eerst naar school. Het idee al en krijg al tranen. Moeilijk om haar los te laten op een enorme school. Maar komt goed.
<<

Fiene

Bericht 14 Okt 2014 12:08

Re: Generatie 2010

Hier gaat het erg goed. R zit alweer een hele tijd op school, die school waar ik ook werk. En dat gaat geweldig goed. Hij doet het prima, is lief, sociaal en heeft veel vriendjes en vriendinnetjes. Het is en blijft een gevoelige Harrie maar hij is hier wel iets in gegroeid.

MissKnutsel; je zult dadelijk ook merken dat het heeeeeeerlijk kan zijn als je kind ff op school is. Maar ik vond het in het begin ook even moeilijk, en hij zit notabene bij mij op school dus.
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Okt 2014 12:30

Re: Generatie 2010

MissKnutsel: Heel herkenbaar hoor, ik vind het verschrikkelijk dat ze straks naar school gaat. Maar goed het hoort er wel bij, dus ik probeer er wel positief mee om te gaan en vooral richting A die het zelf ook wel een beetje spannend vindt. Gelukkig zegt ze inmiddels wel dat ze er zin in heeft. En wat ben ik blij met de school die we hebben uitgekozen! Vrij kleinschalig (drie gemengde kleutergroepen 1-2 en van de overige klassen maar eentje) en ze kijken heel erg naar elk kind individueel. Gisteren een kennismakingsgesprek gehad met de leerkrachten, eind deze week horen we bij wie ze wordt geplaatst. En zo fijn, de eerste weken gaat ze maar drie dagen per week (dinsdag en donderdag vrij) en daarna nog wat weken vier dagen (woensdag vrij) en dan pas vijf dagen. En dat is daar op school dus gewoon de standaard, omdat ze vinden dat de kinderen dat de eerste periode ook gewoon echt nodig hebben. Ik vind dat echt heel erg fijn, dan kan ze tussendoor een beetje bijkomen en wat geleidelijker wennen aan het nieuwe schoolleven. En ik stiekem ook, haha.

Verder gaat het hier goed hoor, maar ik vind wel dat de tijd voorbij vliegt. Ze is nu bijna vier en voor mijn gevoel is het gisteren dat ze werd geboren. De tijd is gewoon haast door mijn vingers geglipt :( Heel cliché, maar het gaat ook gewoon echt hard. Dus ik probeer wel bewust van de kinderen te genieten. Al hebben we ook wat zorgen, A is in elk geval hooggevoelig maar volgens het CB is het verstandig ook te laten testen of ze misschien een aan autisme verwante stoornis heeft omdat je dat wel vaker ziet in die combinatie ofzo. Dus voor alle zekerheid is ze aangemeld om getest te worden, maar er is wel een wachtlijst. Ik ben benieuwd, zolang ze niet echt last heeft van dit traject dan wil ik het toch wel graag weten. Stel dat het zo is, dan kunnen we daar rekening mee houden en op in spelen. Is het niet zo, ook prima! Dan weten we in elk geval waar we aan toe zijn en hoe we haar eventueel het beste kunnen begeleiden. Feit is in elk geval dat het een heel gevoelig meisje is. Dat kan soms lastig zijn, maar ook heel mooi. Ze is zo lief en zachtaardig ook, bijvoorbeeld naar mij toe maar ook naar haar broertje. En ze heeft heel sterk gevoel voor recht en onrecht. Dus gelukkig niet alleen maar moeilijkheden, ik vind het eigenlijk een hele mooie karaktereigenschap waar soms alleen wel een gebruiksaanwijzing komt kijken. Zo, dat is weer een heel verhaal zie in ineens!
<<

Anoniem97

Bericht 14 Okt 2014 12:35

Re: Generatie 2010

Hier gaat t ook goed, S. gaat al vanaf april naar school en dat gaat heel goed. Hij heeft veel vriendjes en vriendinnetje en dus ook regelmatig speeldates en al een kinderfeestje gehad.
Hij ontwikkeld zich enorm snel en is druk bezig met lezen, schrijven en rekenen, hij zit in groep 1 dus ik hoop dat hij genoeg uitdaging blijft houden. Ik vind het ernorm contrast met de net 4 geworden kindjes en de kinderen die richting de 5 gaan. Hij zit gelukkig nu in een combi klas 1/2 en doet dus ook veel spelletjes enzo van groep 2 dus dat is wel fijn.

Ik had er geen moeite mee om hem naar school te brengen.

En ik ben ook heel blij met deze school, heel kleinschalig ( 1 kleuterklas en voor de rest ook maar 1 klas per groep) en ze doen veel dingen samen ( kleintjes met de grote) en enorm veel leuke dingen maar ze hebben ook bijvoorbeeld een moestuin waar ze vandaag in gewerkt hebben ( aardappels geplant)
Vorige week appelmoes gemaakt en deze week gaan ze appelflappen maken. Binnenkort hebben ze een bioscoopavond, nou dat soort dingen dus, echt heel leuk!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 14 Okt 2014 17:19

Re: Generatie 2010

Hier gaat het ook goed. J. heeft het ontzettend naar haar zin op school. Ik zie haar ook elke week groeien als persoon.

Ook haar spraak gaat zó goed. De logopediste is elke week weer verbaasd wat J. blijkt te kunnen. Volgende week gaan we de checklist weer langs en dan gaan we kijken waar nog problemen zitten. Maar de dubbele medeklinkers gaan inmiddels ook goed. Het enige wat nog moeilijk voor haar is, is de R, maar dat mag op haar leeftijd. Als de checklist goed is, zal het mij niet verbazen dat we zo langzamerhand de logopedie af kunnen bouwen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 14 Okt 2014 21:47

Re: Generatie 2010

Hier ook een meisje van 2010. S heeft vandaag getrakteerd op de psz en donderdag gaat ze daar voor het laatst heen (ik moet donderdag werken, vandaar vandaag al getrakteerd). Vervolgens is het herfstvakantie. Na de vakantie gaat ze 5 ochtenden wennen (ze mag eventueel ook hele dagen komen). Precies een week voordat ze 4 wordt. Ik heb er bewust voor gekozen om het 1 voor de vakantie af te sluiten en het andere na de vakantie te starten. Ze wil zo graag naar de basisschool. Gisteren gestart met de aftelkalender ;-)
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 14 Okt 2014 21:56

Re: Generatie 2010

Met N. gaat het ook goed. Hij is na de zomervakantie gestart op school. De eerste 2 weken gingen moeizaam, maar nu gaat het heel goed. Hij heeft het erg naar zijn zin en begint nu ook af te spreken met kindjes. Dat is wel heel raar, je kind ergens achter laten, maar voor hem heel leuk.

Leuk om weer even te lezen van iedereen!
2010 2012 2015 2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi