Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag jouw kind opblijven?

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Sep 2013 10:51

Re: Mag jouw kind opblijven?

Tot ong. 6mnd deden wij dat ook met T. Toen hij ouder werd ging hij niet meer slapen met drukte om zich heen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem135

Bericht 02 Sep 2013 10:58

Re: Mag jouw kind opblijven?

Toen dochter nog zo klein was sliep ze lekker bij mij op de arm en was ik flexibeler met de tijden dan nu. Nu ligt ze elke avond om dezelfde tijd in bed en zorgen we als we een verjaardag hebben dat we op tijd thuis zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2013 10:58

Re: Mag jouw kind opblijven?

Happydobby schreef:
in het weekend tot 22.00 uur. het is wat caarow ook zegt, gewoon cultuur. Dit doen we ook alleen bij familie, ze houden allemaal hun kinderen bij zich. ook rustig tot het eind van een feest (1.00 uur bevoorbeeld) een kind van 5 bijvoorbeeld.

Bij feestjes van vrienden regelen we een oppas.
in de cultuur van mijn vriend begint een feest bijvoorbeeld al om 16.00 uur. het is dan normaal dat je zeker tot laat in de avond blijft.


Wat ik me dan afvraag: stel dat je een kind hebt dat daar niet tegen kan en je gaat dus wel eerder naar huis, word je dan scheef aangekeken? Want dat lijkt me net zo vervelend als familie die zegt dat je je kind op bed moet leggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Sep 2013 11:05

Re: Mag jouw kind opblijven?

Wij doen ook niet zo moeilijk. Laatst was mijn tante jarig en gaf een feestje met eten erbij.
Omdat het voor ons niet om de hoek is en we de volgende dag daar in de buurt nog een verjaardag hadden bleven we bij mijn ouders slapen en is L gewoon meegegaan naar het feestje. Ze had in de auto tot half 6 geslapen. En viel om tien uur op op weg naar huis weer in slaap. Al die tijd was ze heel gezellig!
Als ze echt moe zou worden was een van ons met haar in de wandelwagen gaan wandelen. Dan valt ze vaak wel in slaap. En anders maar eerder naar huis.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem33

Bericht 02 Sep 2013 11:19

Re: Mag jouw kind opblijven?

Als wij ergens een verjaardag hebben waar we een stuk voor moeten rijden gaat er een campingbedje mee en slaapt zij gewoon in het campingbedje, ze gaat dan meestal haar normale tijd naar bed, maar soms loopt het wel eens anders maar echt max half9/ 9 uur. Hebben we een verjaardag waar zij niet kan slapen, dan ga ik optijd naar huis met haar zodat zij thuis kan slapen en blijft mijn man hangen. In ieder geval nu ik zwanger ben doen we dat zo.

Ik vind het zelf onnodig om E uit haar ritme te halen omdat het ons beter uitkomt, dus wij doen dat niet. ALs andere daar voor kiezen moeten ze dat helemaal zelf weten en zal ik er niet over oordelen of wat dan ook.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Sep 2013 11:59

Re: Mag jouw kind opblijven?

Susan schreef:
Happydobby schreef:
in het weekend tot 22.00 uur. het is wat caarow ook zegt, gewoon cultuur. Dit doen we ook alleen bij familie, ze houden allemaal hun kinderen bij zich. ook rustig tot het eind van een feest (1.00 uur bevoorbeeld) een kind van 5 bijvoorbeeld.

Bij feestjes van vrienden regelen we een oppas.
in de cultuur van mijn vriend begint een feest bijvoorbeeld al om 16.00 uur. het is dan normaal dat je zeker tot laat in de avond blijft.


Wat ik me dan afvraag: stel dat je een kind hebt dat daar niet tegen kan en je gaat dus wel eerder naar huis, word je dan scheef aangekeken? Want dat lijkt me net zo vervelend als familie die zegt dat je je kind op bed moet leggen.



Ja, ze willen dan weten waarom je gaat, ik kijk uiteraard wel naar onze zoon, als hij erg moe is gaan we gewoon. Hij heeft er de volgende dag geen last van gelukkig. Of ik ga eerder weg.
Er is wel een familie lid wat na het eten altijd naar huis gaat, hun zoontje kan er niet tegen.
Toen ik zelf nog geen kind had vond ik het zielig, dan zag ik een neefje al vanaf 23.00 uur op schoot van papa slapen en dan dacht ik zelf wel van dan ga je toch naar huis.

het hangt dus gewoon af van de situatie.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Sep 2013 12:04

Re: Mag jouw kind opblijven?

Bij mij in de familie waren er vroeger ook wel feesten die tot heel laat duurden, vooral aan mijn moeders kant (grote familie). Vaak waren het dan (zoveeljarige) huwelijken of verjaardagen waarop iemand vijftig werd of zo, dan werd er een zaaltje gehuurd en gefeest tot in de late uurtjes. Wij mochten daar dan ook altijd gewoon bij zijn. Ik was toen al wel wat ouder, basisschoolleeftijd ongeveer.

Tegenwoordig zijn de kinderen er steeds vaker bij, maar dat heeft ook te maken met het feit dat de familie inmiddels zo groot is geworden dat er twee zaaltjes nodig zijn. Dus vaak is het dan alleen voor de oudste generatie of de oudste twee generaties, of met alleen de (klein)kinderen van degene die het feest geeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 02 Sep 2013 14:44

Re: Mag jouw kind opblijven?

J is eigenlijk heel makkelijk, als ie moe is gaat ie liggen slapen op de bank als we op dat moment op visite zijn.

Gisteravond waren we even op visite, keek naast me en hij lag heerlijk te slapen.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers