Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 09 Okt 2014 10:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi Biechtje,

Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk niet het vreemd is. Volgens mij heeft dat allemaal met hormonen te maken. Ik zou je er dus niet te druk over maken. En voor de seks zou je glijmiddel aan kunnen schaffen.

Nu heb ik ook nog een vraag, waarvan ik benieuwd ben of mensen dit herkennen. Ik ben ook zwanger en laatst tijdens de seks heb ik een behoorlijk heftig orgasme gehad. Daarna heb ik ruim een half uur ontzettend veel pijn in mijn baarmoeder gehad. Ik durf sindsdien niet meer zo goed klaar te komen. Ik heb op internet gelezen dat die pijn in principe geen kwaad kan maar het was zo onprettig dat ik dat liever niet nog eens voel. Zijn er hier mensen die dat ook hebben of gehad hebben?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Okt 2014 10:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik heb dan geen ervaring met zwanger zijn, maar als je klaarkomt, trekt ook je baarmoeder samen. Ik kan me zo voorstellen dat dit is wat je ervaarde. Ik heb dat vroeger ook wel een tijdje gehad, dat leek op het soort kramp dat je hebt tijdens je menstruatie, maar dan erger.

IK denk dat je nu zoiets hebt ervaren. Ook dit zal wel met je zwangerschap te maken hebben..
<<

Anoniem112

Bericht 09 Okt 2014 10:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Na het klaarkomen kun je een harde buik krijgen doordat de baarmoeder samen trekt, dit kan geen kwaad maar kan even onprettig aanvoelen, ik heb het ook wel eens na de sex, even op mijn linker zij liggen helpt goed en dan trekt t snel weg.

Biechtje die niet nat word, ik zou dan glijmiddel gebruiken, volgens mij komt dit vaker voor hoor en komt t door de hormonen.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Okt 2014 11:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had vooral in het begin dat het net leek (qua gevoel want je zag er niks aan haha) dat ze enorm opgezwollen waren en ik voelde het af en toe ook echt kloppen. Het deed soms ook echt pijn. Vooral na een stuk wandelen. Na een week of 12 zakte dat weer af. Dit heb ik trouwens bij beide zwangerschappen gehad. Het heeft ook iets met de doorbloeding daar down under te maken.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Okt 2014 11:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Van die schaamlip weet ik niet, daar zou je de vk voor moeten bellen. Het is daar nu wel allemaal beter doorbloed, maar zoals jij omschrijft lijkt het net of het bloed slecht terug stroomt.

Niet nat worden is gewoon een zwangerschapskwaaltje. Beetje glijmiddel doet wonderen hoor ;-)
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2014 11:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje van opgezwollen down under en niet nat worden:
dat eerste herken ik alleen van de laatste paar maanden van de zwangerschap. Alles was een beetje dikker en roder.
Het niet goed nat worden herken ik ook, ook voornamelijk van tijdens de laatste loodjes. En ook ná de bevalling was dat eerst wel even een probleempje, maar dat ging na een paar maanden weer goed. Het hoort er helaas zo'n beetje bij...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Okt 2014 12:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Maar het is maar één schaamlip die hard en dik is. Ik vind het meer klinken als een ingegroeide haar of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Okt 2014 12:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Misschien ben ik wel herkenbaar door mijn schrijfstijl, maar wil het liever niet onder mijn eigen forumnaam hebben...

Mijn zoontje is zo'n 5 maanden oud en heeft inmiddels al ruim een week niet gepoept. Hij krijgt nog volledige borstvoeding dus op zich is dat niet zo'n probleem, alleen lijkt hij er wel echt last van te hebben(inmiddels al 3 dagen). Hij overstrekt, gilt het 's nachts uit, je hoort zijn buik rommelen, zijn buik is hard en hij laat heel vies stinkende scheten. Ik heb van alles geprobeerd (buikmassage, warm bad, thermometer), maar dit heeft allemaal geen effect. Gisteren bij de huisarts geweest en die wilde direct forlax voorschrijven. Ik heb bij het CB nagevraagd en die zeggen dat ik ook eerst nog wat rijp fruit zou kunnen proberen om de boel aan de gang te krijgen.
En nu weet ik niet wat ik moet doen :( Ik wil niet dat hij pijn heeft, dus ik weet dat ik iets moet doen. Maar ik had zo in mijn hoofd dat ik tot 6 maanden wilde wachten met fruit, maar medicijnen staan me nog meer tegen (vooral omdat ik denk dat het niet echt verstopping kan zijn). Net heb ik hem 2 hapjes peer gegeven en ik schaam me er gewoon voor. Bij mijn oudste deelde ik de eerste hapjes foto's met iedereen en nu 'durf' ik het niet. Heb zo het gevoel te falen. Dat is geen aanval richting andere moeders die wel bewust er voor kiezen dan eerder dan 6 maanden te beginnen met bijvoeding!!! Maar echt mijn gevoel hier in. Ik weet dat hij het me later niet kwalijk zal geen nemen (waarschijnlijk interesseerd het hem ook geen reet), waarom vind ik het dan zo belangrijk wat de buitenwereld er van vind dat ik niet de perfecte zesmaandenvolledigeborstvoedingendanaanderapley-moeder ben?
<<

Anoniem186

Bericht 09 Okt 2014 12:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Waarom wil je dit niet onder je eigen naam hebben? Niks om je voor te schamen toch.
Ik snap je wel hoor, ik zou het ook een lastig dilemma vinden. Maar beter wat fruit dan medicatie. Ik had dezelfde keus gemaakt. En dan kan je met 6 maanden toch alsnog rapleyen.
<<

Patsy

Bericht 09 Okt 2014 13:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier zou ik me echt niet voor schamen hoor. Beter fruit dan medicatie en ook beter fruit dan een zere buik van het niet kunnen poepen. Ik denk dat ook de meeste "perfecte rapley moeders" je groot gelijk geven en hetzelfde gedaan hadden. Je zoontje heeft het nu eenmaal op deze manier nodig nu.

Ik hoop dat je zoontje straks een volle luier produceert en dat je over een maandje rustig op je eigen manier met bijvoeding kunt beginnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Okt 2014 13:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben bij allebei met zes maanden begonnen en daar stond ik ook achter, maar als ik het om wat voor reden dan ook beter had gevonden om een maand eerder te beginnen dan had ik me daar geen seconde voor geschaamd. Als je kinderen krijgt heb je heel veel plannen en voornemens en een deel van die plannen en voornemens kun je uitvoeren zoals je ze in je hoofd hebt, maar een deel ook niet. Dat is echt geen reden om je een loser te voelen. Je handelt toch naar eer en geweten, je doet wat op dit moment het beste is en dat is goed genoeg.

Sowieso zou ik de ambitie om een perfecte moeder te zijn heel snel laten varen, maar goed, dit fruithapje doet in mijn ogen nog niet eens afbreuk aan wat voor perfectie dan ook, dus die opmerking staat hier verder los van. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Andere mensen vinden je echt niet een beter mens als je het strikt volgens bepaalde regels doet, of een slechter mens als je een andere keuze maakt die op dat moment beter past - en al vonden ze dat wel, je doet het niet voor die andere mensen. Andere mensen zijn bijzaak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Okt 2014 19:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

En wat olijfolie proberen? hoe sta je daar tegenover? Hier voegde ik wat druppeltjes aan zijn fles toe. Jij geeft BV misschien eerste een beetje kolven en dan geven?
<<

Anoniem84

Bericht 09 Okt 2014 20:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had waarschijnlijk ook dezelfde beslissing gemaakt hoor

(volgens mij ben ik wel zo'n zesmaandenvolledigeborstvoedingendanaanderapley-moeder, dus misschien stelt dat gerust.. Of heb ik nu een heel slecht zelfinzicht?)

Maar als jij denkt dat het geen verstopping is, moet je daar dan niet wat mee? Waar denk je zelf aan? Hoe vaak poept hij normaal? Bij borstvoeding kan het voorkomen dat baby's soms maar 1x in de twee weken poepen. Mijn eigen kind poepte ook maar één keer in de tien dagen ongeveer toen ze nog geen bijvoeding kreeg.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 09 Okt 2014 23:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor jullie opbeurende woorden en adviezen :)
Ik schaam me dat ik me ervoor schaam, haha. Ik weet gewoon niet waarom het me zoveel doet. Misschien juist omdat ik niet meer wist wanneer ik met bijvoeding moest beginnen. Me de afgelopen dagen flink ingelezen heb, veel pro borstvoeding en anti 'eerder dan zes maanden bijvoeding geven' stukken heb gelezen. Aan de hand daarvan de keuze gemaakt om mijn gevoel te volgen en gewoon voor de 6 maanden te gaan, en nu dan toch dit...

Ella: de vrouw van het CB raadde olie echt af. Weet eigenlijk niet waarom, maar ze zei dat ze dat nooit als advies geven.

Rejoy: áls hij poept is het gewoon altijd van die mosterdgele dunne bv poep tot in zijn nek. Bij verstopping denk ik aan harde ontlasting en dat is het dus niet... Ik weet niet of ik er verder iets mee moet of kan. Mijn oudste pepte ook wel eens 2 weken niet op volledige bv, maar die had er nooit last van. Mijn jongste heeft echt pijn (misschien ook nu een wisselwerking met het krijgen van tandjes?)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 10 Okt 2014 13:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik weet niet zeker of het bij baby's ook al kan maar volwassen mensen kunnen bij een verstopping overloop diarree krijgen. Maar dan hebben ze dus alsnog een verstopping. Wil je niet ongerust maken maar is misschien wel iets om in de gaten te houden.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 12 Okt 2014 09:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Even onder de biechtaccount: Wat vinden jullie van de volgende namen voor een jongen?
- Jesse
- Alex
- Max
- Sam

We hebben nog wel een paar maanden, maar twijfelen over deze 4 namen.
<<

Anoniem74

Bericht 12 Okt 2014 09:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sam en max vind ik leuk, al vind ik Max ook wel een beetje een hondennaam.

Jesse vind ik inmiddels een beetje 'uitgemolken', er zitten op onze school ook veel kinderen met die naam.
Alex vind ik meer voor oudere mannen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 12 Okt 2014 09:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jesse - Leuk!
Alex - Niet zo mijn smaak
Max - Wel ok, maar wordt veel voor honden gebruikt, dus daarom zou ik er niet zo snel voor kiezen.
Sam - Beetje saai.

Eigenlijk vind ik de laatste drie wel oké, maar ik ben er niet heel enthousiast over.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 12 Okt 2014 10:42

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind ze allemaal wel oké, kleine baby's die Alex heten worden tenslotte ook grote mannen ;-) behalve max... Bij Max denk ik echt, maaax kom voorrrr hier jongen, braaf! Haha.
<<

Anoniem275

Bericht 12 Okt 2014 12:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik zou voor Jesse gaan! :)
<<

Fiene

Bericht 12 Okt 2014 12:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Het zijn alle vier niet mijn namen maar als ik moest kiezen ging ik voor Sam.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Okt 2014 14:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Sam wel leuk, en Max vind ik ook leuk maar dan wel voor een hond, Alex en Jesse vind ik niks.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Okt 2014 16:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Sam, Max en Jesse leuk. Ik ken overigens geen enkel kind dat Jesse heet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2014 19:00

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind ze allemaal wel leuk, maar Jesse het leukst :)
<<

Anoniem112

Bericht 12 Okt 2014 19:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jesse vind ik t leukste, Sam ook wel leuk.
Max vind ik echt en hondennaam... En Alex is niet mijn smaak.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Klaproos