Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Okt 2014 20:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind ze allemaal leuk behalve Jesse.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 12 Okt 2014 20:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Jesse, Max en Sam leuke namen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem123

Bericht 13 Okt 2014 07:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind alleen Alex leuk. Lekker stoere naam. :love:

Max vind ik ook een hondennaam, Jesse geen leuke naam voor een volwassen man en Sam zou hier ook afvallen want ik houd niet zo van unisex namen.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 13 Okt 2014 07:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Jesse en Sam mooie namen. Max vind ik een hondennaam en Alex vind ik niet mooi.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Okt 2014 15:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jesse en Max vind ik heel leuk. Alex vind ik een verouderde naam en Sam heb ik gewoon niet zo veel mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:17

Bericht 14 Okt 2014 19:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sam is leuk!!
Dochter 24-01-2014
<<

Anoniem117

Bericht 14 Okt 2014 19:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Max vind ik een hondennaam. Maxim vind ik wel leuk

Ik heb een aantal keer een Jesse in de klas gehad. En dat waren 'ordinaire' kinderen. Wel leuke kinderen hoor, daar niet van. Maar ik heb daar nu een volkse associatie bij.

Sam vind ik leuk, maar ook echt een hype naam.

Alex vind ik mooi, Alexander nog mooier.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Okt 2014 19:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Jesse wel een leuke naam, de andere 3 niet zo. Alleen mijn vriend vond de naam Jesse niet mooi. Dus had hij voor jongens andere namen bedacht, nu krijgen we meiden en over de namen zijn we het unaniem eens :)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Okt 2014 07:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht ip dat ik mijn jonge baby vannacht op mij heb laten slapen, man erg boos want is onveilig.
Ik was zo moe en kon hem niet gesust krijgen in zijn bedje langs mij en mijn man werd ook niet wakker.
Dacht pak hem even bij me waardoor hij meteen stil was. Ik ben daarna gewoon bewust zelf in slaap gevallen met de baby op me.

Overdag doe ik dit ook vaak stiekem omdat ik dan even wil slapen en dit samen zo soepel gaat met de baby op me anders rommelt hij zo en wil die vaak niet slapen.

Voel me heeel slecht nu want dit is gewoon gevaarlijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Okt 2014 07:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat heb ik in de eerste 3 maanden zo vaak gedaan, mijn man ook overigens. Ik geloof dat mijn instinct ervoor zorgt dat er weinig gebeurt. Uiteraard is er altijd een risico, maar dat is ook in de box, eigen bed, etc. Als mama zijnde, heb je je energie ook gewoon nodig en als dit uitkomst biedt....

Als alternatief, heb je weleens geprobeerd om je baby op de aankleedkussen tussen jullie in de laten slapen? Je kindje heeft blijkbaar veel behoefte aan contact en ik zou daar niet aan voorbij gaan.

Overigens slaapt mijn zoon nu prima in zijn eigen bed en afgelopen week, op vakantie, zijn we er achter gekomen dat in-rooming niets voor ons is. Vooral mijn zoon en ik werden continu van elkaar wakker.
L2014 & H2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 15 Okt 2014 07:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik geloof dat heeeeeel veel moeders dat in de eerste maanden wel eens doen. Als je echt oververmoeid bent moet je het biet doen, maar verder geloof ik er ook wel in dat moederinstinct er voor zorgt dat het niet altijd gevaarlijk is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem331

Bericht 15 Okt 2014 07:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat is mij inderdaad ook wel gebeurt, je merkt niet eens dat je weer in slaap valt soms. Wel raar dat je man daar dan zo boos om word, dat helpt ook niet echt bij je schuldgevoel denk ik?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Okt 2014 08:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Onze kraamhulp legde een soort barrière van kussens om mij heen en ik kon heerlijk slapen hoor.
Lijkt mij zaak om even goed met je vriend te praten over hoe en wat.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Okt 2014 08:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nooit gedaan, maar ik kan het me wel voorstellen. Wanneer mijn dochter verdrietig is, had ik haar ook het liefst terug in mijn buik, bij wijze van.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Okt 2014 09:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik biecht op dat ik uitkijk naar het einde van mijn zwangerschapsverlof en dat ik me daar zo ontzettend schuldig over voel. Ik heb nog een aantal weken vakantie aan mijn verlof vastgeplakt en daar heb ik zelfs spijt van af en toe. En dat wil ik helemaal niet. We hebben een fantastisch lief dochtertje. Maar hele dagen voor haar zorgen valt me soms zo zwaar. Ik tel de uren af totdat mijn man thuiskomt. En dat is ook gewoon ontzettend laat, tussen 19 en 20 uur vaak pas. Als ze overdag slecht slaapt (en dat is vaker wel dan niet) kan ik het vaak tegen het eind van de middag moeilijk opbrengen om nog vrolijk tegen haar te doen. Soms verschoon ik zwijgend haar luier en als ik haar dan aankijk krijg ik een prachtige grote glimlach... en dan is het er weer, dat enorme schuldgevoel.

Ik weet ook niet wat ik hiermee wil... ik moet het even van me afschrijven. Ik voel mezelf soms de slechtste moeder op aarde omdat ik het zo moeilijk kan opbrengen soms.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Okt 2014 09:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het is ook zwaar om een kleine baby te hebben, zeker als het de eerste keer is. Ik weet nog dat ik in het begin echt helemaal nergens aan toe kwam. Het huis was een bende, ik zag er niet uit en alles was ook zo nieuw en anders, je hele wereld staat op z'n kop. Je hebt gewoon heel weinig tijd voor jezelf, je slaapt vaak slecht, misschien ben je nog niet helemaal hersteld van de zwangerschap. Het heeft bij mij na de bevalling écht wel een flink aantal maanden geduurd voor ik me weer een beetje mezelf voelde. Als ik nu, heel veel jaar later, terugkijk dan voelt het als een heel knusse, leuke tijd, maar als ik heel diep in mijn geheugen graaf weet ik dat ik me ook echt heel onzeker en wankel en angstig voelde omdat alles zo nieuw en onbekend was en de dagen opeens zo anders.

Dus voel je niet schuldig. Net een baby hebben is niet alleen maar rozengeur en manenschijn, er zijn zat vrouwen die er naar uitkijken om weer te gaan werken, daar is niks mis mee. Het is alleen vaak niet wat mensen op Facebook posten. Daar zie je vooral de leuke foto's en de berichten die gaan over genieten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Okt 2014 10:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met Susan. Zelfs nu nog heb ik dat soort dagen en dat terwijl mijn zoon 'al' 9 maanden is en wij hem steeds beter kennen. Je wilt het allemaal zo goed mogelijk doen, maar soms is het gewoon veel!
L2014 & H2017
<<

Anoniem123

Bericht 15 Okt 2014 11:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan het mij ook wel indenken dat je graag weer gaat werken. Ik heb hetzelfde, ik geniet heus wel van mijn kinderen maar straks weer wat tijd ' voor mezelf' kijk ik ook naar uit. En ik mis gewoon mijn werk en de kinderen daar.
En dan eens geen flesje geven of een peuter verschonen is ook wel eens fijn. En daar schaam ik mij echt niet voor. Want de tijd dat ik thuis ben vind ik dat allemaal echt niet erg, maar nu in mijn verlof is elke dag hetzelfde.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Okt 2014 14:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank jullie wel voor de reacties. Vanmorgen zat ik er even doorheen, inmiddels kan ik het al iets beter in perspectief zien. Ik had van tevoren verwacht dat ik het moeilijk zou vinden om weer aan het werk te gaan. Vind het ook erg spannend hoe ons meisje het op het kdv zal vinden. Maar komt vast allemaal wel goed :)
<<

Anoniem85

Bericht 16 Okt 2014 06:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Buitenom dat ik jouw gevoelens herken van toen mijn kindje net geboren was, zou je die aangeplakte vakantiedagen niet kunnen skippen? Misschien geniet je meer van je vakantiedagen wat later in het jaar, als je weer een tijdje gewerkt hebt en je kindje wat ouder is?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Okt 2014 07:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Eens met Sun en de andere dames, herken t gevoel ook wel.
Is het niet een idee dat je bijvoorbeeld een paar dagen per week gaat werken, de helft van wat je normaal doet en dan langzaam opbouwen?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Okt 2014 11:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens.

Vakantie skippen heb ik ook overwogen. Ik had alleen alles al geregeld op mijn werk en met de opvang waardoor ik het eigenlijk een brug te ver vond om alles weer om te gooien. Alsof ik dan echt moest toegeven aan de buitenwereld dat ik het zat was om voor mijn dochter te zorgen ofzo :redface: Nu kan het niet meer omdat ik dan nu al bijna weer zou moeten starten en dochter al zou moeten zijn gestart met wennen op de kinderopvang.

Langzaam opbouwen ga ik trouwens ook doen, ik had echt nog heel veel vakantiedagen. En de laatste week van mijn vakantie mag dochter al volledig (3 dagen) naar de opvang. Dus het komt wel goed allemaal. Ik ben blij dat ik het hier even kwijt kon en dat ik niet de enige ben.
<<

Fiene

Bericht 16 Okt 2014 20:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje met verlof..heeeeeeeeeeel herkenbaar. Ik heb toen regelmatig op het punt gestaan om mijn directeur te smeken dat ik aub eerder weer kon gaan werken. Dat verlof duurde mij ook veel te lang allemaal, ik ben voor een eigen keuze van het indelen van die weken;)


Ik was het overigens niet eens zo zeer zat om voor te ze zorgen maar dat fulltime thuis is zo niet mijn ding. Ik verveel me dood en mis gewoon het werken.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 17 Okt 2014 10:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je hoeft je echt absoluut niet te schamen, ik denk dat best veel vrouwen aan het eind van hun verlof er naar uitkijken om weer aan het werk te gaan.

Misschien een tip voor tijdens het verschonen; ik had in het begin ook wel eens moeite om tijdens de zoveelste keer de luier verschonen weer leuk enthousiast tegen ze te praten en weer iets verzinnen. Wat voor mij goed hielp was om dan liedjes te gaan zingen. Dat kost op een of andere manier minder energie en je kindje vindt het waarschijnlijk net zo prachtig. Ik doe dat nu nog wel eens als mijn energie op is, zelfs de oudste van ruim drie vindt dat leuk.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 19 Okt 2014 02:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik kan mij dat heel goed voorstellen. Tijdens mijn verlof heb ik gewerkt (omdat het gevraagd werd ((wel in goed overleg hoor)) en ik het ook nodig vond). Ik vond vooral de laatste 3 weken moeilijk, vooral het feit dat ik straks weer aan het werk moest, gaf mij in die zin de zenuwen dat ik dacht, laat mij direct maar weer werken. Ik ben ook gewoon geen thuisblijfmoeder en ben daar altijd eerlijk in geweest. Ik moet er naast gewoon werken anders trek ik het niet. Ja ik vind het fantastisch om samen met mijn zoontje te zijn en dingen te ondernemen maar ik moet daarnaast ook wat voor mijzelf kunnen doen (wat ik mijn geval mijn werk betekend). De vakanties vind ik geweldig om een tijd met mijn zoontje alleen te zijn of samen met mijn vriend en zoontje maar ik ben gewoon niet het type om altijd maar thuis te zijn met mijn zoontje, hoezeer ik ook van hem hou!
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers