Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


recept voor wraps met kipreepjes?

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Okt 2014 12:29

recept voor wraps met kipreepjes?

Ik ben even inspiratieloos. Ik heb in dela nog (spinazie)wraps liggen. In de vriezer een bakje (200 gram) kipreepjes. Wie heeft hier een lekker recept voor. Mijn zoon van 19 maanden eet met ons mee.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem193

Bericht 14 Okt 2014 12:39

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Wij eten vaak zoiets en ik heb eigenlijk geen recept. Ik kijk wat er nog in huis is.

Gisteren had mijn man zin in shoarma pizza, maar dat leek mij geen verstandige keuze.
Toen heb ik kip in de pan gebakken met shoarma kruiden erover. Lente uitje, champignons en paprika erbij door.
Een blikje tomatenpurree gepakt, daar wat provencaalse kruiden door gedaan. De tomatenpurree over de wraps gesmeerd, de kip en groente erop, kaas erover en 5 minuten in de oven. En mijn man had een shoarma pizza.
Voor mijzelf en de kinderen hebben we het mengsel gewoon in de wrap gedaan en zo opgegeten.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2014 12:40

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Uitje en de kipfilet bakken, wat knoflook, paprika erbij. Evt wat mais. Of een andere groente, (gekookte) broccoli ofzo.
Wraps insmeren met crème fraiche. Mengseltje er tussen en smullen maar. Ook lekker met plakjes avocado ertussen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11147

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Okt 2014 12:47

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Zelf een soort salsasaus maken, mais, bonen (maar net wat je in huis hebt) en alles er op gooien?
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Okt 2014 12:51

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

De kip aanbakken met ui en knoflook en daar een blikje tomatenblokjes bij, paprika, mais en eventueel kidneybonen als je daar van houdt en dat op smaak brengen met ( flink wat) komijn, paprikapoeder, peper en zout. Je zou eventueel voor jullie iets van cayennepeper/ chilivlokken of een pepertje kunnen toevoegen en wat vulling voor je zoontje apart kunnen houden. Als het wat te nat is kan je het wat laten inkoken of een bloempapje of maizena toevoegen bijvoorbeeld.

Dan kan je de wraps vullen met het mengsel en even met geraspte kaas gratineren in de oven. Of je zet allemaal schaaltjes op tafel met bijvoorbeeld guacamole, ijsbergsla, reepjes rode ui of lente ui en zure room en laat iedereen zelf zijn wrap samenstellen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Okt 2014 12:53

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Of heeeeeeeeel anders en wel wat meer zomers, maar erg lekker vind ik. De kip aanbakken met wat kaneel en afblussen met wat citroensap. Dan een saus maken van Griekse yoghurt, knoflook en komijn naar smaak en de wraps beleggen met ijsbergsla, rode ui, hele dunne plakjes komkommer, de kip en de "saus".
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Okt 2014 15:43

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Minoessepoes mag ik een heel klein deeltje van jouw kookkunsten?
Volgens mij kun jij alles lekker en bijzonder maken! Ik lees ook altijd graag jou posts in het #wat eten we vandaag topic.
( dat mag ook wel eens gezegd worden, toch?)

Venzje? Wat is het geworden?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Okt 2014 16:10

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Wat leuk om te lezen Soleil. Ik ben ook gewoon echt een lekkerbek :palm: .
Ik kook meestal vers en niet uit pakjes en zakjes maar wel met toegankelijke ingredienten en niet super bijzonder, zeker niet op werkdagen dan staat de maaltijd eigenlijk altijd wel binnen 20 minuten op tafel. Als ik soms lees wat bijvoorbeeld Marin voor een kunstwerkjes maak en wat voor een ingredienten ze gebruikt, daar kan ik ook nog wat van leren hoor!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem173

Bericht 14 Okt 2014 16:36

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Nou minnoesepoes jij bent echt mijn perfecte kok, klinkt altijd zo lekker en toch relatief makkelijk wat jij maakt! Hmmmmm
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 14 Okt 2014 17:44

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Je kunt er ook quesadilla van maken. Ik heb het toevallig net gemaakt, alleen zonder kip maar vegetarisch. Je kunt er natuurlijk tussen doen wat je zelf wilt.

Afbeelding
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Okt 2014 19:19

Re: recept voor wraps met kipreepjes?

Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal nog eens uitproberen, want het klonk allemaal verrukkelijk. Uiteindelijk is het toch een variant met gehakt geworden. Ik had voor man en mij nog een zakje fajita mix liggen. Daar heb ik gehakt, paprika en champignons door heen gedaan. Voor zoin ook gehakt, champignons en paprika, maar dan met wat tomaten puree.
A.K.A Slaatje

]

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers