Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Okt 2014 20:21

Re: Boodschappen budget

Hier gaat het even iets minder goed met het budget. Komt vooral omdat ik voor mezelf nu wat extra dingetjes haal om de soms zware dagen door te komen, vind dat ik mezelf wel even mag verwennen nu :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 13 Okt 2014 21:01

Re: Boodschappen budget

Met ons budget ging het deze maand tot nu toe ook niet heel goed. Zo hebben we nu nog 70 euro voor twee weken (waar we normaal 60-75 euro per week hebben). Wij kopen trouwens ook verzorgingsproducten van ons boodschappenbudget, dat hakt er soms ook nog wel eens in. De ene maand meer dan de andere natuurlijk.
Deze week hebben we onze boodschappen betaald van statiegeld en verder eten we 4x buiten de deur. Deels in ruil voor wijn ;) maar dat hebben we nog op voorraad. (Is niet uit bezuinigingsredenen hoor, maar uit gezelligheid.)

Long story short: het is krap, maar we gaan het redden!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Okt 2014 21:15

Re: Boodschappen budget

Green pepper haal je dan je verzorgingsproducten bij de supermarkt? Wij hebben shampoo en crème spoeling altijd op voorraad ook deo en haarlak enz. Koop ik dan in de aanbieding en sla dan veel in. Net zoals wasmiddel en wasverzachter heb nu 6 flessen wasmiddel en 8 wasverzachter kunnen we even vooruit
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 13 Okt 2014 21:18

Re: Boodschappen budget

Nee natuurlijk niet! We halen bij de kruidvat/etos/etc, altijd alleen maar wat in de aanbieding is. Eigenlijk kopen we altijd 1+1 gratis producten.
Mijn vriend heeft altijd dezelfde wax, hij gebruikt 3 verpakkingen per maand. Dat kost bij op=op 3 voor 10 euro. Dus die kosten hebben we sowieso per maand. Shampoo en andere dingen, kopen we denk ik eens per twee maanden. Verschilt gewoon een beetje. Deze maand was echt alles op, dus dan is het relatief duur (wasmiddel, shampoo, douchegel, wax, tandpasta, make-up remover, wattenstaafjes, wattenschijfjes, deo voor ons allebei en geurtje).
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 14 Okt 2014 10:04

Re: Boodschappen budget

Badschuim hoef ik voor mijn man nooit te kopen, lang leve werken in het onderwijs :D
Gel en mijn shampoo/crèmespoeling kopen wij ook altijd op de aanbieding. Het is bijna op, dus moet eigenlijk naar de stad. Alleen is mijn shampoo nu 2e helft van de prijs en ik wil eigenlijk wachten op 1+1 gratis, haha.

Mezzoforte, moet een keer kunnen ja! :)
<<

Anoniem304

Bericht 14 Okt 2014 10:05

Re: Boodschappen budget

Bij ons gaan verzorgingsproducten en wasmiddel enzo ook van het boodschappen budget idd.
<<

Anoniem114

Bericht 14 Okt 2014 10:40

Re: Boodschappen budget

Hope schreef:Badschuim hoef ik voor mijn man nooit te kopen, lang leve werken in het onderwijs :D
Gel en mijn shampoo/crèmespoeling kopen wij ook altijd op de aanbieding. Het is bijna op, dus moet eigenlijk naar de stad. Alleen is mijn shampoo nu 2e helft van de prijs en ik wil eigenlijk wachten op 1+1 gratis, haha.

Mezzoforte, moet een keer kunnen ja! :)


Waaaant.. Het is geoorloofd om te stinken in het onderwijs?.. Ik snap 'm niet..
<<

Anoniem156

Bericht 14 Okt 2014 10:43

Re: Boodschappen budget

Bazinga schreef:
Hope schreef:Badschuim hoef ik voor mijn man nooit te kopen, lang leve werken in het onderwijs :D
Gel en mijn shampoo/crèmespoeling kopen wij ook altijd op de aanbieding. Het is bijna op, dus moet eigenlijk naar de stad. Alleen is mijn shampoo nu 2e helft van de prijs en ik wil eigenlijk wachten op 1+1 gratis, haha.

Mezzoforte, moet een keer kunnen ja! :)


Waaaant.. Het is geoorloofd om te stinken in het onderwijs?.. Ik snap 'm niet..


Met elke verjaardag/ afscheid krijg je heel veel badschuim en dougellen.

Ik gebruik die trouwens niet, ben nogal geur/ merk-vast.
<<

Anoniem104

Bericht 14 Okt 2014 10:45

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 04 Dec 2014 15:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 14 Okt 2014 10:55

Re: Boodschappen budget

Bazinga schreef:
Hope schreef:Badschuim hoef ik voor mijn man nooit te kopen, lang leve werken in het onderwijs :D
Gel en mijn shampoo/crèmespoeling kopen wij ook altijd op de aanbieding. Het is bijna op, dus moet eigenlijk naar de stad. Alleen is mijn shampoo nu 2e helft van de prijs en ik wil eigenlijk wachten op 1+1 gratis, haha.

Mezzoforte, moet een keer kunnen ja! :)


Waaaant.. Het is geoorloofd om te stinken in het onderwijs?.. Ik snap 'm niet..

Zoals Poubelle zegt, je krijgt ontzettend veel badschuim. Sowieso met verjaardag en afscheid en vaak krijgt mijn vriend met kerst ook nog wel wat badschuim van leerlingen die het leuk vinden om hem wat te geven.
Meestal is dit gewoon Axe, maar hij krijgt ook nog wel eens Rituals :D
Heb net eventjes geteld, maar hij heeft nog 8 stuks badschuim in zijn la liggen.
<<

Anoniem112

Bericht 14 Okt 2014 10:58

Re: Boodschappen budget

Totaal nutteloze reactie maar ik vind t echt knap dat sommige van jullie zo goed aan t budget weten te houden!
Wij geven voor een gezin met vier personen elke week €120 euro uit aan de boodschappen...
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 14 Okt 2014 11:35

Re: Boodschappen budget

Leuk om hier mee te lezen! Wij zijn sinds deze maand ook bezig met een wat strakker budget, hebben nu 60 euro per week voor boodschappen (incl. babyvoeding en luiers etc.). We hebben enveloppen met daarin het geld en hebben dan nog een budget op onze 'boodschappenrekening' om benzine en overige dingen van te halen zoals kleding voor onze dochter, spullen voor in huis etc.

Tot nu toe lukt het aardig!
2014 2016 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Okt 2014 12:15

Re: Boodschappen budget

Ik stuur je een pm, Believe :)

Wij hebben net onze weekboodschappen gedaan, we waren 40 euro kwijt, netjes dus! Nu zal ik vast nog iets vergeten zijn en ik moet vast nog een brood kopen in de loop van de week, want onze vriezer zit nu te vol voor nog een brood. Maar onder de 60 euro moet makkelijk lukken. Het is wel mijn bedoeling om ook verzorgingsproducten van dit budget te kopen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Okt 2014 11:53

Re: Boodschappen budget

Green_Pepper schreef:Nee natuurlijk niet! We halen bij de kruidvat/etos/etc, altijd alleen maar wat in de aanbieding is. Eigenlijk kopen we altijd 1+1 gratis producten.
Mijn vriend heeft altijd dezelfde wax, hij gebruikt 3 verpakkingen per maand. Dat kost bij op=op 3 voor 10 euro. Dus die kosten hebben we sowieso per maand. Shampoo en andere dingen, kopen we denk ik eens per twee maanden. Verschilt gewoon een beetje. Deze maand was echt alles op, dus dan is het relatief duur (wasmiddel, shampoo, douchegel, wax, tandpasta, make-up remover, wattenstaafjes, wattenschijfjes, deo voor ons allebei en geurtje).



Ob ik dacht al. Zie het wel bij vriendinnen die kopen dat gewoon bij de supermarkt. Bij ons zit in het weekbudget ook het geld voor dat soort dingen. Ook de overige uitgaven.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 15 Okt 2014 12:42

Re: Boodschappen budget

Poubelle schreef:
Bazinga schreef:
Hope schreef:Badschuim hoef ik voor mijn man nooit te kopen, lang leve werken in het onderwijs :D
Gel en mijn shampoo/crèmespoeling kopen wij ook altijd op de aanbieding. Het is bijna op, dus moet eigenlijk naar de stad. Alleen is mijn shampoo nu 2e helft van de prijs en ik wil eigenlijk wachten op 1+1 gratis, haha.

Mezzoforte, moet een keer kunnen ja! :)


Waaaant.. Het is geoorloofd om te stinken in het onderwijs?.. Ik snap 'm niet..


Met elke verjaardag/ afscheid krijg je heel veel badschuim en dougellen.

Ik gebruik die trouwens niet, ben nogal geur/ merk-vast.



Ow haha, ik snapte m ook al niet :)
<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 12:46

Re: Boodschappen budget

Ik ben vanaf vandaag ook begonnen met mijn budget, 25 euro per week voor boodschappen.
Moest eigenlijk maandag beginnen maar had nog eten, dus hou nu tot maandag 20 euro aan.

Het is me goed afgegaan, was bij de Lidl 11,91 kwijt en heb dan voor de hele week eten, hoef in feite niks meer te kopen:
Verse pasta (inclusief 30% korting) 0,69
2,5kg aardappels 1,19
Paprika mix 0,95
Andijvie 1,09 (Wilde gewoon een krop halen maar die zagen er niet lekker uit)
Geraspte kaas 1,49
Spekreepjes 1,29
Kant en klaar lasagne 1,59
Cottage cheese 0,89
Creme fraiche 0,45
Thee 1,49
Heel witbrood 0,79

Eet vandaag en morgen andijviestamppot, vrijdag en zaterdag wraps, heb hiervoor nog gehakt in de vriezer liggen en een potje saus in de kast en zondag de pasta of de lasagne, en dan heb ik voor maandag ook al eten dus. Broodbeleg heb ik nog.

Verder nog 4,60 euro uitgegeven bij de Action, bewaarbakjes/diepvries bakjes, 9 stuks voor 2,78 en een 1L fles douchegel voor 1,84
<<

Anoniem92

Bericht 15 Okt 2014 12:56

Re: Boodschappen budget

Annemijn schreef:Totaal nutteloze reactie maar ik vind t echt knap dat sommige van jullie zo goed aan t budget weten te houden!
Wij geven voor een gezin met vier personen elke week €120 euro uit aan de boodschappen...


Nou, inderdaad! Petje af hoor!
Sommige hebben hier een budget voor een (kalender)maand waar wij 2 weken boodschappen van doen :palm:
<<

Anoniem74

Bericht 15 Okt 2014 12:57

Re: Boodschappen budget

Netjes, alleen mis ik wel fruit
<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 13:03

Re: Boodschappen budget

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden fruit eet. Haal het regelmatig maar kan het dan toch bedorven weggooien.
<<

Anoniem173

Bericht 15 Okt 2014 13:09

Re: Boodschappen budget

En niet helemaal reëel natuurlijk als je de helft nog op voorraad hebt ;). Nu heb je alleen spekjes als vlees en aan broodbeleg alleen cottage cheese.
En ik mis iets van yoghurt, kwark, melk. Wat eet je als tussendoortjes? Enz
<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 13:27

Re: Boodschappen budget

Atelier Madame schreef:En niet helemaal reëel natuurlijk als je de helft nog op voorraad hebt ;). Nu heb je alleen spekjes als vlees en aan broodbeleg alleen cottage cheese.
En ik mis iets van yoghurt, kwark, melk. Wat eet je als tussendoortjes? Enz


Nouja ik heb alleen wat broodbeleg (salade,pindakaas en hagelslag) op voorraad en het gehakt en de wraps dan. Heb sowieso nog de vriezer vol liggen met vlees wat eerst op moet.

De cottage cheese is als tussendoortje en verder probeer ik geen tussendoortjes te nemen, moet flink op dieet en het past sowieso niet echt in het budget. Melk drink ik niet, alleen soms met cruesli, yoghurt eet ik ook bijna nooit.
<<

Anoniem104

Bericht 15 Okt 2014 13:49

Re: Boodschappen budget

Eet je echt nooit fruit ไม่เป็นไร ? Wel groente dan? Hoe kom je aan je vitamines enzo dan?
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 04 Dec 2014 15:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Okt 2014 13:58

Re: Boodschappen budget

Niet nooit, maar iig niet elke dag.
Misschien dat ik van de week nog wat haal, was nu alleen naar de Lidl en daar hadden ze niet echt iets liggen.

Vlees heb ik dus nog heel veel op voorraad, en in feite was ik nu dus voor 5 dagen minder dan de helft van mijn normale week budget kwijt, dus daarvoor is ook nog wel ruimte.

Als tussendoortje kan ik altijd nog een boterham pakken.

Ik begin liever streng, want als ik nu al makkelijk over het budget heen ga dan ga ik het gewoon niet redden.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Okt 2014 14:01

Re: Boodschappen budget

Ik schrijf hier ook wederom even mee. Ik weet nog niet wat mijn boodschappenbudget moet worden omdat ik pas eind van de maand exact weet wat nu precies mijn inkomsten en uitgaven zijn (weet het wel in grote lijnen), maar zit nu dus tot mijn grote frustratie in de bijstand dus ik leef nu heel minimaal. Was voor deze week 23 euro kwijt voor mijzelf + zoontje. Met de aantekening erbij dat ik een kortingsbon van 5 euro had voor de Jumbo dus eigenlijk was ik 28 euro kwijt geweest. Lidl is hier helaas 2 weken dicht, dus heb alles nu maar bij 1 winkel gehaald. Ik had wel alles: avondeten, brood en beleg, ontbijt, fruit, verse groente etc.. Aankomende week moet ik ook weer luiers halen dus dan zal ik misschien iets meer kwijt zijn maar wil eigenlijk proberen om binnen de 30 euro te blijven incl. luiers. Ik eet volgende week 2 dagen buiten de deur dus ga er vanuit dat het moet lukken. Heb nog aardappels en pasta en ook nog wat vlees op voorraad dus dat scheelt ook weer.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2014 14:11

Re: Boodschappen budget

Lookie, Lidl is morgen weer open.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers